Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
is dat dan weer gewijzigd?

vroeger waren dat toch 3 vakken (2 op en 1 voor de bussen terug)

van uw post maak ik uit dat er geen 3 maar 2 vakken meer zijn?

Wel vreemd, het was dus effectief zoals jij zegt, maar zo is het nu dus niet meer. 1 vak per rijrichting.

Geplaatst:

'k zal het volgende week goed uitkijken dan, dan kom ik er voorbij.

Geplaatst:

Ah nee! Weet je wat het is nu, nog steeds 3 baanvakken. 1 voor de auto's richting Sint Anna, 1 voor bussen (en misschien ook taxi's) richting Sint Anna, en 1 voor bussen en taxi's richting Zuid. Zo is de situatie nu.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Wat een bende mongolen op de baan, alsof ze uit de grond schieten door de regen.

En de wegen liggen er belachelijk slecht bij, m'n linkeroor doet zeer door de klop van in een (onzichtbaar) putje te rijden aan nog geen 20kmh.

Geplaatst:
Wat een bende mongolen op de baan, alsof ze uit de grond schieten door de regen.

En de wegen liggen er belachelijk slecht bij, m'n linkeroor doet zeer door de klop van in een (onzichtbaar) putje te rijden aan nog geen 20kmh.

vanmorgen ook al, aan 100 op het linkervak en 1 & 2 is leeg. dat ze dan opschuiven hé

Geplaatst:

Gisteren ook een goei. Vlak bij mijn werk is een kruispunt met voorrang van rechts, en er komt vrij regelmatig verkeer uit die straat. Nu staat er 9/10 een of andere camionette/camion geparkeerd rechts op de baan met zijn neus tot vlak aan (of soms zelfs een beetje over) die zijstraat. Dus wat doe ik aangezien de motorkap van mijn auto eerst komt en ik dan pas kan zien of er iemand afkomt: ik vertraag en rijd stapvoets tot ik iets kan zien van die zijstraat, en je mag er donder op zeggen dat 8 keer van de 10 er daar op dat moment 3-4 auto's uitkomen. Gisteren doe ik dus dezelfde move, maar dat was buiten de Marokkaan in zijn golf 3 met 1-C.... nummerplaat gerekend die ineens als een bezetene begint te toeteren om mij vervolgens plankgas voorbij te vliegen. Wat vond ik het toen jammer dat er niemand uit die zijstraat kwam....

hier dus : http://goo.gl/maps/g2HSl   (straat waar de bmw staat).

Er staat dus altijd een camionette geparkeerd langs die paaltjes in het midden, dus je ziet geen bal.

Geplaatst:
Gisteren ook een goei. Vlak bij mijn werk is een kruispunt met voorrang van rechts, en er komt vrij regelmatig verkeer uit die straat. Nu staat er 9/10 een of andere camionette/camion geparkeerd rechts op de baan met zijn neus tot vlak aan (of soms zelfs een beetje over) die zijstraat. Dus wat doe ik aangezien de motorkap van mijn auto eerst komt en ik dan pas kan zien of er iemand afkomt: ik vertraag en rijd stapvoets tot ik iets kan zien van die zijstraat, en je mag er donder op zeggen dat 8 keer van de 10 er daar op dat moment 3-4 auto's uitkomen. Gisteren doe ik dus dezelfde move, maar dat was buiten de Marokkaan in zijn golf 3 met 1-C.... nummerplaat gerekend die ineens als een bezetene begint te toeteren om mij vervolgens plankgas voorbij te vliegen. Wat vond ik het toen jammer dat er niemand uit die zijstraat kwam....

hier dus : http://goo.gl/maps/g2HSl   (straat waar de bmw staat).

Er staat dus altijd een camionette geparkeerd langs die paaltjes in het midden, dus je ziet geen bal.

Ik heb een Golf met 1-C.... -_-

Geplaatst:

die was te makkelijk, hup, terug in je moppentrommel shemoni

Geplaatst:

Het had nog goed gekund ook op die locatie.

Maar helaas. De goede lezer had opgemerkt dat het desbetreffende voertuig voorbij kwam GEREDEN.

Geplaatst:

Ik had ook bekan iets voor, de woensdag in Gent. Ik was op weg naar de Kantienberg en vlak voor dat brugje is er nog een straatje dat voorrang heeft.

Ik stop en laat ne second mijne rem los omdat mijne voet wegschoof. Gelukkig duwde ik snel genoeg op mijne rem want diene pippo achter mij stond op nauwelijks 10cm van mijne bumper.

Ik vraag me af wie in fout zou zijn moest ik er zijn tegen gebold..

Geplaatst:
Ik had ook bekan iets voor, de woensdag in Gent. Ik was op weg naar de Kantienberg en vlak voor dat brugje is er nog een straatje dat voorrang heeft.

Ik stop en laat ne second mijne rem los omdat mijne voet wegschoof. Gelukkig duwde ik snel genoeg op mijne rem want diene pippo achter mij stond op nauwelijks 10cm van mijne bumper.

Zou er schade zijn dan?

Heb het zelf ook al meegemaakt, ik reed toen nog met een L rond. Het ging bergop en ik rolde achteruit tegen mn achterligger.

Beetje klungelig om zo dicht bij een L-rijder te gaan staan en dan al helemaal bergop.

Swat, uitgestapt en was niks van schade aan geen van onze wagens. Aan de mijne hangde er zelfs een trekhaak..

Geplaatst:

Als jij achteruit bolt? Dan ben jij in fout.

Ik had laatst het omgekeerde voor: ik stond aan het rode licht te wachten achter een oude pee en nog een rij auto's. Het wordt groen, en oude pee laat zijn rem al los terwijl de rij voor hem zich nog in beweging aan het zetten is, maar hij begint tegelijk achteruit te bollen want het helt daar af. Ik kreeg hem net op tijd wakker geclaxonneerd.

Geplaatst:
Als jij achteruit bolt? Dan ben jij in fout.

Ik had laatst het omgekeerde voor: ik stond aan het rode licht te wachten achter een oude pee en nog een rij auto's. Het wordt groen, en oude pee laat zijn rem al los terwijl de rij voor hem zich nog in beweging aan het zetten is, maar hij begint tegelijk achteruit te bollen want het helt daar af. Ik kreeg hem net op tijd wakker geclaxonneerd.

Ja maar hoe ga jij bewijzen dat degene voor je achteruit bolde en dat jij er niet op reed? :(

Geplaatst:
Ja maar hoe ga jij bewijzen dat degene voor je achteruit bolde en dat jij er niet op reed? :(

dashcam? :D

Gast caoimhin
Geplaatst:

Mijn ma heeft dat ook eens gehad, gelukkig ook getuigen. Die madam dat achteruit was gebold heeft achteraf nog een tijd thuis gezeten omdat ze last had van haar nek en hoofd, van de slag :fp: :fp: Profiteren ja.

Geplaatst:

Ben zo eens tegen de Range voor me gebold. Op het moment dat ik 'm raak duwt hij ook op zijn rem.

Hij dacht dat hij tegen mij was gebold. :D

Geplaatst:

Dat kan inderdaad een probleem zijn als de tegenpartij van kwade wil is ... Nu heb ik al wel gehoord dat bij dat soort discussies een expert wel kan vaststellen wie wie heeft aangereden.

Geplaatst:

Het is en blijft een klassieker die steeds erger wordt.....derdevaksrijders met vak 1 en 2 leeg. De "recordbaan" is en blijft de E40 naar en van de kust. Daar ben je met zekerheid sneller als je alleen op vak 1 en 2 gaat slalommen dan wanneer je het derde vak gebruikt. Enfin ik denk dat je zelfs niet al te veel moet slalommen. Het wordt toch echt onwaarschijnlijk. Tegenwoordig zijn er bij die het echt met opzet doen. De rijdende verkeersapostelen.

Tijd dat daartegen misschien ook eens opgetreden wordt of men inhalen langs rechts gaat toelaten......

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Het is en blijft een klassieker die steeds erger wordt.....derdevaksrijders met vak 1 en 2 leeg. De "recordbaan" is en blijft de E40 naar en van de kust. Daar ben je met zekerheid sneller als je alleen op vak 1 en 2 gaat slalommen dan wanneer je het derde vak gebruikt. Enfin ik denk dat je zelfs niet al te veel moet slalommen. Het wordt toch echt onwaarschijnlijk. Tegenwoordig zijn er bij die het echt met opzet doen. De rijdende verkeersapostelen.

Tijd dat daartegen misschien ook eens opgetreden wordt of men inhalen langs rechts gaat toelaten......

Inderdaad. Ik moet daar altijd aan denken als ze terug overwegen om hier en daar een extra rijvak aan te leggen. Moesten ze eerst de wagens wat geordend krijgen, ze winnen al een vak.

Geplaatst:

De E17 tussen Gent en Antwerpen is anders ook meer dan de moeite. :D

Geplaatst:
dashcam? :D

Zou er graag een plaatsen maar dat mooi wegwerken is een utopie dus heb het al uit m'n hoofd gezet.

De stoten die ik elke dag zie/tegenkom :facepalm:

Klopt, ken ze vanbinnen en vanbuiten en 't is een ramp. Zeker op vrijdagavond.

Dan kan je soms 10 auto's rechts voorbij steken en dan zijn wij uiteraard de wegpiraten hé.

Geplaatst:
Inderdaad. Ik moet daar altijd aan denken als ze terug overwegen om hier en daar een extra rijvak aan te leggen. Moesten ze eerst de wagens wat geordend krijgen, ze winnen al een vak.

Een extra rijvak is ook geen avance, het eerste wat die linksrijders doen is een vak opschuiven :fp:

Op de E19 in Kontich zie je dat mooi, daar waar het van 3 naar 4 vakken gaat zie je ze ineens allemaal van 3 naar 4 schieten zonder echt aan te zetten om hun voorligger in te halen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid