Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 hour ago, ICM said:

Volgens mij is dat de reden waarom een periodiek herexamen er niet zal doorkomen. Dat zou een maatschappelijke ontwrichting veroorzaken. "Iedereen moet met de auto kunnen rijden".

Binnen 10 jaar is een rijbewijs niet meer relevant :ninja:

Geplaatst:
2 uren geleden, ir_fuel zei:

In tegenstelling tot die andere is hier geen wet rond.

Dat hebben ze in Portugal bv wel goed geregeld. Als je daar meerdere vakken hebt ben je verplicht het binnenste vak te pakken en pas naar het buitenste te gaan tussen de voorlaatste afslag en de laatste die je gaat pakken. Verkeer op de buitenkant moet je dan ook voorrang verlenen (wat in theorie niet nodig is als iedereen de wet volgt).

Als ze al eens correct pinkers gebruiken en op het vak blijven dat ze gekozen hebben ipv bochten af te snijden, het zou al veel zijn.

1 uur terug, wooter zei:

Maar allemaal heel moeilijk te meten...

Klopt.

Gsm-gebruik was ik nog vergeten trouwens.

Geplaatst:

Deze ochtend ook een plezante die als hij voor me reed 124 km/u ging rijden en als hij naar rechts ging versnelde als ik ter hoogte van zijn koffer zat, om dan terug links in te voegen. Achter mij dan een bumperklever waar het niet snel genoeg ging...

Bumperklever ging er dan maar rechts couperend voorbij en toen werd Mn voorligger wakker. Mijn bumperklever kwam ik later op de E40 terug tegen op het tweede rijvak en het moest zo snel niet meer.

Ik kan niet wachten op algehele trajectcontrole. Of misschien net niet want dan komen ze misschien bumperkleven om dan als de rijbaan vrij is, naast je te blijven hangen want trajectcontrole...

Geplaatst:
9 minuten geleden, Bompa zei:

Als ze al eens correct pinkers gebruiken en op het vak blijven dat ze gekozen hebben ipv bochten af te snijden, het zou al veel zijn.

Klopt.

Gsm-gebruik was ik nog vergeten trouwens.

GSM gebruik zal bij mij stoppen als ik de door mij gewenste snelheid mag rijden.

Ik geef toe, ik zondig dus aan GSM gebruik. Maar wat wil je? Urenlang taffelen aan triestige snelheden, ook als het veel rapper kan. Ik mis de dynamiek, zeker met trajectcontroles... dus ik ben het grondig oneens met @wooter. Die moet gewoon thuis gaan werken in plaats van in zijn batmobiel te stappen :P 

Geplaatst:

Dynamiek in de spits op de snelweg :facepalm:

Iedereen aan de AP en dan kan iedereen zijn GSM gebruiken. Echt, mijn pendelervaring is er enkel op vooruit gegaan met dat ding.

Geplaatst:
4 uren geleden, Bompa zei:

Inderdaad, dat is wat ik ervan denk. Het frappantste is, dat wij die regels proberen te volgen en diegene die moeten beschermd worden door  middel van die regels, niet. Vandaar dat ik voorstander ben om geen snelheidsboetes meer uit te schrijven maar zware boetes op niet rechts houden, niet gebruiken van pinkers, niet correct rotondes gebruiken, niet ritsen, onnodig hinderen, versnellen wanneer ingehaald wordt, .... (dan denk ik dat we de meeste ergernissen gehad hebben).

Gisteren in Alloo bij de wegpolitie.

2 Nederlanders die heel de tijd links blijven rijden. De agenten gingen naast de achterste Nederlander rijden en deden teken dat er rechts ook plaats. Die Nederlander had er geen gehoor naar dus gingen de agenten dan maar een 2de keer teken doen. Uiteindelijk ging die Nederlander wel naar rechts maar gaat hij rechts die eerste Nederlander voorbij rijden. Het ergste is dan nog dat de agent zelf zei dat hij er zo geïrriteerd van wordt van mensen die links blijven rijden maar boetes uitschrijven of even aan de kant zetten deden ze niet. :roll:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
47 minuten geleden, wooter zei:

Ik kan niet wachten op algehele trajectcontrole. 

Ha, de Belgen gaan maar al te graag naar rechts, als ze een snellere wagen zien komen dan.
Idem bij Flitspalen, zo'n verademende hoffelijkheid plots!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
41 minuten geleden, wooter zei:

Dynamiek in de spits op de snelweg :facepalm:

Iedereen aan de AP en dan kan iedereen zijn GSM gebruiken. Echt, mijn pendelervaring is er enkel op vooruit gegaan met dat ding.

Zoals altijd voeg jij een woordje toe.

Ik heb het nergens over 'spits'

Geplaatst:

Ook buiten de spits vind ik het eigenlijk belachelijk om "dynamiek" te gaan zoeken op de snelweg door het gaspedaal wat in te duwen.

Geplaatst:
1 uur geleden, msxx zei:

Ik geef toe, ik zondig dus aan GSM gebruik. Maar wat wil je?

Dat ge dat niet doet tiens.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Dat ge dat niet doet tiens.

Je hebt gelijk.

Geplaatst:

Deze middag ook weer feest... Kerel die halverwege de E40 een wiel van zijn aanhangwagen verliest. Het wiel blijft door rollen en in plaats van dat iemand dat wiel afschermt, rijdt iedereen kriskras voorbij dat wiel. Laat het ander maar oplossen. En als een ander het dan oplost (door een Model X scheef over 2 rijstroken te zetten) dan nog lopen klagen dat het verkeer voor 20 seconden geblokkeerd staat. Omdat er een wiel op de middelste rijstrook ligt, lullo.

De eigenaar van het wiel kon niet begrijpen hoe er niet 1, niet 2 maar 4 bouten van zijn aanhangwagen waren afgelopen... Misschien een momentsleutel voor sinterklaas vragen...

• 4 weken later...
Geplaatst:

In Belgie, en bijzonder in Brussel loopt toch alles mis, genoeg beelden daarvan in de journaals.

Bij zware verkeersongevallen nog eens wachten op parket, enz.

In skandinavie filmen ze alles en slepen direct weg met slachtoffers nog in de wrakken.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Ik rijd vanavond hier: https://tinyurl.com/yagp2m6z

en ik zie van links een Clio even snel als ik rijden, die ik normaal gezien op hetzelfde moment zal ontmoeten op de T. Ik vind dat ze nogal vlot rijdt, ik doe dat zelf ook, dus houd even in. Effectief, ook al is er geen enkel obstakel, die draait voor mijn neus af naar links dus mee met mijn rijrichting. Ik heb alsnog hard mogen remmen en claxonneerde van verwondering ... Dat kind verschoot zich een ongeluk en deed direct een sorry-teken. Even verder ging ze aan de kant staan en deed teken om ook te stoppen, en ze wou zich enorm verontschuldigen. Ik heb haar gezegd dat ik al heel erg blij was dat ze zich verontschuldigde, omdat meestal tegenwoordig iedereen agressief reageert. Ik wou wel weten hoe het kwam dat ze doorreed, ze zei dat ze me echt niet gezien heeft en langs geen kanten verstaat hoe dat kon. Eigenlijk dan nog een leuke babbel gehad, heb haar gezegd dat ze er niet hoeft van wakker te liggen, waarop ze me bedankte. Moest iedereen nu zo eens reageren, 't zou een pak aangenamer zijn.

Geplaatst:

Ze was ff verstrooid :D

Geplaatst:

Want ... de dag voordien een andere ervaring:

in een straat in de gemeente is er een tijdelijke versmalling voor een bouwwerf, die heel het voetpad inneemt, en waar duidelijk aan beide zijden "voetgangers oversteken" staat. Ik kom afgereden in de zone 30 en zie aan de overkant van die versmalling voor mijn voorligger iemand in een elektrische rolstoel. Aangezien het smal is, stop ik zodat die dame met haar rolstoel veilig verder kan. Op dat moment een vijftiger met drankneus en kindervoiture met een gastje van een jaar of twee erin, die op straat, naast die versmalling tussen mijn auto aan het wandelen is, waardoor ik nog moet wachten tot die pipo weg is. Op het moment dat die naast mijn open raam is, zeg ik hem dat hij voor zijn eigen veiligheid en dat van die kleinen beter zou oversteken, zoals de plakkaten aangeven.

Die antwoordt "gij zou beter wat trager rijden"

W - T - F ... ik stond stil  :lolz:

Als non-argument kon dat wel tellen. Ik riep "je zou beter van plaats wisselen met dienen kleinen, onnozelaar".

Geplaatst:

mijn grootste ergernis: files, files, files :( 

van cowboys, trek ik me niet al te veel aan ...

• 2 weken later...
Geplaatst:

Onlangs meegereden met iemand in Duitsland, die er niks beter op vond om met de SUV de hele tijd links te rijden op een 3-strooks ongelimiteerde Autobahn. Als ze dan in zijn gat begonnen te plakken of zelfs rechts inhaalden, begon hij er nog op te vloeken ook. Ik zat daar tenenkrullend te wachten tot hij eindelijk naar de middenstrook ging, maar dat deed hij enkel als midden- én rechterrijstrook vrij waren. Jammer genoeg duurde het niet lang of we reden weer links, en begon de kermis opnieuw. Was blij als ik terug in m'n eigen wagen zat.

Ik wilde geen opmerking geven omdat het een zakenrelatie is, maar zo leer je een ander z'n kleine kantjes toch kennen. :(

Geplaatst:

Vorige week in Duitsland ook. Eentje die 170 reed voor mij, waarschijnlijk voor zijn kar al "heel snel" en maar bleef links rijden met niemand in het midden en rechts. Ondertussen reed er achter mij ook al een auto. Ik begin te knipperen met de pharen en toen heeft hij 2 keer een brake check gedaan aan 170 :blink:

Uiteindelijk gaat hij naar rechts, vies gesticulerend naar mij, en terwijl ik links voorbij ga rijdt die kerel achter mij hem rechts voorbij op het eerste vak.

Wat een mongool :fp: 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
40 minutes ago, Goesting said:

Ik wilde geen opmerking geven omdat het een zakenrelatie is, maar zo leer je een ander z'n kleine kantjes toch kennen. :(

Al die slechte chauffeurs die je dagelijks tegenkomt, onderschat de hoeveelheid ervan niet in je vrienden- en kennissenkring.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid