Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
18 hours ago, wooter said:

Als je elke maand 3000km doet, en je wil dat veilig doen, met 2 volwassenen en 2 of 3 kinderen, 2 autovakanties en soms een weekend in het buitenland, en je geeft dat een budget van 1600€ voor aflossingen, verzekering, onderhoud, brandstof, .... dan past een Model 3 LR daarin, of een kale 320d. M140i, 330e of een goed uitgeruste 320d passen daar niet in.

Mooi verwoord weer, want als je elke maand 2500km doet past die m140i er wel in.

Geplaatst:

Wie 3000 km per maand doet zou beter eens nadenken of zijn werkwijze niet aangepast kan worden. Dat is bijna 600u/jaar in de auto camperen ofte 11u/week (Tenzij je niet in Vlaanderen woont of werkt, rond de hoofdsteden is dat 17u/week)

Geplaatst:
2 uren geleden, Tjeu zei:

Wie 3000 km per maand doet zou beter eens nadenken of zijn werkwijze niet aangepast kan worden. Dat is bijna 600u/jaar in de auto camperen ofte 11u/week (Tenzij je niet in Vlaanderen woont of werkt, rond de hoofdsteden is dat 17u/week)

Hier 820uur per jaar

Wel voor 5000km per maand

Geplaatst:
49848376_10155982822437043_6710415160483250176_n.jpg?_nc_cat=102%26_nc_ht=scontent.fbru1-1.fna%26oh=5c06f26e2543c42c4c7e52ec5fec7ced%26oe=5CCC2C96&key=5d50dbfffa9c9987601d371e38a572ce0e9ea52067c3722657804c104401775f

Daar komt natuurlijk niks uit default_facepalm.gif

Lol lol lol

Zelf gezien ?

Gast wooter
Geplaatst:

Nee, dit komt van het grote netwerk van Tesla rijders die zo een onzin tegenkomen :).

Nu,  het is wel te begrijpen: de navigatie in de I-Pace is zo rudimentair dat als je laadpalen opzoekt, dat hij ook de Tesla Superchargers opgeeft :facepalm:. Dit zal vermoedelijk dus iemand zijn wiens batterij leeg was en naïef de GPS van zijn I-Pace volgde.

Geplaatst:

Wel dikke Ipace met die velgen en dat zwart exterieur.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Geplaatst:

Van gisteren avond terug uit Zwitserland (kort bij Sion) met mijn Tesla model S. 'S morgens om 6u30 vertrokken en om 17u was ik thuis. 3x geladen op terugweg. En in Arlon gestopt om te eten. Geweldige supercharger daar met lekker eten. Ook het verbruik viel naar de weeromstandigheden mee vond ik. Overal de maximum snelheid aangehouden of iets sneller.

a0cbc1db151ac3bb3bfbbafbdcebc33f.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:

@msxx alle fiscale regels en premies staan op https://www.egear.be/subsidies/

Ik denk dat als je gaat rekenen, de Zero Emissie Premie veel minder impact heeft dan de wagen op een vennootschap laten inschrijven en de VAA verrekenen. Jij als werknemer geniet dan van de 4% VAA. Sowieso zie ik in jouw geval niet hoe je met 17 cent per kilometer aan kilometervergoeding beter af bent dan VAA betalen op een nieuwe auto. Met 200km per werkdag krijg je daar nog niet eens 320d voor betaald.

Geplaatst:
18 minuten geleden, wooter zei:

@msxx alle fiscale regels en premies staan op https://www.egear.be/subsidies/

Ik denk dat als je gaat rekenen, de Zero Emissie Premie veel minder impact heeft dan de wagen op een vennootschap laten inschrijven en de VAA verrekenen. Jij als werknemer geniet dan van de 4% VAA. Sowieso zie ik in jouw geval niet hoe je met 17 cent per kilometer aan kilometervergoeding beter af bent dan VAA betalen op een nieuwe auto. Met 200km per werkdag krijg je daar nog niet eens 320d voor betaald.

Thx voor het leesvoer!

Met 17 cent kom je idd niet uit. Maar dit is een openbaar topic ? 

Geplaatst:
Van gisteren avond terug uit Zwitserland (kort bij Sion) met mijn Tesla model S. 'S morgens om 6u30 vertrokken en om 17u was ik thuis. 3x geladen op terugweg. En in Arlon gestopt om te eten. Geweldige supercharger daar met lekker eten. Ook het verbruik viel naar de weeromstandigheden mee vond ik. Overal de maximum snelheid aangehouden of iets sneller.

a0cbc1db151ac3bb3bfbbafbdcebc33f.jpg&key=f56d9ba64f87d109d4a04a09e25f93598deb8a73c215d98325609769f39e452e

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je bent toch door Duitsland gereden hé? Neem aan dat je daar 120-130 gereden hebt?

Ik ga binnen enkele weken ook shortski doen en ik ga het aandurven met de tesla te gaan..

Ik plan 150 op autopilot te doen en 1 of 2 stukken rond de 200kph te doen.. ben eens benieuwd
Geplaatst:

Kan je 150 op autopilot doen in B ook?

Geplaatst:

Je bent toch door Duitsland gereden hé? Neem aan dat je daar 120-130 gereden hebt?

Ik ga binnen enkele weken ook shortski doen en ik ga het aandurven met de tesla te gaan..

Ik plan 150 op autopilot te doen en 1 of 2 stukken rond de 200kph te doen.. ben eens benieuwd

Naar daar via Duitsland gereden en daar verschillende stukken 140 a 150 autopilot gereden. Maar de meeste stukken waren in Duitsland gewoon 130. Terug via Frankrijk gereden omdat ik zo ver mogelijk wou rijden voor terug op te laden en het verkeer voor te blijven. Daarom op terugweg voor Mulhouse gekozen omdat ik niet in Herbolzheim kon geraken om een eerste keer te laden. Maar mss dat het met een 100d wel lukt.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geplaatst:
Kan je 150 op autopilot doen in B ook?

Dat kan, dit is niet beperkt per land. Maar voorlopig de maximum snelheid die het systeem toelaat.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geplaatst:
4 uren geleden, wooter zei:

Zelfs aan 0,34€ kom ik er niet :ninja:

Uiteraard niet. Jouw auto is dan ook veel te duur om rationeel particulier te rijden.

Gast wooter
Geplaatst:

Sorry ik bedoelde dat aan 34 cent ik zelfs niet een 320d verdedig krijg om privé te rijden met kilometervergoeding.

Geplaatst:
4 minuten geleden, wooter zei:

Sorry ik bedoelde dat aan 34 cent ik zelfs niet een 320d verdedig krijg om privé te rijden met kilometervergoeding.

Het lukt mij prima en zonder man-maths want spritmonitor liegt niet.

Gast wooter
Geplaatst:

Maar goed, ik zit hier te discussiëren over iemand die daarstraks zei het met de normale wettelijke 17 cent niet lukt, maar niet wou uitleggen hoe ie het dan wel doet. Erg proper zal het dus niet zijn.

Geplaatst:
49 minuten geleden, wooter zei:

Yup.

Handig.

Mijne stopt om de een of andere reden op 139. 

Geplaatst:

Is er na 221 pagina's een samenvatting van de fiscaliteit voor de laatkomers? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid