Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 1 maand later...
Geplaatst:
1 hour ago, tuscani said:

Dan is iedereen met een Ring deurbel dus ook in overtreding.

Ik vraag me trouwens af wie al die mensen zijn die klacht indienen over de sentry mode van een geparkeerde Tesla.

Geplaatst:
16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vraag me trouwens af wie al die mensen zijn die klacht indienen over de sentry mode van een geparkeerde Tesla.

En wie de artikels erover blijft publiceren. Iets negatief over Tesla zal wel goeie clicks genereren. 

Amper nieuws echter over hetgeen FSD aan het doen is in de rest van de wereld.... 

Geplaatst:
18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je beelden opneemt met je deurbel dan moet je deze registreren.
Als je enkel op moment van aanbellen kijkt niet. 

Geplaatst:
24 minutes ago, Mazdastruction said:

En wie de artikels erover blijft publiceren. Iets negatief over Tesla zal wel goeie clicks genereren. 

Amper nieuws echter over hetgeen FSD aan het doen is in de rest van de wereld.... 

Ik snap het verschil niet tussen Sentry Mode en een dashcam, tenzij Tesla die beelden naar hun servers stuurt. Een dashcam mag namelijk wel:

https://www.politie.be/5415/vragen/verkeer/dashcams-wat-mag-in-belgie

Geplaatst:
22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik snap het verschil niet tussen Sentry Mode en een dashcam, tenzij Tesla die beelden naar hun servers stuurt. Een dashcam mag namelijk wel:

https://www.politie.be/5415/vragen/verkeer/dashcams-wat-mag-in-belgie

Ik DENK dat het te maken heeft met het gebruik. Lees dit even:

De regels voor mobiele camera's zijn strenger en het is niet de bedoeling dat de dashcam wordt gebruikt om het verkeer vast te leggen.

Eigenlijk is een geparkeerde Tesla een mobiele camera op een openbare plaats.
Die filmt niet enkel het verkeer, maar alles rondom. Ik vermoed dat men het zo bekijkt.
Is dat allemaal logisch? Neen, een dashcam kan ook geparkeerd alles opnemen.

Geplaatst:

Volgens het artikel is het volgens mij eerder wat Fuel zegt. Tesla kan (of gebruikt) de beelden gebruiken voor verbeteringen in het systeem. Ze blijven dus niet geheel privacyvrij op een usb stick staan in de wagen. 

Los van het nut om (kwaadwillige) daden en personen te identificeren, blijft de vraag wie toegang heeft tot de gegevens bijzonder gevoelig. In principe mag alleen de eigenaar de opgenomen sequenties bekijken. Als Tesla zonder expliciete toestemming toegang zou krijgen tot de beelden, is dat illegaal. De constructeur beweert dat het delen van data optioneel is en dient om zijn diensten te verbeteren, maar eerdere schandalen doen twijfels rijzen over die verklaring. Werknemers zouden beelden hebben opgehaald en verspreid.

Denkt dat ook daar het schoentje wat wringt

Geplaatst:
9 minuten geleden, SB-01 zei:

Ik DENK dat het te maken heeft met het gebruik. Lees dit even:

Eigenlijk is een geparkeerde Tesla een mobiele camera op een openbare plaats.
Die filmt niet enkel het verkeer, maar alles rondom. Ik vermoed dat men het zo bekijkt.
Is dat allemaal logisch? Neen, een dashcam kan ook geparkeerd alles opnemen.

Het is er soms wel over. Ik heb die sentrymode quasi nog nooit opgezet. 1 keer gedaan terwijl ik een weekend in Oostende zat, en ik had 75meldingen/filmpjes. Elke toerist die wat te dicht voorbij kwam stond er op. 

• 2 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Vraagje aan de Tesla kenners, zoals eerder aangehaald vind ik dat mijn powergraph vreemde dingen doet. De stippellijn van regeneratief remmen komt te voorschijn, gaat weg, komt terug,... Dito voor een waarschuwingsdriehoekje. Vandaag kort gefilmd terwijl ik aan constante snelheid aan het rijden was op de R4, CC aan. 

Op 47 seconden, meerdere keren dat het aan en uit gaat. Zo gaat dat vaak, maar niet altijd, de hele rit. Vroeger was de tijd tussen aan-uit-waarschuwing groter, nu zijn de cycli korter geworden. 

Is dat nu normaal of niet? Had het probleem al eens omschreven en bij Tesla zijden ze dat dit normaal is, ik vind het toch vreemd overkomen... Ga het videotje ook eens nasturen naar de service afdeling. 

Iemand een mening? @tuscani @DDke? Zijn hier nog (ex) tesla rijders eigenlijk? 

EDIT: Best geluid uitzetten! 

aangepast door Tjeu
Geplaatst:

Geen idee, de mijne was anders. Maar dat driehoekje lijkt me niet normaal. 

Geplaatst:

Ik rijd ook Tesla maar kan niet helpen. Je zoekt best ergens een model S/model X community om dit aan voor te leggen, da's ook wel een sterk punt van Tesla. Muziek is top trouwens 😁👌🏻

Geplaatst:
3 uren geleden, Lotuzzz zei:

Ik rijd ook Tesla maar kan niet helpen. Je zoekt best ergens een model S/model X community om dit aan voor te leggen, da's ook wel een sterk punt van Tesla. Muziek is top trouwens 😁👌🏻

Allez jong, die fb pagina's zijn toch belachelijk? Meer dan de helft leest de handleiding niet en de andere helft post onzin. 

Geplaatst:

Die grafieken kijk ik allemaal niet na. Dat ding brengt mij waar ik moet zijn, hoeveel ik verbruik check ik eigenlijk nooit.  ( met een ice ook nooit geweten wat nu eigenlijk het verbruik was) het driehoekje zou ik toch idd eens laten nakijken.  :D

Geplaatst:
Zojuist, tuscani zei:

Die grafieken kijk ik allemaal niet na. Dat ding brengt mij waar ik moet zijn, hoeveel ik verbruik check ik eigenlijk nooit.  ( met een ice ook nooit geweten wat nu eigenlijk het verbruik was) het driehoekje zou ik toch idd eens laten nakijken.  :D

Die grafiek is de standaard layout voor dashboard bij de X, die staat er altijd. Dacht dat de Y en 3 die ook hadden, maar dat had ik verkeerd voor zo blijkt

Geplaatst:
Zojuist, Tjeu zei:

Die grafiek is de standaard layout voor dashboard bij de X, die staat er altijd. Dacht dat de Y en 3 die ook hadden, maar dat had ik verkeerd voor zo blijkt

Neen moet je bij een 3 of Y echt aanklikken op het scherm. 

Probeer dit eens 

Screenshot_20251214_125546_SamsungInternet.thumb.jpg.e805a7150229077d221a8b4fd8613f2c.jpg

Normaal moet je ook de foutmeldingen kunnen lezen ergens. Weet niet vanbuiten waar, maar dacht ergens bij service.  Daar geeft hij alles op een rijtje. 

Geplaatst:
40 minuten geleden, tuscani zei:

Allez jong, die fb pagina's zijn toch belachelijk? Meer dan de helft leest de handleiding niet en de andere helft post onzin. 

Maar voor een specifiek probleem als dit kan je daar misschien wel iemand vinden met ervaring. 

Geplaatst:

Common Causes for the Triangle Light

Blinking Amber Triangle: The system is actively working to maintain traction by controlling wheel spin (Traction Control/Stability Control).

Solid Yellow/Amber Triangle (Often with other warnings):

Cold Battery: Regenerative braking is limited or unavailable; the battery needs warming up, which can show as dashed lines on the energy graph too.

High Battery Charge: Similar to cold, the battery can't accept much regen when full (around 95-100%).

Air Suspension Fault: May show a yellow light and indicate reduced performance.

General Malfunction: The master warning light indicating a non-critical system fault like low washer fluid, a bulb out, or a sensor issue.

Geplaatst:
1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Maar voor een specifiek probleem als dit kan je daar misschien wel iemand vinden met ervaring. 

Gewoon de handleiding lezen ook. 

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Gewoon de handleiding lezen ook. 

een tikje met een hamer is geen goed advies zeker?

Geplaatst:
8 uren geleden, tuscani zei:

Neen moet je bij een 3 of Y echt aanklikken op het scherm. 

Probeer dit eens 

Screenshot_20251214_125546_SamsungInternet.thumb.jpg.e805a7150229077d221a8b4fd8613f2c.jpg

Normaal moet je ook de foutmeldingen kunnen lezen ergens. Weet niet vanbuiten waar, maar dacht ergens bij service.  Daar geeft hij alles op een rijtje. 

Het zit in de cluster voor je neus, dat is geen touchscreen. op het grote scherm heb je wel een plek waar alle waarschuwingen samen op komen, maar daar wordt deze waarschuwing niet in opgenomen... 

Ook in de handleiding (van de Raven) wordt er nergens over een waarschuwingsdriehoek gesproken, enkel over de stippellijn. Vandaar dat ik het dus ook vreemd vind. 

Geplaatst:
7 uren geleden, Lotuzzz zei:

Common Causes for the Triangle Light

Blinking Amber Triangle: The system is actively working to maintain traction by controlling wheel spin (Traction Control/Stability Control).

Solid Yellow/Amber Triangle (Often with other warnings):

Cold Battery: Regenerative braking is limited or unavailable; the battery needs warming up, which can show as dashed lines on the energy graph too.

High Battery Charge: Similar to cold, the battery can't accept much regen when full (around 95-100%).

Air Suspension Fault: May show a yellow light and indicate reduced performance.

General Malfunction: The master warning light indicating a non-critical system fault like low washer fluid, a bulb out, or a sensor issue.

12 °C is nu toch niet zo koud... en het vreemde is dat het dus ook terug komt bij momenten... En het is niet dat de batterij vol is. Die laadt is doorgaans maar tot 70%, en het probleem doet zich ook na een uur rijden nog voor. Maar ook niet altijd. Zoals vandaag (veel kouder) is het niet voorgekomen op een rit van Tielt naar Gent. 

6 uren geleden, Krikkie zei:

Boeiend! Het komt dus bij velen voor, er zit bij velen willekeur in, maar niemand lijkt te weten waarom... 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid