Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, jan.van.gent zei:

De ruitenwisser is nog altijd zo gek als een achterdeur :D, dus daar geen verbetering.

Daar heb ik dus nooit problemen mee gehad. hoor er veel klagen. oke hij gaat soms wat snel voor hetgeen er valt. Maar ik lees verhalen dat hij continue snel gaat en zelfs opspringt als er geen regen is...

 

Als de ruitenwisser bij de cybertruck even gek gaat zijn, kantel je om van de luchtverplaatsing.  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, jan.van.gent zei:

De ruitenwisser is nog altijd zo gek als een achterdeur :D, dus daar geen verbetering.

Ik denk dat je hem nu ook kan afzetten in AP, niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

Daar heb ik dus nooit problemen mee gehad. hoor er veel klagen. oke hij gaat soms wat snel voor hetgeen er valt. Maar ik lees verhalen dat hij continue snel gaat en zelfs opspringt als er geen regen is...

Ik heb daar veel last van. Maar als je dan je ruit eens goed kuist, dan is het weer in orde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb juist zo'n privacy-schuifje besteld voor die binnencamera. Normaal gezien moet dat dat oplossen.

Als ze daar een fix voor implementeren, dan koop ik een Dodge Ram met een 5L V8 denk ik :D

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, tuscani zei:

Daar heb ik dus nooit problemen mee gehad. hoor er veel klagen. oke hij gaat soms wat snel voor hetgeen er valt. Maar ik lees verhalen dat hij continue snel gaat en zelfs opspringt als er geen regen is...

 

Als de ruitenwisser bij de cybertruck even gek gaat zijn, kantel je om van de luchtverplaatsing.  :D

Bij mij trekt dat op geen kl*ten. Letterlijk de enige (en stevige) frustratie aan de wagen. Dikwijls werkt die gewoon continu, tijdens mijn gehele commute van 50 km, zonder dat er een druppel regen is gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, DDke zei:

Heb juist zo'n privacy-schuifje besteld voor die binnencamera. Normaal gezien moet dat dat oplossen.

Als ze daar een fix voor implementeren, dan koop ik een Dodge Ram met een 5L V8 denk ik :D

 

die dingen kan je waarschijnlijk overal gratis krijgen. :D ik heb er hier liggen van kbc en een glasleverancier. (normaal voor op de pc, maar dat zal daar ook wel over passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, DDke zei:

Ik heb daar veel last van. Maar als je dan je ruit eens goed kuist, dan is het weer in orde.

 

 

Zojuist, jan.van.gent zei:

Bij mij trekt dat op geen kl*ten. Letterlijk de enige (en stevige) frustratie aan de wagen. Dikwijls werkt die gewoon continu, tijdens mijn gehele commute van 50 km, zonder dat er een druppel regen is gevallen.

vreemd.

Waarom zet je hem dan niet gewoon uit? je kan die toch afzetten, want ik doe dat steeds als ik hem ga wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

 

vreemd.

Waarom zet je hem dan niet gewoon uit? je kan die toch afzetten, want ik doe dat steeds als ik hem ga wassen.

Je kan (of kon, nog niet getest met laatste update) die niet uitzetten als AP actief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Je kan (of kon, nog niet getest met laatste update) die niet uitzetten als AP actief is.

ah oke, dat is kut idd :D

ik rij eigenlijk nog maar sinds vorige update regelmatig eens met ap voor te proberen. (nu zet je dat direct op zoals lane assist) Heb die optie indertijd genomen en nog nooit gebruikt, want redelijk zinloos voor mijn verplaatsingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, tuscani zei:

ah oke, dat is kut idd :D

ik rij eigenlijk nog maar sinds vorige update regelmatig eens met ap voor te proberen. (nu zet je dat direct op zoals lane assist) Heb die optie indertijd genomen en nog nooit gebruikt, want redelijk zinloos voor mijn verplaatsingen.

Da's het verschil, ik rij minstens 90km per dag op AP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

Aan 90 op het eerste vak dan?

Geen idee waar je op aanstuurt, maar dit doe ik:

 

Mijn dagelijkse rit (als ik naar kantoor ga):

- binnendoor naar de E42

- E42 op bij Luttre

- E42 af na Manage om dan die baan N57met al die ronde punten te pakken richting Soignies

- Daarna N57 richting Ath

 

Op de E42 rij ik AP aan 125/u

Op de  N57 is er maar 1 rijstrook in elke richting, dus daar is het treintje. Ook altijd op AP aan max snelheid +5 (past de max snelheid automatisch aan).

 

's Avonds andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, DDke said:

Geen idee waar je op aanstuurt, maar dit doe ik:

 

Mijn dagelijkse rit (als ik naar kantoor ga):

- binnendoor naar de E42

- E42 op bij Luttre

- E42 af na Manage om dan die baan N57met al die ronde punten te pakken richting Soignies

- Daarna N57 richting Ath

 

Op de E42 rij ik AP aan 125/u

Op de  N57 is er maar 1 rijstrook in elke richting, dus daar is het treintje. Ook altijd op AP aan max snelheid +5 (past de max snelheid automatisch aan).

