SB-01 4.349 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 1 uur geleden zei Polle Petrol: Redicuul is maar wat je er zelf van vindt. Stek dat hij 'm had willen verkopen had hij misschien meer verlies gedaan dan 1000 euro. Het is Gewoon iets heel arbeidsintensief. Wat dat waard, is zeer relatief. Ik praat niet over het geld dat Wax-It vraagt, er zitten heel wat uren in en die producten kosten uiteraard ook geld. Ik praat gewoon over het totaalbedrag dat ik hoog vind. En over de meerwaarde: hij had beter op zijn strepen gestaan bij de carrossier ipv genoegen te nemen met slechte lak. Dat is alles wat ik wou zeggen Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 5 hours ago, Simoni said: Dat werkt natuurlijk in op alle ijzerhoudende materialen. Dus niet gelakte remklauwen of remblokken met hoog ijzergehalte worden hierdoor beïnvloed, duidelijk waar te nemen voor wie met gele Pagid rijdt bvb. ik kan elke wasbeurt heel de zijkant van mijn auto inspuiten met iron out, remstof gelijk zot. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Bezig met mijn GTI te ontdoen van stofjes en appelsien + polieren uiteraard, op een witte is het moeilijk te zien maar de reflectie van de lamp zegt veel. deur zoals ze was: voorvleugel, stofjes weg, geschuurd met trizact P1500, P3000, P6000 en gepolierd 5 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 17 minutes ago, Ice_Ken said: ik kan elke wasbeurt heel de zijkant van mijn auto inspuiten met iron out, remstof gelijk zot. Aan de spoorweg of industriegebied geparkeerd? met die remblokken bedoelde ik dat je remmen een pak minder functioneren en de sterk ijzerhoudende blokken zoals de gele Pagid duidelijker rappen slijten bij gebruik van Iron. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Just now, Simoni said: Aan de spoorweg of industriegebied geparkeerd? met die remblokken bedoelde ik dat je remmen een pak minder functioneren en de sterk ijzerhoudende blokken zoals de gele Pagid duidelijker rappen slijten bij gebruik van Iron. nee helemaal niet, auto ziet soms zwart langs de zijkant van het remstof...ben niet zo tevreden van die remblokken, vrij agressieve compound voor 90% straatgebruik. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 2 uur geleden zei Simoni: met die remblokken bedoelde ik dat je remmen een pak minder functioneren en de sterk ijzerhoudende blokken zoals de gele Pagid duidelijker rappen slijten bij gebruik van Iron. Serieus? ik kuis mijn velgen altijd met Iron omdat ik extraam veel remstof heb en ik ze anders gewoon niet proper krijg. Maar merk idd dat mijn endless remmen niet meer zo hard pakken als voordien.. ik kuis mijn auto 1 a 2x in de week. Als die nu effectief ook sneller slijten door iron.. remblokken van +500€ Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 7 uur geleden zei ST TDCi: Ik praat niet over het geld dat Wax-It vraagt, er zitten heel wat uren in en die producten kosten uiteraard ook geld. Ik praat gewoon over het totaalbedrag dat ik hoog vind. En over de meerwaarde: hij had beter op zijn strepen gestaan bij de carrossier ipv genoegen te nemen met slechte lak. Dat is alles wat ik wou zeggen Ik praat ook niet over het geld van Wax-It. Dat hij beter op zijn strepen gestaan had, is een volledig andere discussie (kan zeker waar zijn). Het gaat me er gewoon om dat iets in uw perceptie geen meerwaarde kan hebben, maar dat het allemaal een kwestie van referentie is... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 On 12/04/2017 at 10:01 PM, gTa said: Zo grappig eigenlijk. Dik 20 jaar geleden kocht je in de Supra Bazar pullekes met teflon-bucht in waarvan je auto mega hard ging blinken. - "Maar dat kan nooit goed zijn, dat legt een laag er op en dat maskeert alle imperfecties! Teflon en PTFE-toestanden dat is voor wannabe's!" zeiden de detailers-avant-la-lettre. Nu, zoveel jaren later, kijk ik even wat voor product hier aangeraden wordt en wat zie ik? - "De (...) Speed Coat is de snelste manier om een superhydrofobisch effect te bekomen met een bescherming tot wel 90 dagen! (...) geen sterke geur noch klevering effect (...) Omdat de formule volledig petroleumvrij is, kan het echt als een quick detailer gebruikt worden. Dit product bevat hetzelfde PTFE als de (...) wax maar in een vloeibare variant om een snelle werking en resultaat te verkrijgen." Same shit, different era? Zoals TUNINGBOXEN ZIJN TROEP, HET ENIGE ECHTE TUNEN IS IN DE ECU ... 10 jaar later ... KOM HIER UW BMW TUNEN, WE PLUGGEN ER EEN DIGITAL MODULE IN! 2 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 4 minuten geleden zei Alexx: Serieus? ik kuis mijn velgen altijd met Iron omdat ik extraam veel remstof heb en ik ze anders gewoon niet proper krijg. Maar merk idd dat mijn endless remmen niet meer zo hard pakken als voordien.. ik kuis mijn auto 1 a 2x in de week. Als die nu effectief ook sneller slijten door iron.. remblokken van +500€ Hoeveel kilometers doe je op een week? Mijn wielen hebben enkel wat wheelwax van poorboy's en ik kan die ongeveer 4 maand kuisen met enkel AF Revolution en atributen. 500km/week, wassen om de 1000 à 1500km. Doorgaans rem ik weinig. Gewone remblokjes. Is dat echt zo ferm remstof dat je Iron nodig hebt om de velgen proper te krijgen? Quote
OlivierV 219 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 33 minuten geleden zei Alexx: Serieus? ik kuis mijn velgen altijd met Iron omdat ik extraam veel remstof heb en ik ze anders gewoon niet proper krijg. Maar merk idd dat mijn endless remmen niet meer zo hard pakken als voordien.. ik kuis mijn auto 1 a 2x in de week. Als die nu effectief ook sneller slijten door iron.. remblokken van +500€ Beter is om ze 1 of 2 keer per jaar 100% perfect te doen en beschermen met Gyeon Rim. Wekelijks onderhoud met klassieke velgenreiniger. Werkt heel goed voor mij. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Hoeveel km's is dat dan, 1 à 2x /jaar? Quote
OlivierV 219 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Ik doe enkel straatgebruik met mijn auto en dat is maximum 1x per jaar (30 000 km). Bij sportiever gebruik is het misschien aan te raden het 2x per jaar te doen. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Als je winter / zomer wielen hebt, zou je toch 2j moeten halen imo. Ik haal al bijna 10 000 km met sealant Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Velgen zijn voorzien van Gyeon Rim. Maar remstof is echt heel erg. Als ik hard rem zie je zo een wolk stof van de remmen afkomen heb ik horen zeggen Kan wel zijn dat het met de gewone wheelcleaner er af gaat, maar ik doe het ook voor de schijven wat proper te maken. Ik heb mijn auto nu 3 jaar en heb 113000 km's. Dus ong 35000 km's per jaar. Wel stevig gebruik. En als het slecht weer is kuis ik de wagen 1x in de week. En dan is remstof echt een ramp. Vroeger ging ik er na elke rit met een microvezeldoekje over, maar bij mijn voorste velgen blijft het er soms gewoon aanplakken, dus dat heb ik opgegeven. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Oh boy, dat is precies een andere categorie van remstof [emoji16]. Dan laat ik de tips aan de pro's! Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Wat is nu eigenlijk het beste product om de banden een mooie look te geven? Ik ben nu mijn restant Poorboy's Trim Restorer aan het gebruiken, omdat op de fles staat dat je er ook banden mee kan doen. Maar uiteraard is dat niet echt de toepassing daarvoor. Quote
Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 28 minutes ago, ST TDCi said: Wat is nu eigenlijk het beste product om de banden een mooie look te geven? Ik ben nu mijn restant Poorboy's Trim Restorer aan het gebruiken, omdat op de fles staat dat je er ook banden mee kan doen. Maar uiteraard is dat niet echt de toepassing daarvoor. Ik gebruik al jaren Gloss-it signature tyre gloss, waterbased product dus niet schadelijk voor banden. Ben daar heel content mee, laag verbruik en duurzaamheid is ok. Er zijn veel opties op dat vlak natuurlijk, maar geen persoonlijke ervaring met andere topmerken, wel met brol zoals spul turtlewax, riwax, berner... Quote
saabi 4.076 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Voor de banden vind ik persoonlijk dat dodo juice tyromania de beste look geeft. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 7 hours ago, Ice_Ken said: Ik gebruik al jaren Gloss-it signature tyre gloss, waterbased product dus niet schadelijk voor banden. Ben daar heel content mee, laag verbruik en duurzaamheid is ok. Er zijn veel opties op dat vlak natuurlijk, maar geen persoonlijke ervaring met andere topmerken, wel met brol zoals spul turtlewax, riwax, berner... Blijft idd de topper. Nieuwe auto finesse is ook goed afhankelijk van de omstandigheden. 1 Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Content van de Autofinesse Satin Tyre GelGeen te felle bling, mooie halfblinkende afwerking. Brengt gemakkelijker aan dan een spray. Het droogt relatief vlug op, waardoor je minder kans op sling op je koetswerk hebt.Afhankelijk van het weer (natte banen) blijft het effect ook lang genoeg tussen twee wasbeurten. 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Ik gebruik al jaren AutoGlym Instant tyre Dressing. 1x spuiten op een sponsje en op de band vegen. Ook op veel plaatsen te verkrijgen, wat ook soms makkelijk is Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Juist, die heb ik hier ook nog ergens staan. Niet meer aan gedacht eigenlijk, maar die is ook bijna op. De look met de Poorboy's Trim Restorer bevalt me wel, het is niet "te" vettig zoals sommige andere producten. Soortgelijke finish zoek ik dus. Bedankt voor de tips alvast. Quote
ex-Mooseman 14.600 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Daar was ik dan net weer content dat de flacon leeg was Quote
SB-01 4.349 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Zojuist zei ex-Mooseman: Daar was ik dan net weer content dat de flacon leeg was Ja, aan je handen is het vettige boel, precies glijmiddel... Maar het behandelde oppervlak valt dan weer goed mee, vind ik. Heb ook zo al eens een spuitbusje bandenspray van de action gekocht om eens te proberen...nou Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.