Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uw betoog is toch echt pure zever. Trigger Nummer 1 weglaten. Hoeveel particulieren kopen hier een Tesla omwille van jouw redenen?

Geplaatst:

Lol !

En niets over motivator nr 1 ! Dat is pas typisch !

En uw vgl met de IPhone ... dat slaat werkelijk op niets ! (Geen fiscale voordeelbom nodig , winstgevende technologie.....)

Hier moet ik Jokke ergens wel gelijk geven. Mijn motivator nr 1 was mijn excel die liet zien dat een Tesla door het fiscale voordeel en het zeer goedkoop laden, goedkoper is dan gelijkaardige andere wagens. Daarnaast vind ik het ook een knappe en coole auto, is ‘m ‘anders’, en biedt ‘m mij het rijplezier dat ik wil voor mijn verplaatsingen.

Ik zie vandaag dat BMW een 45e hybride op de markt brengt, met een dikke 3.0 6cil., in de X5, met een CO2 van 49gr, waardoor ook hier de fiscale voordelen aanwezig zijn. Had begin dit jaar deze motor in een BMW 5 gelegen, dan ben ik niet zeker dat ik vandaag Tesla zou rijden.
  • Vind ik leuk 3
Geplaatst:
24 minuten geleden, BMWMB zei:

Hier moet ik Jokke ergens wel gelijk geven. Mijn motivator nr 1 was mijn excel die liet zien dat een Tesla door het fiscale voordeel en het zeer goedkoop laden, goedkoper is dan gelijkaardige andere wagens. Daarnaast vind ik het ook een knappe en coole auto, is ‘m ‘anders’, en biedt ‘m mij het rijplezier dat ik wil voor mijn verplaatsingen.

Ik zie vandaag dat BMW een 45e hybride op de markt brengt, met een dikke 3.0 6cil., in de X5, met een CO2 van 49gr, waardoor ook hier de fiscale voordelen aanwezig zijn. Had begin dit jaar deze motor in een BMW 5 gelegen, dan ben ik niet zeker dat ik vandaag Tesla zou rijden.

Klopt maar het fiscale is toch niet het enige? Als de Tesla geen "fatsoenlijke en praktische" auto was dan kocht toch ook niemand deze. Ge koopt toch geen wagen die u niet aanstaat enkel en alleen omdat het fiscaal interessant is? 

Geplaatst:
10 minuten geleden, iceblue zei:

Klopt maar het fiscale is toch niet het enige? Als de Tesla geen "fatsoenlijke en praktische" auto was dan kocht toch ook niemand deze. Ge koopt toch geen wagen die u niet aanstaat enkel en alleen omdat het fiscaal interessant is? 

Dat klopt, niemand spreekt dat tegen. Maar het is eerder "mooi megenomen" dan "de reden".

Zoniet zou Tesla voor particulieren een succes zijn, en dat is het dus absoluut niet. 

Zie je er een andere verklaring voor? 

Geplaatst:

Als er meer keuze in de markt zou zijn. Er er komt een fabrikant met een wagen zoals een Tesla 3 in de prijs range van +/-€35000 zie ik ook veel meer particulieren kiezen voor een EV. Ook zonder fiscale voordelen. De nieuwe Nissan Leaf verkoopt toch goed. Ook bij de particulier volgens mij. Helaas is de keuze nog zeer beperkt.

Geplaatst:

Allemaal waar.

Ook hebben veel mensen een verkeerde kijk op elektrische voertuigen. Ik merk dat toch aan telkens dezelfde vragen die ik krijg. 'Hoeveel km's kan je nu doen met een batterij?', 'Hoelang moet je onderweg laden?', 'En wat als je ermee op vakantie gaat?' Als ik dan zeg dat ik 450km vlot kan doen, dat je anders moet denken door thuis te laden, en niet aan tankstations, en dat je onderweg enkel maar genoeg moet laden om terug thuis te geraken, en dus geen 'volle tank', en dat dan maar 10-15 minuten duurt, en gecombineerd kan worden met een lunch of koffiepauze, en dat er om de 50km superchargers staan door heel Europa,... dan zie je aan de reactie dat ze het zelfs moeilijk hebben om het te geloven. Een mens heeft het van nature moeilijk met een veranderingsproces, waardoor we angst hebben om voor iets 'nieuws' te gaan, en we blijven grijpen naar het oude, wat we gewoon zijn. Toch zal deze trend naar elektrische auto's er komen, en zullen er nog heel veel mensen toch gaan moeten 'veranderen'.

Ik hou wel van 'verandering' en geniet van elke km dat ik met mijn tesla kan rijden.   

Eigenlijk ban ik vandaag heel content dat er een half jaar geleden geen deftig alternatief hybride was, want dan had ik deze ervaring niet gekend. Ik kijk uit naar de nieuwe software update van tesla, dat echt wel een gigantisch verschil gaat zijn, met een complete andere layout van het grote scherm, en heel wat nieuwe, zelfs ingrijpende veranderingen qua rijden. Welke andere auto kan dat? Met elke andere auto is het na een jaar al 'verouderd', terwijl tesla met deze updates steeds 'nieuw' blijft. Software en digitalisering wordt alsmaar belangrijker, en dat heeft Musk heel goed begrepen.