 

's Avonds andersom.

Ik heb ook self driving op mijn BMW en ik vind dat echt nutteloos als er wat verkeer is op de snelweg. Iedereen kruipt er tussen en als je links rijdt en je zit met een linksplakker houdt hij zoveel afstand en gaat hij aan dezelfde snelheid rijden dat die voor je nooit door heeft dat je er eigenlijk langs wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb ook self driving op mijn BMW en ik vind dat echt nutteloos als er wat verkeer is op de snelweg. Iedereen kruipt er tussen en als je links rijdt en je zit met een linksplakker houdt hij zoveel afstand en gaat hij aan dezelfde snelheid rijden dat die voor je nooit door heeft dat je er eigenlijk langs wil.

Ik geef dan gewoon wat gas bij om het gat iets kleiner te maken als er rechts wat verkeer is dat er anders zou beginnen tussen kruipen of om duidelijk te maken aan de linksplakker dat hij moet schuiven. Bij tesla blijft de AP dan gewoon actief. Het is niet zo dat die dan uitschakeld van zodra je aan de gas komt (wel bij remmen).
Maar dan nog laat ik redelijk wat ruimte, de hoeveelheid botsingen die ik tegenkom op de E17, op de linkerrijstrook van steeds een 3-4 tal auto's met kop-staart aanrijding kan ik op 2 handen niet tellen van de afgelopen maanden. Wat afstand houden is geen overbodige luxe imo, en ook al kruipt er dan af en toe eens eentje tussen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, jan.van.gent said:

Ik geef dan gewoon wat gas bij om het gat iets kleiner te maken als er rechts wat verkeer is dat er anders zou beginnen tussen kruipen of om duidelijk te maken aan de linksplakker dat hij moet schuiven. Bij tesla blijft de AP dan gewoon actief.🙂

Ja hier ook, maar echt "AP" rijd je dan niet meer he. Uiteindelijk is het enige wat hij nog doet je stuur corrigeren, en t is nu niet dat dat veel moeite kost op een snelweg rechtdoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie die tesla's dikwijls rare manoeuvres doen op de snelweg, ik zit me dan altijd af te vragen of de autopilot raar doet, of het aan de bestuurder zelf ligt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet 'm kennen. Voorbeeldje: als je net voor een afslag van het middenvak naar het rechtervak gaan, dan is dan kans groot dat er een zwieper volgt omdat hij die afrit wil nemen.
Verder werkt dat, voor mij, zeer goed. Ik Rij 125, en het enige dat ik doe is richting aangeven om vakken op te schuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

Naar mijn gevoel duurt dat te lang? Gebruik je dat echt in druk verkeer? 

Constant

40 minuten geleden, ir_fuel zei:

+ het feit dat je elke x seconden toch je stuur moet vastpakken. Dat is irritanter dan gewoon het stuur vasthouden en zelf in je rijvak blijven.

Ik hou mijn stuur ook vast he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net weer 60km gereden en ik blijf bij mijn mening. Drama.
Ik heb getest:
Links door het zijraam kijken, geen probleem.
In het telefoonboek een naam opzoeken: probleem. 
Naar je hand kijken zonder dat er een telefoon in zit: probleem.

Ik heb idd een probleem met het feit dat Tesla mij hier beperkt in mijn vrijheid van het gebruik van een product waarvoor  7800 eur betaald is (full ap).

Erger. Op AP mag je niet meer aan je telefoon komen, maar als je zelf rijdt, geen probleem!

Ik moet eerlijk zeggen dat de AP voor mij de absolute topreden is om Tesla te rijden.
Als ze dit nu afpakken omdat ik het gebruik waarvoor het dient (bestuurder ondersteunen terwijl die bvb een contact opzoekt in het telefoonboek (van de wagen)), dan zie ik geen reden om Tesla te rijden.
De straf om je zelf betaald product af te pakken tijdens een WEEK vind ik zelfs te gek voor woorden.

Ik rij niet voor mijn plezier met een strijkijzer he. 90% van de reden waarom ik Tesla rij is voor die fokking autopilot. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat een goeie zaak. Het stemt me hoopvol dat ze dat autonoom rijden nog wat binnen de perken houden. Autorijden vraagt je volle concentratie. Als je wil multitasken moet je de trein nemen of de bus. Of je laten rijden. Just my 2 cents

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, DDke said:

Ik heb idd een probleem met het feit dat Tesla mij hier beperkt in mijn vrijheid van het gebruik van een product waarvoor  7800 eur betaald is (full ap).

7800 euro voor FSD, "dat er ooit zal komen". Wat je nu hebt is geen FSD, dat is altijd al vaporware geweest, en zal er ook nooit komen. Toch niet in jouw auto. Dat was weer Musk die redelijk optimistisch was.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, DDke said:

Ik hou mijn stuur ook vast he. 

Dan snap ik helemaal het nut niet.

 

Ik vraag me echt af wat die AP van je zoveel beter doet dan wat de mijne kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid