Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee mooie mix met autostrade als hoofdbrok.

Autostrade tot in Metz. Daarna narionale tot aan vogezen en 80 km heen en 80 terug door de Vogezen. Een vrij evenwichtige mix dus.

Geplaatst:
11 minutes ago, Jokke_vlo said:

Nee mooie mix met autostrade als hoofdbrok.

Autostrade tot in Metz. Daarna narionale tot aan vogezen en 80 km heen en 80 terug door de Vogezen. Een vrij evenwichtige mix dus.

Daar had ik op een gegeven moment zelfs range anxiety :lolz: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind wel dat we dit topic terug mogen trekken op het niveau dat het verdient. Het niveau van de wagen in het hogere segment.

Ik zal beginnen.

Welke kleur zou je pakken op een Model S?

twarren_08202017_1939_0003.0.jpg

2015-Tesla-Model-S-P90D-102.jpg

maxresdefault.jpg

2013-tesla-model-s-in-july-2017-photo-da

tesla_wales_may2014_087.jpg?itok=FpDCEuz

Tesla-Model-S-CPO.jpg

tesla-model-s-front-left-angle-1500x1000

2016-01-31-13-41-51-crop-e1506505401173.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Subtiele personalisatie?

IMG_4224_grande.jpg?v=1491414889

IMG_4164_grande.jpg?v=1491415031

Setje nep remklauwen

IMG_0024_grande.JPG?v=1491417399

Geplaatst:
6 minutes ago, Geezer said:

Waarom ben je niet voor de P100d gegaan?

186000 euro.

Dat krijg je met alle Excels in de wereld nog niet ge-TCO'd naar normale waarden :P 

Geplaatst:

Als je een Tesla koopt moet je eerst de vraag stellen, hoeveel dagen per jaar doe je meer dan 400km per dag? In mijn geval zijn er dat niet teveel, dus dan heb ik een supercharger eigenlijk zeer weinig nodig, want ik vertrek iedere ochtend met een volle batterij. Stel nog dat ik ondertussen op de firma kom, dan kan ik ook daar laden. Thuis zal het mij €23 kosten voor een volle batterij, want ik betaal een fractie meer voor mijn elektriciteit dan Wouter. Als ik op de firma kan laden, dan kost het mij meestal niks (zonnepanelen).

Met mijn rijstijl doe ik 11,5l gemiddeld met mijn C450, wat neerkomt op net geen €500,- per maand (35k km per jaar). Met dezelfde rijstijl zal ik met een Tesla model s rond de 275wh/km zitten. Als ik dan reken dat ik de helft van de kilometers thuis moet laden, en de helft gratis bij de firma of aan superchargers, dan kost het mij €90 per maand.

Als je dikwijls meer dan 400km per dag moet doen, of regelmatig heel verre ritten doorheen Europa, waarbij je telkens geen zin/tijd hebt om dikwijls te stoppen, en langer te stoppen, dan moet je geen Tesla kopen. Ook als je lange snelwegritten wil doen aan hoge snelheden, dan is zo’n Tesla te snel leeg, en koop je beter iets anders.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
186000 euro.

Dat krijg je met alle Excels in de wereld nog niet ge-TCO'd naar normale waarden [emoji14] 

€161.400 met alle opties, wat 31k meer is dan een gewone 100d

Ziehier TCO. Kost over 4 jaar / 140k km hetzelfde als mijn 67k kostende C450.

eb3dc38ef913ab8ff34bf8fe4187d8b5.png&key=934a430e51b08eb41ed8e3bdba2516ae5631fdea7c68efd88179f47807aadf47

363bbc6f1fb0335bb2b051f13417b965.png&key=0b04e4560349f5fbfa51b529a8f3687660752550071381fab2523ee9a8148fd9

Geplaatst:

Panamera hybride is amper duurder dan die Tesla en je C indien je hem ook fiscaal gunstig zou gekocht hebben.......

Geplaatst:
7 uren geleden, BMWMB zei:

Als je een Tesla koopt moet je eerst de vraag stellen, hoeveel dagen per jaar doe je meer dan 400km per dag? In mijn geval zijn er dat niet teveel, dus dan heb ik een supercharger eigenlijk zeer weinig nodig, want ik vertrek iedere ochtend met een volle batterij. Stel nog dat ik ondertussen op de firma kom, dan kan ik ook daar laden. Thuis zal het mij €23 kosten voor een volle batterij, want ik betaal een fractie meer voor mijn elektriciteit dan Wouter. Als ik op de firma kan laden, dan kost het mij meestal niks (zonnepanelen).

Met mijn rijstijl doe ik 11,5l gemiddeld met mijn C450, wat neerkomt op net geen €500,- per maand (35k km per jaar). Met dezelfde rijstijl zal ik met een Tesla model s rond de 275wh/km zitten. Als ik dan reken dat ik de helft van de kilometers thuis moet laden, en de helft gratis bij de firma of aan superchargers, dan kost het mij €90 per maand.

Als je dikwijls meer dan 400km per dag moet doen, of regelmatig heel verre ritten doorheen Europa, waarbij je telkens geen zin/tijd hebt om dikwijls te stoppen, en langer te stoppen, dan moet je geen Tesla kopen. Ook als je lange snelwegritten wil doen aan hoge snelheden, dan is zo’n Tesla te snel leeg, en koop je beter iets anders.

Persoonlijk vind ik dat niet correct. Uw zonnepanelen zijn ook niet gratis op uw dak gekomen. Je dient dat eerder te zien als een vooruitbetaling van de energie die ze opbrengen. De kostprijs van de energie die ze leveren hangt dat ook af van de kost van de installatie, de levensduur, de onderhoudskost (eventueel eens vervangen omvormers) en de belastingen die de regering toe heeft gevoegd (prosumententarief). Die laatste zorgt er trouwens voor dat de TVT aanzienlijk verlengt wordt. Waar je voorheen gemiddeld op 8 jaar TVT zat, wordt dat door de band genomen nu 12jaar. Daardoor verhoog je de kans om een defecte omvormer te hebben voor de installatie afbetaald is. Afhankelijk van de garantievoorwaarden kan dit opnieuw voor een kost zorgen, waardoor het niet uitzonderlijk is dat de effectieve TVT op 15 tot 17 jaar komt te liggen. Als je het pand waarop ze liggen niet gedurende die gehele periode bezet, dan dien je om correct te zijn eigenlijk te spreken over erg duurdere energie ipv over gratis energie. 

Daarenboven zit de slimme meter eraan te komen, die zal er op termijn voor zorgen dat je minder centen voor je energie (die je terug op het net steekt) zal krijgen, tenzij je die op een nuttig moment in het net steekt (wanneer er nood is en geen overproductie van de alle zonnepanelen). Uiteraard is het koffiedik kijken wanneer dit zover zal zijn, maar als dat binnen je TVT is, dan gaat die uiteraard nog eens een stuk langer worden (tenzij je alles wat geproduceerd wordt steeds onmiddellijk kan opsoeperen). 

Om die opbrengst vermindering te vermijden kan je dan een batterij zetten. Kies je daarbij voor de Tesla batterij (wat geen goed idee is, maar bon) kan je nog eens 6.000 euro neerleggen. Geen batterij leggen en niets meer voor je geïnjecteerde energie krijgen zal mogelijks interessanter zijn. Maar mijn punt was : energie is nooit gratis, ook niet als ze van de zon komt.

En ook de SC staan maar in voor 400kWh/jaar of +/- 1.500km. De rest is ook te betalen (0.24 euro/kWh)  

24 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Panamera hybride is amper duurder dan die Tesla en je C indien je hem ook fiscaal gunstig zou gekocht hebben.......

Persoonlijk zou ik tussen die twee zelf voor de Model S kiezen. Zelf met mijn +30.000km/jaar is het keren dat ik meer dan 400km/dag doe erg beperkt. Als je binnen België +400km wil rijden op een dag, ben je op een weekdag al snel 7u op baan. En dan zal er al nergens een ongeluk mogen gebeurd zijn. 

Geplaatst:
7 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik vind wel dat we dit topic terug mogen trekken op het niveau dat het verdient. Het niveau van de wagen in het hogere segment.

Ik zal beginnen.

Welke kleur zou je pakken op een Model S?

twarren_08202017_1939_0003.0.jpg

tesla_wales_may2014_087.jpg?itok=FpDCEuz

Op foto de eerste, irl wss de tweede. Ik blijf fan van bordeaux op een grote wagen. 
En anders de donkerblauwe met een zo zilveren velg, zo licht mogelijk van kleur. En geen verlaging. Ik hoop eerder dat ze met een break-allroad versie gaan komen. Ik heb het wel voor al die Subaru Outback - XC70 - A6 Allroad dingen. En zeker de nieuwe E-break Allterain. Wat een kar :inlove:  Moest zo een E bestaan in RWD met een goed ouderwets mechanisch sper en volledig uitschakelbaar ESP, het was mijn absolute droomwagen. 

Geplaatst:

Ik wil geen Panamera, omdat het merk ‘Porsche’ een te chique/duur imago heeft, en ik vrees dat ik hiermee orders ga verliezen. Een Tesla heeft veel minder dat imago.
Geplaatst:

@Tjeu

Beide kleuren rood op de foto's zijn hetzelfde rood. De bewerking van de afbeeldingen doet de kleur anders uitkomen op foto.

Wij hebben nog zonnepanelen gelegd toen er groencertificaten werden geleverd aan hoge prijs. Door de groencertificaten was onze investering terugverdiend in 7 jaar tijd. Ok, laat dat in werkelijkheid nog 10 jaar zijn, dan nog verdienen we geld met deze investering. Moesten we een batterij bijplaatsen, dan zouden we de stroom ook nog kunnen opslaan, maar die investering wil ik vandaag niet doen, want de batterijen zijn nog niet genoeg op punt. 

Geplaatst:
1 uur geleden, BMWMB zei:

Ik wil geen Panamera, omdat het merk ‘Porsche’ een te chique/duur imago heeft, en ik vrees dat ik hiermee orders ga verliezen. Een Tesla heeft veel minder dat imago.

En daarom bereken je hem "fout"? :D een soort gemoedsrust? 

Ik denk dat je met dat imago compleet fout zit. Lijkt me even erg, in sommige gevallen erger hoor. Maar als je dat zo ziet mij goed.

Ik kan alleen zeggen als er hier een Tesla de parking op komt hoe dat bekeken wordt door mensen. 

Imo sla je de bal compleet mis met die stelling. 

Geplaatst:

Klopt, iedereen weet ondertussen dat een Tesla ook 100k kost. Zal niet zo erg zijn dan Porsche maar geen verschil maken.

Als het om perceptie gaat best gewoon toekomen met een debadged 5-serie :) 

Geplaatst:
2 minutes ago, Jokke_vlo said:

En daarom bereken je hem "fout"? :D een soort gemoedsrust? 

Ik denk dat je met dat imago compleet fout zit. Lijkt me even erg, in sommige gevallen erger hoor. Maar als je dat zo ziet mij goed.

Ik kan alleen zeggen als er hier een Tesla de parking op komt hoe dat bekeken wordt door mensen. 

Imo sla je de bal compleet mis met die stelling. 

Ik denk dat je met beide auto's scheef bekeken zal worden.
Maar met de P nog net iets schever ;)

Met de Tesla denken ze gewoon dat ge een belastings en VAA ontduikende zelfstandige zijt die (een beetje) met het milieu inzit.
En met de Panamera Hybrid zijt ge een belastings en VAA ontduikende zelfstandige die zijn dikkenekken P waarschijnlijk ook nooit gaat opladen (en kleine kinderen hun snoep afpakt als ge niet kijkt)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minutes ago, dragonfly said:

Klopt, iedereen weet ondertussen dat een Tesla ook 100k kost. Zal niet zo erg zijn dan Porsche maar geen verschil maken.

Als het om perceptie gaat best gewoon toekomen met een debadged 5-serie :) 

En naar die 5 serie gaan ze zelf nog vies kijken, beter een Passat of een Skoda :P

Geplaatst:
4 minuten geleden, WoKe zei:

Ik denk dat je met beide auto's scheef bekeken zal worden.
Maar met de P nog net iets schever ;)

Met de Tesla denken ze gewoon dat ge een belastings en VAA ontduikende zelfstandige zijt die (een beetje) met het milieu inzit.
En met de Panamera Hybrid zijt ge een belastings en VAA ontduikende zelfstandige die zijn dikkenekken P waarschijnlijk ook nooit gaat opladen (en kleine kinderen hun snoep afpakt als ge niet kijkt)

Alles is interpretatie.

Tesla is even goed het speeltje van rijke tisten die leven op  kap van de belastingbetaler en geen bal om een auto geven. (ik spreek over imago)

Met milieu inzitten? Sorry maar dat gaan er weinig zeggen, ge denkt dat mensen compleet dom zijn of zo? :D

Soit we zijn akkoord dat qua "orders kosten" beide wagens geen goede keuze zijn.

Een debadged  E63AMG of C63AMG is de beste keuze als je iets ferm wilt en HEEL veel mensen niet weten dat het zo een kar is. 

Geplaatst:

Met milieu inzitten? Sorry maar dat gaan er weinig zeggen, ge denkt dat mensen compleet dom zijn of zo? :D

Niet allemaal :ninja:

Geplaatst:

Soit we zijn akkoord dat qua "orders kosten" beide wagens geen goede keuze zijn.

Best met de P of Tesla naar het station rijden en dan de trein nemen.
Dan hebt ge tijd om ne koffie te drinken en uw gazet te lezen.
En als ze u vragen met wat ge naar het station bolt ...
babboe-bakfiets-big_1.jpg

Geplaatst:
38 minuten geleden, WoKe zei:

En naar die 5 serie gaan ze zelf nog vies kijken, beter een Passat of een Skoda :P

Je kent BMWMB duidelijk niet :D 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid