Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 minutes ago, peba said:

Om enorme hoeveelheden geld op te halen zonder interest te betalen, natuurlijk. Daarvoor zitten alle beursgenoteerde bedrijven daar.

Bedankt voor deze nuttige bijdrage.

Geplaatst:
1 hour ago, William Blake said:

1 knop en dat is uitgeschakeld

Dacht dat je dat op zijn GT-s niet kon uitzetten?

Geplaatst:
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.
Waarom zo agressief? Het is gewoon een heel nuchtere beschrijving van de reden waarom een bedrijf beslist om naar de beurs te gaan. Om financiering via eigen vermogen, i.c. aandelen, aan te trekken i.p.v. vreemd vermogen (bankfinanciering of obligatieleningen).

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Geplaatst:
1 minuut geleden, peba zei:

Waarom zo agressief? Het is gewoon een heel nuchtere beschrijving van de reden waarom een bedrijf beslist om naar de beurs te gaan. Om financiering via eigen vermogen, i.c. aandelen, aan te trekken i.p.v. vreemd vermogen (bankfinanciering of obligatieleningen).

Dat is gewoon zijn "stijl". Hoef je dus zeker niet persoonlijk te nemen. 

Geplaatst:
15 minutes ago, peba said:

Gratis geld dus?

Dat geldt voor die minderheid aan bedrijven die geen dividend uitkeert. Uiteindelijk zullen ze toch iets moeten teruggeven aan hun aandeelhouders, i.c. investeerders.

Geplaatst:
Gratis geld dus?
Dat geldt voor die minderheid aan bedrijven die geen dividend uitkeert. Uiteindelijk zullen ze toch iets moeten teruggeven aan hun aandeelhouders, i.c. investeerders.
Heb ik niet gezegd he, dat het gratis is. Maar de vergoeding voor aandeelhouders is volledig afhankelijk van de gerealiseerde winst. Dat is niet het geval voor leningen, onder welke vorm dan ook. Voor start-ups en techbedrijven, het type bedrijf waar Musk al zijn hele carrière mee bezig is, is winst niet meteen te verwachten, dus voor die bedrijven komt het in de feiten wel neer op "gratis" geld, behalve dan de aanzienlijke compliance cost die aan een beursnotering verbonden is.

Los daarvan kan een aandeelhouder zijn aandeel natuurlijk ook verkopen om van een (hopelijk) gestegen koers te profiteren.

Geplaatst:
17 minuten geleden, ICM zei:

Gratis geld dus?

Zijn dividenden er niet enkel wanneer er winst is? Dit lijkt hier nog helemaal niet aan de orde. Toch? 

Het is uiteraard wel de bedoeling dat die er ooit komen, maar dat zal toch pas na een goedlopende productie van de Model 3 zijn (incl goede kwaliteit en verkoop). 

Geplaatst:
Op 7-8-2018 om 13:18, BMWMB zei:

Had ik voorbije zondag zo’n systeem gehad in mijn GT3, dan was de neus nog intact geweest.

Dat systeem is soms ook ambatent hoor. De wagen smijt opeens alles toe als hij denkt dat je iets niet gezien hebt. Vooral als je achteruit wilt rijden is dat ergerlijk. Al meer dan 1 keer gehad dat de wagen een noodstop doet, omdat hij een wagen ziet afkomen, terwijl ik me zachtjes laat achteruit bollen om mij ergens klaar te zetten. ( bv om een parkeerplaats of mijn garage uit te rijden)

Geplaatst:
2 uren geleden, William Blake zei:

1 uur geleden, dragonfly zei:

Klopt maar je moet het wel elke keer opnieuw uitzetten :noparty: 

Een gedacht waar je dat doet bij audi? Ik moet binnenkort weer in een koers meerijden, en dan plakken en kruipen we allemaal nogal dicht bij elkaar. Gaat leuk zijn als de wagen altijd alles dicht slaat. 

Geplaatst:
10 minutes ago, peba said:

Heb ik niet gezegd he, dat het gratis is. Maar de vergoeding voor aandeelhouders is volledig afhankelijk van de gerealiseerde winst. Dat is niet het geval voor leningen, onder welke vorm dan ook. Voor start-ups en techbedrijven, het type bedrijf waar Musk al zijn hele carrière mee bezig is, is winst niet meteen te verwachten, dus voor die bedrijven komt het in de feiten wel neer op "gratis" geld, behalve dan de aanzienlijke compliance cost die aan een beursnotering verbonden is.

Los daarvan kan een aandeelhouder zijn aandeel natuurlijk ook verkopen om van een (hopelijk) gestegen koers te profiteren.

Je zegt 'geld ophalen zonder intrest'. Noem het wat je wil, er bestaat geen financieringsvorm zonder vergoeding.

Geplaatst:
46 minutes ago, peba said:

Waarom zo agressief? 

Omdat dat geen antwoord is op de vraag. Denk dat iedereen wel weet wat een bedrijf op de beurs gaat zoeken (in 't algemeen).

Precies of men weet dat niet, dat als men naar de beurs gaat men dan rekening moet houden met aandeelhouders en er een hoop verplichtingen aan vasthangen.

"Dus, als gij mijn aandelen koopt ga ik nu verantwoording moeten afleggen over wat en hoe? Allez, hoe zot is dees!"

Geplaatst:
Omdat dat geen antwoord is op de vraag. Denk dat iedereen wel weet wat een bedrijf op de beurs gaat zoeken (in 't algemeen).
Precies of men weet dat niet, dat als men naar de beurs gaat men dan rekening moet houden met aandeelhouders en er een hoop verplichtingen aan vasthangen.
"Dus, als gij mijn aandelen koopt ga ik nu verantwoording moeten afleggen over wat en hoe? Allez, hoe zot is dees!"

Zowat alle grote tech start-ups gaan naar de beurs, zeker in de VS, precies om daar -vergeleken met bankfinanciering- "gemakkelijk" geld op te halen. Dat is al heel zijn carrière de leefwereld van Musk. Dus naar de beurs gaan was een no-brainer voor hem.

Geplaatst:
1 minute ago, peba said:

Dat is al heel zijn carrière de leefwereld van Musk. Dus naar de beurs gaan was een no-brainer voor hem.

Waarom zit Space X dan niet op de beurs?

Geplaatst:
Je zegt 'geld ophalen zonder intrest'. Noem het wat je wil, er bestaat geen financieringsvorm zonder vergoeding.
Idd, zonder interest, d w.z. zonder vergoeding die altijd, onafhankelijk van de resultaten, betaald moet worden. Bij veel start-ups wordt er uiteindelijk, als de grote doorbraak er komt, verkocht en krijgen de aandeelhouders hun vergoeding onder de vorm van een meerwaarde op hun aandelen, zonder ooit dividend gezien te hebben (of maar heel weinig).

Geplaatst:

Bij de gtr wel
Bij de gts niet
Cps is echt miserie op circuit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst:
Dat is eigenlijk een veel betere vraag dan waarom Tesla er wel zit, precies omdat het afwijkt van het gebruikelijke in de kringen waar Musk beweegt.

In heb overigens geen idee. Misschien omdat ruimte-exploratie zodanig zware overheidsinmenging, al dan niet militaire, met zich brengt dat je dat liever niet in kwartaalrapporten aan het publiek verkondigt?

Geplaatst:
11 minutes ago, peba said:

Idd, zonder interest, d w.z. zonder vergoeding die altijd, onafhankelijk van de resultaten, betaald moet worden. Bij veel start-ups wordt er uiteindelijk, als de grote doorbraak er komt, verkocht en krijgen de aandeelhouders hun vergoeding onder de vorm van een meerwaarde op hun aandelen, zonder ooit dividend gezien te hebben (of maar heel weinig).

Ik ga dat ook zo doen. Bedankt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, peba zei:

Dat is eigenlijk een veel betere vraag dan waarom Tesla er wel zit, precies omdat het afwijkt van het gebruikelijke in de kringen waar Musk beweegt.

In heb overigens geen idee. Misschien omdat ruimte-exploratie zodanig zware overheidsinmenging, al dan niet militaire, met zich brengt dat je dat liever niet in kwartaalrapporten aan het publiek verkondigt?

Denk dat je het niet te ver moet zoeken. Hoe minder aandeelhouders, hoe minder mensen waarmee hij de ruimte moet delen. Zijn ego wil kunnen zeggen dat de ruimte van hem is, dat hij meer 'ruimte' verovert heeft dan eender welke ondekkingsreiziger ooit. In alles wat hij doet wil hij nummer één zijn. Hij wil geschiedenis schrijven. Zijn grootste drijfveer is om nooit vergeten te worden. 

Geplaatst:
Een gedacht waar je dat doet bij audi? Ik moet binnenkort weer in een koers meerijden, en dan plakken en kruipen we allemaal nogal dicht bij elkaar. Gaat leuk zijn als de wagen altijd alles dicht slaat. 
Boordcomputer --> Hulpsystemen -> en dan moet je kijken of Audi pre Sense front of Audi pre Sense city erin staat en uit te vinken is.
Goed mogelijk dat de wagen het niet toelaat.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

18 minuten geleden, peba zei:

Dat is eigenlijk een veel betere vraag dan waarom Tesla er wel zit, precies omdat het afwijkt van het gebruikelijke in de kringen waar Musk beweegt. In heb overigens geen idee. Misschien omdat ruimte-exploratie zodanig zware overheidsinmenging, al dan niet militaire, met zich brengt dat je dat liever niet in kwartaalrapporten aan het publiek verkondigt?

Of nog simpeler, wij gaan niet dadelijk een retour-ticketje voor een ruimtereis kopen omdat we eens iets in de lucht willen schieten met nieuwjaar. 

Maar auto's kopen doen we wel... uiteindelijk komt dat voor hun marketing doeleinden heel handig uit als de consument mee kan investeren, want die verworven betrokkenheid maakt van velen ook een ambassadeur van het merk,  wat voor meer belangstelling zorgt. 

Geplaatst:
Gratis geld dus?

Dat moet niet. Een aandeel hebben betekent niet noodzakelijk dat je er een dividend voor krijgt.

Wat je wel krijgt als je het aandeel verkoopt is de huidige koers.

Wat je krijgt als je een aandeel koopt is een stem in de aandeelhoudersvergadering. Als je een meerderheid kan krijgen, kan je beleidswijzigingen doorvoeren.
Geplaatst:

Ik zou het net wel gebruiken in een koers. Je wil niet zoals je collega’s vrolijk op mekaar in rijden omdat iedereen denkt dat het gezond is om op mekaars bumper te rijden.
Geplaatst:

Het is de vraag die gesteld werd, en een antwoord werd gegeven.

Of wil je een fantasie antwoord in het genre “Elon Musk wil iedereen van zijn geld beroven”?
Geplaatst:

Omdat hij het daar heeft kunnen doen zonder publiek te gaan.

Hij wil nu Tesla terug privé maken om niet elk kwartaal zich te moeten verdedigen voor wanneer men dezelfde problemen tegenkomt bij de Model Y etc...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in