Tiep 3.397 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 De Moose lijkt me ook megazen eigenlijk. 1 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 mei 2016 Auteur Geplaatst: 13 mei 2016 Het is echt een tendens om 30 te rijden waar je 50 mag, 50 waar 70 toegelaten is,... en dan nog liefst zo onregelmatig mogelijk. En om zo traaaaaaaaaag mogelijk die snelheid te bereiken. Ook moet je elke keer wanneer je uit stilstand vertrekt minstens 3 seconden langer wachten dan nodig. Behalve wanneer er iemand anders aankomt die voorrang heeft, dan moet je zien dat je er zo snel mogelijk voor bent om hem tegen te houden. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Gisteren stond ik waar de bus stond en stond er daar ook een witte camionette geparkeerd https://goo.gl/maps/Jxz6f714kuK2 Zone 30 maar kan niet veel zien dus ik stop zeker 2 seconden, auto die van links kwam was gestopt om voorrang te geven. Net als ik vertrek zie ik dat er van rechts een rode BMW veel te snel afkomt en hij begint te tuuten. Initiële reactie was nog om uit te wijken maar kon geen kant op dus dacht van rijd dan maar tegen me zenne. Als je het dubbele van de snelheid rijdt en ik je niet kan zien afkomen door die camionnette moet je wat dimmen Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Behalve wanneer er iemand anders aankomt die voorrang heeft, dan moet je zien dat je er zo snel mogelijk voor bent om hem tegen te houden. Daar krijg ik het idd van hé om dan aan 20km/h voor je neus te taffelen. Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 We zijn in form, en eerlijk gezegd niet veel goesting om nog veel te werken : In feite geen ergernis, maar zo een momentje waarvan je zegt : 'maar allé, is dit echt ?'. Ik ga gisterenavond mijn dochter afhalen. Ik sta klaar om de verkaveling uit de rijden, en er komt van rechts een oudere Ford Focus aan. Als die auto me voorbij rijdt, hoor ik een knarsend lawaai. Ik rij de straat uit, en moet dezelfde richting uit als de Ford. Rechtsachter heeft die een lekke band, en rijdt gewoon op de velg. 100 meter verder komen we aan de hoofdweg, en moeten we stoppen. Ik stap uit, en ga op het raampje tikken. Juffrouw stapt ook uit (absoluut geen lelijk ding, maar een beetje 'goedkoop': joggingbroek, die net te laag hangt, net te veel bling, net te veel roze, net te blond, en de obligate kauwgom... De term 'trailertrash' zou op zijn plaats zijn, denk ik). Ze kijkt naar die band, en zegt 'è da erg ?'. Ik haal de cliché-opmerking bij uitstek boven: 'bah nint, 't è oljène vanonder daddie plat ès'. 'OK, ton', zegt ze, en stapt weer in, en vervolgt haar weg 6 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 mei 2016 Auteur Geplaatst: 13 mei 2016 bah nint, 't è oljène vanonder daddie plat ès Volgens Google Translate is dit Catalaans, maar aan de vertaling kan ik niet echt uit. Kan je misschien de Nederlandse vertaling posten? Dankjewel. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 mei 2016 Auteur Geplaatst: 13 mei 2016 Van de week ook weer een leuke tegengekomen trouwens. Ik rij links op de E313, 120km/h op een normale veiligheidsafstand van mijn voorligger, ineens komt er vanop het rechtervak eentje zonder te pinken naar links en duwt zich tussen mij en mijn voorligger om dan een kleine 100km/h verder te blijven rijden (ik zag mijn voorligger van voordien zo wegrijden). Ik doe niet eens de moeite om te claxonneren of flashen, maar als hij nadien naar rechts gaat (weer zonder te pinken) en ik ernaast kom gebaar ik zo wel even van: wat was dat kerel? Begint ie ineens op mij te claxonneren, met zijn lichten te flashen en als een spastische mongool te gebaren, alsof ik het probleem ben Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Volgens Google Translate is dit Catalaans, maar aan de vertaling kan ik niet echt uit. Kan je misschien de Nederlandse vertaling posten? Dankjewel. De vertaling: 'Maar neen, jongedame, het is alleen de onderkant van de band die onvoldoende lucht bevat' Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Van de week ook weer een leuke tegengekomen trouwens. Ik rij links op de E313, 120km/h op een normale veiligheidsafstand van mijn voorligger, ineens komt er vanop het rechtervak eentje zonder te pinken naar links en duwt zich tussen mij en mijn voorligger om dan een kleine 100km/h verder te blijven rijden (ik zag mijn voorligger van voordien zo wegrijden). Ik doe niet eens de moeite om te claxonneren of flashen, maar als hij nadien naar rechts gaat (weer zonder te pinken) en ik ernaast kom gebaar ik zo wel even van: wat was dat kerel? Begint ie ineens op mij te claxonneren, met zijn lichten te flashen en als een spastische mongool te gebaren, alsof ik het probleem ben 't was misschien iemand die je kende Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 We zijn in form, en eerlijk gezegd niet veel goesting om nog veel te werken : In feite geen ergernis, maar zo een momentje waarvan je zegt : 'maar allé, is dit echt ?'. Ik ga gisterenavond mijn dochter afhalen. Ik sta klaar om de verkaveling uit de rijden, en er komt van rechts een oudere Ford Focus aan. Als die auto me voorbij rijdt, hoor ik een knarsend lawaai. Ik rij de straat uit, en moet dezelfde richting uit als de Ford. Rechtsachter heeft die een lekke band, en rijdt gewoon op de velg. 100 meter verder komen we aan de hoofdweg, en moeten we stoppen. Ik stap uit, en ga op het raampje tikken. Juffrouw stapt ook uit (absoluut geen lelijk ding, maar een beetje 'goedkoop': joggingbroek, die net te laag hangt, net te veel bling, net te veel roze, net te blond, en de obligate kauwgom... De term 'trailertrash' zou op zijn plaats zijn, denk ik). Ze kijkt naar die band, en zegt 'è da erg ?'. Ik haal de cliché-opmerking bij uitstek boven: 'bah nint, 't è oljène vanonder daddie plat ès'. 'OK, ton', zegt ze, en stapt weer in, en vervolgt haar weg Een tijd geleden zo ook een gare Ford Fiesta van heel ver horen aankomen waarvan de einddemper losgekomen was en op de grond aan het slepen was, in de tegengestelde richting nog wel, dus de uitlaatbuis die op de grond sleepte kon ieder moment blijven haperen. De oudere vrouw in kwestie wist het wel want reed duidelijk trager, maar toch bleef ze rijden. Toen ze aan de tramsporen kwam dacht ik echt dat ze ging stoppen, maar nee hoor, die rijdt erover, uitlaat hapert in het tramspoor en heel haar auto'tje omhoog tot de uitlaat helemaal overgeplooid was Daarna gewoon weer doorrijden 1 Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Volgens Google Translate is dit Catalaans, maar aan de vertaling kan ik niet echt uit. Kan je misschien de Nederlandse vertaling posten? Dankjewel. Trouwens, Google Translate herkent dit als Nederlands... Vertaling in het Engels: 'bah nint, 't è oljène beneath daddie flat ès' Duidelijkste bewijs dat Westvlaams een quasi universele taal is. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 mei 2016 Auteur Geplaatst: 13 mei 2016 Trouwens, Google Translate herkent dit als Nederlands... Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Mijn computer zal het Westvlaams al gewoon zijn Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Deze morgen weer een oud peeke doen schrikken. Op de A12 was er een ongeval gebeurd en Waze stuurde me binnendoor met de moto. Rij ik een tijdje achter een Peugeot, valt me op dat de rechter spiegel ingeklapt is. Die kerel blijft zo rijden, kruispunten nemen, afijn duidelijk zonder zijn spiegels te gebruiken. Iets verder wilt ie linksaf, ik heb geen goesting om 'm te gaan volgen maar vind dat er toch wel over, zo zonder spiegels rijden. Ik ga naast 'm staan en claxonneer ff. Die begint me daar af te gaan achter zijn stuur, dat ik blablabla tot ik met mijn vinger tegen zijn spiegel tik en naar zijn andere spiegel wijs. Hij doet zijn ruit open, en ik vraag 'm of dat normaal is dat ie al ettelijke kilometers niet in zijn spiegels heeft gekeken maar nu wel klaagt dat ik 'plots' naast hem op duik. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Mijn computer zal het Westvlaams al gewoon zijn Bij mij detecteert hij ook NL! Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Was er maar één spiegel ingeklapt ? Vroeger hadden auto's geen rechterbuitenspiegel. Quote
ex-Mooseman 14.615 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Bij mij detecteert hij ook NL! Voila, ook een Westvlaamse computer Quote
thor 217 Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Aie da oal nie verstaot toen moei toch wel meje stoeme kop tegen de chambrang van de deure geloipen zin 3 Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Een tijd geleden zo ook een gare Ford Fiesta van heel ver horen aankomen waarvan de einddemper losgekomen was en op de grond aan het slepen was, in de tegengestelde richting nog wel, dus de uitlaatbuis die op de grond sleepte kon ieder moment blijven haperen. De oudere vrouw in kwestie wist het wel want reed duidelijk trager, maar toch bleef ze rijden. Toen ze aan de tramsporen kwam dacht ik echt dat ze ging stoppen, maar nee hoor, die rijdt erover, uitlaat hapert in het tramspoor en heel haar auto'tje omhoog tot de uitlaat helemaal overgeplooid was [emoji38] Daarna gewoon weer doorrijden Heb da ook is gehad met de schaab. Geef goe wa gas en gans den uitlaat tegen de rijrichting eraf. Ben ook rap gestopt . Schaab maakt best een leuk rallygeluid zo zonder uitlaat. En ik dacht dat het een fabel was om alarmen van autos te doen afgaan door een luide of geen uitlaat maar het is geen fabel zo bleek Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Gisterenavond mijn eerste geval van zware verkeersagressie meegemaakt, de adrenaline heeft nog de hele avond door mijn lijf gegierd... Ik was op de E314 aan het rijden richting Genk, tot er een linksplakker voor mij reed. De rechterbaan was volledig vrij, en een paar meter verder op de rechterbaan reed er nog iemand met ongeveer dezelfde snelheid als de linksplakker. Kortom, er was geen enkele reden om links te gaan plakken. Aangezien rechts voorbij steken nog steeds strafbaar is, probeerde ik hem aan te manen om naar rechts te gaan. Ik heb dan met mijn wagen wat van links naar rechts gegaan (zonder te plakken!), hielp niks. 1x geflasht, hielp nog steeds niks. Nog eens geflasht, maar je kan het resultaat al raden. Ik was de zever beu, en wou hem rechts inhalen, maar toen kon hij opeens wel zijn gas vinden en verkleinde snel het gat met de andere voorligger op het rechtse vak. Ik besloot dan maar terug achter hem te rijden, aangezien ik langs rechts niet voorbij kon en hij nog steeds links aan het plakken was. Ik flashte nog 1x om het hem duidelijk te maken, en hiermee smeet hij alles dicht! Ik besloot dan maar snel naar rechts te gaan om die zot in te halen, waarop hij zich ook op de rechterbaan smeet. Ik ben dan snel terug naar links gegaan en haalde hem quasi in, waarop hij terug naar links knalde, met dus effectief de bedoeling om mij te rammen. Ik heb nog een noodstop kunnen maken waarmee ik nipt een ongeval heb kunnen vermijden, en hierna bleef hij op het midden van de snelweg rijden, en smeet hij nog een paar keer alles toe van zodra ik naderde. Uiteindelijk heb ik hem kunnen inhalen. Toen ik langs hem reed maande ik hem aan om naar de pechstrook te gaan om het daar uit te vechten, maar die achterlijke durfde zelfs geen oogcontact te maken typisch. Was een man van rond de 50-60, daar verwacht je het nu ook niet meteen van. Even later ben ik op de pechstrook gaan staan om te zien of ik nergens geen schade had opgelopen, en zag ik hem terug voorbij komen. Ik ben dan terug achter hem aangegaan om hem te achtervolgen (ja, ik was razend ), maar uiteindelijk heeft het gezond verstand het toch gehaald en ben ik maar naar mijn oorspronkelijke bestemming gereden. Ik heb wel foto's kunnen nemen van hem, zou de politie hier iets mee willen aanvangen? Nee zeker zonder concreet bewijsmateriaal? In ieder geval, de foto van de desbetreffende klootzak... 1 ding weet ik wel zeker: ik ga me een dashcam aanschaffen. Deze situatie was misschien nog wat erger dan het dashcam filmpje van die M3. Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Heel gek dat mensen van middelbare leeftijd zo kunnen doorslaan. Daarstraks op de E40 ook een malloot in een 5 reeks touring die op 7 meter van mijn achterband ging rijden. Normaal helpt dan dat ik achteruit kijk maar deze begon dan nog eens met zijn lichten te flikkeren. Toen ik dan eindelijk naar rechts kon, ging het gas erop, wat ik vreemd vond want in de verte reed al een politiewagen. Dan ging ie plots vertragen tot ik denk 90 want ik haalde 'm terug in, waarna ie teken deed dat ie ging bellen, schoot ie er terug vandoor en ter hoogte van Haasrode ging ie recht van het linkervak naar de afrit. Nu, toen had ik wel door dat ie zich opgejaagd voelde, want toen ik ook de afrit nam voor de lol, ging ie er als een zot vandoor Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.