Gast wooter Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 (aangepast) Feit is wel dat die pickuprijder een veroordeling opgelopen heeft van 2 keer moedwillig mensen in gevaar brengen. De ene motorrijder heeft enkel een volle lijn genegeerd, qua snelheid is er geen geijkte meting. De lokale sherriff zei ook dat men regelmatig snelheden meet op dat stuk weg maar niet zoveel vaststellingen van overdreven snelheid vaststelt, ook niet van motorrijders. Maar motorrijders en bochten gaat beter dan pickups en bochten. http://www.autoblog.com/2011/05/27/pickup-driver-tries-to-run-motorcyclist-off-the-road/ http://www.maysville-online.com/news/local/article_09e422b2-9214-11e0-acb7-001cc4c03286.html http://www.maysville-online.com/news/local/article_89a04436-95d4-11e0-8ef7-001cc4c002e0.html http://www.maysville-online.com/news/local/article_0b16ae16-bb23-54e8-87e5-6c2cf5c0ae63.html#ixzz1gd61e6DH 17 januari 2012 aangepast door wooter Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Tgoh, ja. Het doet me wat denken aan rechts voorbijrijden op een snelweg. Beiden vinden elkaar wat onverantwoord, en geen van beiden heeft gelijk. Voila, als ze perse 100km/h willen rijden doen ze dat maar rechts ipv links te blijven rijden of te versnellen als je ze dan effectief wil inhalen. Feit is wel dat die pickuprijder een veroordeling opgelopen heeft van 2 keer moedwillig mensen in gevaar brengen. De ene motorrijder heeft enkel een volle lijn genegeerd, qua snelheid is er geen geijkte meting. De lokale sherriff zei ook dat men regelmatig snelheden meet op dat stuk weg maar niet zoveel vaststellingen van overdreven snelheid vaststelt, ook niet van motorrijders. Maar motorrijders en bochten gaat beter dan pickups en bochten. En gelijk, zo'n zot. Ze hebben hem niet gehinderd of iets uitgelokt dus de reactie van die pickup was volledig van de pot ***** Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Tgoh, ja. Het doet me wat denken aan rechts voorbijrijden op een snelweg. Beiden vinden elkaar wat onverantwoord, en geen van beiden heeft gelijk. Inderdaad, daarom dat ik het meteen ook wat nuanceerde en niet zei dat de moto's het zelf zochten Maar idd is identiek aan rechts voorbij rijden, maar daarin ga ik ook niet zo eens drummen of zoiets om te kennen te geven dat de andere verkeerd is. Wat ik tegenwoordig wel niet meer doe is ze ertussen laten als ze op het laatste toch naar rechts willen gaan. Dan moeten ze maar even wachten Feit is wel dat die pickuprijder een veroordeling opgelopen heeft van 2 keer moedwillig mensen in gevaar brengen. De ene motorrijder heeft enkel een volle lijn genegeerd, qua snelheid is er geen geijkte meting. De lokale sherriff zei ook dat men regelmatig snelheden meet op dat stuk weg maar niet zoveel vaststellingen van overdreven snelheid vaststelt, ook niet van motorrijders. Maar motorrijders en bochten gaat beter dan pickups en bochten. Klopt, ik was aan het kijken tot die kerel met zijn pickup in de decor zat Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Bekijk het begin, en dan doorspoelen tot een minuut voor het einde. 2 jaar bak. Hier word ik serieus pissig van.. Dan mag die kerel nog een ijzeren staaf vast hebben.. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Linksplakkers en middenrijders, wat een hekel heb ik daaraan. Gisteren kwam ik terug van het autosalon met de CruiseControl op 120 (waar ik ook 120 mocht ) Had me rechts gezet. Ongeloofelijk hoeveel mensen je voorbijrijd langs rechts, die dus trager rijden in het midden of links. Dan vraag ik me af, wat is er mis met dat rechterbaanvak? Quote
STA911 5.728 Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Veel mensen willen de moeite niet meer doen om zich rechts te zetten omdat het daar toch vol vrachtwagens rijdt. My a**. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 ik zeg dat het een andere reden is. Wegens gebrek aan inzicht (en bij beginnende bestuurders heb ik daar alle begrip voor, maar bij de rest niet), en dat gebrek aan inzicht is dan weer de oorzaak van niet in de spiegels te kijken, rijden ze zichzelf steevast vast op het eerste vak, achter de vrachtwagens. Dus moeten ze remmen, gas geven, over hun schouder kijken en aan hun stuur draaien per ongeluk, enz. Dan is het veel gemakkelijker om te verstenen op het tweede vak. Vandaag weer verschillende gezien die trager dan ik (en heb heel de dag CC op 110 km/u gereden!) voorbijschoven op het tweede vak. E313, E40, E19, A17. Overal van 't zelfde. 1 dagje rijden. Maar mijn persoonlijke ergernis van dit jaar, 2012, is: ik heb nergens gehoord of gelezen dat de algemene voorrang van rechts afgeschaft is. Het straatbeeld is het enige wat me dat klaar en duidelijk vertelt. Ik moet het gemist hebben, ergens. Deze avond, in eigen stad. Op 500m 3x zwaar incident. 1e maal komt de dame voorbijgevlogen, zonder stoppen en moet ze door mij naar het andere vak, bijna op een tegenligger. Dus niet eens de moeite doen om te remmen. Een 200m verder: een jong ding in een oud ding, lekker door 't stad crossen, jeuj. Die tegenligger die bijna op de kop zat van de eerste dame, reed achter mij. Die begon zich te ergeren aan mijn assertieve rijstijl. Mijn ergernis was nog vele malen groter. Jonge mensen die gewoon niet weten dat het daar voorrang van rechts is, hebben nog maar net hun rijbewijs gehaald he. 300m verder: idem. Bijna tot in m'n flank gaan rijden om wat aanstoot te geven aan 't feit dat ik op m'n rechten sta om vlot door de stad te rijden. En dan nog eenjte voor me die overal voorrang gaf maar zelf niet nam. Daar heb ik dan weer minder probleem mee, maar toch. Ik vind het ergste 't besef dat een ander niet bezig is met autorijden. Quote
STA911 5.728 Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Ik ben akkoord met uw stelling over dat links blijven rijden. Ik denk dat die reden gekoppeld aan algemene onoplettendheid en de focus op de kont van de voorligger voor dat fenomeen zorgen. Nog zoiets hatelijk: heel de tijd de ram aanraken door te weinig afstand met de voorliggen en anticipatie. Man man Moest iedereen nu eens wat meer afstand houden en anticiperen op de voorligger door zich te laten bollen ipv ook te beginnen remmen vanaf dat de voorligger zijn remlichten aan laat gaan, dan zouden er zoveel minder km's file zijn! Quote
manos 13 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Ik ben akkoord met uw stelling over dat links blijven rijden.Ik denk dat die reden gekoppeld aan algemene onoplettendheid en de focus op de kont van de voorligger voor dat fenomeen zorgen. Nog zoiets hatelijk: heel de tijd de ram aanraken door te weinig afstand met de voorliggen en anticipatie. Man man Moest iedereen nu eens wat meer afstand houden en anticiperen op de voorligger door zich te laten bollen ipv ook te beginnen remmen vanaf dat de voorligger zijn remlichten aan laat gaan, dan zouden er zoveel minder km's file zijn! Merk ik ook geregeld op. Voor sommigen blijkbaar heel moeilijk om tegen constante snelheid je voorligger te volgen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Geplaatst: 19 januari 2012 Gisteren ook weer een fijn staaltje van hypocrisie gezien. Een kerel in een Alfa 166 draait eerst zonder voorrang te geven vlak voor mijn neus een rond punt op waardoor ik hard moet remmen, terwijl hij me heel goed had zien komen. Een beetje verder is er rechts van de drukke voorrangsweg waar we op rijden een eveneens drukke oprit. De mensen die van de oprit komen ritsen netjes met het verkeer op de voorrangsweg, maar da's buiten meneer Alfa gerekend die het gat voor hem probeert dicht te rijden. Wanneer die brave mens die gewoon netjes wilde invoegen zich toch in het gat wurmt, begint die met zijn Alfa te claxoneren en met zijn lichten te flikkeren. Dus eerst wel zelf voorrang nemen waar hij het niet heeft en een ander de pas afsnijden, en dan beginnen kutten als iemand anders voor hem wil invoegen. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 net iemand een voorrang laten pakken terwijl ik op een voorrangsbaan reed... ik had het precies in de mot dat hij/zij niet ging stoppen en toen ik de schade aan de chauffeursdeur zag wist ik al: "da's één die voor niks stopt" nadien heel de tijd achter gehangen en er hingen 2 stickers op: "VTM" en "voorbeeldige chauffeur aan boord" mijn gat ook Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Hier is tegenwoordig een nieuwe trend aan't bovenkomen. Het gaat voornamelijk om senioren, al kan dat louter toeval zijn. Ze komen als kamikazes uit zijstraten geknald, om dan verder vlak voor je neus te rijden tegen op z'n 25km/h trager dan de aangegeven adviessnelheid. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Hier is tegenwoordig een nieuwe trend aan't bovenkomen. Het gaat voornamelijk om senioren, al kan dat louter toeval zijn. Ze komen als kamikazes uit zijstraten geknald, om dan verder vlak voor je neus te rijden tegen op z'n 25km/h trager dan de aangegeven adviessnelheid. Toch simpel : ze rijden trager omdat hun reflexen op die van een platgereden egel trekken. Dat varklaart ook hun kamikaze-gedrag. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Hier is tegenwoordig een nieuwe trend aan't bovenkomen. Het gaat voornamelijk om senioren, al kan dat louter toeval zijn. Ze komen als kamikazes uit zijstraten geknald, om dan verder vlak voor je neus te rijden tegen op z'n 25km/h trager dan de aangegeven adviessnelheid. is me ook al enorm opgevallen.. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 is me ook al enorm opgevallen.. én raar te kijken als je ze voorbijsteekt! Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Aan de e*kel met Stad Gent camionette: een omgekeerde driehoek betekent voorrang verlenen en niet net voor mijn neus de R4 oprijden als ik op 50m van jouw kar gereden kom. Het teken 'wakker zijn' dat je deed naar mij was de druppel op de hete plaat... Btw je phares werken prima, onnozelaar! Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Hier is tegenwoordig een nieuwe trend aan't bovenkomen. Het gaat voornamelijk om senioren, al kan dat louter toeval zijn. Ze komen als kamikazes uit zijstraten geknald, om dan verder vlak voor je neus te rijden tegen op z'n 25km/h trager dan de aangegeven adviessnelheid. Inderdaad en dat is de reden dat ik soms niemand meer doorlaat. Sorry maar ben het beu, je bent dan hoffelijk en ze rijden als een slak voor je! Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Hier is tegenwoordig een nieuwe trend aan't bovenkomen. Het gaat voornamelijk om senioren, al kan dat louter toeval zijn. Ze komen als kamikazes uit zijstraten geknald, om dan verder vlak voor je neus te rijden tegen op z'n 25km/h trager dan de aangegeven adviessnelheid. is me ook al enorm opgevallen.. Idem. Ik word trouwens altijd pissig van mensen die echt opvallend hun voorrang willen opdringen.. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Mijn ervaring met bejaarden is dat ze toch maar een beperkt aantal snelheden hebben. 10kmh : overal waar er bochten zijn en waar joske met de trakteur kan rondrijden. uitzonderlijk ook in zone 30, als ze een kleinkind moeten ophalen int school 60kmh : overal in de bebouwde kom, zelfs al is dat 30kmh, want hun kinders zijn oud genoeg om met de auto te rijden, kleinkinderen vinden ze verwende bengels die op hun zetels staan. Voor de rest : op steenwegen waar je sneller mag dan 50kmh 90kmh : overal waar je sneller mag rijden dan 90kmh, maar mag je 90kmh zelf dan kiezen ze tussen 60 en 90 : wel oppassen : dit kiezen gebeurt door middel van rem in te drukken alsof het de ambriage is. Van 60 naar 90 gaan gaat ook, maar dan moet de straat lang genoeg recht zijn. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Geplaatst: 19 januari 2012 Nog zo'n trend: In de bebouwde kom: 50 rijden (ok) Einde bebouwde kom: 50 blijven rijden om dan gestaag over de afstand van 2 kilometer tot 70 op te trekken. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Aan de e*kel met Stad Gent camionette: een omgekeerde driehoek betekent voorrang verlenen en niet net voor mijn neus de R4 oprijden als ik op 50m van jouw kar gereden kom. Het teken 'wakker zijn' dat je deed naar mij was de druppel op de hete plaat... Btw je phares werken prima, onnozelaar!Aflapke gedaan? Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Nog zo'n trend:In de bebouwde kom: 50 rijden (ok) Einde bebouwde kom: 50 blijven rijden om dan gestaag over de afstand van 2 kilometer tot 70 op te trekken. Ha nee, ik merk ofwel 45, ofwel 60. Zowel in als uit de bebouwde kom. Maar als je die van 60 voorbijsteekt, vallen ze wel terug naar 45 tijdens het knipperen met de grootlichten. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Bangeriken op de baan Op de radio zeiden ze dat er flitser stond op E34 tussen Ranst en Lille. Stond uiteindelijk waar ik dacht: middenberm in Zoersel. Niemand die me inhaalde, ik was al verwonderd, normaal zijn er toch altijd die 150-160 doen. Quote
Sjoerie 399 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Nog zo'n trend:In de bebouwde kom: 50 rijden (ok) Einde bebouwde kom: 50 blijven rijden om dan gestaag over de afstand van 2 kilometer tot 70 op te trekken. Of 60 rijden waar 70 mag en dan in de bebouwde kom komen en ook gewoon 60 blijven rijden. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Vrachtwagenchauffeurs Ik rijd mooi 70 op een 70-baan, komt er een vrachtwagen op 1m van mijn achterbumper rijden ofzo. Ik zei nog, "als ik nu plots moet stoppen steekt hij los op mij". Halve minuut later was het natuurlijk van dat Voorligger moest afslaan en stopt, er zat gelukkig toch zo'n 200m afstand tussen ons ofzo. Ik rem heel voorzichtig zodanig dat ik er zo lang mogelijk over doe om tot stilstand te komen, uiteindelijk stond de vrachtwagen stil naast mijn passagiersdeur op de parkeerstrook/pechstrook. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.