Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 hour ago, msxx said:

koffiedrinken doe ik thuis of op kantoor of bij de klant, niet onderweg

Ik ben buiten barista in een Nederlandse bank nog geen goeie koffie tegengekomen bij klanten.

Geplaatst:
7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe vaak moet je daar dan zijn? Bij mij 1 keer elke 30K. Afspraak maken, auto afzetten, met vervangwagen naar huis, 's avonds omgekeerd. Wat is het verschil bij Tesla?

Blij te horen dat het bij u zo vlot verloopt.
Eerste keer 2000km, dan iedere 15.000km (30.000km, 45.000km, 60.000km, ... )('k wil niet de uiterste 30K en 2j toepassen).
"Transportschade" bij aflevering.
Tijdens het wisselen van de olie een carterpan beschadigen (mij nog ongegeneerd aanrekenen). 
Ik ben tussendoor gepasseerd omwille van een mogelijks "probleem", wat eigenlijk verre van zo problematisch was dan de service die je krijgt. En ik overdrijf niet als ik zeg dat ik al dagen verloren heb door logistieke missers. Nu vergaten ze onderdelen te bestellen voor een standaard geplande onderhoudsbeurt en staat 'ie daar bijgevolg nog een dag langer omwille van een vergetelheid. On the flip side, belden ze me wel of de wagen door de krasstraat mocht, 'omdat eigenaars van dergelijke wagens dat vaak niet graag hebben, vragen we dat even'. Dat hebben ze de voorgaande keren nooit gevraagd maar gewoon gedaan. 

Dan hoorde ik hoe de garantieherstelling bij Tesla verliep, 1) ze deden helemaal niet moeilijk en gingen meteen over te herstelling. 2) kwamen ze de wagen thuis ophalen en afleveren. 

Geplaatst:
1 minute ago, wooter said:

Heb je dat niet enkele weken gezegd, waarom al antwoord kwam dat hij zich te duur verzekerd heeft?

Nee.

Denk dat de verzekering ook via Tesla (enfin de partner waar ze mee samenwerken) gegaan is.

Maar, interessante opmerking. Ik ga eens een offerte vragen aan mijn makelaar ;) 

Geplaatst:
5 minuten geleden, ir_fuel zei:

EN JIJ MOET NOOIT ETEN OF PISSEN ZEKER11!11!1

Heb een trip van 736km gedaan woensdagnacht. Broodje en flesje water gekocht bij start en ondeweg 1x gestopt voor een piske. Op 6u20 tijd stond ik op de bestemming....... en helemaal niet moe of uitgeput van het rijden. 

Was zelfs een zalig ritje. Nu let op, ik ben blijkbaar een uitzondering maar als ik ergens heen rijd haat ik het om te stoppen of lang stil te staan. Ik wil rijden en op de bestemming dan rustig genieten van eten, drank, plezierige momenten. 

Ik snap dan weer niet dat mensen altijd die lange stops inlassen..... nee kom er nerveus van :D 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
53 minuten geleden, wooter zei:

Ik ben buiten barista in een Nederlandse bank nog geen goeie koffie tegengekomen bij klanten.

O
M
G

echt, gij maakt toch nogal iets mee. Goede koffie langs de baan en slechte koffie bij je klanten en bank. Kunt ge geen andere klanten kiezen. Soit hier is het Nespresso, misschien valt dat onder de categorie slecht bij jou, dat kan ook :D

Bij Porsche Mechelen ook Nespresso, bij Scott vers gemalen bonen en espressomachine. Ik heb nogal geluk  ! 

Geplaatst:
9 minuten geleden, wooter zei:

Ja @msxx hoe kun je nu beweren dat je goede koffie krijgt van je vrouw of je klanten! Snel terug aan je bekertje melk Hol.....

:) 

• Grappig 1
Geplaatst:

In elk tankstation hebben ze ook Red Bull.

Waarom dan koffie pakken? 

