janvkn 5.568 Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Geplaatst: 14 mei 2013 Al eens een normale parking gezien? Die dingen staan overvol tegenwoordig. En hoe moet die trucker, als hij thuis slaapt, naar zijn truck geraken? Met de auto? Euhhh ... ik denk niet dat die Poolse trucker naar huis is gaan slapen. Overigens, parkeerplekken genoeg ook buiten de bbk hier. Langs heel de ring kan je bijna staan, en in het industriepark is er ook een zone voor aangelegd, en dan en heb ik het nog niet over de parkeerterreinen langs de E34. Nee, wat waarschijnlijker is is dat die trucker gisteren net te laat was om nog te kunnen laden of lossen bij het bedrijfje hier tegenover, en dat hij dan gedacht heeft: fuck it, ik zet me gauw hier. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Jij zou net hetzelfde gedaan hebben moest jij met zo een ding rijden . Er was toch parking genoeg? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Geplaatst: 14 mei 2013 Jij zou net hetzelfde gedaan hebben moest jij met zo een ding rijden . Er was toch parking genoeg? Ik denk het niet, want ik zou weten dat ik daar geen 14u mag staan en dat dat überhaupt geen plaats is die bedoeld is voor vrachtwagens. Het feit dat daar niet elke dag een vrachtwagen staat bewijst dat de meeste truckchauffeurs er net zo over denken. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Die trucker is te laat voor zijn klant en kan mss niet meer rijden e. Dan nog eens het feit dat we in België wonen. Mijn GPS, speciaal voor vrachtwagens, is uitgerust met alle vrachtwagenparkings. In België echter herkent die geen enkele... Begin maar te zoeken als pool. Dan nog eens dat! die al moet maken dat zijn rij en rusttijden in orde moeten zijn (kijk maar eens naar al die vrachtwagens op de pechstrook bij zware file, of denk je dat dat voor de fun is?) en die kerel doet er ook alleen maar verlies op. Die gaat toch van niemand zijn zonlicht afnemen e? Om op ge België gedoe dan nog door te gaan, denk je zelf dat dat ontspannend is om met 18meter en 44ton door 't stad te rijden? Wat doen al die bedrijven daar? Waarom is industrie en woon niet afgesloten van elkaar? Maar das wss ook de fout van die trucker... 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Denk je trouwens dat die het leuk vindt om naast de weg te slapen? 1 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Geplaatst: 14 mei 2013 Die trucker is te laat voor zijn klant en kan mss niet meer rijden e.Het is nog geen 500 meter tot aan de Ring (langswaar hij wellicht gekomen is) Dan nog eens het feit dat we in België wonen. Mijn GPS, speciaal voor vrachtwagens, is uitgerust met alle vrachtwagenparkings. In België echter herkent die geen enkele... Begin maar te zoeken als pool.Tja, moet je maar aan denken eer je in België komt werken als Pool. Straks moeten ze de verkeersregels hier ook nog niet meer kennen... Om op ge België gedoe dan nog door te gaan, denk je zelf dat dat ontspannend is om met 18meter en 44ton door 't stad te rijden? Wat doen al die bedrijven daar? Waarom is industrie en woon niet afgesloten van elkaar? Maar das wss ook de fout van die trucker... Mijn fout is 't alvast ook niet. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Geplaatst: 14 mei 2013 Denk je trouwens dat die het leuk vindt om naast de weg te slapen? Comes with the job denk ik dan. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Mooie mentaliteit... Ik doelde er trouwens eerder op dst een parking echt wel aangenamer is om te slapen. Dus de kans dat het niet gewoon uit gemakzucht is dat die daar slaapt is groot. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Zo'n dashcam, is dat wettelijk of verzekeringsgewijs iets waard bij een aanrijding of dergelijke? Kan mij niet voorstellen dat ik daar dag in dag uit mee bezig zou zijn als ik omnium heb. Is dat dan met een geheugenkaartje dat je elke dag terug moet wissen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Zo'n dashcam, is dat wettelijk of verzekeringsgewijs iets waard bij een aanrijding of dergelijke? Kan mij niet voorstellen dat ik daar dag in dag uit mee bezig zou zijn als ik omnium heb. Is dat dan met een geheugenkaartje dat je elke dag terug moet wissen? Je hebt een paar opties, maar de meeste dashcams doen aan loop recording waarbij video in bestandjes van 5 minuten elk wordt opgeslagen en het toestelletje automatisch de oudste bestanden wist. Is het wat waard? De rechter en verzekeringsmaatschappijen zijn vrij de beelden te negeren, maar het wordt moeilijk voor de tegenpartij om de politie en verzekeringsmaatschappijen wat voor te liegen. Kan soms helpen bij het sneller afhandelen van aansprakelijkheid tussen verzekeringsmaatschappijen... De jouwe zal zich gesterkt voelen om er een zaak van te maken als de tegenpartij weigert, en de maatschappij van de tegenpartij kan de tegenpartij erop wijzen dat ze zwak staan... Psychologisch kan dat veel schelen tegenover een tegenpartij die denkt dat ie er zich uit kan liegen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Geplaatst: 14 mei 2013 Zo'n dashcam, is dat wettelijk of verzekeringsgewijs iets waard bij een aanrijding of dergelijke? Kan mij niet voorstellen dat ik daar dag in dag uit mee bezig zou zijn als ik omnium heb. Is dat dan met een geheugenkaartje dat je elke dag terug moet wissen? Is dat niet met een circulaire buffer? (Oudste beeldmateriaal wordt continu overschreven door nieuw beeldmateriaal) Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Ik stel voor dat janvkn de volgende keer eens aan de (Poolse) trucker gaat vragen waarom hij daar staat, dan moet er niet meer gegokt worden Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Tja, moet je maar aan denken eer je in België komt werken als Pool. Straks moeten ze de verkeersregels hier ook nog niet meer kennen... Zeker dat het een pool is? Kan gerust een Belg zijn hoor waarvan zijn baas een zetel in Polen opgezet heeft Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Of een nederlandse camion met een italiaans adres op en een pool achter het stuur, kan allemaal, iig diegene die van verder komen dan broze buurlanden verpesten het voor de rest, oostblokkers op kop! Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Je hebt een paar opties, maar de meeste dashcams doen aan loop recording waarbij video in bestandjes van 5 minuten elk wordt opgeslagen en het toestelletje automatisch de oudste bestanden wist. Is het wat waard? De rechter en verzekeringsmaatschappijen zijn vrij de beelden te negeren, maar het wordt moeilijk voor de tegenpartij om de politie en verzekeringsmaatschappijen wat voor te liegen. Kan soms helpen bij het sneller afhandelen van aansprakelijkheid tussen verzekeringsmaatschappijen... De jouwe zal zich gesterkt voelen om er een zaak van te maken als de tegenpartij weigert, en de maatschappij van de tegenpartij kan de tegenpartij erop wijzen dat ze zwak staan... Psychologisch kan dat veel schelen tegenover een tegenpartij die denkt dat ie er zich uit kan liegen. Dus de beelden mogelijk wel of niet wettelijk gebruikt worden als bewijs, waar staat dat ergens? Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Dat staat nergens... Net zoals een getuige ook wettelijk wel of niet gebruikt kan worden als bewijs... De bewijswaarde van die beelden is evenveel als een getuige of je remsporen of de opgelopen schade aan voertuigen en straatmeubilair, maar het wordt voor een rechter ook moeilijk om na het zien van de beelden een ander oordeel te vellen dan de feiten die op je camera staan... De mensen die hun smartphone of videocamera boven halen en een ongeluk of ramp filmen, doen dit ook niet als bewijsvergaring, maar vaak worden die beelden toch gebruikt in het onderzoek. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Het regent en dan daalt het IQ van de gemiddelde vlaming met 70 basispunten. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Echt he. En vergeet niet te smsen achter het stuur! Quote
bertds 207 Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Ironisch om er een filmpje van te maken en op YouTube te zetten als je zelf in het midden rijdt http://www.youtube.com/watch?v=jHWORT_p0aE Quote
bertds 207 Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Laat ons commentaar geven! Nog zo eentje Die persoon zal er al even staan, dan laat hij ruimte, en ineens rijdt ie het gat dicht .. Quote
bertds 207 Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 De Russische versies zijn meestal beter Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Ironisch om er een filmpje van te maken en op YouTube te zetten als je zelf in het midden rijdt http://www.youtube.com/watch?v=jHWORT_p0aE Check zijn andere video: http://www.youtube.com/watch?v=4capCKZjxlI Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 Kheb zelf een dashcam en het werkt deftig. En het is ook handig bij ritsen, ze zijn een pak kalmer en hoffelijker Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.