Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 1 minute ago, dragonfly said: Nochtans echt zo hoor, ik zie ze uiteraard enkel op de E40 en de R0. Ik zit altijd op het linkervak omdat ze midden en rechts 120 niet halen. En dan rij ik 127. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Zojuist, wooter zei: Ik zit altijd op het linkervak omdat ze midden en rechts 120 niet halen. En dan rij ik 127. Kijk jong, ik heb een dashcam hé dus ik kan dat perfect aantonen. Maar 't is uiteraard weer geen waar Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Just now, dragonfly said: Kijk jong, ik heb een dashcam hé dus ik kan dat perfect aantonen. Maar 't is uiteraard weer geen waar TOON HET! FUD FAKENEWS HOAX 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Kijk jong, ik heb een dashcam hé dus ik kan dat perfect aantonen. Maar 't is uiteraard weer geen waar [emoji849]Oudere Tesla’s met 60kW batterij, maar toch niet meer de nieuwe met 100kW batterij.Ook eerlijk durven zijn, en ook de Tesla’s laten zien die links rijden. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 9 minuten geleden, wooter zei: En liever 55000 saai meehobbelend op autopilot dan daar ook nog aandachtig voor moeten zijn Ik lees niet voor niets mee in dit topic he. Maar als je alle VAA, aftrekbaarheid en vennootschapsbelastingzaken er vanaf laat (lees particulier aankoopt) dan zie ik niet hoe dat plaatje rond te krijgen zonder er serieus voor bij te moeten betalen. Mijn budget welke ik mijzelf toesta ligt rond de 70.000 euro voor vier jaar, maar wel voor 240.000km. Dat is eventueel nog op te rekken naar 80K maar dan stopt het wel. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 1 minute ago, msxx said: Ik lees niet voor niets mee in dit topic he. Maar als je alle VAA, aftrekbaarheid en vennootschapsbelastingzaken er vanaf laat (lees particulier aankoopt) dan zie ik niet hoe dat plaatje rond te krijgen zonder er serieus voor bij te moeten betalen. PARTICULIER? Kan je aub in een ander topic de pauper gaan uithangen? mgv 1 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik vrees ervoor ... Dat is de discussie "cash kopen" vs " financieren". Je moet een rund zijn om in een vennootschap een afschrijving cash te kopen. Dan snap ik zelfs niet wat het probleem is... als cashflow in deze het issue is, dan denk ik dat je andere problemen hebt. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Zojuist, ir_fuel zei: PARTICULIER? Kan je aub in een ander topic de pauper gaan uithangen? mgv Had mijn post nog ge-edit en zinnetje toegevoegd. Het is wel degelijk een zakelijke auto, maar ik wens geen VAA te betalen, dus ja Quote
stijn82 117 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 (aangepast) Als ge met nen M140i rijdt is het anders ni echt een slechte zaak dat alle tesla's rechts rijden. 4 januari 2019 aangepast door stijn82 1 1 2 Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 1 minute ago, Logic said: Dan snap ik zelfs niet wat het probleem is... Dan moet je de voorgaande pagina's eens allemaal lezen Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Had mijn post nog ge-edit en zinnetje toegevoegd. Het is wel degelijk een zakelijke auto, maar ik wens geen VAA te betalen, dus ja [emoji4] Hoe zie je dat dan gebeuren? Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Just now, wooter said: Hoe zie je dat dan gebeuren? Privé kopen + km-vergoeding. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Privé kopen + km-vergoeding.Dat gaat voor een tesla volgens mij altijd duurder zijn dan VAA. Maar nog altijd goedkoper dan een benzine privé kopen en kmvergoeding. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 (aangepast) 3 minutes ago, stijn82 said: Als ge met nen M140i rijdt is het anders ni echt een slechte zaak dat alle tesla's rechts rijden. Allez ja of het moet zijn dat ge uw verbruik ni boven de 8 liter wilt hebben, dan kan je beter achter een tesla gaan hangen 4 januari 2019 aangepast door stijn82 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Zojuist, wooter zei: Dat gaat voor een tesla volgens mij altijd duurder zijn dan VAA. Maar nog altijd goedkoper dan een benzine privé kopen en kmvergoeding. Reken mij dat rond voor 240.000km en een budget wat zich begeeft in de regionen rond 70K voor vier jaar. Mag er 5 of zelfs 10% naast zitten, geen probleem. Mij lukt het niet om dat rond te rekenen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Allez ja of het moet zijn dat ge uw verbruik ni boven de 8 liter wilt hebben, dan kan je beter achter een tesla gaan hangen [emoji6] Ik vrees dat als je 8 liter wil halen, de snelweg het enige is waar je achter een tesla kan blijven. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 1 minute ago, wooter said: Dat gaat voor een tesla volgens mij altijd duurder zijn dan VAA. Maar nog altijd goedkoper dan een benzine privé kopen en kmvergoeding. Dat hangt er ook weer vanaf wat je met je baas geregeld krijgt. Een km-vergoeding is in de vennootschap ook maar aftrekbaar in functie van de CO2 van het voertuig waarvoor ze betaald wordt. Quote
Logic 538 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Zojuist, ir_fuel zei: Dan moet je de voorgaande pagina's eens allemaal lezen Ik kom van daar... ik dacht de scheve logica in de Tesla XLS te vinden in de vorm van "hoe meer de Tesla kost, hoe meer je eraan verdient". Scheef, omdat je geen enkele Tesla koper een plezier doet met een prijsstijging om "meer te kunnen verdienen". Ik dacht dat dat de trigger was. Nu is dit topic al veel leesbaarder geworden dankzij de negeerfunctie, maar 't is veel op korte tijd, gij zit ergens the matrix, ik kan niet volgen. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Je krijgt niks terug! Op je rekening staat 100K winst. hoeveel staat er op nadat je een Tesla van 100K hebt gekocht? Hoeveel staat erop nadat je geen Tesla hebt gekocht maar belastingen hebt betaald? In het eerste geval: 0 euro, want tesla van 100K, en 100% afgetrokken in het tweede geval: 67.000 euro want 33K belastingen betaald en niks afgetrokken. Waar is mijn 33K naartoe in geval 1? Mijn rekening is leeg. In geval 2 ben ik 33k "kwijt" maar staat er nog 66K op mijn rekening In het geval je niks uitgeeft heb je ook wel GEEN auto hé, of snap je DAT niet ? [emoji23][emoji848][emoji23] Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Just now, Germinal said: In het geval je niks uitgeeft heb je ook wel GEEN auto hé, of snap je DAT niet ? En in het geval dat je een goedkopere auto pakt heb je en een auto, en geld op je rekening, of snap je DAT niet ? 1 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 5 minutes ago, ir_fuel said: En in het geval dat je een goedkopere auto pakt heb je en een auto, en geld op je rekening, of snap je DAT niet ? Koop dan een opel corsa ipv een M140i, heb je nog meer geld over. 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 4 minuten geleden, ir_fuel zei: En in het geval dat je een goedkopere auto pakt heb je en een auto, en geld op je rekening, of snap je DAT niet ? Eigenlijk zeggen we hier allemaal hetzelfde denk ik, alleen doe je andere dingen met uw geld. Als je geen 1-serie maar een 5-serie wilt, dan is de propositie zoals een Model S geen vreemde vergelijking vind ik. Ik vind het ook geen vreemde conclusie dat je er meer aan overhoudt (of meer kan uitgeven) dan. Het kan alle kanten uit, geen juist of fout. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 3 minutes ago, stijn82 said: Koop dan een opel corsa ipv een M140i, heb je nog meer geld over. Wat is dat weer voor een domme opmerking. Nee, koop een Tesla van 132K, kost je even veel als een BMW van 44K! Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Just now, Logic said: Eigenlijk zeggen we hier allemaal hetzelfde denk ik, alleen doe je andere dingen met uw geld. Als je geen 1-serie maar een 5-serie wilt, dan is de propositie zoals een Model S geen vreemde vergelijking vind ik. Ik vind het ook geen vreemde conclusie dat je er meer aan overhoudt (of meer kan uitgeven) dan. Het kan alle kanten uit, geen juist of fout. Nee we zeggen hier niet allemaal hetzelfde. het is begonnen met ik die zei dat een Model 3 Performance duurder was per maand all-in dan een M140i (zonder verbruik te tellen). Dan is de bal aan het rollen gegaan en kwam BMWMB met zijn magico magico spreadsheet af waaruit moest blijken dat zelfs een Model S van 132K amper van TCO verschilde met een 1 van 44K. De prijsvergelijking tussen de Model 3 Perf en de M140i is ondertussen ook bevestigd door Wooter. Dat een 5 van 80K (of weet ik veel wat dat moet kosten) tegen een Model S afzetten een hele andere uitkomst geeft lijkt me niet onlogisch. Je kan ook zeggen dat het geen steek houdt een 1 te vergelijken met een Model 3, maar dat was ook niet helemaal het punt. Het punt was in mijn situatie. Er bestaat nu eenmaal geen kleinere elektrische wagen met de performance van een Tesla. Tot voor kort was het enige alternatief zelfs de Model S. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.