C_X 1.557 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 caucasisch zagen ze er toch niet uit nee Weinigen daar, meestal komde zo geen stoten tegen met de blekere vellekes. Vandaag een auto dubbel geparkeerd... Een half uur en een takelwagen later kon ik verder. Benieuwd wat die zijn rekening gaat zijn. Takeldienst, boete, boete van de lijn (per minuut vertraging)... Ik denk dat ge er eens goed met gaat kunnen gaan eten Quote
Kartfreak 1.888 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 hoe vaak ik al is heb willen reageren op andere posts, maar dan zie ik dat ik nog maar op blz. 31 zit, en dat dat posts van 2012 zijn... strafste wat ik tot nog toe heb meegemaakt, het toppunt van verkeersagressie: -ik reed met mijn Ducati Hyperstrada zonder koffers door de Leopold2 tunnel in Brussel. File staat stil of rijdt max. accordeon gewijs 15km/u. Ik reed zelf een 30km/u, met de 4 pinkers, in 2e versnelling en genoeg 'gas' geven om mij kenbaar te maken. Op een gegeven moment, thv uitrit Yzer, is er op de linkerrijstrook een Audi A4 van meer dan 10jr oud die het nodig vindt om tegen het midden van de baan te rijden. zaken die dagelijks wel gebeuren, en waar ik verder niet echt op reageer. beetje gas geven of flikkeren met de grootlamp en door het verschieten van het lawaai wijken 9/10 al uit. den deze ook. hoewel: smijt een passagier van dienen auto haar deur tegen mij open ik kon me net met al mijn verbazing, adrenaline en woede rechthouden. de deur ging gewoon dicht wanneer ik ter hoogte van de motorkap stilstond. en maar lachen dat ze deden. RIP rechterspiegel. en maar lachen dat ik deed. En jij hebt dat zo gelaten? Ze waren mss met 4? Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Weinigen daar, meestal komde zo geen stoten tegen met de blekere vellekes. Vandaag een auto dubbel geparkeerd... Een half uur en een takelwagen later kon ik verder. Benieuwd wat die zijn rekening gaat zijn. Takeldienst, boete, boete van de lijn (per minuut vertraging)... Ik denk dat ge er eens goed met gaat kunnen gaan eten Binnenkort weet ik het je te vertellen.Mijn baas had zich iets te breed geparkeerd in Gent. Tram zou niet kunnen passeren hebben. Binnen de 10 minuten was zijn Volvo getakeld. Eerste deel van de factuur is al binnen: takelkosten: 200 euro. Nu nog de boete, en de claim van de Lijn. Dat zou al gauw richting 800, 900 euro gaan. Doordat het echter schade aan derden betreft, zou dit laatste stuk te recupereren zijn op de BA-verzekering. Quote
treeper 2 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 En jij hebt dat zo gelaten? Ze waren mss met 4? ik vond dat het laten sneuvelen vd spiegel wel volstond. bijkomstig was ik al een half uur te laat voor het werk en was dus gehaast... Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Postbodes Sinds ze die gasten een camionette hebben gegeven is het hek serieus van de dam. WTF durven die allemaal uit te steken? Heeft soms veel weg van Carmageddon. Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Binnenkort weet ik het je te vertellen. Mijn baas had zich iets te breed geparkeerd in Gent. Tram zou niet kunnen passeren hebben. Binnen de 10 minuten was zijn Volvo getakeld. Eerste deel van de factuur is al binnen: takelkosten: 200 euro. Nu nog de boete, en de claim van de Lijn. Dat zou al gauw richting 800, 900 euro gaan. Doordat het echter schade aan derden betreft, zou dit laatste stuk te recupereren zijn op de BA-verzekering. Moet daar mee oppassen man, ik kan nog wel snel over nen trottoir rijden of wa extra maneuvreren wat ik altijd zal proberen doen maar nen tram kan enkel z'n spiegels intrekken. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Zot eigenlijk dat De Lijn zomaar boetes mag geven. Quote
Kartfreak 1.888 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 ik vond dat het laten sneuvelen vd spiegel wel volstond. bijkomstig was ik al een half uur te laat voor het werk en was dus gehaast... Ah ok, zo had ik 't niet begrepen, ik dacht dat jouw spiegel eraan was Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Moet daar mee oppassen man, ik kan nog wel snel over nen trottoir rijden of wa extra maneuvreren wat ik altijd zal proberen doen maar nen tram kan enkel z'n spiegels intrekken.Tsja, hij stond (ongeveer) reglementair geparkeerd. Binnen een parkeervak, aan de linkerkant van de rijweg. Ergens in deze buurt. Hij had zich serieus moeten haasten om op tijd op zijn afspraak te komen, en was content dat hij een plekje vond. Maar blijkbaar stond hij iets te breed, zijn XC60 is een relatief brede auto, waardoor de tram niet kon passeren. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Gent... Heb er ook eens in een parkeervak gestaan, voor een frituur. De frituur nog niet binnen en een tram aan het rinkelen. Ik ga zien en doe teken naar die kerel dat die kan passeren. Had wel niet veel over, dus begrijp wel dat die twijfelde. Steek duim omhoog en ga weer frituur binnen. Wat later weer een tram. Zeg tegen die kerel dat ze maar moeten doorgeven dat ze kunnen passeren. Iets later weer één... Blijkbaar geen interne communicatie bij de lijn. Wat ik wel niet begreep, als ze daar iedere dag passeren, weten ze toch tot waar een auto ongeveer kan komen om te kunnen passeren? Was ook op kasseibaan. Stond met de banden net niet tegen de borduur. Waarom maken ze daar eigenlijk dan een parkeervak... Ofwel stond ik op een bakfietsplaats. Quote
binnenmuisarchitekt 13.817 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Deze morgen aan wisselaar in Doornik, iedereen gaat naar links om in Templeuve de E429 op te rijden. Eenen achter mij, met zijn grote lichten flikkeren, omdat hij door wil, terwijl de file voor mij eigenlijk al begon. Ik ga dan heel ostentatief opzij en zet er mij dan weer achter. De laatste maanden ben ik heel rustig geworden, maar nu kwam dat klote beestje van ambetantigheid toch boven. Paar keer zelf met mijn grote lichten geflikkerd, meneer stak dan zijne middenvinger door het raam. Soms overmant je dat toch, die agressie, blijft iets raar. 1 Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Zit je daar de laatste tijd veel Dokter? Passeer daar wel af en toe eens. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Gent... Heb er ook eens in een parkeervak gestaan, voor een frituur. De frituur nog niet binnen en een tram aan het rinkelen. Ik ga zien en doe teken naar die kerel dat die kan passeren. Had wel niet veel over, dus begrijp wel dat die twijfelde. Steek duim omhoog en ga weer frituur binnen. Wat later weer een tram. Zeg tegen die kerel dat ze maar moeten doorgeven dat ze kunnen passeren. Iets later weer één... Blijkbaar geen interne communicatie bij de lijn. Wat ik wel niet begreep, als ze daar iedere dag passeren, weten ze toch tot waar een auto ongeveer kan komen om te kunnen passeren? Was ook op kasseibaan. Stond met de banden net niet tegen de borduur. Waarom maken ze daar eigenlijk dan een parkeervak... Ofwel stond ik op een bakfietsplaats. Je kan moeilijk verwachten dat ze elk nauw gaatje over de radio over heel de provincie gaan omroepen, en dat elke chauffeur dat gaat onthouden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Tsja, hij stond (ongeveer) reglementair geparkeerd. Binnen een parkeervak, aan de linkerkant van de rijweg. Ergens in deze buurt. Hij had zich serieus moeten haasten om op tijd op zijn afspraak te komen, en was content dat hij een plekje vond. Maar blijkbaar stond hij iets te breed, zijn XC60 is een relatief brede auto, waardoor de tram niet kon passeren. Ofwel stond ie binnen een parkeervak en kon de tram door, ofwel stond ie niet binnen het parkeervak en stond ie dus in overtreding.... Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Als je ziet hoe 'breed' die A2 al komt: staat tegen de borduur, en komt nog net binnen het parkeervak. En dat is dan een heel smalle wagen. Een XC60 heeft dan nog van die flaporen van spiegels. Quote
Krikkie 9.845 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Sinds ze die gasten een camionette hebben gegeven is het hek serieus van de dam. WTF durven die allemaal uit te steken? Heeft soms veel weg van Carmageddon.Idd, spookrijden, gazon omfrezen, deur openslaan als je net voorbijsteekt...Deze spande de kroon: rijd achter hem met de (supersonischsnelle corolla) tegen 20kmu, ik steek m voorbij, geeft die vol gas, ik ook, kangoo 75 pk VS corolla 90pk. Je kan t al raden... Toch voorbijgeraakt, aan t volgende kruispunt begint m achter mij te revven ik zet m in achteruit en rijd volgas naar m toe, toen kreeg m schrik en heb ik m maar gelaten. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Parkeervakken zijn daar gewoon smaller. Pastte er zelf ook niet in. Dat ze gewoon een lijn op de baan zetten voor de tram. Alles wat er op of over staat heeft die mee. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Deze morgen aan wisselaar in Doornik, iedereen gaat naar links om in Templeuve de E429 op te rijden. Eenen achter mij, met zijn grote lichten flikkeren, omdat hij door wil, terwijl de file voor mij eigenlijk al begon. Ik ga dan heel ostentatief opzij en zet er mij dan weer achter. De laatste maanden ben ik heel rustig geworden, maar nu kwam dat klote beestje van ambetantigheid toch boven. Paar keer zelf met mijn grote lichten geflikkerd, meneer stak dan zijne middenvinger door het raam. Soms overmant je dat toch, die agressie, blijft iets raar. Echt he. Ik kan 2, 3, 4 maand aan een stuk de verdraagzaamheid en de kalmte zelve zijn. Immens tolerant, negeren, enz... Maar af en toe, en ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is met vooral een bad-day als trigger, is het terug nog eens bingo. Alle 15 000 km a 20 000 km moet ik toch ne keer mijn oude manieren hebben precies. Quote
