Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu tot Aalbeke. De Hollanders zijn er.

Wat zijn de voorspellingen voor deze avond rond 18u?  :D

Geplaatst:

Wat zijn de voorspellingen voor deze avond rond 18u? :D

Zal vanaf 17u posten. Tenzij mijn dag vlot verloopt. Maar rij continu op en af... gelukkig is dat max 1 dag per week.

Als die kut Hollanders weg zijn gaat het al wat vlotter. Meestal zie je die in e avond niet meer. Wel op zaterdag ochtend tot de middag... Is het niet met een vrachtwagen dat die mannen in de weg rijden is het met hun caravan...

Naar waar moet jij?

Geplaatst:

Klinkt goed. 

Ik moet ook naar Dijon. Gaat dat wat meevallen of veel weekendtoeristen? 

Geplaatst:

Je had kunnen carpoolen! Deze week zelf niet verder dan Parijs gereden. Maar voor de een of andere reden waren er vorig weekend wat caravans op de baan en zag ze Daarnet ook opduiken. Eens voorbij de grens valt dat sowieso wel mee.

Zeker via de peage.

Geplaatst:

Best handig die accurate file lengte via google maps :)

Met dank aan iedereen die zijn privacy opgeeft :ninja:

https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Traffic

Werkt enorm goed. Veel beter dan mijn gps met verkeersinfo. Laatst zegt die ineens om afrit te nemen. Ik dacht, weer zo een GPS die het denkt beter te weten. Echt totaal onlogisch wat die zei. Tot ik na de afrit ineens in een file stond...

Geplaatst:

Werkt enorm goed. Veel beter dan mijn gps met verkeersinfo. Laatst zegt die ineens om afrit te nemen. Ik dacht, weer zo een GPS die het denkt beter te weten. Echt totaal onlogisch wat die zei. Tot ik na de afrit ineens in een file stond...

En tov. Waze?

Geplaatst:

En tov. Waze?

Gebruik ik helaas niet. Gebruik het ook enkel in de wagen. Voor vrachtwagens is over het algemeen een die rekening kan houden met je afmetingen handig. En door veel buitenland en te gierig voor roaming rij ik dus zelden met data GPS. @@Asserti kan de twee mss wel vergelijken.

Geplaatst:

Klinkt goed.

Ik moet ook naar Dijon. Gaat dat wat meevallen of veel weekendtoeristen?

Rij via Doornik. Ontwijk je nog een hoop kak rond Lille ook
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Rij via Doornik. Ontwijk je nog een hoop kak rond Lille ook

Is die oprit al weer open? Of stuk binnenin?

Geplaatst:

Google en waze gebruiken dezelfde data meende ik. En ik ga echt niet Google maps gebruiken om te navigeren voor obvious reasons

Geplaatst:

Is die oprit al weer open? Of stuk binnenin?

Probleem is nu als je uit Frankrijk komt. De rest is ok

Geplaatst:

Probleem is nu als je uit Frankrijk komt. De rest is ok

Deze week was oprit richting Frankrijk ook dicht. Dacht mss dat ze daar eens asfalt gingen leggen want nu is dat precies een stukje onverhard.

Geplaatst:

post-515-0-31522400-1461929362_thumb.jpg

De Hollander achter mij wou zelfs niet netjes ritsen. Nou, nou.

Vraag mij af hoeveel dit grapje al gekost heeft.

Geplaatst:

Iemand idee als je aan de grensovergang tussen België & Frankrijk (E17) nog veel tijd verliest?

Nooit.

2016-04-29%2013_45_14-E17%2C%208930%20Me

Blauwe route volgen.

• laatste afrit op Belgisch grondgebied = afrit 1 "Rekkem, LAR, Moeskroen"
  • op 't einde van de afrit rechtsaf
  • 500m verder op de T linksaf en dan heel de tijd rechtdoor, de grens over
  • aan 't rond punt (F) aan de Croisade linksaf en meteen de oprit op

Nooit vertraging gehad (al een 20-tal keer gedaan, allerlei tijdstippen), dat duurt 6 of 7 minuutjes dat stuk (ipv 1 à 2 minuutjes over de autostrade).

Edit: scusi, blijkbaar staat er soms file tot (ver) voor de afrit Moeskroen ook. Nog nooit voorgehad (één keer wel maar ik kon over een paar 100en meter pechstrook de afrit nemen).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nooit.

2016-04-29%2013_45_14-E17%2C%208930%20Me

Blauwe route volgen.

• laatste afrit op Belgisch grondgebied = afrit 1 "Rekkem, LAR, Moeskroen"
  • op 't einde van de afrit rechtsaf
  • 500m verder op de T linksaf en dan heel de tijd rechtdoor, de grens over
  • aan 't rond punt (F) aan de Croisade linksaf en meteen de oprit op
Nooit vertraging gehad (al een 20-tal keer gedaan, allerlei tijdstippen), dat duurt 6 of 7 minuutjes dat stuk (ipv 1 à 2 minuutjes over de autostrade).

Edit: scusi, blijkbaar staat er soms file tot (ver) voor de afrit Moeskroen ook. Nog nooit voorgehad (één keer wel maar ik kon over een paar 100en meter pechstrook de afrit nemen).

dat was dus de optie 1...
Geplaatst:

Is dat niet nog altijd een eenmanszaak? Of heb ik het helemaal verkeerd voor :)?

Geen idee, deze keer is het een andere bron dan KBO.

Geplaatst:

Best handig die accurate file lengte via google maps  :)

Met dank aan iedereen die zijn privacy opgeeft  :ninja:

https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Traffic

Bestaat al een tijdje hoor. Tomtom Live (is nu ook veranderd) is al een viertal jaar een bookmark op ons secretariaat. Zij kijken dan voor ons. Of we kijken zelf via onze telefoon.

Werkt via unieke signalen van gsm enz ....

Maar sedert dat mijn gps in de auto ook op die manier werkt hoef ik die eigenlijk niet meer te gebruiken.

Geplaatst:

Momenteel file vanaf een km na de oprit Aalbeke.

post-515-0-04392800-1461938697_thumb.jpg

En ik dacht blok rijden, maar wss een Volvo die hem aan de 70 aan het houden is...

Foto Volvo lukt niet. Was een met speciale wrap en lichtinstallatie. Niemand ging er voorbij.

Geplaatst:

@@Waky, geen file momenteel. Wel zo goed als stuk staand vanaf Moeskroen zelf. Eventueel af en op rijden.

Geplaatst:

Het heeft geen nut, dragonfly staat vermoedelijk keihard in de file wegens het ongeval op de E40 tussen groot-bijgaarden en ternat :D

Was inderdaad de moeite maar ik ken daar genoeg binnenwegen. Uiteindelijk dus gewoon via Lux gereden en nog goedkoop getankt :)

Rond Metz is het wel een soep met hun 90 & 110 banen :( Maar stuk Peage tot Dijon is wel super!

Geplaatst:

Kl@@thommels die maar niet begrijpen dat ritsen in de file wettelijk verplicht is. Angstig aan de bumpers van hun voorganger blijven kleven zodat je er toch maar niet tussen kan. Ras apart.

Geplaatst:

Mensen die 50% van de maximum toegelaten snelheid rijden... :facepalm:

15 ipv 30, 25 ipv 50, 35 ipv 70...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid