Alexx 3.766 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 45 minuten geleden zei ex-Mooseman: Ik heb dan weer liever zo'n pluizige droogdoek (Aqua Deluxe Towel van AutoFinesse). Op de horizontale stukken leg je dat gewoon plat, en kun je ofwel deppen (voor de freaks) Idd! auto voorzien van een coating, onderhouden met bathe+ en Gyeon cure. Achteraf met een bladblazer de wagen drogen, de kleine druppeltjes dep ik er nadien af. Een auto kuisen met degelijke producten is toch 10x leuker en makkelijker! Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 1 minuut geleden zei Lotuzzz: MvdP? Inderdaad Vorige week nog een maat van ons langst geweest. U misschien ook wel bekend. Ook een NL'er 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 12 minuten geleden zei ex-Mooseman: @gTa: drink jij die IronOut, misschien ? Je mag dat in feite niet gebruiken als gewone velgenreiniger, maar wel 'on top of'. Ik gebruik die om de drie, vier wasbeurten. Ik heb de koplampen van onze E46 onder handen genomen, die waren na 150.000 km al goed mat. Gepolierd met een wolleke, dan met de DAP verder afbouwen. Zagen er weer als nieuw uit. Daarna heb ik er een sealant over gezet. Er zijn er die vooraf ook schuren met wetsandpapier. Er zijn bepaalde modellen auto's die blijkbaar heel gevoelig zijn aan die verkleuring (let maar eens op iets oudere Yarissen, Clio's, Corsa's...). Op Nederlandse fora zie je ze dit wel meer doen. BTW: de tandpasta-truc werkt niet. Dat vult alleen de krasjes op, en bij de eerste deftige regenbui heb je schuim op je koplampen. Idem. Gebruik ik jaarlijks 2 keer per velgenset: een keer net voor montage en een keer bij de wissel terug naar de andere set. Maar ik gebruik dat dan véél keren, om echt de laatste spikkeltjes weg te krijgen. Ik gebruik het ook op koetswerkdelen (onderaan vooral) en op de moto. Pulleke van 1 liter gaat dan niet zo heel lang mee. Wollen pad, welke compound? Daarna welke pad(s) en welke compounds? Sealant, ik denk dat ik nog EX-P heb, OK? Tandpasta-truc: nooit van gehoord. Ik ga er ook niet naar zoeken. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 3 minuten geleden zei Alexx: Inderdaad Vorige week nog een maat van ons langst geweest. U misschien ook wel bekend. Ook een NL'er Ken ik niet nee. Ook ne renner? Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Zojuist zei Lotuzzz: Ken ik niet nee. Ook ne renner? Jep, Lars van der Haar. Vriendelijke gast. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Zojuist zei Alexx: Jep, Lars van der Haar. Vriendelijke gast. Zou mijn gok geweest zijn ja Quote
Soundstorm 2.638 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 6 hours ago, gTa said: Secundo: het plexi van koplampunits polieren. Doen of niet? (idem met mistlichtjes) Je leest vanalles. "Daar ligt een UV-werende coating op en je lichtblokken gaan gelig of melkachtig worden als je dat wegpoliert!" en zo. Waar of niet? Advies? Deze winter gedaan op de auto van mijn moeder. Eerst schuren, van korrel 500 tem 5000, daarna nog polieren met PlastX. Heb er speciale lak voor gekocht om er voor te zorgen dat ze terug UV bestendig zijn, maar nog niet gebruikt. Was in de rapte om hem terug door de keuring te krijgen. (op de voor-foto's zijn de koplampen effectief wel al gewassen ) 3 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 9 hours ago, ex-Mooseman said: @gTa: drink jij die IronOut, misschien ? Je mag dat in feite niet gebruiken als gewone velgenreiniger, maar wel 'on top of'. Ik gebruik die om de drie, vier wasbeurten. Volgens meneer wax-it kan dat geen kwaad. Het is alleen nogal duur product om constant te gebruiken. Quote
ex-Mooseman 14.598 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Idem. Gebruik ik jaarlijks 2 keer per velgenset: een keer net voor montage en een keer bij de wissel terug naar de andere set. Maar ik gebruik dat dan véél keren, om echt de laatste spikkeltjes weg te krijgen. Ik gebruik het ook op koetswerkdelen (onderaan vooral) en op de moto. Pulleke van 1 liter gaat dan niet zo heel lang mee. Wollen pad, welke compound? Daarna welke pad(s) en welke compounds? Sealant, ik denk dat ik nog EX-P heb, OK? Tandpasta-truc: nooit van gehoord. Ik ga er ook niet naar zoeken. [emoji3] Ik heb dat gewoon met Menzerna FG400 en PF2500 gedaan. Sealant was toen waarschijnlijk ook EX-P.Die ijzerverwijderaar gebruik ik tot nu toe alleen op de wielen. Altijd donkere auto's gehad en daar zie je vliegroest niet zo goed op.Op mijn grijze zal dit wel meer zijn. Alhoewel, na twee jaar is die weeral weg. Nog 20 maanden. Tijd om de vervanger te configureren [emoji1]. Quote
ex-Mooseman 14.598 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Volgens meneer wax-it kan dat geen kwaad. Het is alleen nogal duur product om constant te gebruiken.Mijnheer wax-Smit is vooral ne goeie commercant, ja [emoji16]. Quote
bertds 207 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 @ex-Mooseman wat gebruik jij nu weer voor chrome strips terug vlek vrij te krijgen? Quote
jvc 543 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 12 uur geleden zei Alexx: Inderdaad Vorige week nog een maat van ons langst geweest. U misschien ook wel bekend. Ook een NL'er Mooie foto's! 1 Quote
Avantus 8.093 Geplaatst: 12 april 2017 Geplaatst: 12 april 2017 Wat is 1 van de betere waxen voor een 'normaal' budget (bij voorkeur spray wax) om een 6-tal maand bescherming te hebben? Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 12 april 2017 Geplaatst: 12 april 2017 Heb je een snowfoam? Zo ja, zou ik persoonlijk nanolex washcoat gebruiken. Zeer makkelijk en effectief. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 april 2017 Geplaatst: 12 april 2017 51 minutes ago, Avantus said: Wat is 1 van de betere waxen voor een 'normaal' budget (bij voorkeur spray wax) om een 6-tal maand bescherming te hebben? Gyeon Can Coat? 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 12 april 2017 Geplaatst: 12 april 2017 Soft99 Fusso?Dat is inderdaad ook het enige wat zo direct in mijn hoofd springt qua "spray sealant" die 6m meegaat. http://www.wax-it.be/webshop/soft99-fusso-speed-coat-dark.htmlCan coat lijkt me niet evident om even snel aan te brengen. Dat is imo geen beginners niveau. Ook meer kans op hardnekkige overspray op plaatsen waar je vergeet te wrijven denk ik. 1 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 12 april 2017 Geplaatst: 12 april 2017 Goeie info hier, ik lees met interesse! Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 12 april 2017 Geplaatst: 12 april 2017 Zo grappig eigenlijk. Dik 20 jaar geleden kocht je in de Supra Bazar pullekes met teflon-bucht in waarvan je auto mega hard ging blinken. - "Maar dat kan nooit goed zijn, dat legt een laag er op en dat maskeert alle imperfecties! Teflon en PTFE-toestanden dat is voor wannabe's!" zeiden de detailers-avant-la-lettre. Nu, zoveel jaren later, kijk ik even wat voor product hier aangeraden wordt en wat zie ik? - "De (...) Speed Coat is de snelste manier om een superhydrofobisch effect te bekomen met een bescherming tot wel 90 dagen! (...) geen sterke geur noch klevering effect (...) Omdat de formule volledig petroleumvrij is, kan het echt als een quick detailer gebruikt worden. Dit product bevat hetzelfde PTFE als de (...) wax maar in een vloeibare variant om een snelle werking en resultaat te verkrijgen." Same shit, different era? 2 Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 14 uur geleden zei gTa: Zo grappig eigenlijk. Dik 20 jaar geleden kocht je in de Supra Bazar pullekes met teflon-bucht in waarvan je auto mega hard ging blinken. - "Maar dat kan nooit goed zijn, dat legt een laag er op en dat maskeert alle imperfecties! Teflon en PTFE-toestanden dat is voor wannabe's!" zeiden de detailers-avant-la-lettre. Nu, zoveel jaren later, kijk ik even wat voor product hier aangeraden wordt en wat zie ik? - "De (...) Speed Coat is de snelste manier om een superhydrofobisch effect te bekomen met een bescherming tot wel 90 dagen! (...) geen sterke geur noch klevering effect (...) Omdat de formule volledig petroleumvrij is, kan het echt als een quick detailer gebruikt worden. Dit product bevat hetzelfde PTFE als de (...) wax maar in een vloeibare variant om een snelle werking en resultaat te verkrijgen." Same shit, different era? Marketing hé... Ik snap ook niet dat sommigen daar zo enorm veel geld inpompen in al die toestanden. Heb zo eens een factuur gezien van iemand van de Mondeo Club die allerhande werk laten uitvoeren had bij Wax-It. Dat was een bedrag van meer dan 1000 euro. Op een Porsche GT3RS kan je dat nog logisch vinden, maar op een Mondeo (met slecht herstelde ongevalschade) die pakweg 15K waard is kan je dat niet anders dan ridicuul noemen. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Redicuul is maar wat je er zelf van vindt. Stek dat hij 'm had willen verkopen had hij misschien meer verlies gedaan dan 1000 euro. Het is Gewoon iets heel arbeidsintensief. Wat dat waard, is zeer relatief. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Als je door redeneert zou ik ook mijn auto nooit wassen. De tijd die je daar in steekt op de levensduur van je auto krijg je nooit terug bij verkoop... Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 On 7-4-2017 at 7:49 PM, ir_fuel said: Volgens meneer wax-it kan dat geen kwaad. Het is alleen nogal duur product om constant te gebruiken. Dat werkt natuurlijk in op alle ijzerhoudende materialen. Dus niet gelakte remklauwen of remblokken met hoog ijzergehalte worden hierdoor beïnvloed, duidelijk waar te nemen voor wie met gele Pagid rijdt bvb. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.