binnenmuisarchitekt 13.817 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Zit je daar de laatste tijd veel Dokter? Passeer daar wel af en toe eens. Ik rij gemiddeld 1-2 keer per week naar het distributiecentrum van Colruyt in Ghislenghien en Halle. Ik rij altijd via Doornik en e429. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Ik rij gemiddeld 1-2 keer per week naar het distributiecentrum van Colruyt in Ghislenghien en Halle. Ik rij altijd via Doornik en e429. Post eens een foto van je voertuig, zodat ik met een luchthoorn kan reageren wanneer ik het spot. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 25 februari 2016 Geplaatst: 25 februari 2016 Sinds ze die gasten een camionette hebben gegeven is het hek serieus van de dam. WTF durven die allemaal uit te steken? Heeft soms veel weg van Carmageddon. Hier zit ik 's morgens regelmatig achter zo eentje. Tegen de richting rijden zodat hij niet moet uitstappen voor kranten in de bus te steken. In het midden van de straat blijven staan zodat niemand voorbij kan, op de steenweg hier rijdt die gewoon heel het voetpad af (is een meter of 3 breed). Niet normaal wat die doen. Tsja, hij stond (ongeveer) reglementair geparkeerd. Binnen een parkeervak, aan de linkerkant van de rijweg. Ergens in deze buurt. Hij had zich serieus moeten haasten om op tijd op zijn afspraak te komen, en was content dat hij een plekje vond. Maar blijkbaar stond hij iets te breed, zijn XC60 is een relatief brede auto, waardoor de tram niet kon passeren. Altijd controleren daar of je niet over de lijn komt. Maar zijn inderdaad smalle plaatsen, mijn auto kan er net staan. Maar als ik er 's avonds kom probeer ik mij steeds op de berm te parkeren tussen de bomen. Daar sta je zeker goed Gent... Heb er ook eens in een parkeervak gestaan, voor een frituur. De frituur nog niet binnen en een tram aan het rinkelen. Ik ga zien en doe teken naar die kerel dat die kan passeren. Had wel niet veel over, dus begrijp wel dat die twijfelde. Steek duim omhoog en ga weer frituur binnen. Wat later weer een tram. Zeg tegen die kerel dat ze maar moeten doorgeven dat ze kunnen passeren. Iets later weer één... Blijkbaar geen interne communicatie bij de lijn. Wat ik wel niet begreep, als ze daar iedere dag passeren, weten ze toch tot waar een auto ongeveer kan komen om te kunnen passeren? Was ook op kasseibaan. Stond met de banden net niet tegen de borduur. Waarom maken ze daar eigenlijk dan een parkeervak... Ofwel stond ik op een bakfietsplaats. Liever zo dan dat ze gewoon doorrijden. Toen ik studeerde eens een trambestuurder gehad die dacht dat hij wel kon passeren. Hele flank geschuurd van de slecht geparkeerde wagen. Dat zag er niet uit. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 Deze morgen aan wisselaar in Doornik, iedereen gaat naar links om in Templeuve de E429 op te rijden. Eenen achter mij, met zijn grote lichten flikkeren, omdat hij door wil, terwijl de file voor mij eigenlijk al begon. Ik ga dan heel ostentatief opzij en zet er mij dan weer achter. De laatste maanden ben ik heel rustig geworden, maar nu kwam dat klote beestje van ambetantigheid toch boven. Paar keer zelf met mijn grote lichten geflikkerd, meneer stak dan zijne middenvinger door het raam. Soms overmant je dat toch, die agressie, blijft iets raar. Ik ben eigenlijk best trots op mezelf dat het mij zga altijd lukt om me erover te zetten en niks te doen. Laten passeren. Even slikken. Klaar. De keren dat het me niet lukt en ik iets deed wat geen zin had en zou kunnen leiden tot escalatie, ben ik ferm kwaad op mezelf. Dat helpt echt. Ik ben in maanden (mogelijks zelfs jaren) geen fratsen meer tegengekomen daardoor. 1 Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 Tsja, hij stond (ongeveer) reglementair geparkeerd. Binnen een parkeervak, aan de linkerkant van de rijweg. Ergens in deze buurt. Hij had zich serieus moeten haasten om op tijd op zijn afspraak te komen, en was content dat hij een plekje vond. Maar blijkbaar stond hij iets te breed, zijn XC60 is een relatief brede auto, waardoor de tram niet kon passeren. Heb daar gewoond. Mens stond niet in zijn vak als tram niet door kan. En vak is net niet breed genoeg om er een camionette te parkeren zonder op het voetpad te staan. Je mag wel op de witte lijn staan maar er niet over. Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 Ik kan niet zeggen hoe hij precies stond. De auto was al getakeld, toen hij me belde. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.