dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 1 minuut geleden, BMWMB zei: Laat zijn, want ze zien het niet. Enerzijds wordt ons verweten dat we een Tesla kopen omwille van het fiscale voordeel, en als we dat dan ook toegeven wordt ons verweten dat dat fiscaal voordeel er niet is. Bwa dat is niet waar, uiteraard is er een fiscaal voordeel maar jij beweerde dat een Tesla van 130k evenveel kostte als een benzineauto van 40k ofzo. (moet het opzoeken) Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Wooter, fuel heeft hier al 5 pagina's volgepropt. Bestaat er geen spritmonitor voor elektrische wagens? Dan kan je voor jezelf eens de werkelijke kost van je Model 3 bijhouden als die geleverd wordt. BMWMB leeft op een andere planeet met zijn bedrijf, omzet en zonnepanelen.En windturbine. [emoji2] 1 Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Ben wa rap geweest da’s nog een beetje geheim Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 3 minutes ago, msxx said: Nu was ik juist benieuwd, maar je hebt de 320d er enkel bijgezet in naam vrees ik. Aanschafprijs mag je wellicht gelijk stellen met de M140i, maar zeker niet op 70K .... dan heb je een loaded 330d. Brandstof voor de 320d zal rond de 5,5liter draaien en niet rond de 8. Ik heb feature parity met de Model 3 proberen te doen. Je kan een kale 320d toch niet vergelijken met een Model 3 met premium interieur en autopilot? Met de diesel naar 5,5l/100km scheelt het niet veel met de vorige berekening. En ik rekening 15% korting en dat ga je nu nooit krijgen op een gloednieuwe 320d: . Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Bwa dat is niet waar, uiteraard is er een fiscaal voordeel maar jij beweerde dat een Tesla van 130k evenveel kostte als een benzineauto van 40k ofzo. (moet het opzoeken)Uit Fuel zijn berekening kost zijn 44k kostende auto 36k door zijn lage restwaarde, en mijn Tesla 70k door de hoge restwaarde. Dat is het verschil al van 90k naar 34k teruggebracht. En vanaf daar moet je starten met tellen.En als Fuel meer krijgt dan 8k als restwaarde, dan is dat absoluut in zijn voordeel. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 5 minuten geleden, wooter zei: Ik heb feature parity met de Model 3 proberen te doen. Je kan een kale 320d toch niet vergelijken met een Model 3 met premium interieur en autopilot? Met de diesel naar 5,5l/100km scheelt het niet veel met de vorige berekening. En ik rekening 15% korting en dat ga je nu nooit krijgen op een gloednieuwe 320d: . Waarom niet? Het is een ander concept auto, je moet niet proberen daar dezelfde auto van te maken. Een normale 320D wordt een fijne auto met ongeveer 10K aan opties. En of je daar dan 15% korting op krijgt? In Fleet krijgt BMWMB daar vast meer in gedaan dan ik als privépersoon. Maar ik koop hem dan ook niet nieuw Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 6 minutes ago, DDke said: @ir_fuel niet boos worden he? hoeveel duurder is een model 3 performance op 4j/100000km dan mijn 330e? Heb dezelfde prijs als een goed uitgeruste 320d genomen, weeral met 15% korting die je nooit gaat krijgen, en gegokt dat 70% van je gereden kilometers op elektriciteit zijn. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 verstookt nen M140i maar 8 liter? Quote
3000 1.080 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Te veel nummertjes, te weinig emotie. Eletriek vergelijken met 6cyl nafte... en dan een 69K 320d in een excelletje proppen om je gelijk te halen. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Daar klopt wel meer niet. Mijn 330 e zit op 6l. REstwaarde Tesla is dubbel van BMW? 330e is 49g CO Waarom verstookt een BMW 33% meer electriciteit? Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 5 minutes ago, msxx said: Waarom niet? Het is een ander concept auto, je moet niet proberen daar dezelfde auto van te maken. Een normale 320D wordt een fijne auto met ongeveer 10K aan opties. En of je daar dan 15% korting op krijgt? In Fleet krijgt BMWMB daar vast meer in gedaan dan ik als privépersoon. Maar ik koop hem dan ook niet nieuw Je wil een kale 320d vergelijken met een 340i. Geen probleem overigens, ik heb de short range kaal er ook al op berekend, naast een kale 320d (met launch pack en navi pro, zo harteloos ben ik niet): Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 verstookt nen M140i maar 8 liter? Die van Dragonfly verbruikt gemiddeld 11,4 liter. Alweer duurder dus... [emoji2] Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 1 minute ago, DDke said: Daar klopt wel meer niet. Mijn 330 e zit op 6l. REstwaarde Tesla is dubbel van BMW? 330e is 49g CO Waarom verstookt een BMW 33% meer electriciteit? Hoeveel is je elektrisch verbruik? De meeste hybrides zitten echt wel makkelijk 30% boven vergelijkbare EV's qua elektriciteitsverbruik. Die 2 liter benzine maakt het verschil niet. Herverkoopwaarde moet je niet naar kijken, dat telt enkel mee bij "werkelijke kost", niet bij wat je maandelijks zit te betalen. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 2 minuten geleden, BMWMB zei: Die van Dragonfly verbruikt gemiddeld 11,4 liter. Alweer duurder dus... Ik rijd dan ook vlot, aan Tesla snelheden op het eerste rijvak zal dat wel lukken met 8 liter Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Just now, dragonfly said: Ik rijd dan ook vlot, aan Tesla snelheden op het eerste rijvak zal dat wel lukken met 8 liter Altijd dat gezaag alsof telsa's op het eerste vak rijden. Niks van waar. Quote
Logic 538 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 56 minuten geleden, ir_fuel zei: Nee, 2 man die het niet snapt. @ICM FFS mannen, je kan geen geld verdienen door het uit te geven Huh, gij zijt toch een Belg hé? We (particulieren/bedrijven) steken ons -in de bredere context- allemaal in de schulden om er op één of de andere manier aan te "verdienen". Je mag discussiëren over de term "verdienen", maar aan het einde van de rit is het verschil er hier ook wel. De scheve logica en trigger is wellicht: "hoe duurder de Tesla, hoe meer je er aan verdient" excel file van Tesla... dat is natuurlijk een redenering die z'n grenzen kent. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 kunnen we die excellekes niet verplaatsen naar het grote boekhoudtopic ofzo? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Huh, gij zijt toch een Belg hé? We (particulieren/bedrijven) steken ons -in de bredere context- allemaal in de schulden om er op één of de andere manier aan te "verdienen". [emoji846] Je mag discussiëren over de term "verdienen", maar aan het einde van de rit is het verschil er hier ook wel. De scheve logica en trigger is wellicht: "hoe duurder de Tesla, hoe meer je er aan verdient" excel file van Tesla... dat is natuurlijk een redenering die z'n grenzen kent. Neen, een Tesla mag veel duurder zijn dan een zware benzine, om op het einde van de rit evenveel geld kwijt te zijn.Het woord ‘verdienen’ heb ik hier nog nergens uitgesproken. Quote
Logic 538 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 2 minuten geleden, stijn82 zei: kunnen we die excellekes niet verplaatsen naar het grote boekhoudtopic ofzo? Hoezo, ik dacht dat Tesla topics ook boekhoudtopics waren? Niet dan!? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 kunnen we die excellekes niet verplaatsen naar het grote boekhoudtopic ofzo? Goed idee. Quote
Logic 538 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Zojuist, BMWMB zei: Neen, een Tesla mag veel duurder zijn dan een zware benzine, om op het einde van de rit evenveel geld kwijt zijn. Ik gaf u gelijk en dacht hetzelfde te zeggen, maar bon. DAN NI HE! 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 1 minute ago, BMWMB said: een Tesla mag veel duurder zijn dan een zware benzine, om op het einde van de rit evenveel geld kwijt te zijn. Bijgevolg, een Tesla kan even duur zijn als een normale auto, om op het einde van de rit minder geld kwijt te zijn. Zie 320d, 330e, M140i. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Oei, dan heb ik wat snel gelezen. [emoji16] Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Waarom worden er vandaag geen fake hybrides meer gekocht? Ze zijn toch niet duurder geworden, en ze verbruiken nog steeds hetzelfde. En toch koopt niemand ze nog. Hoe kan dat dan? [emoji3166] Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Goed, na al het goeie Tesla nieuws: Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.