DDke 8.689 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 6 hours ago, Jokke_vlo said: Je denigrerende uitspraak zegt veel natuurlijk. U bent ceo van Apple en weet het wel ? Ik schrijf duidelijk met mijn boerenverstand. En welke multinational leidt u nu? PS: Nu goed ben nog al wel eens denigrerend uitgelachen door grote jongens, toen ik een reddingsplan voorstelde. Het resultaat is gekend, Nietwaar[mention=127]ir_fuel[/mention] 6 hours ago, ir_fuel said: Tut tut. Ze bestaan nog altijd Ik heb er zelfs recent 1 gekocht (okkazie, akkoord)! 4 hours ago, Logic said: Jammer dat dat hier een Tesla topic is, want 'k vind de fietsen interessanter. Merckx heb ik van kortbij gevolgd (sedert eind 2013), aangezien dat een klant van ons was. 't Heeft bij mij de fietsmicrobe weer aangewakkerd (heb sindsdien een EMX525 en EM525 gekocht). Het is een merk waar telkens iemand op verliefd wordt, geld in pompt en op dezelfde muur botst? Ik begrijp het eerlijk gezegd niet. Ik begrijp het klassieke retail model ook niet meer, want ik voel me iedere keer genaaid als ik van de fietsenwinkel kom. Alles hopen ze te verkopen aan adviesprijzen en doe je ook maar eventjes de moeite om een product te Google'en (puur voor informatie en reviews) krijg je sowieso betere prijzen te zien. Enkele handelszaken hebben het begrepen, maar de overgrote meerderheid precies nog niet. Ik ben voor Merckx begrippen dan nog een jongere consument, die ook meer dan de gemiddelde Merckx koper de reflex heeft om eens online te kijken/vergelijken. Dan is het toch logisch dat ze a) geen jongere consumenten aantrekken met dergelijke prijzen? b) de Merckx koper uitsterft, letterlijk. Direct sales kregen ze bij Merckx (natuurlijk) niet verkocht, heel de keten stond op z'n achterpoten vanaf de eerste schuchtere poging iets online te verkopen. Mijn EMX525 heb ik indertijd rechtstreeks van de fabriek kunnen kopen, dus ik ken min of meer de materiaalprijzen & ik snap niet dat je dat niet rendabel krijgt. Dan moet er toch eens flink aan de boom geschud worden precies, of ben ik mis? Tesla verkoopt wel rechtstreeks. Ziezo mijn ontopic bijdrage. 39 minutes ago, Jupke said: De verschillen zijn te groot gewoon. Als ik mijn spullen, 10-20% duurder kan kopen bij de lokale handelaar zou ik het nog overwegen. Maar bij cassettes ed gaat dat over het dubbele van de prijs bij stukken die sowieso al niet goedkoop zijn. Plus dat het vrij simpel is om aan te werken, dus de service component is voor hoe langer hoe meer mensen ook minder belangrijk. De mensen die het dan niet kunnen/durven moeten er dan wel flink voor betalen. Ik koop sommige dingen echt liever lokaal. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 20 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Zelfs wij als fabrikant of invoerder zien parts online staan aan onze inkoopprijs of lager. Het is te gek om los te lopen in deze wereld. Maar goed dat is niet voor dit topic. En dan zeggen alle mensen tegen je “How de fiets booming business man” “daar valt geld te verdienen” Met alle respect maar ik heb in België nog maar 1 (en er zijn er al wat geweest) financieel sterke man uit een andere sector weten slagen in zijn opzet en dat was Kumpen, weliswaar met de juiste man en subsidies van heb ik u hier. (Hij is er ook tijdig uitgestapt). Voor de rest allemaal plat op de bek. Wij werken aan echt ridicule marges en toch wensen mensen dat niet te geloven. Passie vs business (in de auto-industrie zijn ze daar al langer achter) De “passie” markt is zo rot als iets. Believe me Even terugkoppelen naar dit topic. In het begin had een merk als Sparta of Gazelle hun motoren en batterijen in eigen beheer waardoor Gazelle als mede pioneer failliet gegaan is. Later zijn de fabrikanten overgestapt op de platformen van Bosch en Shimano. Deze hebben wel goed geboerd. Niets zegt dat de auto-industrie niet zo evolueert....... en dan zou in dit scenario Tesla daar voor een volgend probleem staan (zonder financiele reserves) In mijn velomaekers logica zou Tesla dan of - het platform moeten zijn waar de anderen ook op overstappen (en dus bv stoppen met autobouwen en overstappen op platformen en systemen) - op tijd overstappen op dat platform (of compatibel maken) Om met 1 merk met eigen systemen te blijven bestaan tov een platform dat zou gedeeld worden door een pak andere merken samen (zelfs al zou het beter zijn) : ik denk niet dat dat lukt. Nu goed nogmaals ik ben blijkbaar maar een oelewapper he. De grote ceo’s weten het zoveel beter dat. Dat hebben we gezien bij Nokia , IBM en vele anderen. jij vuile postaanpasser! dat stond er allemaal nog niet. vetgedrukt, aangezien het in alle andere topics over tesla gaat, mag het in een teslatopic wel eens over iets anders gaan ook. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Zelfs wij als fabrikant of invoerder zien parts online staan aan onze inkoopprijs of lager. Het is te gek om los te lopen in deze wereld. Maar goed dat is niet voor dit topic. En dan zeggen alle mensen tegen je “How de fiets booming business man” “daar valt geld te verdienen” Met alle respect maar ik heb in België nog maar 1 (en er zijn er al wat geweest) financieel sterke man uit een andere sector weten slagen in zijn opzet en dat was Kumpen, weliswaar met de juiste man en subsidies van heb ik u hier. (Hij is er ook tijdig uitgestapt). Voor de rest allemaal plat op de bek. Wij werken aan echt ridicule marges en toch wensen mensen dat niet te geloven. Passie vs business (in de auto-industrie zijn ze daar al langer achter) De “passie” markt is zo rot als iets. Believe me Even terugkoppelen naar dit topic. In het begin had een merk als Sparta of Gazelle hun motoren en batterijen in eigen beheer waardoor Gazelle als mede pioneer failliet gegaan is. Later zijn de fabrikanten overgestapt op de platformen van Bosch en Shimano. Deze hebben wel goed geboerd. Niets zegt dat de auto-industrie niet zo evolueert....... en dan zou in dit scenario Tesla daar voor een volgend probleem staan (zonder financiele reserves) In mijn velomaekers logica zou Tesla dan of - het platform moeten zijn waar de anderen ook op overstappen (en dus bv stoppen met autobouwen en overstappen op platformen en systemen)- op tijd overstappen op dat platform (of compatibel maken) Om met 1 merk met eigen systemen te blijven bestaan tov een platform dat zou gedeeld worden door een pak andere merken samen (zelfs al zou het beter zijn) : ik denk niet dat dat lukt. Nu goed nogmaals ik ben blijkbaar maar een oelewapper he.De grote ceo’s weten het zoveel beter dat. Dat hebben we gezien bij Nokia , IBM en vele anderen. Die vraag lijkt in vele sectoren vandaag relevant als je nog wil innoveren, je innovatie gaan vermarkten aan je collega's en een soort van platform worden. Of een lokale aanbieder die klant is bij zij die innoveren.Het gekke is dat bij de eerste keuze je plots nieuwe concurrenten krijgt uit de technologie sector bijvoorbeeld die niet meedoen op de traditionele markt. John Deere is daar een mooi voorbeeld van, die zitten vandaag in Silicon valley.De huidige tesla's "proof of concept" noemen is misschien zo gek nog niet. MB heeft onderdelen in Tesla zitten en er zaten Tesla onderdelen in MB's. Dus het kan perfect. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Een reële vraag, ik wil een tesla 3 kopen. Ga ik die effectief vroeger krijgen dan bv een bmw i4? Bmw belooft september 2020. En is de tesla 3 tov de i4 dan niet verouderd? Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 (aangepast) 4 minuten geleden, josenjef zei: Die vraag lijkt in vele sectoren vandaag relevant als je nog wil innoveren, je innovatie gaan vermarkten aan je collega's en een soort van platform worden. Of een lokale aanbieder die klant is bij zij die innoveren. Het gekke is dat bij de eerste keuze je plots nieuwe concurrenten krijgt uit de technologie sector bijvoorbeeld die niet meedoen op de traditionele markt. John Deere is daar een mooi voorbeeld van, die zitten vandaag in Silicon valley. De huidige tesla's "proof of concept" noemen is misschien zo gek nog niet. MB heeft onderdelen in Tesla zitten en er zaten Tesla onderdelen in MB's. Dus het kan perfect. John deerde en mercedes zijn van oorsprong Duitse merken.... na de oorlog hebben de Amerikanen lans buldog gekregen en omgevormd tot John deerde. Misschien is tesla ook wel zo een ontwikkeling... 13 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Zelfs wij als fabrikant of invoerder zien parts online staan aan onze inkoopprijs of lager. Het is te gek om los te lopen in deze wereld. Maar goed dat is niet voor dit topic. En dan zeggen alle mensen tegen je “How de fiets booming business man” “daar valt geld te verdienen” Met alle respect maar ik heb in België nog maar 1 (en er zijn er al wat geweest) financieel sterke man uit een andere sector weten slagen in zijn opzet en dat was Kumpen, weliswaar met de juiste man en subsidies van heb ik u hier. (Hij is er ook tijdig uitgestapt). Voor de rest allemaal plat op de bek. Wij werken aan echt ridicule marges en toch wensen mensen dat niet te geloven. Passie vs business (in de auto-industrie zijn ze daar al langer achter) De “passie” markt is zo rot als iets. Believe me Even terugkoppelen naar dit topic. In het begin had een merk als Sparta of Gazelle hun motoren en batterijen in eigen beheer waardoor Gazelle als mede pioneer failliet gegaan is. Later zijn de fabrikanten overgestapt op de platformen van Bosch en Shimano. Deze hebben wel goed geboerd. Niets zegt dat de auto-industrie niet zo evolueert....... en dan zou in dit scenario Tesla daar voor een volgend probleem staan (zonder financiele reserves) In mijn velomaekers logica zou Tesla dan of - het platform moeten zijn waar de anderen ook op overstappen (en dus bv stoppen met autobouwen en overstappen op platformen en systemen)- op tijd overstappen op dat platform (of compatibel maken) Om met 1 merk met eigen systemen te blijven bestaan tov een platform dat zou gedeeld worden door een pak andere merken samen (zelfs al zou het beter zijn) : ik denk niet dat dat lukt. Nu goed nogmaals ik ben blijkbaar maar een oelewapper he.De grote ceo’s weten het zoveel beter dat. Dat hebben we gezien bij Nokia , IBM en vele anderen. Soms moet je de geschiedenis terug durven oprakelen om weer het licht te zien. Tesla had mijn inziens, eventueel naast hun eigen wagens, gewoon hun platvorm incl aandrijflijn aan moeten bieden en de bovenkant laten bouwen door een nieuwe generatie carrosseriebouwers. Daar hadden ze véél minder miserie mee gehad, hadden ze een nieuwe markt op poten kunnen zetten en zich als onkruid overal tussen kunnen laten sluipen en verankeren. Hadden ze het dan nog eens in een goedkope eenvoudige versie en een duurdere autonoom rijdende versie op de markt gebracht, dan waren ze nog een veel groter marktaandeel kunnen bemachtigen. Maar ze wouden alles nodeloos zelf doen en dat kost ze geld en geeft veel problemen. Niet de beste zet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 41 minutes ago, Dirk75 said: Een reële vraag, ik wil een tesla 3 kopen. Ga ik die effectief vroeger krijgen dan bv een bmw i4? Bmw belooft september 2020. En is de tesla 3 tov de i4 dan niet verouderd? Eerlijk gezegd denk ik van wel? Je kan nu via de website of bij een Tesla winkel 1000€ achterlaten voor je reservering. Die reserveringen worden niet op volgorde geleverd, maar de VS en nu Canada eerst, en dan de rest van de wereld. Voor Europa voorziet men begin 2019, dus het kon wel eens zijn dat je ondanks je 2 jaar later bent, je toch nog in 2019 een Model 3 kan krijgen. En als je 'm dan niet wilt, kan je gewoon je 1000€ terugvragen. Of je wacht tot ergens in 2020 wanneer de backlog aan reservaties is weggewerkt en je zo rechtstreeks een Model 3 bestelt. De i4... Dat lijkt me een erg strakke planning gezien de i Vision Efficient Dynamics ter grootte van een 5 reeks was, vorig jaar pas gepresenteerd werd en absoluut een niet-rijdende concept was zonder interieur. Porsche stelde hun Mission E in 2015 voor en mikt nu op 2020, en dat na de Mission E Cross Turismo die wel al in de buurt komt van een productiewagen. Bovendien moet je ook letten op wat BMW plant met hun elektrische voertuigen. De iX3 gaat de volgende volledig elektrische BMW zijn, maar zal enkel in China geleverd en zelfs geproduceerd worden, om daar aan de reglementering te voldoen. Europa is absoluut geen prioriteit voor BMW. Is de Model 3 dan tegen dat de i4 uit is, niet verouderd? Ik denk dat we tegen dan inderdaad al 4 jaar met de Model 3 rijden . Maar Tesla heeft de gewoonte om naast de software updates ook nog eens regelmatig interieur- en exterieurupdates uit te voeren, dus zoveel zal het niet schelen. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 54 minutes ago, Dirk75 said: Een reële vraag, ik wil een tesla 3 kopen. Ga ik die effectief vroeger krijgen dan bv een bmw i4? Bmw belooft september 2020. En is de tesla 3 tov de i4 dan niet verouderd? Ik denk dat als je vandaag een tesla model 3 bestelt dat je die wel in de loop van 2019 zult hebben. De i4 in september 2020, dat zou nog wel mogelijk zijn denk ik maar ook daar zal er wel een wachtlijst ontstaan. Je merkt het ook met andere elektrische of plugin hybride wagens die vandaag op de markt zijn: vaak moeilijk leverbaar. En verouderd, tja... alles wat vandaag te koop is, is morgen in principe verouderd. Maar is het zo belangrijk om per se het allernieuwste te hebben? Ik werk dagelijks nog steeds met veel plezier op mijn 4 jaar oude macbook pro , vind de nieuwe nauwelijks een verbetering en veel te duur. Quote
Logic 538 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 53 minuten geleden, tuscani zei: wat hebben ze niet begrepen? dat zelfstandigen geen euro meer mogen verdienen en beter hun winkeltje sluiten om iedereen bij de grote onlinewinkels te laten kopen? of moeten ze hun winkeltje enkel nog openhouden om "gratis" herstellingen te doen aan vodden die online gekocht zijn Mja, zo bedoelde ik het niet. Ik zou mijn focus verleggen of verbreden naar advies, service en herstellingen... en in tegenstelling tot anderen, net wel al die internet kopers luidkeels verwelkomen, want dan kan je echt doorrekenen op uw toegevoegde waarde, de ware reden waarom ze over de vloer komen. Wees maar zeker dat een consument blij is dat ze geholpen worden, wanneer ze elders afgeblaft worden voor hun online aankoop. En begrijp me niet verkeerd. Een fiets tot 3000 euro koop ik met plezier bij de fietsenwinkel. Ik stoor mij niet aan het gegeven van winst maken, maar 't moet in verhouding blijven. Een direct sales speler (fabrikant verkoopt rechtstreeks aan consument) legt soms een groot prijsverschil bloot, ... dat gaat niet over tientallen euro's, dat gaat bij high-end (nadruk op high-end) materiaal soms over duizenden euro's. De realiteit is dat het klassieke verkoopmodel daar niet efficiënt tegenop kan en dat is vervelend. Om snel even in marketing termen te spreken, je hebt de 'red ocean' (metafoor voor shark water) en je hebt 'blue ocean' (waar het veilig is), je wil met uw product niet in de 'red ocean' zwemmen want daar vloeit bloed. In de 'blu ocean' zit je veiliger en zijn uw marges ruimer. Waar is die 'blue ocean' nog te vinden? Want als je niet meer kan differentiëren op het product, dan moet je 't elders in de keten gaan zoeken. Iedereen is al goedkoper gaan produceren, dus daar ligt het verschil niet meer. Misschien moet je nu dus zo'n merk durven loskoppelen uit het klassieke dealernetwerk. Ik besef niet eens of ik hier tegen schenen aan het schoppen ben, ik hoop alleszins van niet. De beste stuurlui staan aan wal zeggen ze & ik zal er ook zo ene zijn die maar commentaar geeft, met de beste bedoelingen en omdat het nauw aan m'n hart ligt. D'er zijn altijd slimme oplossingen te vinden om uit de 'red ocean' te geraken. We hebben voor Carglass een online campagne lopen waarbij elke geïnvesteerde euro hen 290 euro opbrengt. Wie kan zoiets zeggen? Dat is geen geheim, we zijn er feitelijk nog veel te bescheiden mee. En het is ook alleen maar mogelijk omdat Carglass een sterke online aanwezigheid heeft waarop de campagne inhaakt. Uiteindelijk is de discussie nog relevant, want Tesla verkoopt ook rechtstreeks aan de klant. Als ze slagen in hun opzet is dat maar één van de vele 'slimme' keuzes geweest die hun marge exponentieel kan vergroten. Slagen ze niet, komt dat wellicht omdat ze te veel ineens hebben willen veranderen. Maar dat er nog veel gaat veranderen is een feit. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 (aangepast) 19 minuten geleden, stijn82 zei: Ik denk dat als je vandaag een tesla model 3 bestelt dat je die wel in de loop van 2019 zult hebben. De i4 in september 2020, dat zou nog wel mogelijk zijn denk ik maar ook daar zal er wel een wachtlijst ontstaan. Je merkt het ook met andere elektrische of plugin hybride wagens die vandaag op de markt zijn: vaak moeilijk leverbaar. En verouderd, tja... alles wat vandaag te koop is, is morgen in principe verouderd. Maar is het zo belangrijk om per se het allernieuwste te hebben? Ik werk dagelijks nog steeds met veel plezier op mijn 4 jaar oude macbook pro , vind de nieuwe nauwelijks een verbetering en veel te duur. Tja, de batterijen zijn nu wel in volle ontwikkeling... en een auto met een pc vergelijken? Hopelijk zitten er tegen dan, recentere batterijen in de tesla 3. batterij ncm811 https://cleantechnica.com/2018/03/04/exciting-developments-nmc-811-lithium-battery-technology/ 13 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 1 hour ago, Tjeu said: Soms moet je de geschiedenis terug durven oprakelen om weer het licht te zien. Tesla had mijn inziens, eventueel naast hun eigen wagens, gewoon hun platvorm incl aandrijflijn aan moeten bieden en de bovenkant laten bouwen door een nieuwe generatie carrosseriebouwers. Daar hadden ze véél minder miserie mee gehad, hadden ze een nieuwe markt op poten kunnen zetten en zich als onkruid overal tussen kunnen laten sluipen en verankeren. Hadden ze het dan nog eens in een goedkope eenvoudige versie en een duurdere autonoom rijdende versie op de markt gebracht, dan waren ze nog een veel groter marktaandeel kunnen bemachtigen. Maar ze wouden alles nodeloos zelf doen en dat kost ze geld en geeft veel problemen. Niet de beste zet. En daar denk ik dat je fout zit. Ik denk dat inderdaad na verloop van tijd je naar een situatie gaat waar coach builders op basis van een platform een opbouw voorzien, net zoals nu gebeurt voor bussen en vrachtwagens. Maar dat zijn utilitaire voertuigen, en voor auto's gaat op dat het nog niet utilitaire voertuigen zijn. Eens we naar een zelfrijdende toekomst geraken, gaat dit model veel meer van toepassing zijn, want dan wordt je voertuig weer een utilitair voertuig dat gebruikt wordt om een dienst te leveren. Maar in die markt startte Tesla niet. Tesla startte in een markt waar absoluut geen interesse was voor elektrisch rijden. Ten eerste omdat het duur was, en ten tweede omdat je met de batterijtechniek toen ook niet ver kwam. Maar je had een vehikel nodig om die verbeteringen in batterijtechniek en verlaging van de prijs te veroorzaken, en de oprichters van Tesla zagen er iets in om dit te doen door een krachtige elektromotor in een koets van een sportwagen te steken, terwijl de beperkte concurrentie het hield bij golfkarretjes, wagentjes van de groendienst en een stalen bokaaltje voor de plaatselijke groen-stemmer. Vergeet ook niet: toen Tesla begon, waren er geen leveranciers die elektromotoren, batterijpacks en software konden leveren om je eigen EV in mekaar te steken, en niemand had er interesse in om van een leverancier van elektromotoren, batterijpacks en software in te kopen. En inderdaad, nu zie je leveranciers die wel batterijpacks kunnen leveren, Bosch die een heel platform van onderdelen kan leveren om je eigen EV te maken en er zelfs de software bij levert om te integreren met smartphones en dergelijke. Maar Bosch had hun koers niet zelf gewijzigd als er niet vanuit de markt de vraag was om met krachtige, luxueuze(re) EV's te rijden. Toen Tesla startte waren er een hele hoop kleine bricoleurs die bezig waren met elektrische kit cars, maar het waren Martin Eberhard en Marc Tarpenning die vanuit zo een kit car investeerders zochten om een echte autobouwer te worden van toen nog niche roadsters. Het originele plan was namelijk om de AC Propulsion Tzero kit car in serie te bouwen. https://en.wikipedia.org/wiki/AC_Propulsion_tzero Het is pas toen Elon Musk aan boord kwam met zijn financiering, dat de plannen licht werden aangepast Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 7 minutes ago, Dirk75 said: Tja, de batterijen zijn nu wel in volle ontwikkeling... en een auto met een pc vergelijken? Hopelijk zitten er tegen dan, recentere batterijen in de tesla 3. batterij ncm811 De batterijen die nu in de Model 3 zitten zijn al van een nieuwere generatie dan die van de Model S en X. Ik verwacht niet dat je binnen minder dan 4 jaar al een nieuwer type gaat terug vinden in de Model 3. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 (aangepast) 6 minuten geleden, wooter zei: De batterijen die nu in de Model 3 zitten zijn al van een nieuwere generatie dan die van de Model S en X. Ik verwacht niet dat je binnen minder dan 4 jaar al een nieuwer type gaat terug vinden in de Model 3. Ik ben bijna zeker van wel... de prijs..... https://pushevs.com/2018/05/09/most-advanced-battery-cells/ Quote Considering that Tesla used Panasonic NCA battery cells in the Tesla Model S and X, the NCAM/NCMA chemistry was the next logical step in evolution. What’s impressive is that this is the battery chemistry that LG Chem only expects to start producing in 2020… With a cathode made with almost no cobalt (less than 10 %), I wouldn’t be surprised if the kWh cost for Tesla is already below 100 euros at the battery pack level. Summing up, Tesla/Panasonic seems to be the most successful group in increasing energy density, while at the same time reducing costs. The formula currently followed by every cell maker is simple: increase the nickel and reduce the cobalt content of cathodes. The hard/risky part is doing it and still have a stable cathode in the longer run. Tesla’s close partnership with Panasonic allows the company to be more bold with the battery cells produced at the Gigafactory. On the other hand, LG Chem is playing safe and is currently testing the NCM 811 battery cells only in small fleets (electric buses). 13 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 2 minutes ago, Dirk75 said: Ik ben bijna zeker van wel... Ik bijna zeker van niet. De batterijen die nu in de Model 3 worden ingebouwd zijn van een type dat al enkele jaren bestaat, maar dus nog niet in de Model X en S gebouwd worden. Je moet ook productiecapaciteit hebben om aan zo een aantallen te produceren. En bovenal moet het economisch ook nog zinvol zijn om die batterijen te produceren. Hoe duurder, hoe duurder de prijs van de auto, en hoe minder kopers er zijn. Sowieso kan je je dan afvragen... Ga je dan echt 4 jaar wachten in de hoop om een accu refresh mee te hebben? Dan had je al 4 jaar met het huidige model hebben kunnen rijden. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Tja, ik zou minstens 10jaar er mee willen rijden en mijn huidige kan nog wel even mee ondanks zijn 7 jaar. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 @Tjeu Het grappige is dat de mensen die jouw idee hadden om een leverancier van EV componenten te zijn, een erg klein bedrijfje zijn gebleven, terwijl degene die deze leverancier probeerden te overtuigen om hun prototype te commercialiseren, nu een wereldwijde EV constructeur zijn met 3 modellen. https://en.wikipedia.org/wiki/AC_Propulsion Quote Martin Eberhard and Elon Musk had both taken test drives in the lithium-ion battery powered revision of the AC Propulsion tzero before joining Tesla Motors. Martin Eberhard encouraged Tom Gage and Alan Cocconi to move their prototype tzero into production. When they declined, in favor of working on their electrified Scion xB called the eBox, Martin Eberhard and Marc Tarpenning incorporated Tesla Motors to pursue the idea of building an electric roadster in the spirit of the tzero. Elon Musk later test drove the tzero as well, and he also encouraged AC Propulsion to commercialize the vehicle. Tom Gage again deferred, but put Elon Musk in contact with Martin Eberhard. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 1 minuut geleden, wooter zei: @Tjeu Het grappige is dat de mensen die jouw idee hadden om een leverancier van EV componenten te zijn, een erg klein bedrijfje zijn gebleven, terwijl degene die deze leverancier probeerden te overtuigen om hun prototype te commercialiseren, nu een wereldwijde EV constructeur zijn met 3 modellen. https://en.wikipedia.org/wiki/AC_Propulsion Ik zeg ook niet dat ze dat als enigste moesten doen. Maar vorig jaar was een perfecte timing geweest om naast de Model 3, ook gewoon dat platvorm aan te bieden. Op dat moment hadden ze een mooie voorsprong en een goede naam om dat perfect te laten slagen. Velen zoals jij waren er van overtuigd dat de klassieke merken de boot gemist hadden en de voorsprong nooit van ze leven nog in zouden halen, dus velen zouden een kans gezien hebben om op het Tesla platvorm iets te maken voor de mensen. En dat zou beginnen met een paar kleine prutsers, maar met de internet hype rond Tesla, zouden er wel snel een paar bovenuit schieten en groot worden. Hoogstwss eentje die een Model 3 zou maken met de afwerking van een BMW en een andere die een model 3 zou maken voor de prijs dat Tesla zei dat hij op de markt ging komen. Daarnaast zouden er nog steeds genoeg zijn die gewoon echt een Tesla zouden willen, waardoor de overall-omzet van Tesla er helemaal niet onder zou moeten lijden. Timing is alles in zo een geval. En met de Chinese markt, die instaat voor 90% van de EV markt, waar het vol loopt met mensen die zelf iets willen maken en dat daar ook erg makkelijk kunnen, zonder problemen met keuringen en van die zaken, hadden ze echt een héél groot potentieel om platvormen af te leveren. Jij blijft ook steeds vergeten dat wat jij ziet maar een tipje van de ijsberg is. Wil je echt weten hoe het er in EV land aan toe gaat, dan moet je dringend meer lezen over China en wat daar allemaal beschikbaar is en gaande is. Ik heb het al gezegd, Tesla heeft wereldwijd nog geen 7% van de EV markt voor zich. Het is dus helemaal niet dat ze een monopolie hebben of de grootste EV bedreiging zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Ze hebben al platformen gedaan voor andere merken, onder andere Mercedes. De B-klasse was zo een Mercedes met Tesla technologie. Maar je kreeg er vooral het gevoel bij zoals bij de Motorola ROKR E1 Apple iTunes Phone... Het is niet omdat er componenten van een 'goeie' in zitten, dat het resultaat goed is. De B klasse mistte bijvoorbeeld adequaat laden en snelladen. En tuurlijk zal Tesla maar een fractie van de EV markt voor zich hebben, net zoals er aanzienlijk meer Android phones zijn dan iPhones. Ik heb hier ook 7 "android" telefoons, wat eigenlijk hardware is waarop Android als embedded systeem, met een simkaart wat software draait, maar voor de statistieken zijn in ons huishouden dus meer Android devices dan iOS devices... Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Ironie: Ik was net aan het antwoorden toen de batterij van mij retina ipad leeg was, en niet meer deed wat hij vroeger wel kon... Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 juni 2018 Geplaatst: 16 juni 2018 https://electrek.co/2018/06/16/tesla-model-s-battery-fire-investigating/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 juni 2018 Geplaatst: 16 juni 2018 https://electrek.co/2018/06/16/tesla-model-3-dual-motor-performance-new-assembly-line/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 Feiten en cijfers over wat er nu echt aan de hand is met Tesla: https://medium.com/@trenteady/the-truth-about-tesla-c4b6d7e43ad7 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 35 minuten geleden, wooter zei: Feiten en cijfers over wat er nu echt aan de hand is met Tesla: https://medium.com/@trenteady/the-truth-about-tesla-c4b6d7e43ad7 Amai zeg. Ik ben blij dat we het nu écht weten. En met zekerheid dé waarheid. Zo een artikel, geschreven door een 25 jarige ex student filosofie die een prijs gekregen heeft van de gay-community en die lid is van de Tesla Motors Club en zich volledig inzet rond alles wat met EV en zelfrijdende wagens te maken heeft, dat is goud waard is inderdaad met zekerheid de echte waarheid. Volledig objectief. We danken dit spiritueel medium voor zijn verhelderende woorden 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 Je hebt wel kritiek op de persoon maar je hebt geen argumenten over wat ie beweert.Ben jij ook zo een zuurpruim die voor elektrische voertuigen is, zolang ze niet voor de premium markt zijn en niet geleid worden door een excentrieke CEO? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.