Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Trouwens, je vergelijkt Tesla graag met Apple. Maar dat is toch nog altijd koffiedik kijken. Waarom Tesla niet vergelijken met Nokia? Dat lijkt me ook geen slechte analogie. De concurrenten zijn er met toestellen die hetzelfde kunnen (vergelijk het met de Alcatel en weetikwat gsm's van destijds), genoeg fabrikanten met een EV in de vloot, alleen heeft Tesla (Nokia) het gewoon veel beter voor mekaar als totaalpakket.

Maar we weten allemaal hoe het Nokia vergaan is op de lange termijn.

Dus om zomaar te zeggen dat het een Apple is lijkt me toch echt kort door de bocht. We zullen zien wat de toekomst brengt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Trouwens, je vergelijkt Tesla graag met Apple. Maar dat is toch nog altijd koffiedik kijken. Waarom Tesla niet vergelijken met Nokia? Dat lijkt me ook geen slechte analogie. De concurrenten zijn er met toestellen die hetzelfde kunnen (vergelijk het met de Alcatel en weetikwat gsm's van destijds), genoeg fabrikanten met een EV in de vloot, alleen heeft Tesla (Nokia) het gewoon veel beter voor mekaar als totaalpakket.

Dus om zomaar te zeggen dat het een Apple is lijkt me toch echt kort door de bocht. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Dat klopt. Het probleem is dat EV’s niet het eind point is, maar zelfs Tesla geconfronteerd wordt met het feit dat autobezit irrelevant wordt voor het grote publiek binnen 10-15 jaar. Daarom dat GM met Cruise aan zo een wagenpark werken, Uber aan het werken is aan zo een vloot en er nog andere spelers aan zo een vloot van Level 4 en Level 5 autonome voertuigen werken, net om de volgende Apple te zijn.

Daarom ook dat ik zeg dat Tesla dit ook beseft, met in kleine letters de opmerking dat je Tesla - eens die zelf kan rijden - enkel voor het in de toekomst op te richten Tesla netwerk mag rijden, en men meer op energieproductie en energieopslag inzet dan enkel op de productie van auto’s. Maar zoals altijd, je moet eerst iets bouwen alvorens men het koopt, en dat is wat Tesla deed: een competitieve EV bouwen, die dan nood heeft aan goedkope energie.
Geplaatst:

Conclusie: Tesla als autofabrikant zal nooit winstgevend zijn, want dat is maar een tussenstap?

Geplaatst:
Just now, wooter said:

2 november. Oud nieuws :)

LOL

Ja want er wordt elke dag van elk bedrijf een financiële update gepost :roll:

En dat geld dat ze hebben uitgegeven is natuurlijk ook "oud nieuws". Die put hoeft niet gedempt.

Geplaatst:
Conclusie: Tesla als autofabrikant zal nooit winstgevend zijn, want dat is maar een tussenstap?

Da’s mogelijk.

Hoe verloopt het met Amazon? [emoji4]

Is Amazon nog een webwinkel of is het een systeemintegrator?

Geplaatst:
LOL
Ja want er wordt elke dag van elk bedrijf een financiële update gepost :roll:
En dat geld dat ze hebben uitgegeven is natuurlijk ook "oud nieuws". Die put hoeft niet gedempt.

Ja boehoe... Ik zie het probleem niet. Ik rij nu met een Tesla en die Model 3 zal er ook wel komen. Ik zie er echt niet het voordeel van in dat je prematuur op Tesla’s graf wil dansen, behalve als je liever het status quo wilt. Ik vind het status quo maar niks, daarom dat ik Model X rij.
Geplaatst:
1 minute ago, wooter said:

Ja boehoe... Ik zie het probleem niet. Ik rij nu met een Tesla en die Model 3 zal er ook wel komen. Ik zie er echt niet het voordeel van in dat je prematuur op Tesla’s graf wil dansen, behalve als je liever het status quo wilt. Ik vind het status quo maar niks, daarom dat ik Model X rij.

Hahaha, je kan geen feiten meer op tafel gooien dus ga je maar het kleine kind uithangen :lolz:  Wat een kleutergedrag.

Het punt is dat een traditioneel bedrijf zich niet kan permitteren zulke putten te graven en te blijven graven, terend op beloftes, want dan was er van dat bedrijf al lang geen sprake meer. Stel je voor dat Volkswagen effe een put van 6 miljard zou graven met de belofte "jamaar binnenkort komt dat wel goed hoor!".

Maar blijkbaar is dat niet waar, en is Tesla enkel geraakt waar ze nu zijn door pure genialiteit.

Maar als je dan feiten boven haalt gaat het hier van:

22ae5fe24d70ffb748c39fc54ce06e18--sea-ot

Geplaatst:
19 minuten geleden, wooter zei:

Zoals? Er zijn nog nooit beloftes niet nagekomen, enkel deadlines niet gehaald.

Is een deadline geen belofte?

Ik bedoel maar: Musk zegt dat je automatische ruitenwissers krijgt voor kerst. Die zijn er nu nog steeds niet. Lijkt mij een belofte die niet nagekomen is. Moesten die er volgende maand wel ineens komen is zijn belofte van ze voor kerstmis uit te brengen nog steeds verbroken.

Geplaatst:

In de wereld van Wooter mag je van hem geld lenen en beloven dat volgende week terug te geven. Als je dat geld pas binnen 2 jaar terug geeft is dat geen niet-nagekomen belofte, maar een niet-gehaalde deadline.

Zou eens willen zien hoe hij zou reageren moesten zijn klanten ook zo zijn :P 

Geplaatst:

Het is natuurlijk goedkoper betrapt te worden op fraude op emissietesten.

En nee ik weet niet of een put van 6 miljard veel of weinig is. Ik weet ook niet hoeveel de concurrentie in de rode cijfers zit, maar ik kan me wel voorstellen dat een nieuw merk met bijbehorende fabrieken bouwen, tezamen met de nodige technologie veel geld kost. Daarom ook dat ik meewarig kijk als de concurrentie dapper aankondigt dat ze een “mega fabriek” gaan bouwen aan 200 miljoen om batterijen te bouwen, en we jaren verder zijn er nog altijd geen EV’s van de band rollen. Tot nader order konden enkel Tesla en Nissan adequaat EV’s bouwen, met die randopmerking dat de batterijen van een Tesla makkelijk 3 keer zo groot zijn...

Geplaatst:
Ik bedoel maar: Musk zegt dat je automatische ruitenwissers krijgt voor kerst. Die zijn er nu nog steeds niet. Lijkt mij een belofte die niet nagekomen is. Moesten die er volgende maand wel ineens komen is zijn belofte van ze voor kerstmis uit te brengen nog steeds verbroken.

Moesten de ruitenwissers nu helemaal niet werken...
Geplaatst:
13 minuten geleden, wooter zei:

Moesten de ruitenwissers nu helemaal niet werken...

Naast de kwestie van m'n oorspronkelijke post. :) 

Geplaatst:
30 minuten geleden, Polygoon zei:

Beloofd voor kerstmis maar er is geen jaartal bijgezegd.

Geplaatst:
16 minutes ago, Polygoon said:

Naast de kwestie van m'n oorspronkelijke post. :) 

Er zijn andere deadlines waar ik meer wakker over lig. Toen ik de auto kocht, zaten automatische ruitenwissers er niet op en nu nog niet.

Geplaatst:
1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

De premium merken konden wat Tesla kan. Alleen zijn dat winstgevende bedrijven ipv risico kapitalisten. Kijk naar die verliezen en je beseft dat een normaal gezond bedrijf dat risico niet wil en niet mag nemen. Dat lijkt me de logica zelve als je iets van ondernemen kent.

1 uur terug, ir_fuel zei:

Twee zaken die een quote verdienen. 

Geplaatst:
1 hour ago, ir_fuel said:

genoeg fabrikanten met een EV in de vloot

Ja?

En hoeveel ervan zijn niet excuus-EV's?

