Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tjeu dan ben je verkeerd geïnformeerd. Best je eens wat informeren over Elon Musk... SpaceX en Tesla zijn logische gevolgen uit zijn visie voor een duurzame toekomst.

Geplaatst:
1 minute ago, Tjeu said:

Bijkomend heb ik nog steeds meer Respect voor een Prius dan voor een Model S. De Prius is en blijft dé voorvader van iedere huidige elektrische wagen. Hij was de revolutionair. Hij was de meest kramikkelige wagen die iedere rijke in Hollywood op de oprit wou hebben staan. En het is dat geld dat een Elon Musk heeft geroken. Daar zit zijn motivatie. Gans het Tesla gebeuren is ook niet meer of niet minder dan geldklopperij om zijn Space X project te financiëren.

Financieren met een put van 6 miljard?

Geplaatst:
2 minuten geleden, wooter zei:

Klopt, maar hier wordt gedaan alsof de klassieke merken geen achterstand hebben en simpelweg binnen een paar maanden een EV wagenpark kunnen ontwikkelen. En buiten Nissan en Renault is dat gewoon niet waar.

Sorry, maar ook de Ampera, de Kia Soul EV, de Hyundai Ioniq en nog wat anderen zijn mee. 

Maar dan nog, er is op dit moment gewoon te weinig interesse in EV's. Zelf een succesvolle Leaf verkoopt nog altijd in veelvouden minder dan een Golf of een Passat. Waarom zou je als fabrikant dan nu geld steken in technologie die verouderd is wanneer hij ontwikkeld is? Waarom zou je niet wachten tot het eerste grote geld verloren is en op de trein springen eens alles een stuk goedkoper is, je makkelijk kan leren uit een ander zijn fouten en het risico niet moet nemen om kemels te schieten. De terughoudende instelling van de grote merken is vanuit zakkelijk oogpunt niet meer dan normaal, zoals Jokke reeds aanhaalde. 

Geplaatst:
2 hours ago, Jokke_vlo said:

De premium merken konden wat Tesla kan.

Geplaatst:
1 minute ago, Tjeu said:

Sorry, maar ook de Ampera, de Kia Soul EV, de Hyundai Ioniq en nog wat anderen zijn mee. 

Maar dan nog, er is op dit moment gewoon te weinig interesse in EV's. Zelf een succesvolle Leaf verkoopt nog altijd in veelvouden minder dan een Golf of een Passat. Waarom zou je als fabrikant dan nu geld steken in technologie die verouderd is wanneer hij ontwikkeld is? Waarom zou je niet wachten tot het eerste grote geld verloren is en op de trein springen eens alles een stuk goedkoper is, je makkelijk kan leren uit een ander zijn fouten en het risico niet moet nemen om kemels te schieten. De terughoudende instelling van de grote merken is vanuit zakkelijk oogpunt niet meer dan normaal, zoals Jokke reeds aanhaalde. 

Je moet dan ook auto's bouwen die mensen willen. Da's ook de reden waarom Tesla mikte op het segment met de grootste marges, ipv de laagste marges en op prijs proberen te concurreren.

Tesla-Model-S-vs-Luxury-Car-Competitors-

Geplaatst:

Tjeu dan ben je verkeerd geïnformeerd. Best je eens wat informeren over Elon Musk... SpaceX en Tesla zijn logische gevolgen uit zijn visie voor een duurzame toekomst.

Duurzaam? De boel hier achter laten en verkassen. Jups. Dat is duurzaam. 

Het is niet meer dan geldingsdrang. Iedereen weet wie de eerste man op de maan was. Dat is een van de allerbelangrijkste stukken geschiedenis. Hij wil dat overtreffen door Mars te koloniseren. Hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze een Planeet ingepalmd hebben? Dat is écht geschiedenis schrijven. Dat zal nooit iemand ooit vergeten. Pure geldingsdrang. 

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Financieren met een put van 6 miljard?

Tja, en toch wordt hij hier afgeschilderd als de beste zakenman ter wereld... Hij is de beste marketier, niet de beste zakenman. Of toch in mijn ogen. 
En behalve de AP heeft hij ook absoluut niets dat ook maar van ver de stempel 'revolutionair' kan krijgen. 

Geplaatst:
4 minutes ago, wooter said:

Dan heb je juist gelezen maar verkeerd begrepen. "konden" vs "kunnen".

Geplaatst:

Je moet dan ook auto's bouwen die mensen willen. Da's ook de reden waarom Tesla mikte op het segment met de grootste marges, ipv de laagste marges en op prijs proberen te concurreren.

Herlees dat zelf nog eens. Dat zijn twee zinnen die elkaar compleet tegenspreken. 

Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

Dan heb je juist gelezen maar verkeerd begrepen. "konden" vs "kunnen".

Ze konden het, hebben het niet gedaan. Nu op dit moment kunnen ze niet.

Of ben je van mening dat dit is waar ze op mikten?

Ik noem dat VERLOREN.

Geplaatst:
9 minutes ago, wooter said:

OK nu wordt het lachwekkend.

Dat denken we hier al 54 pagina's.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Dat denken we hier al 54 pagina's.

Ja, komen neuten tegen Tesla in een Tesla lovers topic.

Geplaatst:

Het zegt veel als een merk zoveel haat krijgt terwijl zelfs de tweedehands stock uitverkocht is.

Geplaatst:
10 minuten geleden, wooter zei:

Ze konden het, hebben het niet gedaan. Nu op dit moment kunnen ze niet.

Of ben je van mening dat dit is waar ze op mikten?

Ik noem dat VERLOREN.

Wat doet het kleinste markt segment er in godsnaam toe?  Het is een marktsegment waarin de meeste merken trouwens verliezen aan hun eigen andere modellen, vooral SUV's. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, wooter zei:

Het zegt veel als een merk zoveel haat krijgt terwijl zelfs de tweedehands stock uitverkocht is.

Het merk krijgt geen haat, het is de merkenliefde die op weerstand botst. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Just now, Tjeu said:

Wat doet het kleinste markt segment er in godsnaam toe?  Het is een marktsegment waarin de meeste merken trouwens verliezen aan hun eigen andere modellen, vooral SUV's. 

If it doesn't fit your narrative, change the narrative?

Laten we eerlijk zijn... Ja, er worden meer Leaf's verkocht. Maar hoeveel andere auto's worden in dat Leaf segment ook verkocht die geen Leafs zijn? Vergelijk dat nu met het marktsegment van de large luxury cars en de bijbehorende marge.

Geplaatst:
1 minute ago, Tjeu said:

Het merk krijgt geen haat, het is de merkenliefde die op weerstand botst. 

LOL.

Net zoals Apple op weerstand op merkenliefde botst want het kan nooit dat de iPhone een goed product is.

Geplaatst:

Nieuwe supercharger in Ekeren overigens, recent geopend, op het terrein van Novotel.

Geplaatst:
Zojuist, wooter zei:

If it doesn't fit your narrative, change the narrative?

Laten we eerlijk zijn... Ja, er worden meer Leaf's verkocht. Maar hoeveel andere auto's worden in dat Leaf segment ook verkocht die geen Leafs zijn? Vergelijk dat nu met het marktsegment van de large luxury cars en de bijbehorende marge.

Ja, dat stond hierboven ook al vele malen, dat de EV's cijfers na de komma zijn in de verkoopsgrafieken, vandaar dat de grote merken de nood nog niet hebben om al op die kar te springen : rendabiliteit. 

En het segment van de 'large luxury cars' bestaat ook uit meer dan de S-klasse wagens. Neem eens alles +100.000 euro. En bekijk dan eens hoeveel daarvan ICE zijn, Hybride en full EV. En hoe die markt evolueert. Je zal snel vaststellen dat de hybrides een snellere vlucht genomen hebben dan de EV's. En ook in andere marktsegmenten zal je dat merken. Al eens gezien hoeveel hybrides Toyota op de markt dropt? Daar kan Tesla enkel maar van dromen! Ze zitten daar al aan meer dan 9 MILJOEN Toyota hybrides! 9 MILJOEN! 

https://nl.toyota.be/world-of-toyota/articles-news-events/acht-miljoen-hybrides.json 

En hoeveel Tesla's rijden er al rond? En jij blijft geloven dat Tesla de grootste batterij producent is? En dat het Tesla is die de elektrificatie naar de mensen brengt? 

Wacht, laat mij alvast helpen met het antwoord dat jij zal geven : Maar een Toyota heeft geen deftige AP en Tesla wel. 

Geplaatst:

Toyota heeft recent toegegeven dat ze de boot met PHEV's gemist hebben.

De cijfers die ik quote zijn cijfers inclusief hybrides. In het beperkte segment van luxury full size is Tesla aanzienlijk marktleider. Zoveel andere +100K auto's zijn er niet in de VS, maar ook in het gamma van de SUV's heeft Tesla al enkele jaren een antwoord.

Het leuke komt nu met de Model 3, die gaat concurrentieren met het midden premium segment van de 3 reeks, Audi A4/A5 en Mercedes C. Het probleem hier is echt de productie, waarbij men mikt op 5000 stuks per week om de reservaties op een jaar tijd weg te werken en dan naar normale productie te gaan. Met 400000 reservaties zit dit qua verkoopsaantallen al goed. (of ga je nu beweren dat 90% van alle reservaties magisch opgezegd gaan worden ondanks de goeie reviews in de media?)

Geplaatst:

@wooter

heb je dezelfde cijfers voor andere markten? Logisch dat Tesla op de thuismarkt beter scoort dacht ik zo. Ik vermoed dat de wereldwijde verkopen iets andere cifers weergeven.

Geplaatst:
3 minutes ago, saabi said:

@wooter

heb je dezelfde cijfers voor andere markten? Logisch dat Tesla op de thuismarkt beter scoort dacht ik zo. Ik vermoed dat de wereldwijde verkopen iets andere cifers weergeven.

Nee die cijfers heb ik niet.

Op de thuismarkt is er ook veel negatief Tesla nieuws, nog meer dan hier.

Geplaatst:
14 minuten geleden, wooter zei:

Toyota heeft recent toegegeven dat ze de boot met PHEV's gemist hebben.

De cijfers die ik quote zijn cijfers inclusief hybrides. In het beperkte segment van luxury full size is Tesla aanzienlijk marktleider. Zoveel andere +100K auto's zijn er niet in de VS, maar ook in het gamma van de SUV's heeft Tesla al enkele jaren een antwoord.

Het leuke komt nu met de Model 3, die gaat concurrentieren met het midden premium segment van de 3 reeks, Audi A4/A5 en Mercedes C. Het probleem hier is echt de productie, waarbij men mikt op 5000 stuks per week om de reservaties op een jaar tijd weg te werken en dan naar normale productie te gaan. Met 400000 reservaties zit dit qua verkoopsaantallen al goed. (of ga je nu beweren dat 90% van alle reservaties magisch opgezegd gaan worden ondanks de goeie reviews in de media?)

Zeer flink dat ze 5.000 stuks per week willen bouwen, maar dat lukt hen nog steeds helemaal niet. 

En ja, ze zullen dan sowieso marktleider zijn in dat segement, qua EV's. Maar hoeveel procent van het marktsegment gaan ze hebben (EV + ICE + hybride)? 3%? 4%? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid