Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, jan.van.gent zei:


Maar dan nog laat ik redelijk wat ruimte, de hoeveelheid botsingen die ik tegenkom op de E17, op de linkerrijstrook van steeds een 3-4 tal auto's met kop-staart aanrijding kan ik op 2 handen niet tellen van de afgelopen maanden. Wat afstand houden is geen overbodige luxe imo, en ook al kruipt er dan af en toe eens eentje tussen 🙂

echt zot, dagelijkse kost gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik gewoon lane assist om te sturen. Als het trilt weet ik dat ik afwijk en corrigeer ik.

 

.. ik weet dus iemand die echt zo rijdt. Telkens -snok- correctie , ipv constant te sturen. Gas en remmen is evengoed on/off.

  • Whut?! 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, jan.van.gent zei:

Maar dan nog laat ik redelijk wat ruimte, de hoeveelheid botsingen die ik tegenkom op de E17, op de linkerrijstrook van steeds een 3-4 tal auto's met kop-staart aanrijding kan ik op 2 handen niet tellen van de afgelopen maanden. Wat afstand houden is geen overbodige luxe imo, en ook al kruipt er dan af en toe eens eentje tussen 🙂

Lijkt me veruit de belangrijkste oorzaak van ongevallen - en files.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/12/2023 om 09:19, DDke zei:

@tuscani De mijne doet het ook niet. Maar dat vind ik niet erg.

Wat ik wel erg vind is de rest van de update...

Ik rij als ik naar kantoor ga 50km heen en 50km terug, 90% op autopilot in een treintje. 

Mijn kar heeft de volledige autopilot, daar heeft dus iemand 7800 eur voot betaald.

Als ik nu wat te lang op mijn scherm bezig ben, of ik pak mijn gsm vast (tijdens autopilot), dan krijg ik een melding op mijn scherm: "let op de weg".

Als ik dat 5 keer krijg, dzan gaat autopilot uit voor de rit.

Als je dan stopt, deur open en toe doet, dan kan je autopilot weer opzetten. Als je dit echter 5 keer hebt (tijdspanne is me momenteel onbekend), dan gaat hij uit voor...

1 WEEK!!!

WTF?? Ik ga mijn binnencamera afplakken :D

 

 

Op 21/12/2023 om 09:52, DDke zei:

Je lacht. Maar vroeger was het zo dat als ik op AP aan het rijdn was en een dot gas bijgaf om iemand voorbij te steken en daardoor voorbij de max snelheid van AP ging, dat hij de AP dan afzette voor de rest van de rit. Mijn vrouw zei dan ook altijd dat ik gestraft was.

 

WTF

It'd drive me nuts!!

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
17 minuten geleden, flupke73 zei:

al eens die 5K€-premie-voorwaarden gezien?

Jawel, maar niet van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, flupke73 zei:

al eens die 5K€-premie-voorwaarden gezien?

En nog altijd niet finaal goedgekeurd? 

Een Model Y aan 39K is al een prijsje, aan 34K helemaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig.

Je weet niet of de subsidie er komt, als ze er komt is er 0 garantie dat je er recht op hebt, maar teken toch maar die bestelbon :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Zelfs aan 40k: wauw. 

Vooral dit, is wel heel scherp in de markt gezet.

Lang leve restwaarde van een Tesla? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Stancke zei:

Vooral dit, is wel heel scherp in de markt gezet.

Lang leve restwaarde van een de EV? :D 

Een gloednieuwe Model Y aan 40K gaat dat de restwaarde van veel EV's beïnvloeden vrees ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Heb je ook meer dan enkel een titel? 😛 

Tesla verliest aan populariteit als bedrijfswagen: heeft het zichzelf buitenspel gezet?

Een Tesla aan de snellader.

Een Tesla aan de snellader.  © Jimmy Kets

Door de prijspolitiek van het Amerikaanse merk Tesla zijn leasebedrijven terughoudender geworden. Het automerk staat onder druk op de bedrijfswagenmarkt.

“Of Tesla zichzelf buitenspel gezet heeft? Ja, ik denk het wel”. Koen Claesen, ceo van Van Mossel Autolease, windt er geen doekjes om. De populariteit van het Amerikaanse merk in de vloot Belgische bedrijfswagens daalt. “Als de klant het echt wil, kunnen we Tesla’s aanbieden. Maar dan wel tegen een significant hoger bedrag dan gelijkaardige auto’s van andere merken”.

Het probleem, legt Claesen uit, is de onzekerheid over de prijs van de wagens. Vorig jaar heeft Tesla de prijs van zijn modellen met 3.000 tot 12.000 euro verlaagd. Daarmee wilde het automerk zijn verkoopvolumes op peil houden. Maar het gevolg is dat ook de restwaarde van de nu rondrijdende auto’s verlaagd is. Voor leasebedrijven is zekerheid over de restwaarde cruciaal. Zeker omdat het risico bestaat dat Tesla nog nieuwe prijsverlagingen zal doorvoeren.

Geen Tesla’s meer leasen

Daar komt nog bij dat Tesla zijn verkoopapparaat anders gestructureerd heeft dan andere merken. “De processen zijn minder goed afgestemd op de manier van werken in België”, zegt Frank Van Gool, algemeen directeur van de leasefederatie Renta. Het gaat dan om praktische zaken rond bijvoorbeeld voorschotten die de kosten doen stijgen. Met andere merken loopt de samenwerking over dergelijke kwesties vaak soepeler. “Daarom kan ik me voorstellen dat lease-maatschappijen Tesla niet actief aanbieden”, zegt Van Gool. “Tesla is op sommige vlakken inderdaad minder goed georganiseerd”, bevestigt Claesen. “Herstellingen duren bijvoorbeeld langer dan bij andere merken”.

“Het is een feit dat Tesla andere procedures toepast dan diegene die standaard op de markt gebruikt worden”, laat ook een woordvoerster van KBC Autolease weten. “Wat het voor personeelsdiensten en lease-bedrijven niet altijd makkelijk maakt.”

Sommige bedrijven bieden daarom geen Tesla’s meer aan hun medewerkers aan. “Dat zijn vaak bedrijven die met vaste modellen werken en de keuze van hun medewerkers beperken tot een aantal op voorhand geselecteerde en geconfigureerde modellen”, aldus KBC Autolease. Bij deze leasemaatschappij blijven de volumes van bestelde Tesla’s wel op niveau.

Ingehaald door andere merken

Wat ook een rol speelt, is dat andere merken nu een veel concurrentiëler aanbod van elektrische wagens hebben dan enkele jaren geleden het geval was. “In het verleden was Tesla de enige aanbieder van elektrische wagens met een behoorlijke actieradius. Maar intussen hebben andere merken een inhaalslag gemaakt, terwijl Tesla niet zo innovatief meer is. Bij andere merken krijgt je nu meer wagen voor hetzelfde geld”, zegt Claesen.

De verminderde populariteit van Tesla als merk voor bedrijfswagens is voorlopig nog niet merkbaar aan de inschrijvingscijfers. In 2023 werden ruim driemaal zoveel Tesla’s ingeschreven als een jaar eerder het geval was. Een gevolg van de elektrificatie van het bedrijfswagenpark. Maar die cijfers weerspiegelen bestellingen die maanden eerder gedaan zijn. “De order intake staat onder druk”, zegt Claesen. Tesla zelf reageerde niet op een vraag om toelichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste helft van die laatste paragraaf, weg geloofwaardigheid.
Waar krijg je meer wagen voor hetzelfde geld? Bij de Chinezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, JanC zei:

De eerste helft van die laatste paragraaf, weg geloofwaardigheid.

Exact. Dit artikel gaat over niets. 

Behalve Van Mossel PR. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zowaar een fabrikant die een ouder batterijpack kan en wil updaten met een nieuwe. 
Da's de toekomst van duurzaamheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid