Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik erger me aan de nieuwe km heffing op vrachtwagens, daarstraks bij iemand geweest en volgens zijn schatting moet m 2000€ per maand betalen voor twee vrachtwagens.

Onze tractoren krijgen ook zo'n ''bakske'' dus drie voertuigen bij ons die km heffing gaan krijgen, hoe kan je nog iets verdienen als zelfstandige? :angry:

(iemand die een achterdeur kent?)

Geplaatst:

Ik erger me aan de nieuwe km heffing op vrachtwagens, daarstraks bij iemand geweest en volgens zijn schatting moet m 2000€ per maand betalen voor twee vrachtwagens.

Onze tractoren krijgen ook zo'n ''bakske'' dus drie voertuigen bij ons die km heffing gaan krijgen, hoe kan je nog iets verdienen als zelfstandige? :angry:

(iemand die een achterdeur kent?)

Bij Delbeeke/Delcatrans gaan ze rond het miljoen extra zitten op jaarbasis. Vraag mij af wat dat gaat geven.

Of er veel boven water gaan blijven en of dat geen nefaste gevolgen gaat hebben voor onze markt.

Geplaatst:

Voor mij zouden Belgische bedrijven dit niet moeten betalen. Weeral scheefgetrokken kronkel van onze regering. Iedereen betaalt evenveel, behalve degene die ze niet kunnen traceren. Polen bijvoorbeeld, levert nog steeds geen info uit van nummerplaten.

Geplaatst:

Ik begrijp vooral niet hoe complex ze hun systeem kunnen maken. Waarom niet gewoon betalen per dag? Met eventueel korting als je direct voor een jaar betaald. 

Nu mag er weer (en deze keer een lomp) bakje bij op de voorruit, goed voor de zichtbaarheid enzo. 

Geplaatst:

Op het einde van de rit is het een verkapte belastingsverhoging die de consument zal betalen. Leven zal dus weer wat duurder worden en de bouw een stuk duurder zeker?

Geplaatst:

Zeker en vast, je zou voor minder hier vertrekken.

Gast wooter
Geplaatst:

Alles van die truken zijn belastingsverhogingen, en ze zijn allemaal op kap van de eindklant: de individuele particulier. Als transporteur met lange contracten ben je even bescheten, maar vanaf het moment dat je kan, ga je die meerkost doorrekenen naar je klanten, die jouw prijsverhoging doorrekenen naar hun klanten.

Net hetzelfde met dat melkfonds, waar de winkels 15 cent per liter in bijdroegen, en de prijs per liter melk in de supermarkt ook 15 cent steeg. En aangezien gezinnen hun koopkracht niet met 15 cent per liter steeg, betekende dat dus een lagere omzet.

Je gaat hetzelfde ook zien als men de kilometerheffing op auto's gaat uitvoeren... De particulier die zelf met zijn auto naar brussel kart zal een oplossing moeten bedenken, de werknemer met firmawagen en de bestuurder van de camionnette van de baas zullen hun km-vergoeding wel geregeld krijgen via hun werkgever die op zijn beurt de meerkost wel doorrekent naar de klant.  Zo ook in Londen, waar je als je werken moet laten uitvoeren, je ook gewoon lekker voor de congestion charge betaalt van je klusser die langs komt.

Ik kan persoonlijk niet wachten op een stadstol voor Brussel. Liefst nog zo hoog mogelijk, zodat het spel helemaal blokkeert en de prijzen de pan uitswingen en bedrijven gaan kiezen tussen verhuizen uit Brussel en normale lonen en kosten betalen, of in Brussel blijven en zich blauw betalen.

Geplaatst:

ben gisteren ne keer iets positiefs tegengekomen:

Op een 70-baan (voorrangsbaan) was ik 70cc op de teller aan't rijden (dus eigenlijk een 66km/u). 100m voor mij komt er iemand rechts uit een niet-voorrangsstraat. deze tuffelt verder aan 40 à 50 km/u. Ben dan maar op het gas gegaan tot een 80 per uur, waardoor de BMW 3 serie van 20jaar oud (een E36, kan dat?) plotsklaps zich op de parkeerstrook smeet, ik aan 70 op de Coyote ervoorbij, en hij terug achter mij invoegt om verder te rijden. Zonder licht- noch toeterconcert, zonder gesticulatie, niks.

Er zijn zo van die goede dagen... 

• 2 weken later...
Geplaatst:

de BMW 3 serie van 20jaar oud (een E36, kan dat?)

Je zit hier op een auto forum, dit hoort parate kennis te zijn!

• 3 weken later...
Geplaatst:

Situatieschets:

Ik woon aan de noordkant van Antwerpen. Momenteel parkeer ik mijn wagen aan Berchem Station en trein ik naar BXL Noord. Vrijdag zou ik na m'n stage naar Genk moeten en was ik dus aan het denken om met de auto naar BXL te gaan om van daar uit naar het verre limburg te trekken.

Wat lijkt jullie de beste optie?

1. Met de wagen naar BXL centrum rijden, onder Rogier parkeren en 15 euro aftikken voor een dag parkeren
  2. Met de wagen tot in Oudergem gaan, daar gratis parkeren en de metro tot in het centrum nemen
  3. Met de trein terug naar Antwerpen en van daar naar Genk vertrekken.

Heb vooral een beetje schrik voor het verkeer, Oudergem is een heel stuk ring afrijden maar wel praktischer om naar Genk te rijden. Centrum is praktischer want geen Metro etc. maar hoe lang gaat dat duren eer ik van de ring onder Rogier sta natuurlijk.

Geplaatst:

Situatieschets:

Ik woon aan de noordkant van Antwerpen. Momenteel parkeer ik mijn wagen aan Berchem Station en trein ik naar BXL Noord. Vrijdag zou ik na m'n stage naar Genk moeten en was ik dus aan het denken om met de auto naar BXL te gaan om van daar uit naar het verre limburg te trekken.

1. Met de wagen naar BXL centrum rijden, onder Rogier parkeren en 15 euro aftikken voor een dag parkeren
  2. Met de wagen tot in Oudergem gaan, daar gratis parkeren en de metro tot in het centrum nemen

Heb vooral een beetje schrik voor het verkeer, Oudergem is een heel stuk ring afrijden maar wel praktischer om naar Genk te rijden. Centrum is praktischer want geen Metro etc. maar hoe lang gaat dat duren eer ik van de ring onder Rogier sta natuurlijk.

Als je ten laatste om 7u 's ochtends in Bxl kan staan, kan je makkelijk met de auto. 's Avonds via de Belliard de E40 op en verder naar Genk, is 'redelijk vlot' normaal gezien.

Dit alles als er geen Europese top in Bxl is tenminste.

Geplaatst:

Alles van die truken zijn belastingsverhogingen, en ze zijn allemaal op kap van de eindklant: de individuele particulier. Als transporteur met lange contracten ben je even bescheten, maar vanaf het moment dat je kan, ga je die meerkost doorrekenen naar je klanten, die jouw prijsverhoging doorrekenen naar hun klanten.

Net hetzelfde met dat melkfonds, waar de winkels 15 cent per liter in bijdroegen, en de prijs per liter melk in de supermarkt ook 15 cent steeg. En aangezien gezinnen hun koopkracht niet met 15 cent per liter steeg, betekende dat dus een lagere omzet.

Je gaat hetzelfde ook zien als men de kilometerheffing op auto's gaat uitvoeren... De particulier die zelf met zijn auto naar brussel kart zal een oplossing moeten bedenken, de werknemer met firmawagen en de bestuurder van de camionnette van de baas zullen hun km-vergoeding wel geregeld krijgen via hun werkgever die op zijn beurt de meerkost wel doorrekent naar de klant. Zo ook in Londen, waar je als je werken moet laten uitvoeren, je ook gewoon lekker voor de congestion charge betaalt van je klusser die langs komt.

Ik kan persoonlijk niet wachten op een stadstol voor Brussel. Liefst nog zo hoog mogelijk, zodat het spel helemaal blokkeert en de prijzen de pan uitswingen en bedrijven gaan kiezen tussen verhuizen uit Brussel en normale lonen en kosten betalen, of in Brussel blijven en zich blauw betalen.

Die lange contracten zijn ook aangepast hoor. Uiteindelijk betaald de eindconsument dit verhaal uiteraard.

Het wordt wel een beetje belachelijk zo een trekker met een rij van die bakjes tegen zijn raam. Waar is Europa weer in dat verhaal?

Geplaatst:

Als je ten laatste om 7u 's ochtends in Bxl kan staan, kan je makkelijk met de auto. 's Avonds via de Belliard de E40 op en verder naar Genk, is 'redelijk vlot' normaal gezien.

Dit alles als er geen Europese top in Bxl is tenminste.

Ik ga nooit om 7 uur in BXL staan :lol: ik dacht rond 7 te vertrekken :D

Geplaatst:

Meisje met de L had bijna nen iets smalleren auto. Leren ze dat niet meer in da boekske dat ik voorrang heb in bebouwde kom als ik mijn pinker opzet en de bushalte wil uitrijden? Hij stond godverdomme lang genoeg op... En moest ze zich dan nog gehaast hebben, ho maar! Op't gemakske toch nog ervoor gaan.

Geplaatst:

Leren ze dat niet meer in da boekske dat ik voorrang heb in bebouwde kom als ik mijn pinker opzet en de bushalte wil uitrijden? 

Dat is natuurlijk enkel als je ook met je bus rijdt.  :P

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Situatieschets:

Gewoon 15€ betalen en het jezelf gemakkelijk maken.

Brussel-Genk op een vrijdagavond is 1,25 tot 1,5u ongeveer.

Geplaatst:

Gewoon 15€ betalen en het jezelf gemakkelijk maken.

Brussel-Genk op een vrijdagavond is 1,25 tot 1,5u ongeveer.

Top dan geraak ik daar nog wel tegen een uur of 20.

Het is trouwens maar 14,30 ofzoiets onder Rogier. Een pak cheaper als Antwerpen Centrum.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik ben vooral geïnteresseerd in hun afvoer van al die uitlaatgassen in de verschillende tunnels en hun marges voor vluchtstroken e.d. Want ze verpakken het mooi als "veilig" en "filevrij", tot er eens een zwaar ongeval gebeurt in bv. de tunnel voor doorgaand verkeerd en je er gewoon in vast staat aangezien je geen kant meer uit kan.

Geplaatst:

En vooral, wie gaat er dat allemaal betalen :P

Geplaatst:

Ik ben vooral geïnteresseerd in hun afvoer van al die uitlaatgassen in de verschillende tunnels en hun marges voor vluchtstroken e.d. Want ze verpakken het mooi als "veilig" en "filevrij", tot er eens een zwaar ongeval gebeurt in bv. de tunnel voor doorgaand verkeerd en je er gewoon in vast staat aangezien je geen kant meer uit kan.

Qua ongeval heb ik ook al aan het denken geweest maar dat heb je in elke tunnel natuurlijk.

De uitlaatgassen zullen zeker wel systemen voor bestaan. Het is niet de enige lange tunnel ter wereld he. Kijk naar de Grand-Saint-Bernard bijvoorbeeld ...

Geplaatst:

De tolrijdende vrachtwagens natuurlijk!

Geplaatst:

Da's nu net een van de dingen die wél al geweten zijn. Jij en ik gaan dat gewoon moeten betalen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid