BMWMB 12.352 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Een Tesla heeft dus geen noodremfunctie? Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 1 hour ago, Framfy said: De meeste andere auto's zijn er blijkbaar niet tegen gereden. Een andere auto met onoplettend chauffeur was er misschien wel tegen gereden. Het verschil is dat de meeste andere auto's geen noodremfunctie van die aard hebben om de snelheid aanzienlijk te verminderen en de gevolgen van een ongeval te verminderen, of zelfs te voorkomen. 1 hour ago, Framfy said: Nu dacht ik eerlijk gezegd dat het systeem van Tesla stilstaande of vertragende objecten kon 'zien' voordat de bestuurder dat kan. Blijkbaar niet dus. (wat niet weg neemt dat het waarschijnlijk het meest geavanceerde systeem op de markt is.) Net zoals systemen van Volvo en Mercedes heeft Tesla een systeem dat een noodstop kan doen, maar alleszins bij de concurrentie is het boven 55 km/u niet gegarandeerd dat een aanrijding vermeden kan worden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 1 hour ago, msxx said: Er staat een brandweerwagen stil, geen witte of zo. Het is ook niet donker. Toch presteert iets (AP) of iemand (bestuurder) om ertegen te rijden. Kan iemand mij uitleggen wat daar positief aan is? Het positieve is het noodremsysteem dat van een snelheid van 105 km/u genoeg snelheid eruit haalt om de gevolgen zo te beperken dat er zelfs geen gewonden zijn. Dat zijn van die aanrijdingen die bij andere auto's vaak eindigen met nieuwsbericht in de krant over een dode bestuurder onder een geparkeerde oplegger. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 3 minuten geleden, wooter zei: Het positieve is het noodremsysteem dat van een snelheid van 105 km/u genoeg snelheid eruit haalt om de gevolgen zo te beperken dat er zelfs geen gewonden zijn. Dat zijn van die aanrijdingen die bij andere auto's (met bestuurders welke zitten te slapen of te gsm-en) vaak eindigen met nieuwsbericht in de krant over een dode bestuurder onder een geparkeerde oplegger. Even aangepast Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 7 minutes ago, msxx said: Even aangepast Zoals als je in je Tesla op AP zit te tokkelen op je GSM zoals sommigen hier? Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 18 minuten geleden, ir_fuel zei: Zoals als je in je Tesla op AP zit te tokkelen op je GSM zoals sommigen hier? Daar zeg je zoiets! Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Net zoals systemen van Volvo en Mercedes heeft Tesla een systeem dat een noodstop kan doen, maar alleszins bij de concurrentie is het boven 55 km/u niet gegarandeerd dat een aanrijding vermeden kan worden.Nee dat zien we hier wel duidelijk. En jij stoeft er nog mee[emoji23] Mijn BMW heeft dat ook en dat werkt wel goed. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 1 minute ago, Davy_ said: Nee dat zien we hier wel duidelijk. En jij stoeft er nog mee Mijn BMW heeft dat ook en dat werkt wel goed. Tuurlijk stoef ik ermee. Het is de eerste Tesla die zich achterop een vrachtwagen in rijdt terwijl ie aan 105 km/u zat te rijden. Hoeveel BMW's hebben al onder vrachtwagens gestoken? Quote
saabi 4.092 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Wat zijn uw bronnen om dit nu weer te beweren? God? Quote
saabi 4.092 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Eerste hit op 'tesla' 'accident' 'truck': https://www.businessinsider.nl/details-about-the-fatal-tesla-autopilot-accident-released-2017-6/?international=true&r=US en er zijn er zovele Quote
Logic 538 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Volgt er hier iemand de schadestatistieken? Ik heb op geen enkel ander merkforum al zoveel accidenten bij mekaar gezien als bij Tesla. En ik weet niet of je de lijn kan doortrekken, maar op deze manier gaan de lage verzekeringspremies toch niet houdbaar blijven lijkt mij. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 48 minutes ago, saabi said: Eerste hit op 'tesla' 'accident' 'truck': https://www.businessinsider.nl/details-about-the-fatal-tesla-autopilot-accident-released-2017-6/?international=true&r=US en er zijn er zovele Ja lees ff het artikel wil je Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 2 minutes ago, Logic said: Volgt er hier iemand de schadestatistieken? Ik heb op geen enkel ander merkforum al zoveel accidenten bij mekaar gezien als bij Tesla. En ik weet niet of je de lijn kan doortrekken, maar op deze manier gaan de lage verzekeringspremies toch niet houdbaar blijven lijkt mij. Dus wat je nu doet is op basis van absoluut niks het gerucht verspreiden dat een Tesla gevaarlijk is. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 8 minuten geleden, wooter zei: Dus wat je nu doet is op basis van absoluut niks het gerucht verspreiden dat een Tesla gevaarlijk is. Wat jij dus doet, maar dan tegengesteld. Accident > geen dode > hosanna Zonder enige feitelijke onderbouwing waarom het hosanna is. Geloofwaardigheid gereduceerd tot nul. Jammer, want wellicht heeft die AP zijn werk goed gedaan. Maar wellicht ook niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 AP heeft zijn werk goed gedaan. AP is niet voorzien om stilstaande brandweerwagens op de snelweg te voorzien. Noodremfunctie heeft zijn werk ook goed gedaan... Wat aan 105km/u een drama zou zijn, is herleid tot een kopstaartaanrijding zonder veel erg. Wat hadden jullie verwacht? Quote
Logic 538 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 9 minuten geleden, wooter zei: Dus wat je nu doet is op basis van absoluut niks het gerucht verspreiden dat een Tesla gevaarlijk is. Oei. Sorry? Dat is maar wat ik zie hé, 'k stel dan ook de vraag, aangezien mijn zicht op de feiten vanzelfsprekend niet breed genoeg is (dude, dat weet iedereen toch?). Ik weet dat een Tesla bij aanvang heel gunstige premies genoot, is dat vandaag de dag nog steeds zo? Quote
Framfy 559 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 1 uur terug, wooter zei: Wat hadden jullie verwacht? Ik had - eerlijk waar - verwacht dat een Tesla op AP niet tegen een groot stilstaand voertuig zou rijden. 2 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 1 uur terug, wooter zei: AP heeft zijn werk goed gedaan. AP is niet voorzien om stilstaande brandweerwagens op de snelweg te voorzien. Noodremfunctie heeft zijn werk ook goed gedaan... Wat aan 105km/u een drama zou zijn, is herleid tot een kopstaartaanrijding zonder veel erg. Wat hadden jullie verwacht? 3 minuten geleden, Framfy zei: Ik had - eerlijk waar - verwacht dat een Tesla op AP niet tegen een groot stilstaand voertuig zou rijden. Dat dus. Serieus. 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Ik had - eerlijk waar - verwacht dat een Tesla op AP niet tegen een groot stilstaand voertuig zou rijden.+1Als de AP je niet verplicht constant attent te zijn, dan mag je toch wel verwachten dat die competent is om niet tegen zo een gigantisch voertuig te rijden, of op zijn minst een interactie te vragen van zijn bestuurder voor de situatie niet meer te redden valt. Wettelijke zou van mij een ap ook maar toegelaten mogen worden als zo zaken niet meer mogelijk zijn. Dito met werkzaamheden. Zolang een Tesla daar op blijft knallen, is het systeem levensbedreigend en dus ontoereikend. Quote
binnenmuisarchitekt 13.816 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 vind ik nu toch ook wel Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 AP =/= autonomous driving. AP blijft een geavanceerde cruise control. Waar wooter de mist in gaat is dat hij beweert met zijn AP rustig te kunnen cruisen en ondertussen op zijn gsm te zitten tokkelen. Dat is dus pertinent NIET waar, want dan kan je crashes zoals bovenstaande krijgen. 1 Quote
Challazer 4.459 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Wat ik grappig vind is dat er een Model S met Autopilot en noodremfunctie achterop een brandweerwagen klapt en er daar goede dingen in gezien worden ? 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 19 minutes ago, ir_fuel said: AP =/= autonomous driving. AP blijft een geavanceerde cruise control. Klopt. 19 minutes ago, ir_fuel said: Waar wooter de mist in gaat is dat hij beweert met zijn AP rustig te kunnen cruisen en ondertussen op zijn gsm te zitten tokkelen. Dat is dus pertinent NIET waar, want dan kan je crashes zoals bovenstaande krijgen. Ik ga ervan uit dat als je op je GSM zit te tokkelen, je toch in het perifeer zicht een beetje in het oog houdt of er in de verte geen blauwe of gele zwaailichten op de rijbaan staan. Misschien een beetje naïef van me? Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 7 minutes ago, Challazer said: Wat ik grappig vind is dat er een Model S met Autopilot en noodremfunctie achterop een brandweerwagen klapt en er daar goede dingen in gezien worden ? Als je de systemen kent, weet je gewoon dat daar erger is voorkomen net door technologie. Niet door AP, want die heeft hier niets gedaan, maar wel door noodremfunctie. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 5 minuten geleden, wooter zei: Klopt. Ik ga ervan uit dat als je op je GSM zit te tokkelen, je toch in het perifeer zicht een beetje in het oog houdt of er in de verte geen blauwe of gele zwaailichten op de rijbaan staan. Misschien een beetje naïef van me? Overlaatst zei je nog dat je gewoon een boek aan het lezen was? Dan zie ik zo'n dingen niet hoor . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.