Ga naar inhoud

Detailtopic!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

is een wagen van 14000€ weer niet duur genoeg ofzo?

bon vandaag nen A klasse gedaan

14221423412_aa284b7af2_b.jpg

zetels:

14221423212_454b3183fd_b.jpg

14221422642_f562b65747_b.jpg

tijdens:

14223772375_1ecfd3ab49_b.jpg

na:

14221421892_fcc8e7c6e6_b.jpg

14243950113_347d4b5559_b.jpg

14037160580_b9ece8c493_b.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Na enkele dagen prullen met producten van frot-it.be:

- kar 8 jaar oud, ergens rond de 150tkm denk ik

- nog nooit gedetailed, altijd de wasstraat

- Individual interieur was echt zwaar vervuild en op heel wat plaatsen lelijk versleten (kleur weggesleten, toplaag leder kapot)

- velgen waren een regelrechte ramp (kilo's aanslag)

- lak was in waarlijk erbarmelijke staat, veel krassen en parkeerschade

klei na maximaal 20x30cm van de voorvleugel gedaan te hebben (motorkap was erger, zijvleugel onderaan na voorwiel en zijdeuren onderaan waren ook erger)

2014-03-19%2016.13.54.jpg

car wash met krasvrije borstels!

2014-03-19%2016.57.23.jpg

tweede of derde repasse met iron out, NA het wassen, reinigen en kleien van de velgen ...

2014-03-19%2018.24.12.jpg

daarna heb ik de velgen nog een paar keer met product te lijf gegaan, nog eens met iron out

dan heb ik ze painstakingly gekleid (zot wat daar dan NOG af kwam...)

daarna heb ik ze met een conische borstel op boormachine echt "mat" gezet met korrel 1000 (vrij grof) --> geschrokken hoé mat dat wordt, shit, stress !!

en dan in 2 passages met korrel 2500 (eerder fijn) terug glanzend gepolierd

dan sealant erop

stukje motorkap na kleien, net voor 1e passage met correctiepad en medium korrel

2014-03-20%2017.25.16.jpg

en na eerste passage

2014-03-20%2017.31.49.jpg

daarna nog een tweede passage met grovere korrel

dan 1 tot (soms) 2 passages met fijne korrel

daarna een glaze

daarna 2 lagen sealant

en dan nog 2 lagen carnauba

er was wel wat verschil voor/na, uiteindelijk :shock:

interieur, echt belachelijk vervuild (grijze waas over het 'champagne' leder, alle nerven en poriën opgestopt met vuil, scheuren, slijtplekken, enz.)

2014-03-21%2019.27.35.jpg

klaar !

2014-03-23%2018.30.06.jpg

interieur, foto doet het geen recht aan, maar is echt ZOT veranderd, ziet er gewoon weer nieuw uit, uitgezonderd een paar zachte plooitjes in 't leder hier en daar, en de linker wang van de sportzetel aan bestuurderskant die nog altijd een beetje slijtschade heeft (maar qua kleur zit die weer helemaal toppie)

2014-03-23%2018.30.32.jpg

nog een pic

2014-03-23%2018.31.02.jpg

totale tijdsduur:

• wassen en drogen: ca 2 uur
  • kleien koetswerk, met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • afplakken, met 2 personen: ca. 1/2 uur (x2)
  • polieren grof, stap 1: ca. 3 uur incl. uitbuffen
  • polieren grof, stap 2: ca. 2 uur incl. uitbuffen
  • polieren fijn, stap 3: ca. 3 uur incl. uitbuffen
  • polieren fijn, stap 4: ca. 2 uur incl. uitbuffen
  • machinaal aanbrengen glaze en uitbuffen, met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • machinaal aanbrengen sealant koetswerk en uitbuffen, laag 1, met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • machinaal aanbrengen sealant koetswerk en uitbuffen, laag 2, met 2 personen: ca. 1 uur (x2)
  • machinaal aanbrengen van waxlaag 1: ca. 1/2 uur (heeft 12 uur gecured)
  • uitbuffen (manueel) van waxlaag 1: ferm onderschat, wax stond erg hard (+ wat te dik gelegd): met 2 personen, ca. 3 uur (x2)
  • machinaal aanbrengen van waxlaag 2 (dun) + uitbuffen, met 2 personen: geen 2 uur (x2)
  • velgen reinigen (meerdere keren): ca. 2 uur
  • velgen kleien, met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • velgen polieren, grof: ca. 2 uur
  • velgen polieren, fijn, 1e passage: ca. 1 uur
  • velgen polieren, fijn, 2e passage: ca. 1 uur
  • sealant velgen + uitbuffen: ca. 1 uur (en nog de banden met dressing, nomnomnom)
  • cabriokap reinigen: ca. 1 uur
  • cabriokap impregneren: 2 x ca. 1 uur
  • interieur reinigen: ca. 2 uur
  • leder reinigen, grondig (met APC en veel frotten en herhalen): ca. 3 uur
  • interieur deels herverven, meerdere keren (sommige plekken tot 8 dunne laagjes): geen idee, alles samen een uurtje of  2-3?
  • leder sealen (protector erop): ca. 1 uur
  • interieur cleanen: ca. 1 uur
  • leder verzorgen: ca. 1 uur
  • ruiten binnen/buiten: half uurtje
  • wagen afwerken (met tandenstokertjes en wattenstaafjes de restjes verwijderen uit kieren, monogram, enz.), met 2 personen: ca. 2 uur (x2)
  • wielen wisselen: klein uurtje (gefoefel met antidiefstalbout-adapter)

ik durf het niet samentellen

maar het resultaat geeft op

en de kostprijs van de producten valt al bij al goed mee (ik schat in totaal iets van een 250 euro, en dan heb ik nog dingen die niet op zijn en/of nog kunnen dienen)

wax-friet.be zou dat veel beter gedaan hebben dan mij, maar dan zou de totale kostprijs mogelijks ook 15 of 20 keer hoger gelegen hebben :-)

en het werkt therapuitisch, vader-zoon band smeden!

o, en: dat doe ik fokking nooit meer!!

merci bert-fit.be en minsongski voor het advies en al !

@@Simoni @@Wax-it.be

Late reactie, maar ik lees deze post nu pas  :) 

Respect voor het werk, moet naderhand inderdaad enorm leuk zijn als je de wagen bekijkt van in je stoel  B)

Mijn Mondeo is ook puur waskras, ik denk dat Bert gereanimeerd moet worden als hij dat ziet  :lol:

Maar het laten doen is ook geen optie. Niet dat ik niet overtuigd ben van het resultaat na hun werk maar dat gaat zo arbeidsintensief zijn dat de prijs erover gaat zijn. Ik denk dat ik hem voor dat geld kan laten herspuiten.

Over die carwash zonder krassen: is het niet zo dat die borstels effectief geen krassen maken, maar dat het gewoon komt door vuil dat nog op de wagens zit als ze erdoor gaan?

Geplaatst:

Topklasse, die A-klasse !

Geplaatst:

thanks, juist nog een foto'tje bijgezet want had er precies eentje dubbel gezet

Geplaatst:

vooral de zetel is ook goed gelukt.

Geplaatst:

Dat was inderdaad wel es nodig bij die A-klasse :)

Geplaatst:

nog e foto'ke vant exterieur:

14206866946_e5197308c4_b.jpg

14226712131_4bbd170c33_b.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik heb thuis de DAP 900 + Festool pads & festool producten. Al bekom ik nauwelijks verbetering op gebied van diepere swirls/krassen (wel harde BMW & VAG lak).. Enig idee of deze producten daarvoor gekend zijn? Of ligt het puur aan de gebruiker B) ?

/edit/

Ik heb:

Grijze pad

Witte pad

Oranje pad

MPA 5000

MPA 9000

MPA11000

Geplaatst:

de ene lak geeft meer mee dan de andere, maar ik heb toch nooit problemen met het corrigeren van beide lakken. Ik gebruik menzerna pads en polishes, maar nu ga ik eens overschakelen naar sholtz pads

Geplaatst:

Is het niet zo dat je de diepere krassen er enkel uit gaat krijgen met een rotary?

Geplaatst:

met een DA duurt het gewoon langer om het te corrigeren, maar het lukt wel.

Geplaatst:

tuqe3uta.jpg

Ik moet dringend eens aan de slag, en dat is nog zacht uitgedrukt..

Geplaatst:

ga je het zelf doen?

allé jong zo'n fotos in dit topic, fleus heeft den bert ook al een hartritmestoornis  :mellow:

:lolz:

Geplaatst:

a3a8ybav.jpg

Schoon van wijd maar wijd van schoon zoals ze zeggen.

