utah 552 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 In de US is er een limiet van 70 miles en daar is het zalig rijden. Wel met meestal betere snelwegen dan hier. Ook het langs beide zijden inhalen is niet echt een probleem. Zalig relax rijden is het. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Wel met meestal betere snelwegen dan hier. Dat meen je nu toch niet? 1 Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Allez Bompa...wilde haren kwijt? zijn snor geschoren. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 En als hij zat is. En als hij moe is. Ik neem aan dat ze niet allemaal compatibel zijn? Zal ik anders even zat en moe achter het stuur kruipen terwijl ik voetbal kijk? Ik denk dat ik daarop voortgaand een extreem lastig persoon zou zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Dat rijden in Noord-Amerika lijkt leuk, tot het drukker wordt en iedereen met weinig snelheidsverschil voorbij wil, en dan gaat bumperkleven en met hun SUV over de rijvakken gaat slingeren... Bompa, toptip... Zeg volgende keer dat je een tik hoorde en dat je terug gedraaid was omdat je dacht dat de spiegels mekaar hadden geraakt en je hem dus tegenhield om de schade van de aanrijding op te meten. Vandaag ook zin gehad om ene uit zijne V70 te sleuren. Op een lege E40 met 4 baanvakken zit er ene uiterst links te rijden. Ik met de moto heb dan niet veel zin om rechts te gaan inhalen... Kerel geeft me een remtest, gaat dan naar het derde vak en doet teken dat ik zot ben. Hij wou evenwel niet even verder op de parking in Everberg komen uitleggen waarom ik dan zo zot was... En dan net na Sterrebeek naar rechts couperen omdat hij eigenlijk naar de Ring moest en dus niet op het linkervak moest rijden. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 ik ben deze ochtend met mijn stomme kloten in de file op de E40 gereden. Plezant, werken worden aangekondigd, maar ik was die precies vergeten tot vandaag. Pfff, morgen via Nevele rijden. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 ik ben deze ochtend met mijn stomme kloten in de file op de E40 gereden. Plezant, werken worden aangekondigd, maar ik was die precies vergeten tot vandaag. Pfff, morgen via Nevele rijden. In aalter er af, naar deinze en dan de E17 Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Dat rijden in Noord-Amerika lijkt leuk, tot het drukker wordt en iedereen met weinig snelheidsverschil voorbij wil, en dan gaat bumperkleven en met hun SUV over de rijvakken gaat slingeren... Bompa, toptip... Zeg volgende keer dat je een tik hoorde en dat je terug gedraaid was omdat je dacht dat de spiegels mekaar hadden geraakt en je hem dus tegenhield om de schade van de aanrijding op te meten. Vandaag ook zin gehad om ene uit zijne V70 te sleuren. Op een lege E40 met 4 baanvakken zit er ene uiterst links te rijden. Ik met de moto heb dan niet veel zin om rechts te gaan inhalen... Kerel geeft me een remtest, gaat dan naar het derde vak en doet teken dat ik zot ben. Hij wou evenwel niet even verder op de parking in Everberg komen uitleggen waarom ik dan zo zot was... En dan net na Sterrebeek naar rechts couperen omdat hij eigenlijk naar de Ring moest en dus niet op het linkervak moest rijden. Je post veel in dit topic maar ik denk dat je zelf ook niet te schatten bent he ;-) Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 In aalter er af, naar deinze en dan de E17 Zot, dan is het net rustig. In Nevele erop ipv in Drongen erop richting kust. maar hoe is dat gebeurd? Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Je post veel in dit topic maar ik denk dat je zelf ook niet te schatten bent he ;-) Op de motorfiets heb ik al heel wat minder last van verkeersidioten, maar ik moet toegeven dat als ik last heb, dat het is omdat ik normaal rij... Als ik als een zot doorheen elk gat schiet dan kom ik nergens problemen tegen, maar blijkbaar als ik in een goeie bui ben en netjes wacht tot men het linkervak vrij maakt, dan kom ik soms toch ene tegen die het niet nalaat om een motard te treiteren. De laatste keer dat zo ene iets lapte had ik het niet eens gezien want ik reed voorop en de automobilist liet mij doorrijden en coupeerde zichzelf dan vlak voor mijn broer die vrolijk op de E314 een noodstop mocht doen. Had mijn broer daar radiocontact gehad of had ik het gezien, dan had die mens ook een straf verhaal gehad, want zo een stunts waar je doelmatig motorrijders wilt gaan aanrijden, daar gaat mijn bloed van koken. Is toch logisch ook? Hoe reageer jij als er iemand je doelmatig van de baan wilt rijden? Ga je na het trekken van 10 meter remspoor op het linkervak direct wat uitblazen aan 70 per uur op het rechtervak? Nee, in die eerste seconde ben je in staat om te moorden. 10 seconden later relativeer je dat al, maar als je op die ene eerste seconde een gewapend wapen in je handen hebt, schiet iedereen om te doden. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Hoe ervaren jullie het rijgedrag van "anderen" op stukken waar trajectcontrole is? Mij lijkt 't dat men dan plots heel tolerant is, makkelijk naar rechts gaat, niet hindert, enzovoort. Enige ambetante klootzakken blijven die camionettes die links blijven plakken (die hadden ze tot 105 of maximum 110 moeten beperken, met die nieuwe Europese regel). 't Is ambetant dat je niet sneller mag, maar los daarvan is dat wel rustig en aangenaam rijden. ik erger me aan. eerlijk waar, sinds dat stuk erpe-mere wetteren met trajectcontrole is, zijn er daar veel meer middenvakplakkers. ander feit is ik zet men cc op 128, en dan kruip je traag dichter bij je voorligger, die bv 122 bolt, en dan moet je die beginnen inhalen. voel je je net een vrachtwagen dat 2km naast de andere wagen hangt omdat je bijna even snel gaat. en dan eens voorbij de camera's gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas, om je verloren tijd in te halen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Mijn collega's zeggen dat ik niet geweldig of abnormaal rijd, alleen mooi gelijkmatig en vlot. En de ene collega die veel meerijdt met me ziet ook dat ik ongeveer 1 a 2x per week lichtgeflikker krijg. Terwijl ik dat vroeger met m'n vorige veel minder had. Dus: conclusie is dat als je ongeveer de 120 rijdt, meer conflict is, maar dat hoe de wagen er uit ziet ook van belang is. M'n vorige was een echte bompakar. Deze is ietske sportiever aangekleed en de collega's denken dat het vooral de donkere ruiten zijn die een bepaald beeld scheppen.... Ze zouden kunnen gelijk hebben. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Installeer gewoon zo'n blauwe lampkes in de grille, ze zullen wel wat kalmer doen dan Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 hehe, ja, maar toch zo strafbaar he Nu, al bij al val 't wel mee hoor, ik zit gewoon vele uurtjes op de weg. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Vanaf volgende week op zeer regelmatige basis naar Zele, dus kiezen tussen cholera en de pest (ring Brussel of Antwerpen). Dit topic gaat nog een goeie vriend worden! Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Dat rijden in Noord-Amerika lijkt leuk, tot het drukker wordt en iedereen met weinig snelheidsverschil voorbij wil, en dan gaat bumperkleven en met hun SUV over de rijvakken gaat slingeren... Bompa, toptip... Zeg volgende keer dat je een tik hoorde en dat je terug gedraaid was omdat je dacht dat de spiegels mekaar hadden geraakt en je hem dus tegenhield om de schade van de aanrijding op te meten. Vandaag ook zin gehad om ene uit zijne V70 te sleuren. Op een lege E40 met 4 baanvakken zit er ene uiterst links te rijden. Ik met de moto heb dan niet veel zin om rechts te gaan inhalen... Kerel geeft me een remtest, gaat dan naar het derde vak en doet teken dat ik zot ben. Hij wou evenwel niet even verder op de parking in Everberg komen uitleggen waarom ik dan zo zot was... En dan net na Sterrebeek naar rechts couperen omdat hij eigenlijk naar de Ring moest en dus niet op het linkervak moest rijden. Volgens mij ben jij een extreem irritante chauffeur 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Volgens mij ben jij een extreem irritante chauffeur Ja want ik blijf op rustige momenten achter iemand rijden ipv er rechts voorbij te gaan. De waarheid is dat enkel mensen die niks op het linkervak te zoeken hebben mij irritant vinden... Omdat ze natuurlijk in de weg rijden en uit de weg moeten. De rest heeft geen last van mij. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Hij wou evenwel niet even verder op de parking in Everberg komen uitleggen waarom ik dan zo zot was... Ik zie u al gesticuleren als een mongoloïde orang oetang. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Ik gesticuleer net niets. Ik zit op een motorfiets, met wat geluk heb ik 1 linkerhand vrij... Ik kreeg van hem de vinger tegen het hoofd getikt, en ik gaf aan dat ik als hij uitleg wou wel even rechts wou houden... Toen haalde ie even zijn GSM boven, merkte dan waarschijnlijk mijn camera op mijn helm en stak weg en begon voor zich uit te kijken. Allemaal veel noten op hun zang, maar niet het lef om hun kot uit te komen. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Hoe heb je hem dan "gevraagd" of hij niet even verder op de parking in Everberg wou komen uitleggen waarom je zo zot was? Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Hoe heb je hem dan "gevraagd" of hij niet even verder op de parking in Everberg wou komen uitleggen waarom je zo zot was? Via Siri een bericht verstuurd met iMessage naar het adres in de iCloud. 3 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 "Siri, stuur dat ik hem eens goed bij zijn kraag zal pakken op de volgende parking." *beep* *beep* "Ik zal u eens goed pakken op de volgende parking" Geen wonder dat die mens is verder gereden, die zag zijn rondel al open liggen. 7 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.