Lefty 19.511 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Inderdaad levensgevaarlijk, zoals in Duitsland op de autobahn rijden hé 3 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Alles is relatief. 140K aftikken en dan 4 jaar rijden tot 100.000km en aan taksen 0€ kwijt zijn en aan elektriciteit 5760€ en verzekering 4800. Totaal 150560. Gegarandeerde restwaarde. vs 127K aftikken aan een Cayenne S (ook SUV met 0-100 van 5s) (22" velgen niet mogelijk) en dan 4 jaar rijden tot 100.000km en aan taksen 3485 BIV en 3564,76€ aan wegentaks, 13160€ aan Euro98 (gebaseerd op NEDC, tel er makkelijk 2l/100km bij en je zit aan 15960€) en pak ook 4800 aan verzekering. Totaal 152009,76. Restwaarde niet gegarandeerd, en zeker niet binnen 4 jaar wanneer niemand meer een naft wil. Voor 2K minder rij ik dus een auto met autopilot. Vind ik niet erg als Ben Weyts nu ook al mobiele trajectcontroles gaat neerzetten aan 60K/stuk. Da's een factor 5 goedkoper dan een enkele flitspaal.Gelieve ook rekening te houden met de 100% aftrekbaarheid en het veel lagere VAA!!!Uw Cayenne zal niet 2K, maar 50K duurder zijn. Klein verschilleke. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 10 uren geleden, wooter zei: Alles is relatief. 140K aftikken en dan 4 jaar rijden tot 100.000km en aan taksen 0€ kwijt zijn en aan elektriciteit 5760€ en verzekering 4800. Totaal 150560. Gegarandeerde restwaarde. vs 127K aftikken aan een Cayenne S (ook SUV met 0-100 van 5s) (22" velgen niet mogelijk) en dan 4 jaar rijden tot 100.000km en aan taksen 3485 BIV en 3564,76€ aan wegentaks, 13160€ aan Euro98 (gebaseerd op NEDC, tel er makkelijk 2l/100km bij en je zit aan 15960€) en pak ook 4800 aan verzekering. Totaal 152009,76. Restwaarde niet gegarandeerd, en zeker niet binnen 4 jaar wanneer niemand meer een naft wil. Voor 2K minder rij ik dus een auto met autopilot. Vind ik niet erg als Ben Weyts nu ook al mobiele trajectcontroles gaat neerzetten aan 60K/stuk. Da's een factor 5 goedkoper dan een enkele flitspaal. Neem de Cayenne S HYBRIDE of Panamera Hybride eens, besteld of geleverd voor einde dit jaar............... 90 liter tank BTW: met eten INBEGREPEN vorige week ZONDER tanken met de 991 aan 160 waar het kon afgekomen van Zwitserland. Vertrokken om 15u en voor 22u thuis inclusief meer dan half uur file, eten, drinken en een piske. 743km. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Nu idd nog wel, maar na nieuwjaar is het hybride sprookje van Porsche in BE voorbij. Met de Tesla ben je dan max 1 uur later thuis, om 23u, maar wel met een meer gevulde portemonnee. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 23 minuten geleden, BMWMB zei: Nu idd nog wel, maar na nieuwjaar is het hybride sprookje van Porsche in BE voorbij. Met de Tesla ben je dan max 1 uur later thuis, om 23u, maar wel met een meer gevulde portemonnee. Max 1uur, volledig uitgerust ! Ik leef nu dus dat dat liedje op 1 januari "gedaan" kan me geen bal schelen. Ik ben de volgende 3-5 jaar gerust op dat vlak. Geen idee waar we op dat ogenblik staan met belasting op Luxe EV voor mensen met een gevulde portemonnee. Precies of het verschil van de "naft" in uw portemonnee is echt een probleem waar jij wakker van moet liggen? Allez ff serieus blijven he. Dat zijn van die drogreden. Ik heb een Panamera Hybride Of Tesla van 150.000 euro gekocht GOED VOOR MIJN PORTEFEUILE. Ga dat eens vertellen aan een van je werknemers Ga je je electricitiet trouwens thuis "aftappen" op bij je "firma". Enfin even advocaat van de Duivel, als je thuis oplaadt gaat dat in de praktijk (tenzij thuis=werk) meestal op privé kosten zijn. Een EV zou mij privé meer kosten dan een Hybride. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Nu de hybride zijn voordeel nog heeft heb je gelijk wat de kosten betreft. Wel vind ik een Tesla beter te verantwoorden tov werknemers/klanten dan een Panamera. Een Tesla koop je al nieuw voor 85k euro. Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Just now, BMWMB said: Nu de hybride zijn voordeel nog heeft heb je gelijk wat de kosten betreft. Wel vind ik een Tesla beter te verantwoorden tov werknemers/klanten dan een Panamera. Een Tesla koop je al nieuw voor 85k euro. NEEN Een Tesla Model S is zoals een S klasse, een Panamera of een Jaguar XJ. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 33 minutes ago, Jokke_vlo said: Max 1uur, volledig uitgerust ! Ik leef nu dus dat dat liedje op 1 januari "gedaan" kan me geen bal schelen. Ik ben de volgende 3-5 jaar gerust op dat vlak. Als we uit het verleden leren, weten we dat niet. Ik leef nu ook overigens. 33 minutes ago, Jokke_vlo said: Geen idee waar we op dat ogenblik staan met belasting op Luxe EV voor mensen met een gevulde portemonnee. Geen idee, maar vermoedelijk niet zo erg als waar de belastingen op verbrandingsmotoren dan staan. 33 minutes ago, Jokke_vlo said: Precies of het verschil van de "naft" in uw portemonnee is echt een probleem waar jij wakker van moet liggen? Allez ff serieus blijven he. Dat zijn van die drogreden. Ik heb een Panamera Hybride Of Tesla van 150.000 euro gekocht GOED VOOR MIJN PORTEFEUILE. Ah ja want het verschil tussen een gewone Panamera of een Tesla is puur belastingen. 33 minutes ago, Jokke_vlo said: Ga je je electricitiet trouwens thuis "aftappen" op bij je "firma". Enfin even advocaat van de Duivel, als je thuis oplaadt gaat dat in de praktijk (tenzij thuis=werk) meestal op privé kosten zijn. Een EV zou mij privé meer kosten dan een Hybride. Je kan die kosten perfect inbrengen als zakelijke kosten. Je kan dat doen door bijvoorbeeld een module erbij te steken die effectief gaat tellen hoeveel energie je in het opladen van je auto steekt, of je gaat gewoon uit van een forfait. Als ik voorgaande jaren 5000kWh met enkel mijn huis verbruik en ik op basis van een gemiddelde van 300Wh/km ook nog eens 20000km per jaar doe, kan je perfect 6000kWh zakelijk claimen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 25 minuten geleden, BMWMB zei: Nu de hybride zijn voordeel nog heeft heb je gelijk wat de kosten betreft. Wel vind ik een Tesla beter te verantwoorden tov werknemers/klanten dan een Panamera. Een Tesla koop je al nieuw voor 85k euro. En die mensen weten niet dat je een GT3 hebt, die moet je niet verantwoorden? Mijn ervaring leert dat die verhalen heel snel rond gaan. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 4 minuten geleden, wooter zei: Ah ja want het verschil tussen een gewone Panamera of een Tesla is puur belastingen. Een Tesla is voor de arme dutskes, die op hun centjes kijken en de Panamera Hybride voor de rijke mannen die hun alles kunnen veroorloven? Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrright Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 1 minute ago, Jokke_vlo said: Een Tesla is voor de arme dutskes, die op hun centjes kijken en de Panamera Hybride voor de rijke mannen die hun alles kunnen veroorloven? Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrright Ballonkrediet! Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 NEEN Een Tesla Model S is zoals een S klasse, een Panamera of een Jaguar XJ.Idd. Met een Tesla toekomen is niet anders dan met een Porsche komen aanzetten. De klanten weten direct 'hoe laat het is'. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Daar ben ik het niet mee eens. En idd, mijn werknemers weten dat ik een 911 heb, maar er is nog een verschil tussen weten en ‘m iedere dag op de parking van de firma zien staan.Mijn klanten weten het niet. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Denk je nu echt dat mensen denken. Ah een Tesla die mens is bezig met milieu en niet : hier weer zo ene met zijn geld die de man mag uithangen op onze kosten...... Ik denk dat je daar toch de bal fout slaat. Dat imago is even “pervert” of “negatief” als met een Panamera toekomen.... believe me 1 Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 9 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Denk je nu echt dat mensen denken. Ah een Tesla die mens is bezig met milieu en niet : hier weer zo ene met zijn geld die de man mag uithangen op onze kosten...... Ik denk dat je daar toch de bal fout slaat. Dat imago is even “pervert” of “negatief” als met een Panamera toekomen.... believe me Hmmmm, dat denk ik toch niet. Bij de klanten waar ik kom: 40 tot 50% van de DGA's rijden met een Tesla Voorheen reden ze met een A6 of 5 reeks. Vermoedelijk omdat ze zich wat prestige betreft niet meer wilden profileren dan dat. Dan heb je nog de klanten welke er geen bal om geven. Die rijden nog altijd met een Cayenne of hele dikke X5. (Nog nooit een Panamera bij een klant zien staan) En dan zijn er nog een paar die nog altijd met een dikke A6 of 5 rijden. De rest van de speeltjes worden netjes verborgen gehouden, zoals BMWMB dat doet. De Tesla's lijken perfect geaccepteerd te zijn. Edit: Ik denk dat de meesten enkel interesse hebben in hoe er maatschappelijk tegen hun auto aangekeken wordt. Oftewel, zolang het geen commercieel neveneffect meebrengt is het goed. De werknemers lijken mij hier geen rol in te spelen. Tenzij in crisistijd. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 6 uren geleden, wooter zei: Ik heb dat 15 jaar geleden ook gedaan; gekkenwerk en bijna thuis zat ik met 2 wielen in de middenberm door vermoeidheid. Je zit toch met twee chauffeurs in de wagen? Gewoon afwisselen Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Aangezien ik graag een beige interieur zie, en het ‘creme’ interieur onlangs werd gewijzigd naar een andere tint beige, ook beige vloerbekleding, en een beige plafond, was ik benieuwd om dat irl eens te kunnen zien. Vandaag is er in Aartselaar eentje geleverd, en hebben ze mij foto’s doorgestuurd. Kans dat ik eens ga kijken nog deze week. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Beige tapijten vind ik niet mooi, dat is zoo moeilijk proper te houden. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 1 uur geleden, Jokke_vlo zei: Denk je nu echt dat mensen denken. Ah een Tesla die mens is bezig met milieu en niet : hier weer zo ene met zijn geld die de man mag uithangen op onze kosten...... Ik denk dat je daar toch de bal fout slaat. Dat imago is even “pervert” of “negatief” als met een Panamera toekomen.... believe me Absoluut. Iedereen weet ook gewoon dat een Tesla een duur ding is, net als een Porsche. Daarenboven is de Tesla ook altijd nog even het gespreksonderwerp, waardoor er net meer de aandacht op gevestigd wordt, waar een 7-serie of een Panamera dat zelden tot niet is. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Ik zie het probleem niet. Zo een Tesla parkeer je gewoon achter de hoek, en als je wilt vertrekken "summon" je hem tot voor de deur, en dan zeg je maar dat je Uber chauffeur daar is Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Je kan er zwarte matten overleggen. Ik heb nooit een beige vloer gehad, maar ik zie niet waarom dat dat moeilijker proper te houden is. Ze vroegen echt naar een bestelling, en of ik het voorschot nog dit jaar op factuur wil, want de verkoper gaf toe dat ze geld nodig hebben. [emoji2] Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik zie het probleem niet. Zo een Tesla parkeer je gewoon achter de hoek, en als je wilt vertrekken "summon" je hem tot voor de deur, en dan zeg je maar dat je Uber chauffeur daar is Achter de hoek? Dan moet je al beginnen met een zo een verlengkabel op een rolleke om hem tussendoor op te laden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Laden op de parking van de klant is anders ook zo een goeie Dat is zoals bij @Jokke_vlo op de fabriek toekomen als vertegenwoordiger, zien dat hij een dieselpomp heeft en vragen om je auto vol te doen Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Met 's morgens een volle batterij, en met om de 50-100km een supercharger, zou ik niet weten waarom ik bij een klant zou moeten gaan laden. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 4 minuten geleden, BMWMB zei: Je kan er zwarte matten overleggen. Ik heb nooit een beige vloer gehad, maar ik zie niet waarom dat dat moeilijker proper te houden is. Ze vroegen echt naar een bestelling, en of ik het voorschot nog dit jaar op factuur wil, want de verkoper gaf toe dat ze geld nodig hebben. Ondanks ik mij nog steeds vragen stel bij het verbruik van zo een Tesla, ben ik wel fan van het concept. En moest ik de centen en de nood hebben, ik zou zo een model S echt hard overwegen. Evenwel, op dit moment zou ik er echt geen kopen. Ik zou wachten tot : 1) de productie van de Model 3 echt op punt staat en de kwaliteit ook goed blijkt 2) en eigenlijk is dat gelinkt met het eerste, Tesla financieel duidelijk terug de goede richting uit gaat. Concreet zou ik er dus geen bestellen voor ten vroegste april volgend jaar, en liefst zou ik nog de tweede kwartaal resultaten afwachten. Want het laatste wat je wil is dat je je centen kwijt bent of opgescheept zit met een nieuwe wagen waar geen ondersteuning meer voor is. Zeker in het geval van zo een compleet elektronisch ding. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.