? 

Geplaatst:
2 minutes ago, Jokke_vlo said:

O
M
G

echt, gij maakt toch nogal iets mee. Goede koffie langs de baan en slechte koffie bij je klanten en bank. Kunt ge geen andere klanten kiezen. Soit hier is het Nespresso, misschien valt dat onder de categorie slecht bij jou, dat kan ook :D

Bij Porsche Mechelen ook Nespresso, bij Scott vers gemallen bonen en espressomachine. Ik heb nogal geluk  ! 

Bij Tesla is het ook Nespresso, 't is beter maar 't is nog geen goeie koffie. Dat is het equivalent van Coca Cola dat uit bruiswater en siroop komt.

En een echte barista >>>> espressomachine.

Geplaatst:

Tesla, iPhone, Macbook.

Ik kan me enkel Starbucks inbeelden :lol: 

• Grappig 1
Geplaatst:
20 minuten geleden, wooter zei:

Heb jij een voller leven omdat je 3 keer per week 2-3 minuten aan een brandstofslang staat, tegen ik die om de 2 maanden eens een roadtrip doe met een verse espresso onder m'n neus?

Als ik thuis 's nachts de wagen zou kunnen tanken zou dat ook mijn voorkeur hebben.

Maar die 6 minuten per week zie ik niet als een probleem en ik geloof niet dat je met een Tesla minder tijd verliest. Maar je wilt precies niet antwoorden op het aantal 'tankbeurten' welke je onderweg dit jaar uitgevoerd hebt?
Enkel op roadtrip? Dat zou ik bijzonder sterk vinden en matcht niet helemaal met wat je voordien allemaal gepost hebt.

Geplaatst:

Ik heb in het voorjaar 10000km gedaan tussen twee supercharger-sessies, puur omdat ik thuis en bij de klant kon laden. Omdat ik dat kon, heb ik ook nog altijd niet mijn elektriciteitsinstallatie verbeterd om er 3 fase in de garage te monteren, en heeft mijn laadpaal maar een vermogen van 3,5kW, wat genoeg is om elke avond een 3,5kWh per uur bij te laden. Daar kan ik 12 kilometer ver mee geraken, dus als ik 10 uur kan laden thuis heb ik 120 km bijgeladen.

Pas recent moet ik 2 dagen in Anderlecht zijn en dat is wat teveel om thuis genoeg bij te laden. Pas deze week kan ik hier op de parking ook aan een laadpaal laden, waardoor ik niet meer bij de supercharger moet bijladen. Weeral kan ik thuis en op het werk laden.

Geplaatst:
48 minuten geleden, wooter zei:

Wat een kloteklanten heb jij zeg!

Thuis en bij 3 op de 5 klanten en op eigen kantoor zijn het gemalen bonen. 

En 1 op de 5 is het minder gesteld. En dan zijn er nog wat uitzonderingen zoals Nespresso ? 

Geplaatst:
20 minuten geleden, wooter zei:

Ik heb in het voorjaar 10000km gedaan tussen twee supercharger-sessies, puur omdat ik thuis en bij de klant kon laden. Omdat ik dat kon, heb ik ook nog altijd niet mijn elektriciteitsinstallatie verbeterd om er 3 fase in de garage te monteren, en heeft mijn laadpaal maar een vermogen van 3,5kW, wat genoeg is om elke avond een 3,5kWh per uur bij te laden. Daar kan ik 12 kilometer ver mee geraken, dus als ik 10 uur kan laden thuis heb ik 120 km bijgeladen.

Pas recent moet ik 2 dagen in Anderlecht zijn en dat is wat teveel om thuis genoeg bij te laden. Pas deze week kan ik hier op de parking ook aan een laadpaal laden, waardoor ik niet meer bij de supercharger moet bijladen. Weeral kan ik thuis en op het werk laden.

En nu concreet. Hoeveel minuten SC dit jaar?

Geplaatst:
1 uur terug, wooter zei:

Bij Tesla is het ook Nespresso, 't is beter maar 't is nog geen goeie koffie. Dat is het equivalent van Coca Cola dat uit bruiswater en siroop komt.

En een echte barista >>>> espressomachine.

Amaai en aan al die laadpalen is er een barista. Dat wist ik niet ! Dat wordt al een serieus argument ! 

Geplaatst:
1 minuut geleden, msxx zei:

+ al de tijd om in en uit te pluggen thuis, bij klanten, ... 

Geplaatst:
7 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Amaai en aan al die laadpalen is er een barista

Uiteraard ... en met zo'n machine zodat ze niet vergeten hoe het er uit zag

choose-strength-of-espresso-147693484833

https://www.superveloce.co/

:) 1/3

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Geplaatst:
1 uur terug, msxx zei:

Hoeveel tijd heb je dit jaar doorgebracht aan een laadstation op verplaatsing, tijdens je reis? Dat kan je vast nakijken? Deel dat eens door 36 :)

Ik heb dit jaar 53 keer getankt en 38.000km afgelegd. Dat is 1,5keer per week, afgerond naar boven is dat 2keer per week en een totaal van 6 minuten per week.

Ik heb nu 9k km, en heb 4x of 5x kort aan een supercharger gestaan, waarvan 1x echt nodig, en de andere keren niet, maar wel omdat ik het wilde proberen, ook om de verschillende superchargers eens te verkennen. Hoeveel tijd heb ik er extra ermee verloren? Geen minuut, want telkens heb ik het gecombineerd met lunchen, waardoor ik er zelfs langer heb gestaan dan effectief nodig.

Geplaatst:
18 minuten geleden, msxx zei:

Als ik kijk naar wat ik echt nodig had, dus dat ik echt moest superchargen om op bestemming of terug thuis te geraken, 10 minuten in de 3,5 maanden dat ik mijn auto nu heb.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
17 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Amaai en al die laadpalen is er een barista. Dat wist ik niet ! Dat wordt al een serieus argument ! 

De koffie is er niet slechter dan aan tankstations. 

Geplaatst:
23 minuten geleden, BMWMB zei:

De koffie is er niet slechter dan aan tankstations. 

Ik drink dus zowat nooit koffie aan een tankstation. De uitzondering daargelaten zie ik daar van die automaten staan....... nee bedankt. 

Geplaatst:

Ik zie dat we bij de essentie van dit topic zijn aanbeland

• Vind ik leuk 3
  • Grappig 5
Geplaatst:
3 hours ago, Framfy said:

+ al de tijd om in en uit te pluggen thuis, bij klanten, ... 

Da's een non-argument als je kabel aan het laadstation vast blijft hangen (en je hem dus niet uit je koffer moet halen, en er weer in moet leggen).

Mijn auto staat 90% van de tijd die hij stilstaat aan een lader, en dat duurt echt 2 seconden.

Enigste wat ik wel graag had gehad, is dat de keyless ook voor de kabel werkt. Ik moet nu telkens mijn hand achter mijn klink steken, en dan pas de kabel eruit halen. Maar dat is ondertussen wel een automatisme geworden.

Geplaatst:

Heb je geen knopje naast het pistool? Ik kan ook ontgrendelen door daar op te duwen, als de sleutels in mijn zak zitten.

Geplaatst:

Tesla heeft een knopje op de stekker, om bij insteken de laadklep open te doen, en bij losmaken de stekker los te maken en dan gaat de laadklep automatisch dicht.

Dat scheelt echt geen 3 seconde per handeling.

Aan publieke snelladers is het iets trager, want dan moet je met een RFID kaart gaan zwaaien of via een app gaan friemelen. Enkel de publieke trage laders zijn het omslachtigst omdat je dan ook eerst je kabel moet boven halen. Maar goed, dat is een 30 seconden goochelen en dan staat de auto te laden en ben je weg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid