Ice_Ken 6.465 Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 6 minutes ago, Ian said: Jup, dat zou het plan zijn. Maar aangezien in over een simpele wasbeurt al bijna 2 uur doe soms, zie ik er een beetje tegenop om dan nog te beginnen kleien en zo. Zou er echt eens een hele dag aan moeten wijden. Ik heb ook last van Chronische Uitstelleritis. :/ Bij wie niet? Maar als je auto zo glad als iets staat + een coating, is het 5minuten werk Quote
erq 220 Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Iemand die een setje wheel woolies gebruikt? Mijn velgborstel is aan vervanging toe en dit is ook een optie. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Afhankelijk van je velgen en je kuisobsessie natuurlijk maar ik zou bij de EZ Details shoppen. Best de gewone grote als je niet weet wat gekozen. 3 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Hangt er vanaf wat voor velgen je hebt. Soms zijn ze heel handig, soms niet. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Afhankelijk van je velgen en je kuisobsessie natuurlijk maar ik zou bij de EZ Details shoppen. Best de gewone grote als je niet weet wat gekozen.Of die ene handschoen daar van Microfibermadness. Ik kan niet zonder. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Gasten, beginnersvraagjes: auto: F30 in Tanzanite, 2500 kms ik heb gekocht: foam cannon en foam, shampoo, enz. maar ook: Auto Finesse Tripple All in one met een excentrische machine en Gyeon clay (groen) en clay lube. De vragen: Veroorzaakt clayen krassen? En zoja, gaat die tripple die weghalen? En kan ik die tripple gebruiken zonder clayen, of niet? Ik wil die kar zo glanzend mogelijk hebben, en ga me toch wat bezighouden om ze zo lang mogelijk met de hand te wassen. Ze is nu 2 keer door de carwash geweest, en ik vind dat je dat toch direct begint te zien qua krassen... Maar ben als de dood voor eventuele schade die ik zou kunnen veroorzaken! merci! Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Beginnersantwoord: mijn ervaring is dat je wel sporen ziet van die gyeon klei. Die tripple gaat die zeker weghalen. Ik vermoed dat die ook de carwash krassen zal weghalen, maar dat hangt er weer wat vanaf. Ik mis eigenlijk wel een vorm van bescherming (Wax, sealant, coating). In hoeverre de bescherming die de tripple nalaat, voldoende is, weet ik niet. All-in-one is altijd een compromis. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Na de all in one ging ik eigenlijk een gyeon wetcoat aanbrengen ook. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Ik zou die pas dan pas aanbrengen de week nadien, bij de volgende wasbeurt, als7de auto toch nat is. Gewoon omdat ik het zonde vind om na een polijstbeurt de auto terug nat te maken. Welke shampoo en schuim heb je btw? Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 4 minutes ago, DDke said: Na de all in one ging ik eigenlijk een gyeon wetcoat aanbrengen ook. Als je al dat werk doet zou ik toch iets anders toevoegen, Gyeon cancoat, een wax of evt Soft99 Fusso. Wetcoat kan dan dienen om een extra effect en extra standtijd te geven. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Als je wetcoat regelmatig herhaald, heb je echt wel genot van dat effect, zelfs op een auto die niet gepolijst is. Wat de hardheid betreft, geen idee, maar een Wax is ook dat niet. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 28 minutes ago, Polle Petrol said: Ik zou die pas dan pas aanbrengen de week nadien, bij de volgende wasbeurt, als7de auto toch nat is. Gewoon omdat ik het zonde vind om na een polijstbeurt de auto terug nat te maken. Welke shampoo en schuim heb je btw? Schuim is avalanche en shampoo heb ik nog een rest turtle wax shampoo staan. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Schuim is avalanche en shampoo heb ik nog een rest turtle wax shampoo staan. Als de shampoo op is, kan je eventueel naar Bathe+ gaan, gaat goed samenwerken met die wetcoat. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Alvast bedankt voor de imput. De vraag is nu: ga ik eerst kleien, of wacht ik daarmee? ik neem aan dat het kleien het grootste risico op schade inhoudt? Tripple machinaal aanbrengen is zonder risico, niet? Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Alvast bedankt voor de imput. De vraag is nu: ga ik eerst kleien, of wacht ik daarmee? ik neem aan dat het kleien het grootste risico op schade inhoudt? Tripple machinaal aanbrengen is zonder risico, niet?Als je goed wast en alles goed nat houdt als je gaat kleien kan je niet zo veel kwaad doen hoor. Enkel wat kleine krasjes die te vergelijken zullen zijn met die van de carwash. Triple machinaal aanbrengen zonder kleien zou ik niet doen. Dan pas ga je krassen maken lijkt me. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Ok. Stel nu dat ik volgende stappen ga doen: wassen kleien wassen drogen tripple cancoat Dan moet ik dus tussen de tripple en de can coat gyeon prep aanbrengen? Gaat die dan die tripple niet verwijderen? Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Niet te rap! stap 1: waarom ga je kleien? Is de lak ruw, ligt er oude wax op? Indien antwoord twee maal nee zou ik heel voorzichtig kleien maar daarvoor is de AF klei eigenlijk beter. Die van Gyeon is ook medium maar mi maakt die sneller lichte vegen. Wassen na het kleien moet niet, grondig spoelen is voldoende. Stap2: als je gekleid hebt altijd polieren! Tripple is hiervoor goed. Hier zit idd ook bescherming in. Stap3: extra bescherming. Dan zou ik wetcoat nemen. Voor andere coatings moet je gaan ontvetten en neem je de werking van uw triiple weg. Dan had je beter echte polish gekocht... 2 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 20 minutes ago, Simoni said: Niet te rap! stap 1: waarom ga je kleien? Is de lak ruw, ligt er oude wax op? Indien antwoord twee maal nee zou ik heel voorzichtig kleien maar daarvoor is de AF klei eigenlijk beter. Die van Gyeon is ook medium maar mi maakt die sneller lichte vegen. Wassen na het kleien moet niet, grondig spoelen is voldoende. Stap2: als je gekleid hebt altijd polieren! Tripple is hiervoor goed. Hier zit idd ook bescherming in. Stap3: extra bescherming. Dan zou ik wetcoat nemen. Voor andere coatings moet je gaan ontvetten en neem je de werking van uw triiple weg. Dan had je beter echte polish gekocht... Momenteel is het enige dat erop ligt Wetcoat. Kar is een maand oud, dus ik neem aan dat de lak niet al te vervuild is. Als lees je overal wel dat je ook een nieuwe wagen zou moeten kleien. Ik zou me eigenlijk ook beter voelen voorlopig om enkel de tripple aan te brengen. Wetcoat heb ik al staan, dus als volgens jou tripple + wetcoat voldoende is, dan is dat perfect! Bedankt voor je input! 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Tripple breng je machinaal aan? Dan moet je zorgen voor een zuiver oppervlak. (wassen, kleien...) Stap 1 en 2 van Simoni gaan altijd samen (wat mij betreft). Voor polijsten moet je zuiveren en als je zuivert, is het zonde om niet te polijsten, en heeft het ook weinig zin. Als je doel is, extra krassen zoveel mogelijk vermijden, was dan zorgvuldig en gebruik (ongeveer) om de 2 wasbeurten wat Wetcoat. Als je de bestaande krassen weg wil, en die wil voorkomen, kan je best de post van Simoni nog een paar keer herlezen [emoji5]️ Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Ah ja, misschien niet helemaal goed gelezen. Dus: Wassen Heel licht kleien Afspoelen Drogen Tripple op lage snelheid Afnemen met microfiber Natmaken Wetcoat Drogen Quick detailer Just? 1 Quote
ex-Mooseman 14.603 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Looks like a plan to me. 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Heb een deel van de producten getest op mijn vrouw haar autootje foam shampoo wetcoat quick detailer 4 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 En dan altijd met een dubbel gevoel uitkijken naar de eerste regenbui [emoji4] Quote
dane 1.985 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 6 uur geleden zei DDke: Gasten, beginnersvraagjes: Veroorzaakt clayen krassen? merci! Nee , kleien veroorzaakt geen krassen als er geen vuil in zit .Tijdens het kleien zal je klei vuil worden en moet je die naar binnen plooien zodat je een proper stuk hebt . En wanneer je die laat vallen is die voor de vuilbak want er zit zand of kleine steentjes in je klei . Ik gebruik de klei van Poorboy's en de spray en wipe van Poorboy's , al andere merken geprobeerd en ik ben nog het best met Poorboy's . De klei is niet te hard of te zacht en de spray laat de klei gemakkelijk glijden zonder dat er resten klei blijven kleven . Dat had ik wel Auto Finesse . http://www.wax-it.be/webshop/poorboy-s-clay-set.html Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Clay gaat geen krassen maken maar kan de lak wel wat mat maken (hazing). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.