Geplaatst:

ik vrees dat ge wel voor zo'n uitgebreide correctie 2 dagen moogt uitrekken.

Geplaatst:

ga je het zelf doen?

Ik zal wel moeten. Het deftig door een goeie firma laten doen kost me bijna evenveel als laten herspuiten in het zwart (letterlijk en figuurlijk). Toch omdat ik sowieso met spuitkosten zit (beide bumpers en kofferklep).

Geplaatst:

of ge zoekt iemand die dat doet int zwart, zo zijn er hier genoeg denk ik :ninja:

Geplaatst:

"Hun namen zijn altijd welkom, mijn wagen behoeft ook een polierbeurtje!"

John-Crombez.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

of ge zoekt iemand die dat doet int zwart, zo zijn er hier genoeg denk ik :ninja:

Eerlijk Ken? Ik zou dan nog liever de wagen laten schuren door iemand zoals jij en hem dan kant en klaar bij de spuiter afzetten voor een nieuw laagje Panther Black en vernis. Ok, dat gaat duurder uitvallen, maar ik begin wel weer met een goede basis. En na 8 jaar kan dat helemaal geen kwaad. Want het zijn niet alleen de waskrassen hé, ook steenslag.

En als je moet gaan beginnen met die putjes bij te vullen en dan te wetsanden dan lopen de werkuren in het belachelijke.

Nieuwe lak = alles strak  ;)

Geplaatst:

das misschien wel waar, maar goed ja, steenslag zou ik laten herspuiten en wat gepolierd kan worden zou ik polieren. Originele lak heb je maar 1 keer, je kan ook eens een testpaneel doen of laten doen en dan kun je nog zien.

Geplaatst:

Originele lak heb je inderdaad maar 1 keer, maar daar lig ik niet wakker van.

Zo is de motorkap in de fabriek reeds herspoten wegens niet goed en heb ik nog 2 kleinere spuitfouten in de lak op andere plaatsen. Tel daarbij nog de aanwezigheid van het gekende appelsieneffect en die originele lak kan me gestolen worden. Als je herspuit in dezelfde kleur is dat toch niet zo gevoelig en ook minder arbeidsintensief (binnenkanten hoeven niet gedaan te worden enz).

Als ik aan Wax-it tarieven reken om te polieren + sowieso herspuiten bumpers en kofferdeksel dan ben ik volgens mij amper goedkoper uit dan wanneer ik zelf ga schuren (met hulp van iemand zoals jij) en in het zwart laat herspuiten. Dan is de keuze snel gemaakt denk ik.

Geplaatst:

de ene lak geeft meer mee dan de andere, maar ik heb toch nooit problemen met het corrigeren van beide lakken. Ik gebruik menzerna pads en polishes, maar nu ga ik eens overschakelen naar sholtz pads

Begrijp ik, daarom dat ik ook vraag of die producten mss niet sterk genoeg zijn. Ofwel ligt het puur aan de handeling.. (kan perfect, geef ik toe :lol:)

Geplaatst:

Dan is de keuze snel gemaakt denk ik.

Either way lijkt uw kar mij economisch totaal verlies. :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Originele lak heb je inderdaad maar 1 keer, maar daar lig ik niet wakker van.

Zo is de motorkap in de fabriek reeds herspoten wegens niet goed en heb ik nog 2 kleinere spuitfouten in de lak op andere plaatsen. Tel daarbij nog de aanwezigheid van het gekende appelsieneffect en die originele lak kan me gestolen worden. Als je herspuit in dezelfde kleur is dat toch niet zo gevoelig en ook minder arbeidsintensief (binnenkanten hoeven niet gedaan te worden enz).

Als ik aan Wax-it tarieven reken om te polieren + sowieso herspuiten bumpers en kofferdeksel dan ben ik volgens mij amper goedkoper uit dan wanneer ik zelf ga schuren (met hulp van iemand zoals jij) en in het zwart laat herspuiten. Dan is de keuze snel gemaakt denk ik.

als je dan een goede carrossier zoekt, ik kan je die aanraden die nu mijn gti heeft maarja das ook weer hier in de buurt natuurlijk. Hij is niet duur en zeeeeer goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid