janvkn 5.568 Geplaatst: 28 februari 2013 Auteur Geplaatst: 28 februari 2013 Ook hatelijk: mensen die te traag rijden, houden meestal ook niet rechts maar gaan tegen de middenstreep rijden, zodat je ook nog eens geen zicht hebt op de tegenliggers om in te halen... Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Met welke combinatie rij jij? En merk en pk's van de trekker, of is het een vaste? Vaste DAF CF van net geen 12m met space cab en mtm van 18ton. Wel 310pk uiteraard met de manuele 8bak. De ophanging is wat te zacht van zo een DAF, maar dat spelt sleurt wel voor dood. Wat soms een frustratie is van de medeweggebruikers die denken die vrachtwagen not voor het volgend rond punt in te halen maar niet durven op het 2de vak te blijven. Als ik ze dan nog eens uit rem is het spel helemaal compleet. Nuja, beetje chauffeur moet een vrachtwagen wel sneller af zijn. Maar stoten dat je soms ziet. Soms zelfs aan lichten dat ze naast mij komen staan en toch nog op hun doos krijgen. Terwijl de 0 - 90 toch nog steeds richting 20s zal gaan. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 te gek Ik zou wel eens een dagje willen meerijden ... kan je veel uit leren denk ik. Liever dat dan een ritje in één of andere blitse forumkar. Maar helaas; mocht het mogelijk zijn, ik zou niet weten wanneer ik dat moet doen. Quote
bertds 207 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Ergernis: Afrit De Pinte op de E17 richting Kortrijk. WTF!!!!!! Afrit telt 2 rijstroken die dan naar 1 gaat en toch staan de mensen liever allemaal achter elkaar op 1 rijstrook tot aan de pechstrook op de E17!!!!!!!!!!! Het is toch 1 rijstrook die naar twee gaat? En de meeste moeten naar rechts, waardoor het vak naar links inderdaad meestal leeg is Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 te gekIk zou wel eens een dagje willen meerijden ... kan je veel uit leren denk ik. Liever dat dan een ritje in één of andere blitse forumkar. Maar helaas; mocht het mogelijk zijn, ik zou niet weten wanneer ik dat moet doen. Altijd welkom natuurlijk. Denk wel veel zaken dat je dan ziet dat je eigenlijk zelf ook doet maar niet bij stil staat dat je een vrachtwagen dan aan het hinderen bent. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Speciaal voor @@janvkn : Broodje halen: Ik had dorst: 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Op de gehandicapte plaats staan en gedeeltelijk over die witte gearceerde lijnen geeft je meer streetcredits! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Op de gehandicapte plaats staan en gedeeltelijk over die witte gearceerde lijnen geeft je meer streetcredits! Mja, daar hinder je niemand mee meestal 1 Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Ergernis: Afrit De Pinte op de E17 richting Kortrijk. WTF!!!!!! Afrit telt 2 rijstroken die dan naar 1 gaat en toch staan de mensen liever allemaal achter elkaar op 1 rijstrook tot aan de pechstrook op de E17!!!!!!!!!!! Het is toch 1 rijstrook die naar twee gaat? En de meeste moeten naar rechts, waardoor het vak naar links inderdaad meestal leeg is Afslag naar links is er niet meer. Iedereen verplicht naar rechts richting makro. Maar wat vind jij veiliger: de twee stroken gebruiken of allemaal op 1 rijstrook blijven staan met als gevolg dat de mensen achter elkaar staan op de pechstrook van de e17????????? Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Dit is België. De pechstrook natuurlijk! Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Echt truckersstyle is links rechts links. En kan er in variëren. Vb, iemand laat je voor maar faart niet is links rechts. Faart die wel, hetzelfde maar 2X. Hoe gelukkiger ik ben met de hoffelijkheid van een ander, hoe langer het bedanken duurd en eventueel bij een oprit en ze halen mij in, danook nog hand opsteken en faren eens ingehaald natuurlijk. Je moet iets doen achter het stuur e... Ik heb niet genoeg Facebook vrienden om mij daar heel de tijd met bezig te houden. Al een geluk het forum er is! Ja! Dat links, rechts, links is wat ik bedoelde, niet de 'gevarenmodus'. Aantal keer in functie van je contentement, dat kende ik niet :-) Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 ? Gij komt rap af, de baan is leeg. Er rijden 2 mongols vlak achter elkaar..... de achterste van de 2 start zijn inhaalbeweging op de voorste met 0,1 km/h verschil, terwijl jij nadert met 40+ km/h verschil op die 2. Maar toch doen ze het, net voor je neus, zonder je eerst te laten passeren, wat hun geen extra tijd of brandstof had gekost. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Wat mij aan dergelijke maneuvers altijd opvalt, is dat ze veel sneller naar links komen dan dat ze terug naar rechts gaan! Klopt volledig maar ergste is dat er dus niet kijken hé. Ze gaan gewoon naar links zonder pinker, dan zien ze opeens oei er komt een auto af, trekken ze aan dat stuur voor dood waardoor hun boot begint te wiebelen en dan blijven ze meestal gewoon in hun vak rijden. Dan denk ik meestal van waarom wilde je dan in godsnaam van vak veranderen. Had er vandaag ook weer eentje Tegenligger die halverwege de bocht rechtdoor stuurt. Ik zal wel uitwijken op het fietspad? Hier kan ik wekelijks mijn auto laten plooien als ik wil. Auto's komen de straat (links) uitgereden en denken dat ze met een vrachtwagen rijden waardoor ze meestal op mijn kant zitten. Daar rem ik altijd en maar best ook want 't heeft al een paar keer niets gescheeld en dan weten ze uiteraard van niets hé. http://goo.gl/maps/4IjTX Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 In Zellik denk de helft dat het Marrakesh is, voetpaden langs beide kanten en toch gewoon op straat lopen. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Gisteren dus met de A3 op baan. Gisterenavond op dit punt: https://maps.google.be/maps?q=campusstraat&ll=51.005843,3.710943&spn=0.002154,0.004581&hnear=Campusstraat,+9052+Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&gl=be&t=h&z=18&layer=c&cbll=51.005717,3.71036&panoid=zps_RWYxYPZr2Z9Z3_ZvkQ&cbp=12,218.51,,0,10.96 Bemerk het schooltje aan de overkant. Ik kom aan de straat, zie in de verte een wagen afkomen, sneller dan 50, maar redelijk veraf, ik rijd de straat op naar rechts. Voorrang van rechts bleek de andere bestuurder onbekend, want hij kwam met zijn S-max busje tot vlak achter mij rijden, grootlichten aan, hevig gesticulerend, alles er op en er aan. Komen we aan de lichten van de N60, die altijd lang rood blijven en waar het aanschuiven is, https://maps.google.be/maps?q=hutsepotstraat&ll=51.00857,3.702242&spn=0.008614,0.018325&hnear=Hutsepotstraat,+9052+Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&gl=be&t=h&z=16&layer=c&cbll=51.008644,3.702084&panoid=Brv5Ou0Fq-JZDN8b14Djzw&cbp=12,313.64,,0,6.18 zit meneer daar nog altijd van zijn kloten te maken wat voor een zot ik was. Het was erg lang geleden, maar ik ben toch eens uitgestapt. Met een grote glimlach naar zijn auto toegestapt en gezegd dat voorrang van rechts de basisregel is. Hij heeft me niet aangekeken, de klojo. 1 Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Oppassen, hoor. Voor hetzelfde geld viel hij je aan met een biefstuk of zo. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Oppassen, hoor. Voor hetzelfde geld viel hij je aan met een biefstuk of zo. Staan de biefstukken niet te duur daarvoor ? Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Ik mag niet meer uitstappen van mijn werkgever. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 degoutant. tegen 5 per uur en geen plek om in te halen Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Nog degoutanter is dat die paarden gene kakzak aan hebben... Maar owee als uw kuttelekker een drolleke in de goot achterlaat!! Quote
toere 16.927 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 degoutant.tegen 5 per uur en geen plek om in te halen Efkes claxoneren kan helpen hoor Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Nog degoutanter is dat die paarden gene kakzak aan hebben... Maar owee als uw kuttelekker een drolleke in de goot achterlaat!! die linkse heeft idd een schoon kakske achtergelaten. Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Nog degoutanter is dat die paarden gene kakzak aan hebben... Maar owee als uw kuttelekker een drolleke in de goot achterlaat!! Daar zijn wij heel strikt in. Zo'n zak aan en anders niet de weg op met die beesten. Wij gaan ook altijd zo snel mogelijk uit de weg maar dat is voor sommigen nog niet goed genoeg. Wat ik me dan afvraag: mensen die dan rakelings langs een paard knallen, wat denken die dat ze bezig zijn? Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 1 maart 2013 Geplaatst: 1 maart 2013 Daar zijn wij heel strikt in. Zo'n zak aan en anders niet de weg op met die beesten. Wij gaan ook altijd zo snel mogelijk uit de weg maar dat is voor sommigen nog niet goed genoeg. Wat ik me dan afvraag: mensen die dan rakelings langs een paard knallen, wat denken die dat ze bezig zijn? in dit geval, konden ze toch gemakkelijk ffkes achter elkaar lopen en de auto's laten passeren? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.