Gast wooter Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Fok dat. Volvo man moet maar wachten. Dit. 2 keer wilt ie invoegen waar geen ruimte is... Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Ik krijg voornamelijk de indruk dat de filmwagen bewust het gat sluit om de Volvo de plaats niet te geven, wat je héél vaak ziet. Het gat sluiten zorgt net ervoor dat het verkeer vlotter gaat. Behalve voor de Volvo man natuurlijk Het gat niet sluiten = snelheid minderen om Volvoman in te laten, Volvoman rijdt trager dan camionette dus die moet optrekken, degene die het gat open liet moet ook terug optrekken... Dat spelletje zorgt voor een hoop aan remacties achteraan, soms met kopstaartaanrijdingen tot gevolg omdat iemand niet aan het opletten was dat ze remden... Quote
3000 1.080 Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 De manier hoe die Volvochauffeur tekens doet, toont wel aan dat hij het besefte dat hij riskant bezig was. En dan doet hij enkele seconden later opnieuw hetzelfde manoeuvre! Volvoman is toch is de fout als er iets gebeurt, hij doet het manoeuvre? Als die eens de verkeerde tegenkomt gaat dat fout aflopen... Bij het tweede manoeuvre zullen er zeker de reflex hebben even volle gas geven om de plaats in te nemen Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Die fucking vrachtwagens op de E19 die in volle spits zich op het middenvak smijten om een andere reus tegen 95 kph in te halen, waardoor iedereen moet remmen en begint tussen te voegen in de snellere treintjes op links, dat is degoutant. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Also: deze ochtend een Nederlandse vrachtwagen die een hele tijd voor mijn neus reed op het linkerrijvak op Ring Antwerpen... :wtf: Da's wel helemaal overdreven. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Het gat sluiten zorgt net ervoor dat het verkeer vlotter gaat. Behalve voor de Volvo man natuurlijk Het gat niet sluiten = snelheid minderen om Volvoman in te laten, Volvoman rijdt trager dan camionette dus die moet optrekken, degene die het gat open liet moet ook terug optrekken... Dat spelletje zorgt voor een hoop aan remacties achteraan, soms met kopstaartaanrijdingen tot gevolg omdat iemand niet aan het opletten was dat ze remden... Als iedereen nu eens voldoende afstand hield en niet op 8meter van elkaar zit te rijden dan heb je dit probleem niet Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Als iedereen nu eens voldoende afstand hield en niet op 8meter van elkaar zit te rijden dan heb je dit probleem niet Als iedereen voldoende afstand hield, kon die Volvo rijder er ook niet tussen want dan was er geen afstand waar ie tussen kon. Als de auto die de bestelwagen volgde netjes 2 seconden afstand hield, pakweg 60 meter, ... waar ging die Volvo dan invoegen? In die 60 meter? Ah nee, dat is de veiligheidsafstand die de automobilist aannam achter die bestelwagen... Die volvo kon bijgevolg enkel invoegen in een ruimte van 120 meter + lengte van zijn Volvo, want de achterligger moet nog altijd van 60 meter tussenafstand genieten, en die met zijn Volvo ook. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Dat is nogal zwart-wit denken. Het gaat over een comfortabele en in zekere zin verkeersveilige afstand, het is niet omdat er dan een wagen invoegt dat je daarvoor op je rem moet staan om die afstand terug op te bouwen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Het is een arrogante zak. Als ik in Volvo man zijn plaats was zou het nog niet in me opkomen om me in dat gat te gooien. En ALS ik het zou doen, zou ik m'n hand opsteken om te bedanken. En stop. Maar meestal doe ik dat niet tenzij er zo enen links achter mij hangt te accordeonnen rond mijn cc-snelheid. Is ook niet correct, maar daar moet ik nog aan werken Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Dat is nogal zwart-wit denken. Het gaat over een comfortabele en in zekere zin verkeersveilige afstand, het is niet omdat er dan een wagen invoegt dat je daarvoor op je rem moet staan om die afstand terug op te bouwen. Dat is helemaal niet zwart-wit denken... Je kan niet zeggen "mannen, hou allemaal wat meer veiligheidsafstand, zodat ik me daar in kan prakken"... Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 30 april 2015 Geplaatst: 30 april 2015 Flipperkastchauffeurs op de E314 ergeren mij mateloos. 1 Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Fok diene Volvo, lijkt me ook zo een nozem dat zonder verpinken zou durven zijn rem toe te slaan, omdat je hem attent maakt op zijn stommiteiten En dan ben jij nog in fout als je er in zit. 2 de keer is idd nog eens uitlokking ook, expres opschuiven en dan nog zonder pinken een 2 de keer zelfde maneuver Quote
Joske 922 Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Ik heb hier toch een verdeelde mening over, bij het eerste manoeuvre zie je duidelijk dat de man aan het pinken is (wat hem uiteraard geen voorrang verleent). Er is plaats, weliswaar beperkt, maar de filmwagen lijkt het gat bewust toe te rijden, had die zich nu gewoon even ingehouden dan was er voor niemand geen probleem (ego's in het verkeer zeker?) Het 2de manoeuvre is ronduit gevaarlijk en leidt vaak tot ongelukken in de spits. Had op dat moment de witte bestelwagen of vrachtwagen een noodstop gedaan, dan zou er niet veel overblijven van de Volvo. Ik ga hier es olie op t vuur gooien. 2de manoeuvre, eigenlijk heeft de beste man daar gelijk. Na de eerste inhaalactie gaat hij mooi terug naar rechts. Dus zijn plaats links was "vrij". In principe zou hij voor de 2de inhaalactie zijn plaats gewoon terug kunnen innemen. Zoniet heeft de filmauto versnelt en geen constante snelheid aan gehouden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 mei 2015 Auteur Geplaatst: 1 mei 2015 Zoniet heeft de filmauto versnelt en geen constante snelheid aan gehouden. En wat is daar precies mis mee? Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Ik ga hier es olie op t vuur gooien. 2de manoeuvre, eigenlijk heeft de beste man daar gelijk. Na de eerste inhaalactie gaat hij mooi terug naar rechts. Dus zijn plaats links was "vrij". In principe zou hij voor de 2de inhaalactie zijn plaats gewoon terug kunnen innemen. Zoniet heeft de filmauto versnelt en geen constante snelheid aan gehouden. 'Zijn' plaats???Is versnellen nu ook al een misdaad? Die kerel probeert gewoon zijn origineel tempo terug te halen voordat volvomans dwars zat. 1 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 1 mei 2015 Auteur Geplaatst: 1 mei 2015 Is versnellen nu ook al een misdaad? Als niemand nog zou versnellen zouden er geen doden meer vallen in het verkeer!! Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 Ik denk dat ik vandaag een ergernis was. Stoppen om een voetganger over te laten steken om dan door het oranje licht te rijden.Bij deze aan de persoon achter me: sorry 1 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 Cva nog. Ik heb een grotere hekel aan waanzinnige slepers die nog op't dode gemak door een donkeroranje / rood licht kachelen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 20 juni 2015 Auteur Geplaatst: 20 juni 2015 Cva nog. Ik heb een grotere hekel aan waanzinnige slepers die nog op't dode gemak door een donkeroranje / rood licht kachelen. Look on the bright side, dan ben je er wel vanaf ... anders zit je er als het groen wordt weer achter Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 Look on the bright side, dan ben je er wel vanaf ... anders zit je er als het groen wordt weer achter Ergens waar, maar daar zijn ook oplossingen voor Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 En dan blijkt er plots een Dacia voor je oprit te staan. Touran doesn't fly dus even een telefoontje doen. Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Kun je die niet volledig oplossen met een busje ironX? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Hij dacht waarschijnlijk "die slapen nog allemaal". Laten wegslepen? Recent ook weer enen die voor de poort van 't werk stond. Maar inrijden is meestal geen reden om een depanneur te vorderen, dus ik belde niet naar onze blauwe vrienden. Ik stond wat te draaien rond zijn auto, en had mijn auto op 10 cm van zijn linkerdeur gezet. Had veel zin om even een wandelingetje te gaan doen, maar kerel kwam net af. Zei hem dat ik niet veel compassie heb met foutparkeerders en dat hij geluk had. Een merci kon er niet van af. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Touran doesn't fly dus even een telefoontje Die kaartjes van autohandelaars tussen de zijruit komen dan toch soms van pas. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.