Ik ga nu thuis lunchen. De Tesla heeft alweer aan de zonnepanelen gehangen, en ik kan weer vertrekken met een volle batterij. Hier wordt veel gesproken over tijdverlies op een lange rit, maar ik win tijd door niet telkens moeten te rijden naar een tankstation, tot 2x per week.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
16 minuten geleden, BMWMB zei:

Hier wordt veel gesproken over tijdverlies op een lange rit, maar ik win tijd door niet telkens moeten te rijden naar een tankstation, tot 2x per week.

Ik was volledig mee en grotendeels akkoord. Tot ik dit las.

Op een lange rit moet je niet rijden naar een tankstation, je komt er gewoon langs. Deze week heb ik 3x getankt. Speciaal voor wooter de klok er eens naast gehouden (gewoon door te kijken naar ETA op mijn navigatie) en het was altijd 3 minuten voor 45-52liter)
Let wel, als er een rij staat, dan rijd ik door tot de volgende. Ik begin te kijken rond 45 liter en heb dus nog een range van 150 a200km op dat moment.

WC en koffiedrinken doe ik thuis of op kantoor of bij de klant, niet onderweg. Dus het heeft 9minuten geduurd voor 150liter en dat komt in mijn geval overeen met 2.400km afgelegde afstand en ongeveer 2.700km autonomie.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
4 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik hou wel van 'verandering' en geniet van elke km dat ik met mijn tesla kan rijden.   

Same here!

Ik speel heel graag met de nieuwste prullen en vaak gewoon ook voor de verandering (daarom nog niet altijd voor de 'verbetering')... En eerlijk, ik heb ook al iets te vaak ondervonden dat je op de één of andere manier -effe zonder blad voor de mond te nemen- gekloot bent met een 1ste generatie product. 'k Heb hier nog ergens een Doorbot in de kast liggen (Google die farce maar). Tezelfdertijd zie ik een familielid het omgekeerde doen, sceptisch zijn, rigoureus de afweging maken of de totaalsom dan wel een vooruitgang is. En ik ben jaloers, want ik ben dan dat kieken dat met de eerste iPad stond te zwaaien en zijn reactie was eerder: "so what?". Ik geloof niet dat hij er één heeft en de mijne ligt al jaar en dag in de kast (hij had gelijk, maar misschien ooit nog geld waard ?) . Anyways, long story short. Ik snap het plezier van de verandering, zeker in uw situatie (al aardig verwend geweest en eens iets anders maakt het leven nog interessanter), maar ikke? Ik zal eens nen keer slim zijn... zoek het allemaal maar uit voor mij! Ik zit in een zetel die op mijn lijf geschreven is, een formaat van auto dat ik perfect vind, ... eigenlijk kan ik een hele rits van basiszaken opsommen die ik bij de Model S iets minder vind. Dat gezegd zijnde, familielid rijdt nu dus met een Model S. ?

Voor hem was de rekening erg snel gemaakt, met dagelijks 200km woon-werk verkeer.
Naast het 'voordelige' karakter, lijkt hij vooral te genieten van de onmiddellijke acceleratie en de Tesla service. 

Geplaatst:

Hangt van je tankkaart af ?

Ik kijk er ook niet naar hoor. Ik tank wanneer ik moet. Werkt mijn kaart daar dan gebruik ik ze, anders gewoon Bancontact + het ticketje scannen.

Geplaatst:
1 minute ago, Logic said:

en de Tesla service. 

Als je een betrouwbaar product hebt moet je niet genieten van de service :ninja: 

Geplaatst:
Op een lange rit moet je niet rijden naar een tankstation, je komt er gewoon langs. Deze week heb ik 3x getankt. Speciaal voor wooter de klok er eens naast gehouden (gewoon door te kijken naar ETA op mijn navigatie) en het was altijd 3 minuten voor 45-52liter)
Let wel, als er een rij staat, dan rijd ik door tot de volgende. Ik begin te kijken rond 45 liter en heb dus nog een range van 150 a200km op dat moment.

WC en koffiedrinken doe ik thuis of op kantoor of bij de klant, niet onderweg. Dus het heeft 9minuten geduurd voor 150liter en dat komt in mijn geval overeen met 2.400km afgelegde afstand en ongeveer 2.700km autonomie.

Je hebt gelijk, maar ik bekijk het niet voor de lange afstanden, die ik heel weinig doe, maar wel de normale wekelijkse verplaatsingen.

Ik had een Caps tankkaart, en moest 6km omrijden om te gaan tanken. 80% van de tankbeurten deed ik hier, en dat is telkens een kwartier, tot 2x per week. Die tijd win ik nu wel.
Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Als je een betrouwbaar product hebt moet je niet genieten van de service :ninja: 

't Glas is halfvol of halfleeg inderdaad. En ik geef je geen ongelijk, je kan er maar beter niet komen. 
Maar ik huiver echt iedere keer wanneer ik mijn wagen naar de dealer breng, en dat zou niet mogen zijn.
Ik heb telkens de pech dat zelfs een simpele onderhoudsbeurt voor problemen zorgt. En 'k had tussendoor eens een andere garage geprobeerd en die was zo mogelijks nog erger. 

Geplaatst:

Naast het 'voordelige' karakter, lijkt hij vooral te genieten van de onmiddellijke acceleratie en de Tesla service. 

Ik geniet van de schoonheid van deze auto, van de stilte aan boord, de altijd aanwezige directe power (hoewel ik met deze Tesla minder ‘hooligan’ rijd), de fantastische luchtvering, het vol(nep)lederen interieur met carbon sierlijsten, het kunnen zoeken naar liedjes op Spotify die dan zeer goed klinken door het indrukwekkende soundsystem, de zeer goede wegligging door het lage zwaartepunt, het directe sturen, het zichzelf kunnen inparkeren zowel langs als dwars, de Autopilot, de stance met de dikke 21” wielen, de updates van de software, de service waarbij men vanop afstand kan inloggen in de auto, dat ik ‘m zo goed als gratis kan laden aan de zonnepanelen, dat ik gratis kan laden aan superchargers en daar soms kan socializen met andere Tesla eigenaars,...

Ik ben verliefd op deze auto.
Geplaatst:
10 minutes ago, Logic said:

Maar ik huiver echt iedere keer wanneer ik mijn wagen naar de dealer breng, en dat zou niet mogen zijn.

Hoe vaak moet je daar dan zijn? Bij mij 1 keer elke 30K. Afspraak maken, auto afzetten, met vervangwagen naar huis, 's avonds omgekeerd. Wat is het verschil bij Tesla?

Geplaatst:
1 minute ago, BMWMB said:

en daar soms kan socializen met andere Tesla eigenaars,...

Er gaat niks boven een good old circle jerk :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Denk je dat enkel mannen met Tesla rijden? Je moest eens weten hoeveel knappe vrouwen Tesla rijden. [emoji7]

Geplaatst:
1 hour ago, msxx said:

Ja en ik en BMWMB moeten dat dus niet doen.

Wekenlang niet.

Geplaatst:
46 minutes ago, ir_fuel said:

Hoe vaak moet je daar dan zijn? Bij mij 1 keer elke 30K. Afspraak maken, auto afzetten, met vervangwagen naar huis, 's avonds omgekeerd. Wat is het verschil bij Tesla?

Een Tesla service die bij je thuis of op je werk het onderhoud doet?

Of bij Tesla een uurtje wachten voor het onderhoud?

Of met een Model S vervangwagen naar huis?

Als je al beslist om op redelijke termijn naar een onderhoud te gaan, en niet gewoon elke 80K 'm binnen rijdt.

Geplaatst:
Zojuist, wooter zei:

Ja en ik en BMWMB moeten dat dus niet doen.

Wekenlang niet.

Hoeveel tijd heb je dit jaar doorgebracht aan een laadstation op verplaatsing, tijdens je reis? Dat kan je vast nakijken? Deel dat eens door 36 :)

Ik heb dit jaar 53 keer getankt en 38.000km afgelegd. Dat is 1,5keer per week, afgerond naar boven is dat 2keer per week en een totaal van 6 minuten per week.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is er trouwens iets veranderd bij de verzekeraars mbt Tesla? Ik had de indruk dat ze relatief goedkoop verzekerd werden (ik vermoed door minder kans op ongevallen of diefstal) in functie van de waarde van het voertuig, maar ik hoor net dat een vriend van me toch 2K / jaar betaalt nu voor zijn Model S 100D.

Geplaatst:
1 minute ago, msxx said:

Hoeveel tijd heb je dit jaar doorgebracht aan een laadstation op verplaatsing, tijdens je reis? Dat kan je vast nakijken? Deel dat eens door 36 :)

EN JIJ MOET NOOIT ETEN OF PISSEN ZEKER11!11!1

Geplaatst:
2 minutes ago, msxx said:

Ik heb dit jaar 53 keer getankt en 38.000km afgelegd. Dat is 1,5keer per week, afgerond naar boven is dat 2keer per week en een totaal van 6 minuten per week.

Heb jij een voller leven omdat je 3 keer per week 2-3 minuten aan een brandstofslang staat, tegen ik die om de 2 maanden eens een roadtrip doe met een verse espresso onder m'n neus?

Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

Is er trouwens iets veranderd bij de verzekeraars mbt Tesla? Ik had de indruk dat ze relatief goedkoop verzekerd werden (ik vermoed door minder kans op ongevallen of diefstal) in functie van de waarde van het voertuig, maar ik hoor net dat een vriend van me toch 2K / jaar betaalt nu voor zijn Model S 100D.

Heb je dat niet enkele weken gezegd, waarom al antwoord kwam dat hij zich te duur verzekerd heeft?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid