Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
4 minutes ago, ir_fuel said:

om 33K minder aan de staat te geven moet je 100K extra aftrekbare kost uitgeven. Je wint langs de ene kant 33K, je verliest er langs de andere kant 100K. Voor de 10e keer. Waar is je "winst"?

En nu geef ik het op ze. Die die het willen snappen hebben het al lang gesnapt, en laat de rest zich maar rijk rekenen door 130K aan een auto uit te geven "en 28K belastingen TE BESPAREN". Kan hier precies nog 10 bladzijden vol lullen. 

Wat baten kaars en bril ...

Je koopt een auto van 100k, uiteindelijk betaal je maar 66, want je krijgt er 33 terug. 

Dus dan reken ik , en bmwmb: de uiteindelijke financiele impact van de auto op de financien van de zaak, na belasting, bedraagt 66k en geen 100k. Wat is daar mis mee. 

aangepast door stijn82
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minutes ago, BMWMB said:

We starten allebei met een budget van 50k euro brutomarge per boekjaar. Hoeveel hou jij over in je portemonnee na 4 jr, en hoeveel hou ik over met mijn Tesla. Alles in rekening brengen, dus ook de belasting die je jaarlijks betaalt. Wat geef je uiteindelijk allemaal uit?

Dat staat allemaal al in de voorgaande pagina's. Ik ga het niet nog eens herhalen. En ik heb hier al  zeker 5 voorbeelden gezet ook in posts.

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Nee, dat was fout. Je hebt het dan gecorrigeerd en je commentaar gewist :) 

Nee, goed kijken.

Mijn foute berekening was dat de M3P goedkoper dan de M130i was, dat klopte niet.

Ik heb een nieuwe berekening gemaakt en daar zie je dat de M130i tussen de M3P en de M3LR valt.

image.png.bdf696e35a85b073c10d2f34019643b8.png

Geplaatst:
Just now, stijn82 said:

Je koopt een auto van 100k, uiteindelijk betaal je maar 66, want je krijgt er 33 terug. 

Dus dan reken ik , en bmwmb: de uiteindelijke financiele impact van de auto op de financien van de zaak, na belasting, bedraagt 66k en geen 100k. Wat is daar mis mee. 

Je krijgt niks terug!

Op je rekening staat 100K winst.

hoeveel staat er op nadat je een Tesla van 100K hebt gekocht?

Hoeveel staat erop nadat je geen Tesla hebt gekocht maar belastingen hebt betaald?

In het eerste geval: 0 euro, want tesla van 100K, en 100% afgetrokken

in het tweede geval: 67.000 euro want 33K belastingen betaald en niks afgetrokken.

Waar is mijn 33K naartoe in geval 1? Mijn rekening is leeg.

In geval 2 ben ik 33k "kwijt" maar staat er nog 66K op mijn rekening

:fp: :fp: :fp: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minute ago, wooter said:

Nee, goed kijken.

Mijn foute berekening was dat de M3P goedkoper dan de M130i was, dat klopte niet.

Ik heb een nieuwe berekening gemaakt en daar zie je dat de M130i tussen de M3P en de M3LR valt.

image.png.bdf696e35a85b073c10d2f34019643b8.png

En dat ga ik niet ontkennen.

Het ging me over BMWMB die beweerde dat zijn Model S van 132K quasi evenveel kostte op 4 jaar.

Geplaatst:
om 33K minder aan de staat te geven moet je 100K extra aftrekbare kost uitgeven. Je wint langs de ene kant 33K, je verliest er langs de andere kant 100K. Voor de 10e keer. Waar is je "winst"?

Dat klopt. We moeten allebei belastingen betalen, en jij gaat er meer betalen. Maar ik heb veel meer aan de auto betaald, dus is het in uw geval zeker goedkoper, als je enkel het koopbedrag van de auto in rekening brengt.
En dan komt er nog het VAA, het verbruik, de taxen, en hier ga jij alweer meer betalen, en de kloof wordt alsmaar kleiner.
Geplaatst:
Just now, BMWMB said:

En dan komt er nog het VAA, het verbruik, de taxen, en hier ga jij alweer meer betalen, en de kloof wordt alsmaar kleiner.

Maar blijft groot tov een Model S.

Tov een Model 3 is het quasi break-even als je verbruik in rekening brengt.

Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

Je krijgt niks terug!

Hoeveel staat erop nadat je geen Tesla hebt gekocht maar belastingen hebt betaald?

in het tweede geval: 67.000 euro want 33K belastingen betaald en niks afgetrokken.

Het verschil tussen die 100k wel of niet uitgeven, bedraagt dus in werkelijkheid 67.000 euro, dat heb je goed gezien. 

Geen onbelangrijk gegeven als je een vergelijking wil maken van de totale financiele impact van wagen A dan wel B. 

Geplaatst:
Je krijgt niks terug!

En als je een M140i van 30 koopt, dan betaal je 28.5k belastingen en heb je nog 41,5 over. 100-30 = 70. Na belastingen is het verschil nog 41,5.
Gast wooter
Geplaatst:

Ik heb er voor de lol een 320d naast gezet. VAA en dergelijke gewoon overgenomen van de M140i.

image.png.999f11879908f957029b2cb87f341aab.png

Geplaatst:

Geen auto is 67k over in portemonnee
Tesla van 100k kopen is alles op
BMW van 30k kopen is 41,5k over.

Geplaatst:

Lol, is toch hetzelfde met mensen die elk jaar nog snel een gsm kopen van 1.000 EURO? Aja want ze moesten nog wat onkosten maken van de boekhouder

Geplaatst:

Jij ziet dus duidelijk niet dat je voor dezelfde kost (na belastingen!) dan een M140i ook met een model 3 (met hogere aanschafwaarde) kan rijden.

Vind je die M140i plezanter, is dat uw goed recht natuurlijk.  

Geplaatst:

Die berekeningen worden hier absurder, is wat ik bedoelde dat ze niet kloppen om toch maar die Tesla te laten winnen.

De dag dat je die kan kopen voor 35k zal dat zo zijn maar aan 77k is dat echt een fabeltje.

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, dragonfly said:

Die berekeningen worden hier absurder, is wat ik bedoelde dat ze niet kloppen om toch maar die Tesla te laten winnen.

De dag dat je die kan kopen voor 35k zal dat zo zijn maar aan 77k is dat echt een fabeltje.

Ik heb fuel zijn berekeningen nagelopen. Welke fouten heb jij in Fuel zijn berekeningen gevonden?

Geplaatst:
1 minuut geleden, stijn82 zei:

Jij ziet dus duidelijk niet dat je voor dezelfde kost (na belastingen!) dan een M140i ook met een model 3 (met hogere aanschafwaarde) kan rijden.

Als je een Model 3 leuker rijden vindt dan een M140i zou ik vragen om hier te vertrekken hoor want dat heeft dan niet meer te maken met AUTOMINDED. Wat een motor ?

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:

Als je een Model 3 leuker rijden vindt dan een M140i zou ik vragen om hier te vertrekken hoor want dat heeft dan niet meer te maken met AUTOMINDED. Wat een motor ?

Je hebt nog niet eens een kilometer met een Tesla gereden. Ik heb een Model X en een M2, en ik vind de Model X veel responsiever en veel bruter dan de M2.

En een Tesla is ook een auto.

Geplaatst:
Zojuist, wooter zei:

Ik heb fuel zijn berekeningen nagelopen. Welke fouten heb jij in Fuel zijn berekeningen gevonden?

Wooter, fuel heeft hier al 5 pagina's volgepropt.

Bestaat er geen spritmonitor voor elektrische wagens? Dan kan je voor jezelf eens de werkelijke kost van je Model 3 bijhouden als die geleverd wordt.

BMWMB leeft op een andere planeet met zijn bedrijf, omzet en zonnepanelen.

Geplaatst:
Zojuist, wooter zei:

En een Tesla is ook een auto.

Het is een vervoersmiddel zoals een trein of bus, zeker met AP. Geen beleving ? 

Gast wooter
Geplaatst:

Het is een vervoersmiddel zoals een trein of bus, zeker met AP. Geen beleving ? 

Dat is net het leuke eraan! Met 450pk die onmiddellijk reageren wanneer het kan, met autopilot wanneer niet kan. Het beste van beide werelden.

Geplaatst:

Laat zijn, want ze zien het niet. Enerzijds wordt ons verweten dat we een Tesla kopen omwille van het fiscale voordeel, en als we dat dan ook toegeven wordt ons verweten dat dat fiscaal voordeel er niet is. [emoji23]
Geplaatst:

@ir_fuel niet boos worden he?

hoeveel duurder is een model 3 performance op 4j/100000km dan mijn 330e? :D

Gast wooter
Geplaatst:
1 minute ago, dragonfly said:

Wooter, fuel heeft hier al 5 pagina's volgepropt.

Bestaat er geen spritmonitor voor elektrische wagens? Dan kan je voor jezelf eens de werkelijke kost van je Model 3 bijhouden als die geleverd wordt.

BMWMB leeft op een andere planeet met zijn bedrijf, omzet en zonnepanelen.

Chatzi, ga eens in mijn Model X topic kijken.

Voor de Model 3 zijn er ook al genoeg gereden kilometers bekend om een goede indruk qua verbruik te maken.

En ja, BMWMB heeft een kromme vergelijking met zonnepanelen die hij in het verleden op zijn bedrijf heeft laten monteren, maar zelfs aan marktprijzen en zonder zonnepanelen is een EV nog altijd voordeliger.

Geplaatst:
8 minuten geleden, wooter zei:

Ik heb er voor de lol een 320d naast gezet. VAA en dergelijke gewoon overgenomen van de M140i.

image.png.999f11879908f957029b2cb87f341aab.png

Nu was ik juist benieuwd, maar je hebt de 320d er enkel bijgezet in naam vrees ik.

Aanschafprijs mag je wellicht gelijk stellen met de M140i, maar zeker niet op 70K .... dan heb je een loaded 330d.

Brandstof voor de 320d zal rond de 5,5liter draaien en niet rond de 8.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid