Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

denk het ook, dan :D

Op 200m ga ik slechts eentje voorbij op het eerste als ze op het tweede en het derde aan 110 naast elkaar hangen. Een gat van 200m vullen is voor driftkikkers, dat is nog amper middenvakrijden te noemen tenzij je dezelfde snelheid hebt als die op het eerste. Of trager. Al allemaal gezien.

Geplaatst:

mochten de middenvakrijders de 10sec regel toepassen dan zou 't verkeer al een pak vlotter gaan...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ook juist. Nu kunnen we meestal niet slalommen :D

Geplaatst:

Mensen die op het linkervak 120 rijden, naar 140 optrekken, terug naar 120 laten zakken en terug naar 140, etc. Al zwalpend over de baan, zat dus.

Dan nog ene die met dagrijlichten of standlichten reed (en dus ook zonder brandende achterlichten), 's avonds, en geen enkele tegenligger die ook maar een teken doet. En mijn lichtsignalen straal negeert.

En nog een Golf 2 met nr.-plaat 1-Cxx-xxx met 5 man erin, zonder remlichten, die alles dichtsmijt en zich gewoon in achteruit zet om parallel te parkeren met ik die op 2 meter van z'n achterbumper staat.

Allemaal zien passeren vanavond. En dat moet je maar allemaal slikken als medeweggebruiker.  :)

Gast caoimhin
Geplaatst:
Dan nog ene die met dagrijlichten of standlichten reed (en dus ook zonder brandende achterlichten)

Als mijn dagrijlichten aanstaan, dan branden mijn achterlichten ook :D

Geplaatst:
Als mijn dagrijlichten aanstaan, dan branden mijn achterlichten ook :D

Bij deftige auto's is dat inderdaad zo.

Gast caoimhin
Geplaatst:
Bij deftige auto's is dat inderdaad zo.

Heb dat wel zelf moeten activeren via VAG-COM :D

Geplaatst:
Mensen die op het linkervak 120 rijden, naar 140 optrekken, terug naar 120 laten zakken en terug naar 140, etc. Al zwalpend over de baan, zat dus.

Dan nog ene die met dagrijlichten of standlichten reed (en dus ook zonder brandende achterlichten), 's avonds, en geen enkele tegenligger die ook maar een teken doet. En mijn lichtsignalen straal negeert.

Dat lijkt me toch redelijk logisch

Geplaatst:
 Dat lijkt me toch redelijk logisch

Hij bedoelt dat ze niet reageren op zijn standlichten terwijl zijn dimlichten zouden moeten branden vooraan.

Geplaatst:
Heb dat wel zelf moeten activeren via VAG-COM :D

Ik ging er van uit dat de achterlichten in de meeste gevallen mee branden, my bad!

Gast caoimhin
Geplaatst:
Ik ging er van uit dat de achterlichten in de meeste gevallen mee branden, my bad!

Standaard enkel als de xenons aanstaan, niet bij led's only. Maar heb dat via VAG-COM aangezet, dus eigenlijk branden mijn achterlichten nu altijd tijdens het rijden.

Geplaatst:

Volvo... :inlove:

Ik kan mijn lichten niet vergeten in te schakelen!

Geplaatst:
Daarom geloof ik ook niet dat er tussen de forummers geen middenvakplakkers zitten.

Dat is zoals op een extreem-rechts forum bekennen dat je homo bent, dat gaat niet gebeuren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Met al die sneeuw ligt de sneeuw rechts op de rijvakken wat hoger.

Iedereen rijdt in het midden van de baan en dan bekijkt men je vies omdat je verwacht dat ze wat meer op hun eigen rijvak rijden. :fp:

Geplaatst:
mochten de middenvakrijders de 10sec regel toepassen dan zou 't verkeer al een pak vlotter gaan...

10sec regel?

Geplaatst:

Als ge 10 seconden kunt rijden voor ge aan de volgende zit op het rechtervak GA DAN AAN DE FUCKING KANT IPV IN MIJNE WEG TE BLIJVEN RIJDEN 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Als ge 10 seconden kunt rijden voor ge aan de volgende zit op het rechtervak GA DAN AAN DE FUCKING KANT IPV IN MIJNE WEG TE BLIJVEN RIJDEN 

inderdaad, ik denk wel dat de wegcode 15 sec zegt maar dan nog. Rechtsrijden zou al veel miserie oplossen, in NL krijg je daar een boete voor maar in BE flitsen ze liever of geven ze je een boete omdat je rechts inhaalt.

Geplaatst:
inderdaad, ik denk wel dat de wegcode 15 sec zegt maar dan nog. Rechtsrijden zou al veel miserie oplossen, in NL krijg je daar een boete voor maar in BE flitsen ze liever of geven ze je een boete omdat je rechts inhaalt.

De wegcode zegt daar juist niks over, daar staat gewoon dat je rechts moet rijden wanneer je kan.

In Duitsland hanteert de politie in de praktijk de 10 seconden regel, in België moet de eerste linksplakker nog beboet worden.

Geplaatst:
De wegcode zegt daar juist niks over, daar staat gewoon dat je rechts moet rijden wanneer je kan.

In Duitsland hanteert de politie in de praktijk de 10 seconden regel, in België moet de eerste linksplakker nog beboet worden.

tuttut. Ik ken iemand die een boete heeft gekregen wegens middenvaksrijden. Ze was daar furieus over omdat ze in haar ogen niets verkeerds had gedaan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ze zouden er beter de één-nul-regel van maken...

Als je 1 seconde naar rechts kan en daarbij 0 objecten tegenkomt, dan moet je dat doen :D

Geplaatst:
Ze zouden er beter de één-nul-regel van maken...

Als je 1 seconde naar rechts kan en daarbij 0 objecten tegenkomt, dan moet je dat doen :D

de meeste hebben al 15 sec nodig om van vak te wisselen :facepalm:

Ze blijven dan nogal graag eens express wat op 2 vakken rijden maar als er een gat is duik ik erin :lolz:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wou me vanmorgen parkeren aan de kapper, was net op tijd voor m'n afspraak, wil me fileparkeren (1,5 gewone plaats vrij, met daarvoor een lege gehandicaptenplaats en daarachter een poort) ik zie dat er iemand in een dichtbijliggende T splitsing mijn rijvak wil oprijden en zet me snel in die gehandicaptenplaats, rij zachtjes naar achter.
Komt die pipo(gepensioneerde) toch wel net achter mij staan om zijn vrouw naar den bakker te laten gaan en ondertussen sta ik daar vast... :fp:
Heb mij 20 meter verder mogen stellen (plaats genoeg trouwens) en es op z'n ruitje geklopt en aangemaand om het open te, maar hij negeerde mij en bleef voor zich uitkijken.

Hoe lust mensen dat toch zo de klootzak uit te hangen...

Geplaatst:
Wou me vanmorgen parkeren aan de kapper, was net op tijd voor m'n afspraak, wil me fileparkeren (1,5 gewone plaats vrij, met daarvoor een lege gehandicaptenplaats en daarachter een poort) ik zie dat er iemand in een dichtbijliggende T splitsing mijn rijvak wil oprijden en zet me snel in die gehandicaptenplaats, rij zachtjes naar achter.

Komt die pipo(gepensioneerde) toch wel net achter mij staan om zijn vrouw naar den bakker te laten gaan en ondertussen sta ik daar vast... :fp:

Heb mij 20 meter verder mogen stellen (plaats genoeg trouwens) en es op z'n ruitje geklopt en aangemaand om het open te, maar hij negeerde mij en bleef voor zich uitkijken.

Hoe lust mensen dat toch zo de klootzak uit te hangen...

Gisteren ook zoiets voorgehad...

Was hier voetbal en het was echt DRUK.

Ik reed in een straat waar auto's aan beide kant stonden geparkeerd en je dus niet meer met 2 kon passeren.

Er reed een wagen voor me en die gaat naar rechts, ik dacht om uit te wijken voor de tegenliggers. Dus ik ga mee achter hem staan, knalt die aap hem toch wel niet in achterruit om te parkeren zekr.

Die gast dacht dat ik "zijn" parkeerplaats wou innemen. :facepalm:

Gelukkig had ik een goede claxon en duidelijke grootlichten, of ik kon een aanrijdingsformulier invullen. Die gast stapte vervolgens uit, nog steeds er vol van overtuigd dat ik zn parkeerplaats wou innemen en dan toch maar ff uitgelegd dat ik gewoon mee uitweek met hem. Kon ie gelijk afdruipen, agressieve chauffeurs :unsure:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid