Ga naar inhoud

Het mooie wintervuile, vettig geragde auto/patserbak/paupermobiel topic


walter

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ir_fuel zei:

LINKS 4 COUPEREN

A FONG ! (het enige woord waar West Vlamingen de G kunnen uitspreken). 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

A FONG ! (het enige woord waar West Vlamingen de G kunnen uitspreken). 

Er klinkt geen 'g' in "a fong". Eindklank zit niet in de keel. Het is de 'g' zoals de "Gorlami" uit Inglourious Basterds. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ICM zei:

Er klinkt geen 'g' in "a fong". Eindklank zit niet in de keel. Het is de 'g' zoals de "Gorlami" uit Inglourious Basterds. 

Joke destroyer

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Maju zei:

Nog eentje uit de Westhoek...

20211020_164739.jpg

Zelfs proper gewassen is een diesel hybride nog steeds te vuil voor onze spijbelaars, euh groene jeugd

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Joke destroyer

Jamaja, West-Vlamingen beledigen door te zeggen dat ze de 'g' uitspreken, is een brug te ver.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Moet er iemand leuke baantjes weten in de ardennen . 🤣 zit hier nog tot maandagavond en dinsdagmorgen moet ik om 7u mijn wagen binnenbrengen voor de carrosserie herstelling. 

20211031_144413.thumb.jpg.1b5f367aca4269891b5c188f30f27ab1.jpg

20211031_144432.thumb.jpg.8501dd5e37f4781e78774ca173d539ba.jpg

20211031_144446.thumb.jpg.14f6479d4a6115a8cc4e486acab95790.jpg

20211031_144517.thumb.jpg.5a2d91ace75867c322106ca58ebeca35.jpg

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
19 minuten geleden, Naish zei:

Verdikke, nog een cupra formentor :D

 

Hoe rijdt dat eigenlijk? Is een auto die mijn madamme kan nemen in haar lease voor het werk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk is dat eigenlijk een deftige auto, maar weinig ervaring met vergelijkbare modellen in die klasse...

Is in ons geval een 1,5tsi en dat is net voldoende om vlot te rijden naar normale normen. Enkel wegligging vind ik ietwat teleurstellend maar opnieuw ik heb weinig vergelijk ;) Die lane assistent is imo ronduit gevaarlijk alsook het tussenkomen in remmen is nogal benauwelijke in randgevallen. 

Verbruik is een ramp als in + 10l makkelijk en de interface waarbij alles via dat scherm verloopt is ook niet goed. Er zit daar enorme vertraging op... Dus je klikt bvb op stoelverwarming (al misntens 2 keer klikken om het op te starten, dus een beetje zoals SAP) en dan klik je erop, geen reactie, dus opnieuw en dan heb je blijkbaar al 2 keer geklikt maar is de feedback er niet. Of als je bvb achteruit rijdt, dan kan je niets anders meer doen... Soms blijven de parkeersensoren gaan en na paar min reset dat scherm, dat blokkeren en herstarten doet hij trouwens frequent...

 

In de kleine klasse gerne fiesta,polo, ibiza,... al met zowat alles gereden in Spanje als rental en daar springt de peugeot 208 met kop en schouders boven de rest (geen idee of hij ook duurder is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Naish zei:

Eerlijk is dat eigenlijk een deftige auto, maar weinig ervaring met vergelijkbare modellen in die klasse...

Is in ons geval een 1,5tsi en dat is net voldoende om vlot te rijden naar normale normen. Enkel wegligging vind ik ietwat teleurstellend maar opnieuw ik heb weinig vergelijk ;) Die lane assistent is imo ronduit gevaarlijk alsook het tussenkomen in remmen is nogal benauwelijke in randgevallen. 

Verbruik is een ramp als in + 10l makkelijk en de interface waarbij alles via dat scherm verloopt is ook niet goed. Er zit daar enorme vertraging op... Dus je klikt bvb op stoelverwarming (al misntens 2 keer klikken om het op te starten, dus een beetje zoals SAP) en dan klik je erop, geen reactie, dus opnieuw en dan heb je blijkbaar al 2 keer geklikt maar is de feedback er niet. Of als je bvb achteruit rijdt, dan kan je niets anders meer doen... Soms blijven de parkeersensoren gaan en na paar min reset dat scherm, dat blokkeren en herstarten doet hij trouwens frequent...

 

In de kleine klasse gerne fiesta,polo, ibiza,... al met zowat alles gereden in Spanje als rental en daar springt de peugeot 208 met kop en schouders boven de rest (geen idee of hij ook duurder is).

Ik kan hier zeer weinig aan toevoegen, het eerste wat ik doe is de start/stop en de lane assist uitschakelen. Telkens via het grote scherm, menu achter menu.

Ik ben geen voorstander van dit systeem, het is omslachtig en gewoon niet logisch. In het begin was het echt miserie, traag, vastlopen, geen beeld, etc. Moet wel gezegd zijn dat Cupra er wel mee bezig is om het op te lossen. Ondertussen zitten we al aan 4 grote updates die ze doorsturen naar de auto en je ziet die bij elke update gewoon verbeteren tot op vandaag dat ik eigenlijk tevreden ben van hoe het werkt.

Niet tegenstaande dat alles via het scherm regelen gewoon te veel van het goede is.

Wel een nadeel dat men niet kan oplossen: de knoppen van het volume en de airco zijn niet verlicht. Je ziet dus s'nachts niks en je bent op goed geluk aan het bijsturen. Echt een misser van formaat en via het scherm de airco regelen is qua veiligheid niet veel beter.

Op 6 maand hebben we er nu 15.000km mee gereden en is hij wel  een goede allrounder gebleken waar ik geen spijt van heb. Maar zoals gewoonlijk bij mij ben ik al aan het uitkijken om hem te vervangen. 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bt. zei:

Heerlijk :inlove:

Straks de winterwielen erop, ik ben uit eerlijke schaamte maar even de velgen gaan schrobben in de wasbox :lol:

C3277172-64EE-43FD-94F0-B18437B88DAA.jpeg

 

Ok, dat heb ik dus nog nooit gedaan.. de auto vuil laten maar de velgen wassen? Het omgekeerde, dikwijls.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid