Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minutes ago, William Blake said:

Ik zie het ook niet voorlopig, maar bvb Daimler heeft enkele maanden terug een GLC F-CELL gepresenteerd als studiemodel dus ze moeten er toch wel in geloven ergens :D

Elon Musk noemt het fool cells met reden. Je gaat 3 keer zoveel energie steken in het genereren van waterstof, dat dan onder druk moeten transporteren en dan opslaan in tanken om het dan te verdelen onder passerende auto's. Toyota heeft in Brussel een waterstof tankstation. Het spel kan nog geen 30 auto's per dag tanken want het kost zoveel energie om de nodige waterstof te genereren.

Tegen de tijd dat men de technologie van waterstof op punt heeft dat het niet zoveel energie verspilt, zit je aan elektrische auto's die op 8 minuten volgeladen zijn.

Geplaatst:

Dat is imo een doodgeboren kind van mensen die niet van het idee van een verbrandingsmotor willen afwijken. Ik denk too little too late.

Geplaatst:

Overigens nog een mooi voorbeeld voor de "jamaar je moet veel te lang wachten om te laden" die hards.

Laatste keer dat ik aan een supercharger stond was zondag anderhalve week geleden. In tussentijd 940km gereden. 1 keer geladen aan een laadpaal in Leuven terwijl ik een vergadering had en mijn collega's zelfs niet in de parkeergarage konden parkeren want volzet (en ik gratis kon parkeren want laadpaal) en de rest thuis. Dagen gehad van 280km, 240km, en de rest tot 90km.

0 keren moeten uitstappen om 5 minuten in de kou te gaan tanken. 10 keer 's morgens vertrokken met volle batterij.

Geplaatst:
1 minute ago, wooter said:

Laatste keer dat ik aan een supercharger stond was zondag anderhalve week geleden. In tussentijd 940km gereden. 1 keer geladen aan een laadpaal in Leuven terwijl ik een vergadering had en mijn collega's zelfs niet in de parkeergarage konden parkeren want volzet (en ik gratis kon parkeren want laadpaal)

Je beseft toch ook dat dat voor geen meter schaalt? Als morgen 5 van je collega's met hun Tesla komen aanzetten, waar ga je dan staan?

Geplaatst:
6 minutes ago, ir_fuel said:

Je beseft toch ook dat dat voor geen meter schaalt? Als morgen 5 van je collega's met hun Tesla komen aanzetten, waar ga je dan staan?

Dan had ik nog thuis geraakt want dat laden aan die laadpaal was eigenlijk overbodig; ik had nog 51% en kon dus nog makkelijk thuis geraken.

Geplaatst:
6 minutes ago, William Blake said:

Ik begrijp het ook niet goed. Toch zijn ze daar zot van, en gaan ze dat ding ook bouwen :blink:

https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/passenger-cars/glc/the-new-glc-f-cell/

Sunk cost fallacy of Escalation of commitment. Toyota heeft hetzelfde voor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Escalation_of_commitment

https://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_cost#Loss_aversion_and_the_sunk_cost_fallacy

Ook oliemaatschappijen zijn er gek op, want het zorgt ervoor dat ze nog relevant zijn: nog altijd plaatsen nodig waar je het goedje moet opwekken, nog altijd vrachtwagens nodig om het goedje rond te rijden en nog altijd tankstations nodig waar je na een transactie een som geld achter laat.

Geplaatst:
3 uren geleden, William Blake zei:

:lolz:

onderstuur, wiebelen in aanremmen, oververhitten na anderhalve minuut knallen, esp flikkert constant om hem niet te doen crashen

top chassis zo'n Tesla

enige voordeel is dat je de sounds van de andere wagens on-track beter hoort, tenminste als hij niet onderstuurt 

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Sorry geen uitspraken over de ophanging voor je zelf getest hebt ! Optisch bedrog !

Rijdt sportiever dan een M2 of Z4M. Je kan er écht mee hoeken. 

Geplaatst:
Zo, net geen 30% batterij erdoor op 9 min. Stevig!

Normaal nog meer maar power was limited na enkele minuten
Geplaatst:
HAHAHAHAHAHA
hybrid_hydrogen_vs_electric_chart.jpg?w=666%26h=550&key=6ca9a361f033f458fc5e2e6daa55b06731ee6417cbe759ea33aa57048f0a6538

Qua milieu heb je zeker gelijk.. die diesel kan echt zo degoutant stinken.. in steden is dat nog het ergste.. allemaal lekker in de file aanschuiven.

Wordt dan nog erger door mensen die voor zogezegde ( want schone lucht is er in Vlaanderen eigenlijk amper ) naar de buiten gaan wonen maar dan wel elke dag de files wat vergroten door in de steden te gaan werken om zich dan nog op de borst te kunnen kloppen omdat ze ooit besloten op den buiten te gaan wonen... want in het stad stinkt he.. deels door hun gependel dan natuurlijk.. oh ironie
Geplaatst:

Ev is met de huidige infrastructuur een doodgeboren kind

Neem als voorbeeld dat 30% van de auto’s ev wordt

Hoeveel laadpalen zijn daarvoor nodig ?

Gaan ze overal drijfkracht leggen in de huizen

Je mag ze nog laden in 8 minuten,het blijft evenveel elektrisch vermogen dat je uit het net haalt en ze kunnen nu maar juist genoeg maken en dan gaan ze nog de kerncentrales wegdoen en vervangen door zonne-energie

Neem nu een gewone straat op het einde van het net en je zet daar een paar auto’s te laden op een koude dag

Je krijgt daar nooit 220v en een tesla gaat in fout onder een bepaalde grens ( rond de 210/215 dacht ik)

Je staat daar schoon of moeten die mannen maar gaan laden aan die minimale hoeveelheden laadpalen

Je kunt daar uren staan wachten tot je plaats krijgt en dan nog uren om te laden

Tesla zou beter een mobilhome uitbrengen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst:
2 hours ago, Brunault said:

Ev is met de huidige infrastructuur een doodgeboren kind

Het is niet alsof er plots rond 1907 overal raffinaderijen en tankstations stonden en we toen zeiden "goh, laten we dan maar met benzine rondrijden".

Geplaatst:

Gaan ze overal drijfkracht leggen in de huizen

Dat hoeft niet. Ik laad al sinds juni op 2x240V.

Je mag ze nog laden in 8 minuten,het blijft evenveel elektrisch vermogen dat je uit het net haalt en ze kunnen nu maar juist genoeg maken en dan gaan ze nog de kerncentrales wegdoen en vervangen door zonne-energie

Je kan inderdaad maar "juist genoeg" maken want je kan niet teveel maken. Neem maar van me aan dat er na middernacht nog genoeg overschot is.

Neem nu een gewone straat op het einde van het net en je zet daar een paar auto’s te laden op een koude dag

Je krijgt daar nooit 220v en een tesla gaat in fout onder een bepaalde grens ( rond de 210/215 dacht ik)

Hangt er allemaal vanaf wat de aansluitingen zijn van de huizen. De netbeheerder heeft daar een beter idee over.

Je staat daar schoon of moeten die mannen maar gaan laden aan die minimale hoeveelheden laadpalen

Je kunt daar uren staan wachten tot je plaats krijgt en dan nog uren om te laden

Je hebt de berichtgeving gemist over de nieuwe netwerken van snelladers waar BMW, Audi en Mercedes zich achter zetten, en dan is er ook nog een ander netwerk dat op komt.

Tesla zou beter een mobilhome uitbrengen

???

Geplaatst:

Ik lees hier veel over da autopilot ding. Is er op een Tesla forum ook een 'zaagtopic' dat ze een pv gekregen hebben van meneer de polies? Want volgens mij staat in de wegcode nog altijd dat ge nie moogt gsmmen/smartphonen/... achter t stuur?

Dus wettelijk mag die autopilot niet echt of hoe zit da?

Geplaatst:
Dan had ik nog thuis geraakt want dat laden aan die laadpaal was eigenlijk overbodig; ik had nog 51% en kon dus nog makkelijk thuis geraken.

Dus het is niet nodig en toch ga je dan laden? Dat zegt ook genoeg, weinig sympathiek tov andere EV gebruikers. Wat met iemand die het op die moment juist wel echt nodig had?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als er geen toevoer of productie is van Electriciteit wat heb je dan aan snelladers?
Een aangepast netwerk is een werk van lange adem of zeer lange adem
Ik heb een lezing bijgewoond van Mercedes en ze zien daar het EV verhaal toch niet zo rooskleurig in
Niet omdat ze het niet kunnen of dat de auto’s en batterijen niet beter zullen worden maar gewoon de infrastructuur
We hebben het over een netwerk van 50 jaar oud minimum
Mijn opmerkingen gaan niet over tesla alleen maar over het ganse EV plaatje en hoe dan ook stropt het ooit als je er teveel gebruikers opzet net zoals onze wegen om een voorbeeld te geven

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst:

De dag dat de regering beslist om de kerncentrales te sluiten zonder alternatieven (zoals nu t plan is) heeft elektrisch rijden idd geen toekomst.
Wie gaat er dan die stroom maken om de batterij op te laden? Zonnepaneeltjes op uw dak, die doen da 's nachts niet. Windenergie? Dan gaan er nog veeeeeeeeel molentjes mogen bijkomen, en daar wringt  weer een schoentje, niemand wil op zo een molen kijken vanuit zijn/haar slaapkamer. Sorry, maar in versnipperd vlaanderen kunt ge nie anders.

Hier een beetje verder hebben ze er 3 gezet, hoeveel protest daar tegen geweest is dat dat t uitzicht verpest, en de horizon vervuilt...

Geplaatst:
32 minuten geleden, Joske zei:

Ik lees hier veel over da autopilot ding. Is er op een Tesla forum ook een 'zaagtopic' dat ze een pv gekregen hebben van meneer de polies? Want volgens mij staat in de wegcode nog altijd dat ge nie moogt gsmmen/smartphonen/... achter t stuur?

Je bent niet verplicht om op je gsm te tokkelen als je met AP rijdt hè. 

Geplaatst:
9 hours ago, wooter said:

Elon Musk noemt het fool cells met reden. Je gaat 3 keer zoveel energie steken in het genereren van waterstof, dat dan onder druk moeten transporteren en dan opslaan in tanken om het dan te verdelen onder passerende auto's. Toyota heeft in Brussel een waterstof tankstation. Het spel kan nog geen 30 auto's per dag tanken want het kost zoveel energie om de nodige waterstof te genereren.

Tegen de tijd dat men de technologie van waterstof op punt heeft dat het niet zoveel energie verspilt, zit je aan elektrische auto's die op 8 minuten volgeladen zijn.

Over de productie heb je gelijk. Transport en opslag niet meer blijkbaar: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/07/toekomstmuziek-in-nederland--waterstof-in-poedervorm/

Vorige week dit artikel gevonden. Zal wel weer rooskleuriger gebracht zijn dan wat het in praktijk wordt maar het brengt H2 wel terug in the picture.

Geplaatst:

waterstof zijn ze aan het bekijken op (binnen)schepen. Batterijen nemen nog teveel nuttige lading weg op de klassieke schepen. Bij duw-/sleepboten gaat het eerder op batterijen zijn.

Geplaatst:
55 minutes ago, Joske said:

Autopilot mag wel. GSM in de hand mag niet. Maar het is nu niet alsof de politie zwaar controle uitvoert op gebruik van de GSM achter het stuur.

Geplaatst:
54 minutes ago, Capitol said:

Dus het is niet nodig en toch ga je dan laden? Dat zegt ook genoeg, weinig sympathiek tov andere EV gebruikers. Wat met iemand die het op die moment juist wel echt nodig had?

Die kan aan een andere paal laden. In Leuven zijn er een hoop palen, maar er zijn er altijd meer welkom.

Geplaatst:
8 minuten geleden, wooter zei:

Autopilot mag wel. GSM in de hand mag niet. Maar het is nu niet alsof de politie zwaar controle uitvoert op gebruik van de GSM achter het stuur.

Dat is een van de meest utigeschreven boetes ! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid