Dimitri 734 Geplaatst: 15 februari 2019 Geplaatst: 15 februari 2019 Kleine vraag: ik heb voor de eerste keer een auto met leder/ kunstleder, een Fiesta ST. Hoe onderhouden jullie het leder? Enkel de doekjes van Dr. leather cleaning? Of echt een reiniger met daarna een conditioner? Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 15 februari 2019 Geplaatst: 15 februari 2019 Ik gebruik enkel de producten van colourlock, ben ik uitermate tevreden over. Over andere merken kan ik niet spreken.Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk 1 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 15 februari 2019 Auteur Geplaatst: 15 februari 2019 Op 13/2/2019 om 19:58, Hazen zei: Welk bandenzwart kunnen jullie mij aanraden? Liefst iets dat gemakkelijk aan te brengen is en lang zichtbaar blijft. Ook niet teveel "wet look". Sowieso die Gyeon die reeds vermeld werd. Zeer duurzaam en mooie half matte look. Wel handschoenen gebruiken en buiten of in geventileerde omgeving aanbrengen... Geen gezond goedje. Die van Auto Finesse blijft niet zo heel lang hangen imho, zeker als je eens door een regenbui rijdt. 1 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 17 februari 2019 Geplaatst: 17 februari 2019 Op 12/9/2018 om 08:42, Lotuzzz zei: Vorige week eens geprobeerd. Niet eens de strafste verdunning gemaakt maar eerder een voorzichtige mengeling. 1200km gereden en megastortbuien inclusief ziet dat er nog zeer diep glanzend uit. Content! Dit ging dus over washcoat. In oktober dan nog eens auto gewassen + washcoat, en daarna heel de winter niet, enkel soms eens afspuiten. Maar hoe makkelijk ging die eerste wasbeurt gisteren Love it! 1 Quote
ex-Mooseman 14.598 Geplaatst: 17 februari 2019 Geplaatst: 17 februari 2019 Die Gyeon ook maar eens in huis halen. Ik moet binnenkort toch nog eens bestellingske zetten bij de waxbeer. Daarnet de Mercedes nog eens een deftige wasbeurt gegeven. ‘t Was verdikke nodig. Chroomlijsten waren met het gewone zeepsopje niet meer proper te krijgen, maar niets wat Poorboys prof. polish niet de baas kon.Wat kleine wrijfplekjes weg gepolijst (er moet er ene de linkerhoek van mijn achterbumper gekust hebben), net als de kommetjes aan de deurklinken, die nogal wat ring-letsels hadden.Ik heb getwijfeld of ik de zomerwielen er weer ging ondersteken, wegens toch veel mooier, en warmere temperaturen in het vooruitzicht, maar gezien ze ‘op locatie’ (in de berging van mijn kantoor) liggen, toch maar niet gedaan.Na de winter ga ik eens deftig kleien en een twee-staps polierbeurt in plannen. Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Wat gebruiken jullie om stickerresten te verwijderen? Net de groene sticker afgehaald van de vorige eigenaar, maar er zijn dus nog wat resten achtergebleven Quote
#166 276 Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 50 minuten geleden, Dimitri zei: Wat gebruiken jullie om stickerresten te verwijderen? https://www.carclean.com/nl/caramelschijf-tape-eraser.html 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 2 uren geleden, DDke zei: Nagellak-remover Op glas ok maar niet op lak! Wasbenzine, white spirit en idd WD40. Of een fancy productje dat 10x teveel kost Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Ik had hier altijd HG stickerverwijderaar Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Heb het er uiteindelijk afgekregen met nagellak remover Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 11 hours ago, Jochen said: Op glas ok maar niet op lak! Wasbenzine, white spirit en idd WD40. Of een fancy productje dat 10x teveel kost Wat is er mis met op lak? Ik heb het gedaan om de lijmresten weg te doen van type aanduiding. Er is niks van te zien. Quote
ex-Mooseman 14.598 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Dissolvent zou wel eens matte plekken durven trekken Quote
teus_ 245 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Dissolvent is gewoon aceton met wat kleur en een geurtje. Zeer sterke solvent die je niet onbezonnen gebruikt. Tast redelijk wat kunststoffen onmiddellijk aan, 1K verf uit een spuitbusje lost het direct op. moderne 2K lak kan er misschien kortstondig tegen, maar ik zou eerst een klein stukje testen. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Dit ging toch over een sticker op glas? Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 1 uur terug, teus_ zei: Dissolvent is gewoon aceton met wat kleur en een geurtje. Zeer sterke solvent die je niet onbezonnen gebruikt. Tast redelijk wat kunststoffen onmiddellijk aan, 1K verf uit een spuitbusje lost het direct op. moderne 2K lak kan er misschien kortstondig tegen, maar ik zou eerst een klein stukje testen. En gek genoeg gebruik K3 het voor hun nagellak te removen. 1 Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Welk product gebruiken jullie om chroom onderdelen van de auto aan te auto te behandelen? Ik zit met vlekken op de chroomstrip en het logo op de achterklep. Quote
CMon 503 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Iemand ervaring met houten inleglijsten opnieuw leven in te toveren? Sinds kort heb ik een W124 projectje met van die Zebrano inleglijsten die nog in vrij goede staat zijn, zeker voor die leeftijd. Het vernis heeft op een paar plaatsen wel wat lichte scheurtjes maar niet in die mate dat het storend is. Het hout is wel vrij dof, er is ook veel in gerookt geweest in het verleden dus dat zal er ook geen goed aangedaan hebben. Ik zou dus eerst graag het hout eens goed reinigen en dan met iets van polish (?) terug wat opblinken om te zien wat dat geeft. Wie heeft er tips & tricks of kent goede producten? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 De meeste metal polishes werken eigenlijk wel goed. Menzerna metal polish vind ik heel goed, maar Meguiars NXT metal polish bvb werk ook super goed en is makkelijk verkrijgbaar. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Ik was daarstraks in de Gamma en zag daar metal polish van Turtle wax, maar heb die uiteindelijk toch laten staan. Dat zou dus ook goed zijn? Quote
ex-Mooseman 14.598 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Welk product gebruiken jullie om chroom onderdelen van de auto aan te auto te behandelen? Ik zit met vlekken op de chroomstrip en het logo op de achterklep.Dit weekend heb ik Poorboys Professional Polish daarvoor gebruikt. Menzerna Universal Cream is daar ook goed voor, maar is volgens mij iets straffer. Quote
ex-Mooseman 14.598 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Iemand ervaring met houten inleglijsten opnieuw leven in te toveren? Sinds kort heb ik een W124 projectje met van die Zebrano inleglijsten die nog in vrij goede staat zijn, zeker voor die leeftijd. Het vernis heeft op een paar plaatsen wel wat lichte scheurtjes maar niet in die mate dat het storend is. Het hout is wel vrij dof, er is ook veel in gerookt geweest in het verleden dus dat zal er ook geen goed aangedaan hebben. Ik zou dus eerst graag het hout eens goed reinigen en dan met iets van polish (?) terug wat opblinken om te zien wat dat geeft. Wie heeft er tips & tricks of kent goede producten?Die Poorboys zal hier ook zijn ding doen Quote
CMon 503 Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 6 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Die Poorboys zal hier ook zijn ding doen Net eens snel opgezocht. Zou misschien wel eens kunnen werken! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.