Ga naar inhoud

Toyota GR Yaris Automaat of Alpine A290 (EV)

Wat bijkopen?  

16 leden hebben gestemd

1. 1. Extra auto

• Toyota GR Yaris Automaat
    • Alpine A290 EV

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 16/9/2025 om 18:09, flupke73 zei:

gebruik voor de 'daily-ritten'; vandaar dat de GRyaris een Automaat zou zijn, dat zou iets relaxer moeten zijn; die manuele bak die liever opgejaagd wordt dan door de stad te rijden, dat maakt dat de mk1 in de bergen blijft

Ah, nu snap ik het. De nieuwe GR zou hier blijven en de 'oude' neem je mee naar ginder.

Ja, dan zeker de Yaris. Het lijkt me nog een jaartje (of 2) te vroeg voor een A290. Laat ze die eerst nog wat upgraden en ga evt. over een jaar of 2-3 voor een extra-hete versie.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, gTa zei:

Ah, nu snap ik het. De nieuwe GR zou hier blijven en de 'oude' neem je mee naar ginder.

Ja, dan zeker de Yaris. Het lijkt me nog een jaartje (of 2) te vroeg voor een A290. Laat ze die eerst nog wat upgraden en ga evt. over een jaar of 2-3 voor een extra-hete versie.

Heet genoeg? :D  (en bergen)

07_Renault-5-Turbo-3E-maakt-indruk-met-d

1444x920_la-renault-5-turbo-3-sur-les-ro

03_Renault-5-Turbo-3E-maakt-indruk-met-d

• Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Geplaatst:

Da's geen Alpine, hé. :D   Uiteraard fantastisch (zeker qua looks).
Had dat wel veel liever gezien met een V6 op benzine achterin. ❤️  Maar bon.

Geplaatst:
1 uur geleden, Fastflupke zei:

Hier ondertussen ook eens de Alpine aan de tand kunnen voelen en het is het niet voor mij … te kunstmatige rij-beleving voor een echte drivers car …

teveel vermogen op de voorwielen was te verwachten maar niet meer of minder dramatisch dan andere snelle voorwiel hot hatches.

cabine, afwerking en design kan ik wel smaken … echter over priced…

ze lijken mij overal te blijven staan dus gewoon een jonge tweedehands halen bij een dealer en het voordeel in je zak steken

Op dit moment doe je niet zo veel voordeel met de tweedehands a290 die te koop staan, staan nog duur. 

Geplaatst:

All the way gaan; Renault 5 Turbo 3E kopen 😁

Vraag is hoeveel plaats je nodig hebt; zo'n ioniq 5N zou ik enkel kopen als ik de ruimte nodig heb? anders de alpine

Geplaatst:

Dit stoorde me zo fel bij de A290GTS: :sick:

IMG_6716.jpeg

Geplaatst:
10 uren geleden, flupke73 zei:

Dit stoorde me zo fel bij de A290GTS: :sick:

IMG_6716.jpeg

Inderdaad een constant gevecht… hier redelijk wat ervaring met een vooras die “overbelast” Is 😎 maar met een verbrandingsmotor gaat de opbouw toch nog neh iets progressiever …

Geplaatst:

Kunnen ze de vermogensafgifte bij een EV niet gradueel laten toenemen?

Afin, mijn conclusie als het sportief + EV moet zijn; zeker geen FWD!!!

Geplaatst:
29 minuten geleden, flupke73 zei:

Je leert dat aan om zelf progressief gas te geven. Bij een ice kan je het gas, vooral bij sportief rijden, in veel omstandigheden als een aan-uit knop gebruiken. Bij een ev ga je best altijd geleidelijk op het gas.

Dat gezegd zijnde, als ik prive een plezier auto zou zoeken zou ik nooit naar een ev kijken. Gewicht en motorkarakter zijn nadelen die een ev niet gecompenseerd krijgt als het om rijplezier gaat.

Geplaatst:

A lot of talk on the A290 owners groups about range.

White A290 electric vehicle viewed from the side exterior with black accents red brake calipers and alloy wheels. Blue digital dashboard overlay displays A290 label 1116 mi total range 85 percent battery icon and a green progress bar. Background is solid blue with vehicle positioned right-aligned.

Geplaatst:

Is normaal, ik heb ervaring met een batterij van gelijkaardige grote, bij doorperen haal je daar geen 200 km uit. Zelfs op de snelweg moet je al geluk hebben. Waarom denk je dat ik 110/kmh reed op de snelweg? 

Heb bij vriesweer aan 110km/h en 80% laden geen 180 km kunnen halen. 

• Taal izan 1
Geplaatst:

Waarom geen Cupra Born VZ of ID3 GTX?

Geplaatst:

Als er niemand een mes op je keel zet zie ik momenteel de reden niet om met een EV te rijden. Zeker als je met een GR Yaris kan rijden in de plek 😉

Die EV's zijn stuk voor stuk levensloze vervoersmiddelen.

• Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Geplaatst:
46 minuten geleden, Dante zei:

Waarom geen Cupra Born VZ of ID3 GTX?

VW-groep en toch niet echt HotHatch hee

Geplaatst:
10 minuten geleden, flupke73 zei:

VW-groep en toch niet echt HotHatch hee

Wel hotter dan de A290 :D en aandrijving op de juiste wielen.

Ik zou nog eerder de Fiat 600e abarth overwegen dan de A290.

Geplaatst:
2 uren geleden, Dante zei:

aandrijving op de juiste wielen

Daar heb je enkel het voordeel dat er meer tractie is, maar met de VAG ESP ga je jammergenoeg geen leuke dingen doen

Geplaatst:

Rijbereik is ook een pak beter bij de id3 GTX. 

Geplaatst:
Op 3/11/2025 om 09:41, flupke73 zei:

Afin, mijn conclusie als het sportief + EV moet zijn; zeker geen FWD!!!

Kunnen ze normaal wel. Bij de eerste e-trons was dat. (misschien nog steeds) Minder verbruik en minder misselijkheid bij de passagiers, was hun uitleg. Maar ik vond die sloom aanvoelen. Mijn Q7 was vinniger toen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid