gewoon ik 8.349 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Het is en blijft een klassieker die steeds erger wordt.....derdevaksrijders met vak 1 en 2 leeg. De "recordbaan" is en blijft de E40 naar en van de kust. Daar ben je met zekerheid sneller als je alleen op vak 1 en 2 gaat slalommen dan wanneer je het derde vak gebruikt. Enfin ik denk dat je zelfs niet al te veel moet slalommen. Het wordt toch echt onwaarschijnlijk. Tegenwoordig zijn er bij die het echt met opzet doen. De rijdende verkeersapostelen. Tijd dat daartegen misschien ook eens opgetreden wordt of men inhalen langs rechts gaat toelaten...... alle dagen feest Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Een extra rijvak is ook geen avance, het eerste wat die linksrijders doen is een vak opschuiven Op de E19 in Kontich zie je dat mooi, daar waar het van 3 naar 4 vakken gaat zie je ze ineens allemaal van 3 naar 4 schieten zonder echt aan te zetten om hun voorligger in te halen. My point exactly. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Zou er graag een plaatsen maar dat mooi wegwerken is een utopie dus heb het al uit m'n hoofd gezet.De stoten die ik elke dag zie/tegenkom Klopt, ken ze vanbinnen en vanbuiten en 't is een ramp. Zeker op vrijdagavond. Dan kan je soms 10 auto's rechts voorbij steken en dan zijn wij uiteraard de wegpiraten hé. Ben daar idd bijna ook elke vrijdagavond te vinden, dat is zowat het ultieme derdebandsrijder orgasme. Volgens mij is dat het forum ritje van www.verkeersapostelen.be Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Nu heb ik al wel gehoord dat bij dat soort discussies een expert wel kan vaststellen wie wie heeft aangereden. Als dat niet heel hard was vraag ik mij toch af hoe die dat gaat zien ... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Ben daar idd bijna ook elke vrijdagavond te vinden, dat is zowat het ultieme derdebandsrijder orgasme. Volgens mij is dat het forum ritje van www.verkeersapostelen.be haha ben wel es op de vingers getikt door zo'n flikken jeep. Kon niet meer dan 90-100 rijden maar wisselen van rijvak vonden ze niet zo leuk. Ze hebben liever dat je als een schaap in het rijtje blijft Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Een extra rijvak is ook geen avance, het eerste wat die linksrijders doen is een vak opschuiven Op de E19 in Kontich zie je dat mooi, daar waar het van 3 naar 4 vakken gaat zie je ze ineens allemaal van 3 naar 4 schieten zonder echt aan te zetten om hun voorligger in te halen. Jamaja, de gps zegt dat enkel de twee linkse rijvakken naar Brussel gaan! Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Geplaatst: 6 februari 2013 Jamaja, de gps zegt dat enkel de twee linkse rijvakken naar Brussel gaan! Als ze naar Brussel moeten, dan zijn ze toch in de verkeerde richting aan het rijden Het is richting Antwerpen dat er een vak bijkomt in Kontich he. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Als ze naar Brussel moeten, dan zijn ze toch in de verkeerde richting aan het rijden Het is richting Antwerpen dat er een vak bijkomt in Kontich he. Juist ja. Mijn excuses. Mij valt het op dat ze in de andere richting allemaal naar links schuiven om in elkaars weg te rijden, en dat er rechts altijd redelijk wat plaats is... Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Daarnet achter een achterlijk wijf gestaan dat op een rondpunt voorrang van rechts aan het geven was. En er stond gigantisch veel volk! Na lang op mijn claxon gedrukt te hebben, ben ik haar maar gaan vragen wat ze precies van plan was. Ze beweerde dat er nooit een rondpunt was geweest en dat ze daar alle dagen voorbij rijdt Is ze dan toch vertrokken en rijdt ze dan verder los door het rood. Het ergste was dat ze rond de 30 moet geweest zijn, hoe is die trien ooit aan een rijbewijs gekomen. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Zou er schade zijn dan?Heb het zelf ook al meegemaakt, ik reed toen nog met een L rond. Het ging bergop en ik rolde achteruit tegen mn achterligger. Beetje klungelig om zo dicht bij een L-rijder te gaan staan en dan al helemaal bergop. Swat, uitgestapt en was niks van schade aan geen van onze wagens. Aan de mijne hangde er zelfs een trekhaak.. Tgoh ik weet het niet, der kan rap een clipje van een bumper afbreken, zeker bij moderne wagens. Ergens vind ik het wel vreemd dat er geen wet is die een minimumafstand oplegt bij het stilstaan. Zelf stop ik nooit te dicht achter mijn voorligger, om dergelijke zaken te vermijden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Geplaatst: 6 februari 2013 Waarom zou er een minimum afstand zijn? Dat zou alleen maar tot discussie leiden, en in principe ben je er zelf voor verantwoordelijk dat je niet achteruit bolt. Zelfs op een heuvel moet je kunnen starten zonder achteruit te bollen. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Tgohja dat klopt maar imo ben je maar een idioot als je kort achter je voorligger gaat stoppen. Kdoe het, zoals eerder gezegd, nooit. Ook al ben ik blijkbaar in mijn recht als iemand tegen mij bolt, het is me de miserie niet waard om te kunnen zeggen "Ik heb gelijk". Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Tgohja dat klopt maar imo ben je maar een idioot als je kort achter je voorligger gaat stoppen. Kdoe het, zoals eerder gezegd, nooit. Ook al ben ik blijkbaar in mijn recht als iemand tegen mij bolt, het is me de miserie niet waard om te kunnen zeggen "Ik heb gelijk". Ik durf dat wel eens met opzet te doen, als die voor mij niet aanschuift bv. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 De R0 is toch elke ochtend een dikke ramp hoor Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Ik durf dat wel eens met opzet te doen, als die voor mij niet aanschuift bv. Doet da maar ni bij mij, het is bewezen dat ne Citroën sterker is als nen BMW Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Het is en blijft een klassieker die steeds erger wordt.....derdevaksrijders met vak 1 en 2 leeg. De "recordbaan" is en blijft de E40 naar en van de kust. Daar ben je met zekerheid sneller als je alleen op vak 1 en 2 gaat slalommen dan wanneer je het derde vak gebruikt. Enfin ik denk dat je zelfs niet al te veel moet slalommen. Het wordt toch echt onwaarschijnlijk. Tegenwoordig zijn er bij die het echt met opzet doen. De rijdende verkeersapostelen. Tijd dat daartegen misschien ook eens opgetreden wordt of men inhalen langs rechts gaat toelaten...... Deze ochtend heb ik hieraan 280 virtuele euro's verdiend. (130 km) Per rechts voorbijgestoken auto verdien ik 10 virtuele euro. En dit is niet door apetoeren uit te halen, nee, door gewoon te naderen, en dan langzaam voorbij te gaan. Ik heb er zeker 5 gehad die lichtconcerten geven. Onbegrijpelijk. En ... ik heb me eens gevaarlijk gedragen. Eentje was echt frappant. Gewoon alleen op 't middenvak. Kon me van ver zien komen. Ik heb op 10 cm van zijn spiegels gereden. Daar moet je jou toch een aap van schrikken. Maar nee hoor, wagentje zat vast op dat vak. En een Insignia diesel is belachelijk traag Madame wou me eens voorbijsteken na haar lichtconcert. Hernemingen bye! Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 haha ben wel es op de vingers getikt door zo'n flikken jeep. Kon niet meer dan 90-100 rijden maar wisselen van rijvak vonden ze niet zo leuk. Ze hebben liever dat je als een schaap in het rijtje blijft Je moet steeds uiterst rechts houden, zou mijn repliek zijn. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 En als de verkeersdrukte hoog is mag je rechts voorbij, want dan is dat niet beschouwd als inhalen. Mij lijken heelder treinen auto's op de linkerband een serieuze verkeersdrukte. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Dat is ook m'n uitleg die ik gereed hou als ze me zouden tegenhouden Ofwel "die auto vertraagde en ik vond het niet veilig om het verkeer achter me onnodig op te houden" Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 Een extra rijvak is ook geen avance, het eerste wat die linksrijders doen is een vak opschuiven Op de E19 in Kontich zie je dat mooi, daar waar het van 3 naar 4 vakken gaat zie je ze ineens allemaal van 3 naar 4 schieten zonder echt aan te zetten om hun voorligger in te halen. Daar heb ik het al zoveel keer mijn auto kunnen prakken. Direct als dat vak er is gas geven en opschuiven, die voor u begint ook op te schuiven als je er al half naast zit. En kwaad dat ze dan altijd zijn Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 En een Insignia diesel is belachelijk traag Madame wou me eens voorbijsteken na haar lichtconcert. Hernemingen bye! Er zijn van die insignia's die hopeloos achter moeten blijven bij mijn 190. En dan is het erg gesteld Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 Tgohja dat klopt maar imo ben je maar een idioot als je kort achter je voorligger gaat stoppen. Kdoe het, zoals eerder gezegd, nooit. Ook al ben ik blijkbaar in mijn recht als iemand tegen mij bolt, het is me de miserie niet waard om te kunnen zeggen "Ik heb gelijk". Als er een paar auto's staan ga ik nu ook wel dicht staan. Tegen dat het groen is is iedereen al een meter opgeschoven... Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 Waarom zou er een minimum afstand zijn? Dat zou alleen maar tot discussie leiden, en in principe ben je er zelf voor verantwoordelijk dat je niet achteruit bolt. Zelfs op een heuvel moet je kunnen starten zonder achteruit te bollen. Wanneer er een eikel te dicht achter mij stopt (vaak bestelwagens), dan steek ik 'm in achteruit en rij ik tot de parkeersensoren continu piepen. Aan de volgende lichten eventueel opnieuw, hoewel de meeste dan wel een mooie afstand laten. Het is gewoon een ergernis voor mij dat iemand zooo dicht achter mij komt staan (veiligheid bij eventuele aanrijdingen achter hem (kop-staart), beleefdheid/hoffelijkheid,...) Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 WTF kan het mij schelen hoe dicht ze achter mij komen staan 2 Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 7 februari 2013 Geplaatst: 7 februari 2013 WTF kan het mij schelen hoe dicht ze achter mij komen staan Mij wel, is praktisch het enige wat mij stoort in het verkeer to be honest Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.