gewoon ik 8.350 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 gisterenavond de E40 van Oostende naar Gent gepakt! Een waar rijplezier. En plots sta je stil en zie je 3 auto's voor je een gigantisch gat. Maar waarom je stil staat en waarom sommige mensen zowel links als middenplakker tegelijk worden is me nog altijd een raadsel. Ik heb wel genoeg debielen en achterlijken met een rijbewijs gezien voor een lange tijd. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 En plots sta je stil en zie je 3 auto's voor je een gigantisch gat. Maar waarom je stil staat en waarom sommige mensen zowel links als middenplakker tegelijk worden is me nog altijd een raadsel. Smartphones. Vanuit mijn motorfiets tuur ik soms links of rechts binnen naar zo een stakker die overdreven veel afstand met zijn voorliggers houdt, en dat is altijd dankzij facebook of iets lolligs... Dat autorijden is voor velen iets wat ze doen terwijl ze facebooken... Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Smartphones. Vanuit mijn motorfiets tuur ik soms links of rechts binnen naar zo een stakker die overdreven veel afstand met zijn voorliggers houdt, en dat is altijd dankzij facebook of iets lolligs... Dat autorijden is voor velen iets wat ze doen terwijl ze facebooken... Van dat belachelijk veel plaats laten word ik zenuwachtig. Deze morgen was het eerder schminkschool op de E40 tussen Boutersem en Bertem. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Smartphones. Vanuit mijn motorfiets tuur ik soms links of rechts binnen naar zo een stakker die overdreven veel afstand met zijn voorliggers houdt, en dat is altijd dankzij facebook of iets lolligs... Dat autorijden is voor velen iets wat ze doen terwijl ze facebooken... kindjes waren er ook veel, papa EN mama moesten tegelijk naar de achterbank kijken. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 3 juni 2013 Auteur Geplaatst: 3 juni 2013 Waar ik ook zenuwachtig van word zijn mensen die een halve minuut nodig hebben om tot stilstand te komen voor een rood licht of stilstaand verkeer en die maar blijven "kruipen" in 1ste versnelling. Als ik dan toch moet stoppen, geef ik graag mijn benen eventjes rust en laat ik ook graag mijn start/stop systeem werken. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 dat kruipen in stukjes is toffer. Zo compleet tot stilstand komen en dan opnieuw een beetje vooruit rijden en dan opnieuw compleet stoppen en ... Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Ik laat mij uitbollen naar een rood licht en ik kruip ook in files Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 3 juni 2013 Auteur Geplaatst: 3 juni 2013 dat kruipen in stukjes is toffer. Zo compleet tot stilstand komen en dan opnieuw een beetje vooruit rijden en dan opnieuw compleet stoppen en ... In de file als het nog enigszins vooruit gaat wel ja, maar als er 10 auto's voor het rode licht staan heeft het geen zin om de laatste 100 meter te kruipen ... je gaat uiteindelijk toch moeten stoppen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 3 juni 2013 Auteur Geplaatst: 3 juni 2013 Ik laat mij uitbollen naar een rood licht en ik kruip ook in files Da's niet wat ik bedoel Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 In de file als het nog enigszins vooruit gaat wel ja, maar als er 10 auto's voor het rode licht staan heeft het geen zin om de laatste 100 meter te kruipen ... je gaat uiteindelijk toch moeten stoppen. Ik heb dat altijd aan de hand wanneer ik naar huis rij. Wanneer ik rechtsaf wil slaan op het kruispunt, zijn er altijd debielen die al van 500 meter op voorhand de boel blokkeren, en moet ik mee gaan aanschuiven voor het rode licht. Of is dat ook niet wat je bedoelt? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 3 juni 2013 Auteur Geplaatst: 3 juni 2013 Ik heb dat altijd aan de hand wanneer ik naar huis rij. Wanneer ik rechtsaf wil slaan op het kruispunt, zijn er altijd debielen die al van 500 meter op voorhand de boel blokkeren, en moet ik mee gaan aanschuiven voor het rode licht. Of is dat ook niet wat je bedoelt? Da's ook irritant, maar ook niet echt wat ik bedoel. Er is niks mis met je te laten uitbollen voor het rode licht, Het is gewoon irritant om dat eindeloos te rekken en die laatste meters te kruipen in 1ste versnelling, waarbij je dan vaak ook nog moet liggen alterneren tussen koppeling indrukken en in versnelling de auto laten bollen. Wat ze soms ook doen is stoppen op 15 meter van hun voorligger, waarna ik dan zelf ook stop en mijn motor laat afslaan (start/stop). Vervolgens beginnen ze ineens verder te kruipen richting hun voorligger en lijk ik de idioot die de veel plaats gelaten heeft. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Da's ook irritant, maar ook niet echt wat ik bedoel. Er is niks mis met je te laten uitbollen voor het rode licht, Het is gewoon irritant om dat eindeloos te rekken en die laatste meters te kruipen in 1ste versnelling, waarbij je dan vaak ook nog moet liggen alterneren tussen koppeling indrukken en in versnelling de auto laten bollen. Wat ze soms ook doen is stoppen op 15 meter van hun voorligger, waarna ik dan zelf ook stop en mijn motor laat afslaan (start/stop). Vervolgens beginnen ze ineens verder te kruipen richting hun voorligger en lijk ik de idioot die de veel plaats gelaten heeft. dat bedoelde ik met kruipen, stoppen, kruipen, stoppen. Van die 15m gaan ze naar 10m en dan naar 5m en dan naar 2,5m en dan is het groen en duurt het een eeuwigheid tot ze in beweging komen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 3 juni 2013 Auteur Geplaatst: 3 juni 2013 Ik denk dat ik er de laatste tijd gevoeliger aan ben geworden omdat ik meer dan 20 rode lichten op mijn dagelijkse traject heb. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 na de dubbele spits is het een overdaad aan lichten geworden. Ach, zolang het maar dichter bij huis is. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Daarnet een fietser die een 100m verder zonder kijken van de overkant van 't straat (krantenwinkel) de straat oprijdt in mijn rijrichting. Aan het volgend kruispunt met voorrang van rechts rijd ik rechtdoor, en vertrek samen met de fiets. Fiets DRAAIT AF naar links, en rijdt bijna spontaan tegen mijn auto. Echt WTF de laatste dagen ... Ik had het gezien in m'n rechterspiegel en week uit naar links al claxonneren, en dan stopte hij. Hoorde mij dus maar draaide toch zonder kijken naar links. Ik geef die kerel geen maand of hij ligt onder een auto. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Ik ben als fietser/voetganger echt zot te voorzichtig... toen ik 13 was ben ik gegrepen door een camionet, tzal daaraan liggen... was een 2x2 baan, camionet stopt om me over telaten met mijn fiets, op het ander rijvak kwam nog een camionet die te snullig was om te begrijpen waarom die andere camionet aan een kruispunt stopt, gegrepen tegen 70, lang remspoor later vreesde iedereen voor "diene kleine", al een geluk heeft mijn fiets de grote klap toen opgevangen, ik had enkel zware schaafwonden, al ruik ik nog steeds de motor en het asfalt van toen als ik eraan terugdenk of er passeer... Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Dat verklaart wel één en ander. :D Nee, serieus, da's zo'n gevaarlijke situatie... in die mate zelfs dat ik, als eerste auto die mogelijks zou stoppen om voetgangers of fietsers over een straat met dubbele rijstroken te laten, eerst in m'n spiegels 't achteropkomend verkeer afspeur om te zien of er zo ene die 't niet zal snappen bij zit. Zo ja (dat laatste), dan stop ik zelf soms ook niet, om die situatie niet voor te laten komen... 3 Quote
Salokin 8.986 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Vandaag onnozelaar tegengekomen die vond dat ik voorrang van rechts niet mocht nemen. Hij is dus tot op een paar meter vol gas blijven rijden om pas op laatste moment af te remmen. Ik heb dan ook maar even gewacht om verder te rijden, waarop ik hem zag godveren vanachter zijn stuur. Quote
Phil 12.504 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Dat verklaart wel één en ander. :D Nee, serieus, da's zo'n gevaarlijke situatie... in die mate zelfs dat ik, als eerste auto die mogelijks zou stoppen om voetgangers of fietsers over een straat met dubbele rijstroken te laten, eerst in m'n spiegels 't achteropkomend verkeer afspeur om te zien of er zo ene die 't niet zal snappen bij zit. Zo ja (dat laatste), dan stop ik zelf soms ook niet, om die situatie niet voor te laten komen... Goede attitude, je kan bijna stellen dat je in zo'n situatie in het midden van de baan zou moeten mogen stoppen om ander verkeer tegen te houden. Langs de andere kant: degene die oversteekt mag ook wel eens uit z'n doppen kijken. Als het natuurlijk nog een kind is die het gevaar niet beseft is het rap gebeurd... Maar ik weet nog dat toen ik nog iedere dag naar school fietste, ik enkel overstak of doorreed nadat ik oogcontact had gemaakt met de chauffeur in kwestie. Quote
Phil 12.504 Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Vandaag onnozelaar tegengekomen die vond dat ik voorrang van rechts niet mocht nemen. Hij is dus tot op een paar meter vol gas blijven rijden om pas op laatste moment af te remmen. Ik heb dan ook maar even gewacht om verder te rijden, waarop ik hem zag godveren vanachter zijn stuur. Remmen tot stilstand en dan middelvinger opsteken en een immense burnout maken tot 'ie niets meer ziet. Jij moet dat kunnen met die kar(ren). 1 Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Vandaag een goede 900 KM gereden door België, Nederland en Frankrijk. Ik begin er niet aan om mijn ergernissen neer te pennen. Wat was me dat vandaag?! Quote
Ceke 2.731 Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Dat verklaart wel één en ander. :D Nee, serieus, da's zo'n gevaarlijke situatie... in die mate zelfs dat ik, als eerste auto die mogelijks zou stoppen om voetgangers of fietsers over een straat met dubbele rijstroken te laten, eerst in m'n spiegels 't achteropkomend verkeer afspeur om te zien of er zo ene die 't niet zal snappen bij zit. Zo ja (dat laatste), dan stop ik zelf soms ook niet, om die situatie niet voor te laten komen... Ik ben zo eens gestopt en die persoon naast mij niet. Heb me toch een dagje schuldig gevoeld nadat ik die vrouw die ik over liet, zag vliegen. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Vandaag een goede 900 KM gereden door België, Nederland en Frankrijk. Ik begin er niet aan om mijn ergernissen neer te pennen. Wat was me dat vandaag?! Feit wat ik al een tijdje geleerd heb, je moet je er gewoon bij neerleggen dat er een hoop mongolen rondrijden die ze hun rijbewijs moeten afpakken. Niks kan je er tegen doen, zelfs al ga je je kwaad maken of het hun duidelijk maken dat maakt gewoon geen verschil. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Die mensen begrijpen dat toch niet... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 5 juni 2013 Auteur Geplaatst: 5 juni 2013 Soms kan het wel eens voldoening geven om zo'n mongool lik op stuk te geven. Gisteren stond ik zo aan te schuiven aan het ronde punt op de ring in Geel, waar de linkse rijstrook wegvalt. Zelf stond ik rechts, en bij het samenvoegen werd er door de invoegende auto's netjes geritst. Ik liet er zelf één auto tussen, maar mijn achterligger wilde de volgende auto er niet tussenlaten en bleef krampachtig op enkele centimeter van mijn bumper rijden, zodat de invoeger er zich zeker niet tussen kon wringen. Geen probleem: even geremd, en aan die invoeger teken gedaan dat hij wel voor mij mocht invoegen 9 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.