Geplaatst:

En Tjeu, jij moet toch zeker toegeven dat de premium merken niet kunnen wat Tesla nu kan. Of waar is die elektrische 3 reeks? Elektrische C-klasse? Elektrische Audi A4? Meer nog, van de modellen die als PHEV beschikbaar zijn zijn er geen die vanaf 1/1/2018 nog binnen de minimum specificaties vallen om in 2020 nog te genieten van een voordelig tarief.

Geplaatst:
2 minuten geleden, wooter zei:

Ja?

En hoeveel ervan zijn niet excuus-EV's?

Jij blijft maar vergeten dat Tesla belange nog steeds niet de best verkochte EV op de markt heeft. Er zijn er nog altijd heel veel die voor gaan. 

En o! kijk eens aan! Dat zijn allemaal modellen die van de klassieke fabrikanten komen! Wel heb je ooit! Tesla is belange niet nummer 1 als het op EV's aan komt. 

Geplaatst:
6 minuten geleden, wooter zei:

En Tjeu, jij moet toch zeker toegeven dat de premium merken niet kunnen wat Tesla nu kan. Of waar is die elektrische 3 reeks? Elektrische C-klasse? Elektrische Audi A4? Meer nog, van de modellen die als PHEV beschikbaar zijn zijn er geen die vanaf 1/1/2018 nog binnen de minimum specificaties vallen om in 2020 nog te genieten van een voordelig tarief.

Als het over Premium gaat ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik heb absoluut geen interesse in al wat premium is, of de premium kantjes aan een voertuig. Mij gaat het over de techniek en de evolutie. En daarin heeft Tesla veel hoofden doen draaien, maar het is nog steeds Nissan die op kop staat met de verkoop van EV's. En niet Tesla. Voor mij zijn Nissan en Hyundai-Kia veel grotere helden, die veel meer EV's naar de gewone man brengen. En ook Renault, want ook zij hebben vrij snel een volledig elektrische wagen ontwikkeld. En dan bedoel ik geen Golf die elektrisch gemaakt wordt, maar echt van blanco een elektrische wagen beginnen tekenen (Twizzy en Zoë). 

Geplaatst:

Klopt, maar hier wordt gedaan alsof de klassieke merken geen achterstand hebben en simpelweg binnen een paar maanden een EV wagenpark kunnen ontwikkelen. En buiten Nissan en Renault is dat gewoon niet waar.

Geplaatst:

Bijkomend heb ik nog steeds meer Respect voor een Prius dan voor een Model S. De Prius is en blijft dé voorvader van iedere huidige elektrische wagen. Hij was de revolutionair. Hij was de meest kramikkelige wagen die iedere rijke in Hollywood op de oprit wou hebben staan. En het is dat geld dat een Elon Musk heeft geroken. Daar zit zijn motivatie. Gans het Tesla gebeuren is ook niet meer of niet minder dan geldklopperij om zijn Space X project te financiëren. Er zit geen ethische kant aan het verhaal. Het is niet meer dan geld klopperij, daar waar een Prius wel gegroeid is uit een bewustwording dat we een andere richting uit moeten. En ook een Nissan Leaf is uit dat bewustzijn gegroeid : een model maken dat voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar is, met betrouwbare en eenvoudige techniek. En een Leaf is verre van de meest gesofistikeerde wagen, het is gewoon een goed ding dat rustig verder evolueert en betaalbaar is. Dat laatste is een Tesla niet. De verkoopcijfers van privé aangekochte EV's tonen ook duidelijk aan dat er geen mens zit te wachten op een Tesla, maar wel op wagens als een Ioniq en een Leaf. 

Een Tesla is niet meer dan een optimalisatietool voor fiscalisten. En de verkoopscijfers van Tesla hangen daar dan ook volledig vanaf. Het moment dat de Tesla belast wordt op zijn primair energieverbruik, is het onmiddellijk game over.  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minutes ago, wooter said:

Klopt, maar hier wordt gedaan alsof de klassieke merken geen achterstand hebben en simpelweg binnen een paar maanden een EV wagenpark kunnen ontwikkelen. 

Bravo.

Waar heb je dat gelezen in de laatste pagina's?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid