Ga naar inhoud

keuze stres tussen megane rs 4 trophy of nieuwe yaris gr


flipke

Aanbevolen berichten

hoi iedereen,

 

ben mezelf helemaal gek aan het maken.

momenteel heb ik een megane rs 4 trophy van 2022.

helemaal zwart met carbon wing achteraan en alles erop van maxton design.

dumpvalve en open lucht filter.

nu komt volgende week de nieuwe yaris gr uit.

die is sneller en heeft 4 x 4.

maar ziet er niet zo badass uit als de megane momenteel.

 

iemand advies of ik hem moet kopen of de renault gewoon houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twijfelt zou ik een testrit maken, kan met een MK1, de nieuwe is een evolutie

ook: ‘of de auto’ je bevalt zal je dan snel weten, het is toch wel een ‘kleiner model’, bij Toyota is de Megane-concurrent een Corolla

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi flupke,

 

daar gaat helaas geen tijd voor zijn denk.

 

ze gaan super snel verkocht worden.

 

momenteel is mijn megane lekker brut qua geluid en zo en dat ga ik bij de yaris wel missen denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de Megane bijhouden, want die is knapper en ik denk niet dat de Yaris plezanter gaat rijden. Ook is de Yaris een kleinere auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal zo'n vaart niet lopen de verkoop van de nieuwe GR Yaris want die meer dan 13k duurder dan de MK1. Enkel de echte die hards zullen de nieuwe kopen.

Hangt er vooral van af wat je verlangt van auto.. kan je dat vertellen? Wat vind je fijn aan een auto? Waarvoor ga je hem gebruiken? .. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je valt voor deze looks: houden.

Als je een rally-kanon-voor-de-openbare-weg wil: Yaris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest de megane 4x4 hebben zou die perfect zijn. Het is niet de bedoeling om op circuit te gaan rijden. Gewoon lekker cruisen met het nodige lawaai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, mrbbs zei:

Dan zou ik in jouw geval de Mégane houden.

Voila. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ne Yaris is voor gepensioneerden. Maar steek er een fel motorke in, en iedereen hier wordt zot. Ik snap dat niet. Blijft een knullig karretje.
En die Megane.. Je hoort zo aan topicstarter dat hij die wil houden. Dus zinloze discussie wat mij betreft.

Ieder zijne meug, maar de mijne is die zeker niet. Wat een foorkraam achteraan...

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit die Megane als renter gehad. In een land waar het bijna nooit sneeuwt, zou ik die gewoon houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2024 om 21:54, Redfive zei:

Ne Yaris is voor gepensioneerden. Maar steek er een fel motorke in, en iedereen hier wordt zot. Ik snap dat niet. Blijft een knullig karretje.
En die Megane.. Je hoort zo aan topicstarter dat hij die wil houden. Dus zinloze discussie wat mij betreft.

Ieder zijne meug, maar de mijne is die zeker niet. Wat een foorkraam achteraan...

Want de GR Yaris is echt een gewone Yaris met een andere motor in? Ik heb precies iets gemist 🤔

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2024 om 19:54, flipke zei:

Moest de megane 4x4 hebben zou die perfect zijn. Het is niet de bedoeling om op circuit te gaan rijden. Gewoon lekker cruisen met het nodige lawaai.

Mis je 4x4 dan zo vaak in het gewone cruisen?? Als het gewoon moet dienen om Alleine in das Ausland te fahren kan ik me niet inbeelden dat een Megane op Benzin tekort schiet en dat een GR Yaris zoveel meerwaarde gaat bieden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, mrgrey_rs zei:

Want de GR Yaris is echt een gewone Yaris met een andere motor in? Ik heb precies iets gemist 🤔

Bij wijze van spreken hé..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2024 om 21:54, Redfive zei:

Ne Yaris is voor gepensioneerden. Maar steek er een fel motorke in, en iedereen hier wordt zot. Ik snap dat niet. Blijft een knullig karretje.
En die Megane.. Je hoort zo aan topicstarter dat hij die wil houden. Dus zinloze discussie wat mij betreft.

Ieder zijne meug, maar de mijne is die zeker niet. Wat een foorkraam achteraan...

Een standaard RS is idd mooier, maar ieder zijn ding hé. Het is dus een auto die hij zoekt die lawaai maakt, geluid hoeft niet en elke 5 sec de dumpvalve laten horen. Gaat niet over rijden maar enkel show verkopen, no offense ieder zijn ding hier ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2024 om 22:51, Super95 zei:

4x4 + sound => RS3

Die heeft geen handbak meer beschikbaar, dacht ik. 🤔

38 minuten geleden, PJH zei:

Mis je 4x4 dan zo vaak in het gewone cruisen?? Als het gewoon moet dienen om Alleine in das Ausland te fahren kan ik me niet inbeelden dat een Megane op Benzin tekort schiet en dat een GR Yaris zoveel meerwaarde gaat bieden.

 

In het buitenland? En dan nog. Alle sterren moeten al in de juiste constellatie staan. Hoe vaak ben je in het buitenland én ben je op deftig besneeuwde wegen waar 4WD ECHT tot zijn recht komt én sta je nog es op de juiste banden om er gebruik van te maken?

Ik woon nu in een land met de reputatie van "sneeuw in de winter", maar de keren dat je echt 4WD zou kunnen gebruiken voor rijplezier, die zijn echt klein. Je kan of mag ook nergens nog deftig rijden en als je dan toch eens dat stukje besneeuwde en politievrije bergweg vindt, dan merk je dat je op gewone winterbanden staat en dus gene kloot vooruit komt.  

Toen ik in Oulu woonde, hadden we wél de omstandigheden om met 4x4 het verschil te maken, want er lag maanden sneeuw op de wegen en je had nog redelijk wat vrije wegen waar er geen flikken of verkeer waren. Maar dan moest je nog steeds op spijkerbanden staan of de locale gepensioneerde reed met zijn Saab 900 rondjes rond uwe 4WD. 

Dus, tenzij de Yaris GR zoveel plezanter rijdt (ook in België) dan de Megane, dan zou ik de Megane houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2024 om 21:54, Redfive zei:

Ieder zijne meug, maar de mijne is die zeker niet. Wat een foorkraam achteraan...

Ook wel fan van de Megane zonder opsmuk, voor mijn smaak is dit er los over, maar ieder zijn ding, begrijp wel dat ze auto's modden. Ik zou hem gewoon houden! Is geen verbetering voor jou denk ik @flipke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou iets gaan halen met achterwielaandrijving :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2024 om 19:54, flipke zei:

Moest de megane 4x4 hebben zou die perfect zijn. Het is niet de bedoeling om op circuit te gaan rijden. Gewoon lekker cruisen met het nodige lawaai.

🙄🙄

aangepast door 3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid