Ga naar inhoud

Beste Autosportbeelden


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Hoe fantastisch is dat circuit niet?! En de strijd tussen 9 constructeurs, super om zien.

 

Bwa, je hebt daar bijna geen inhaalmogelijkheden en moet rekenen op fouten van anderen, of groot verschil in vermogen/tractie zoals de Nissan hier doet. Bathurst is een circuit waar ze een groot deel in treintje door moeten, waardoor het volledig veld relatief dicht bij elkaar blijft. Daarmee zit er elk jaar wel een "spannend" laatste uur in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh boy <3

 

 

Net voor 15 minuten komt er een trosje GT40 voorbij :inlove:

 

(Qua rijden wel een pak minder spectaculair dan die ouwe 911 een beetje hoger.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs kwam ik ergens het commentaar tegen dat die nieuwe rallyrijders altijd meteen zo hoog mogelijk willen beginnen, dus vond ik dit wel leuk om door te geven

 

http://www.worldrallyblog.com/2013/11/10/world-of-rally/video-scary-amazing-r2-cars-belgium/(met beeld)

 

Gevonden toen ik eens zocht op 'forceful driving' :)

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eentje voor al de racers en drifters hier die denken dat ze goed kunnen rijden. 

 

15 jaar oud manneke, eerste rally met een Fabia S2000: wint alle proeven en de rally met meer dan een minuut voorspong. Gemiddeld 1 seconde per kilometer krijgt de tweede aangesmeerd :lolz:

 

Hopelijk trekt hij die lijn door en hebben we binnenkort opnieuw een Flying Finn aan de top in de rallywereld.  :party:

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met stalen tappen in je banden is het natuurlijk makkelijk.

 

Ging het net zeggen, zoveel grip man :D

 

Niettemin uiteraard zeer mooie prestatie op je 15! Als je daarin opgroeit kan je die skills als mid-europeaan nooit inhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die banden zullen ze allemaal wel hebben normaal gezien.
Kalle is de zoon van voormalig WK piloot Harri en krijgt dus waarschijnlijk goede coaching, daarbij rijdt hij ook al rally sinds zijn 8ste :P
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met stalen tappen in je banden is het natuurlijk makkelijk.

 

:roll:

 

Want hij is de enige die dergelijke banden heeft onder zijn wagen... :fp:

 

Kijk gewoon eens hoe die kerel rijdt. Het zet het concept "kunnen rijden" echt wel in perspectief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die banden zullen ze allemaal wel hebben normaal gezien.

Kalle is de zoon van voormalig WK piloot Harri en krijgt dus waarschijnlijk goede coaching, daarbij rijdt hij ook al rally sinds zijn 8ste :P

 

 

Dat met een rallywagen rijden vanop dergelijk jonge leeftijd, is niet uitzonderlijk in Finland. Zo zijn er wel nog meer. 

 

De hamvraag zal nu zijn hoe hij zich verder kan ontwikkelen.

 

Latvala reed ook vanaf zijn 7-de of 8-ste met rallywagens en reed op zijn 17de mee in de RAC Rally. Ik herinner me nog onze mond openviel toen die "snotneus" met zijn Mitsubishi voorbijkwam. 

Alleen heeft hij zich later laten naaien door mannen als Ogier die het slim speelden en een ganse wagen en gans team rond hen hebben kunnen laten bouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:roll:

 

Want hij is de enige die dergelijke banden heeft onder zijn wagen... :fp:

 

Kijk gewoon eens hoe die kerel rijdt. Het zet het concept "kunnen rijden" echt wel in perspectief.

 

Nu had ik toch meer inzicht in mijn ironie van je verwacht. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk gewoon eens hoe die kerel rijdt. Het zet het concept "kunnen rijden" echt wel in perspectief.

 

Kan je gewoon woordelijk uitleggen wat 'ie anders/beter doet qua rijstijl, of valt dat op basis van die video niet te zien en sloeg je opmerking eigenlijk meer op (wat achter het) tijdsverschil (moet zitten) met de andere deelnemers? Ik ben absoluut geen rallye-kenner en kan dus op basis van die ene, donkere video allerminst opmaken wat 'ie daar speciaal doet (buiten 't besef dat 1 seconden op 1 km een gigantisch verschil is met de rest).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge al eens begint met de regel toe te passen dat ge in veel disciplines 10 jaar nodig hebt om aan de top te geraken, ongeacht de leeftijd. Daar bovenop komt dan een voordeel van jonger te beginnen, maar ik moet nog zien hoe groot dat is. Het voordeel kan ook erg afhangen van het soort activiteit: zwemmen, rijden, tennissen, viool?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we de feiten eens op een rijtje zetten:
De auto's in deze discipline hebben een topsnelheid van om en nabij 200 km/h, in 6de vitesse. Hij zet de auto dus aan, laten we zeggen, 150 km/h dwars voor een blinde top om een bocht aan te snijden die àchter die blinde top ligt, en dit meer dan 1 keer en ook tussen de bomen. Het is hier misschien moeilijk te zien maar aan die snelheden rijdt hij er af en toe ook echt de kantjes vanaf. Natuurlijk kan je de sneeuwmuurtjes langs de weg een beetje gebruiken om tegen te 'duwen' maar er is een dunne grens tussen ertegen leunen en de auto er in ploegen. Hij heeft ook geen schrik om laat te remmen en à fond een blinde top te nemen, dus we kunnen wel concluderen dat deze 15 jarige jongen het hoofd koel kan houden en, zeker relatief gezien, beschikt over een hoop rijskills en cojones, denk ik zo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar als je dat allemaal niét doet, dan loop je (veel) meer achterstand op dan 1 seconde per km. 't Is niet dat die andere piloten nitwits zijn of geen cojones hebben.

Toch is 1 sec/km veel, en het leek me gewoon eventjes alsof Swede wist wat die jongen (op dat specifiek stuk) zo anders deed dat 'ie die sec/km winst kon boeken tov. zijn concurrenten.

En dan heb ik het niet over "blind dwars aan 200 per uur", maar over specifieke rijtechnieken die afwijken van wat doorgaans wordt gebruikt door rallye-piloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af hoeveel alleen al de setup van de auto uitmaakt , niet tegenover 'gewoon' maar onderling. Als een goeie setup ervoor zorgt dat ge net iets zekerder de limieten kunt opzoeken. Maar dat ik jaren zou moeten oefenen om in de buurt te komen van die gast, zeker weten. Triviaal.Ik vraag me altijd af waar belgische rallyrijders hun oefening halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid