Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Wat bedoel je met ontvetten?

Wil mijn velgen plastidippen en zou ze daarvoor graag even ontvetten voor een goede hechting te verzekeren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil mijn velgen plastidippen en zou ze daarvoor graag even ontvetten voor een goede hechting te verzekeren :)

 

Je zal ze iig eerst moeten reinigen zodat ze perfect proper zijn en er geen remstof mee ophangt.

Dat kan je best doen met een velgen reiniger een ijzerverwijderaar. Gyeon Iron of auto Finesse Iron out bvb.

Daarna misschien nog even met een teerverwijderaar overgaan om zeker alle teer en rubberpuntjes te verwijderen. bvb Auto Finesse oblitarate.

 

Als laatste kan je dan met een ontvetter werken genre Gyeon Prep of nanolex paint cleaner.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een vraag die onrechtstreeks met detailen te maken heeft: wat is de meest krasvrije manier om een auto sneeuwvrij te maken?

 

 

Afspoelen, maar als het vriest is dat niet ideaal natuurlijk.

Ik gebruik soms zo'n klein handborsteltje wat je bij een vuilblik krijgt om de sneeuw er zachtjes af te borstelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraag die onrechtstreeks met detailen te maken heeft: wat is de meest krasvrije manier om een auto sneeuwvrij te maken?

 

Bladblazer. Misschien niet zo handig voor in de bergen wel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

de pixo van mijn verloofde:

10000629_10203488890922684_1950910331_o.

ik onderhoud de kar af en toe eens...

vandaag:

-gewassen met Autofinesse lather, 2 emmer methode, incridisponge

-gedroogd met drymecrazy doek

-poorboys white diamond aangebracht

-ruiten binnen en buiten gereinigd met Autofinesse crystal. (vooral binnen waren ze echt vuil :s)

-banden met gloss-it

die kar heeft wel wat carroseriewerk nodig; de lak op de motorkap is gebarsten, de bumper is geschaafd en zit enorm kleurverschil op, er zit een buil in de vleugel. Nu is de voorruit ook helemaal gekrast van de ruitenwissers. Er komen asap nieuwe op en dan polier ik de ruit eens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ze mag al tevreden zijn dat ik hem onderhoud, want als zij hem wast...overal nog stukken dat ze 'vergeet'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glas polieren? Schijnt niet simpel te zijn.

Poorboys zal maar heel tijdelijk zijn, maar dat weet je vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees er voor. Glass Polish van Nanolex werkt goed op kalk en andere aanslag maar voor krassen moet je met zwaarder geschut afkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simoni, hebben jullie al getest met die Sonax Net Shield en/of Xtreme Protect & Shine waar ze op DW zo enthousiast over zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees er voor. Glass Polish van Nanolex werkt goed op kalk en andere aanslag maar voor krassen moet je met zwaarder geschut afkomen.

zoals? Anders kom ik er zaterdag mee langs als ik het er morgen niet uitkrijg. Dan kunnen jullie het is bekijken. Ik moet toch bij Richa zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, sorry. :)

 

Voor zo ver ik weet is het een klassieke polymeer die ongelooflijk goed beschermt.

 

Ik heb hem hier liggen maar nog niet getest, dit weekend misschien eens aanbrengen als ik zin en tijd heb :)

 

De Brilliant Shine Detailer heb ik wel al 1x gebruikt en qua lotus effect is die echt wel :o  maar qua QD op zich niet echt onder de indruk. Is niet zo smooth als een QD hoort te zijn. Heeft meer weg van een Jeffs Acrylic die je niet moet oppoetsen na het aanbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid