janvkn 5.568 Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Geplaatst: 28 mei 2013 Mijn ervaring op de E40 is dat Nederlanders daar een van de beste chauffeurs zijn. Rechts houden, pinken en niet onmiddellijk uitkomen, afstand houden, ... Duiters scoren heel slecht. Links plakken, je van de baan willen duwen, zeker niet pinken, ... Misschien omdat je daar met een bepaalde deelgroep van Duitsers te maken hebt? (de marginale Duits die naar de Belgische kust op vakantie gaat) Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit al "aan de stok" heb gehad met een Duitser. Nederlanders daarentegen, breek me de bek niet open... Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Misschien omdat je daar met een bepaalde deelgroep van Duitsers te maken hebt? (de marginale Duits die naar de Belgische kust op vakantie gaat) Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit al "aan de stok" heb gehad met een Duitser. Nederlanders daarentegen, breek me de bek niet open... vermoedelijk, net daarom vind ik het raar dat ik daar geen last heb van de Nederlander. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Geplaatst: 28 mei 2013 vermoedelijk, net daarom vind ik het raar dat ik daar geen last heb van de Nederlander. Ik vraag me af welke Nederlanders daar dan rijden? Een Nederlander gaat toch niet op vakantie aan de lelijke Belgische kust, terwijl ze zelf veel meer en betere stranden hebben? Zijn dat niet gewoon Zeeuwen die de grens over komen? Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Ik vraag me af welke Nederlanders daar dan rijden? Een Nederlander gaat toch niet op vakantie aan de lelijke Belgische kust, terwijl ze zelf veel meer en betere stranden hebben? Zijn dat niet gewoon Zeeuwen die de grens over komen? ik weet het niet, wel zijn er veel camionetten bij, dus werkvolk. Wel is het als er die gele plaat op een oldtimer hangt of op een caravan, ze wel 100% niet kunnen rijden. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Geplaatst: 28 mei 2013 ik weet het niet, wel zijn er veel camionetten bij, dus werkvolk. Wel is het als er die gele plaat op een oldtimer hangt of op een caravan, ze wel 100% niet kunnen rijden. Je vergeet de auto's met een fietsenrek op vanachter, maar dan maakt de nummerplaat al niet meer uit. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Je vergeet de auto's met een fietsenrek op vanachter, maar dan maakt de nummerplaat al niet meer uit. een topper is een duur fietsrek, maar de lichten niet aansluiten. Altijd feest! Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Geplaatst: 28 mei 2013 Meestal zijn het de spiegels die niet aangesloten zijn. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Meestal zijn het de spiegels die niet aangesloten zijn. sommigen velen hebben daarvoor geen fietsrek nodig. Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Met de BMW zie ik zwaaiende vuisten, met de Cayenne de middelvinger, met de A3 van de baan gereden en met de camionetten opgehouden. Benz rijden. Mensen maken spontaan plaats en laten u voor. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Heb uw BAH-dubbelganger weer gespot vandaag. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Je mag er donder op zeggen dat je in Holland te maken krijgt met het type (bij voorkeur in zo'n Japans minibusje) dat de achterkant van een vrachtwagen beu gezien is, en er vervolgens een paar voorbij gaat aan 100 op de teller... Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Heb uw BAH-dubbelganger weer gespot vandaag. Damiendjenie . Pano dak, avantgarde (2 chromen strepen rond de mistlichten)? Of was het rond 19u, dan was ik het. Vooral als het tempo hoog lag. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Nee, zelfde plaats als vorige keer, Nieuwpoortsesteenweg. Is effectief die andere hoor. En ik was met m'n collega aan 't praten dus ik zag niet echt chroomstrepen rond mistlichten Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Benz rijden. Mensen maken spontaan plaats en laten u voor. Tenzij in het donker, heb ik nooit die perceptie gehad. De BMW is Moozes in vergelijking daarmee. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Benz rijden. Mensen maken spontaan plaats en laten u voor. Ook mijn ervaring, maar dat kan natuurlijk ook wel komen doordat mijn benz eruit ziet alsof hij nooit op tijd zal kunnen stoppen. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Gatver, wat was dat vandaag vent??? Op de N49 stikte het van de Duitse mobilhomes. Een ervan wrong zich voor mij, waardoor ik redelijk moest remmen en dicht achter hem hing. Ik keek binnen in 't voorbijgaan als hij weer ingevoegd was, en hij deed teken dat ik gek was. W.T.F. .... Heb ik gewoon gerust gelaten. In Beernem enen die aan 40 in een zone 50 sukkelt. Ik steek hem voorbij, maar ga niet boven de 50. Hoefde niet, want in de verte geen tegenliggers. Staan ze toch wel met de Bora te flitsen zeker... die gast die ik voorbijstak had precies leedvermaak, doch onterecht. Ik reed niet te snel. Dan in eigen stad ene voor mij die geen voorrang gaf en nam. Maar toen ze voor mij stond en zelfs niet vertrok voor iemand die voorrang gaf heb ik wel twee maal geclaxonneerd. Nadien bleef ze voor mij tjaffelen, en toen ik voorbij kon, stak ik ze voorbij. Enkele honderd meter verder een kruispunt met voorrang van rechts, de dame van links stopt voor mij, ik steek over en draai naar links, en sta plost neus aan neus met .... een andere dame die de eerste voorbijstak omdat ze voorrang gaf. VOORRANG VAN RECHTS IS ALS DE DT-REGELS. HEUS ZO MOEILIJK NIET. En voorbijsteken op een kruispunt met voorrang van rechts MAG NIET! Sorry, maar 't kind moest met haar babyblauwe saxodoos terug achteruit, "inparkeren" in het gat van waar ze kwam. Ik ging zeker niet terugkeren. Schoon kind of niet, 't was erover! En daarnaast het gewone onregelmatige en paniekerige rijgedrag van de in de regen rijdende mens, maar daar erger ik me niet zo veel aan. Dat is een vast gegeven geworden. Daar kan je dus rekening mee houden. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Dat mens die iemand die jou voorrang geeft begint in te halen Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Vrachtwagens die inhalen terwijl de baan er zeiknat bij ligt. Dan ga je links rijden en zie je geen steek meer omdat er een golf van water af hun achterbanden op mijn voorruit spat. Kijkfiles overal omdat iedereen op mekaar rijdt in dit weer. Gevaaaarlijk! Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Enkele honderd meter verder een kruispunt met voorrang van rechts, de dame van links stopt voor mij, ik steek over en draai naar links, en sta plost neus aan neus met .... een andere dame die de eerste voorbijstak omdat ze voorrang gaf. VOORRANG VAN RECHTS IS ALS DE DT-REGELS. HEUS ZO MOEILIJK NIET. En voorbijsteken op een kruispunt met voorrang van rechts MAG NIET! Sorry, maar 't kind moest met haar babyblauwe saxodoos terug achteruit, "inparkeren" in het gat van waar ze kwam. Ik ging zeker niet terugkeren. Schoon kind of niet, 't was erover! WTF Quote
utah 552 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Hoe meer ik dagelijks op de baan ben, hoe minder graag ik met de wagen rijdt. Heeft wellicht een deel te maken met verkeersonkunde ipv verkeersagressie. Zo kom ik regelmatig van die klojos tegen die het persé nodig vinden om, nadat ik een rij geparkeerde wagens aan het voorbij gaan ben, en intussen aan zowat 75% van de rij zit, het toch nog nodig vinden om recht op mij af te komen, meestal al met hun handen en armen aan het zwieren, me ostentatief wijs te maken dat ik verkeerd bezig ben. Ze rijden dan tot net voor mijn wagen en vinden dat ik achteruit zou moeten. Yeah...right MF... Of sta ik op het punt die vrachtwagen in te halen, waar toeval of niet, een wagen achter rijdt met een klojo, die denkt net op het zelfde moment als ik zijn inhaalmanoeuver te moeten inzetten. Waarbij hij dan meestal een versnelling te hoog staat, of nog beter, er kiekens onder de motorkap zitten ipv paarden, en ik dan in de problemen kom omdat hij tergend traag invoegt net voor die vrachtwagen. Waarbij ik dan me moet reppen omdat er een tegenligger aankomt, die waarschijnlijk familie is van de klojo in de categorie hierboven vernoemd ( je weet wel... die ostetantieve). Want hij vindt dit geen geval van overmacht, zelfs al ziet hij dit al van mijlen ver aankomen, en geeft een streep gas bij, om die klojo van de andere kant ( ik dus volgens hem) eens een lesje te leren in wie waar hoort op zijn rijvak. Dan kom ik ook van die half blinden tegen, die persé voor mij op de steenweg willen komen, alhoewel er achter mij in geen kilometers een wagen te bekennen is.Hij "schiet" dan de steenweg op met een voertuig van de familie, in de categorie hierboven vernoemd ( je weet wel...die met die kiekens onder de motorkap) De beste categorie is voor mij de familie van verkersopvoedigen die het echt nodig vindt om mij attent te maken dat er binnen 5 km wegenwerken aan de gang zijn, er je daar 70 per uur mag rijden. Hij doet dit door vanop het 2de vak met 90 km/u zich op het derde rijvak te storten, om met ware doodsverachting die snelheidsmaniak die 120 per uur rijdt ( ik dus), diets te maken dat zo iets niet kan op 5 km voor de wegversmalling. Hij is met grote waarschijnlijkheid familie van de categorie van de familie hierboven vermeld ( je weet wel...die halve blinde) en hij had me niet zien aankomen. Besluit: zolang als de familie van klojo's, ostetantieven, verkeersopvoedigen, halve blinden op de weg blijft, is het voor mij stilletjes hopen dat ik ze 's nachts, als ik eens tegen illegale snelheid ( wat volgens de laatste categorie reeds 125 per uur is) over de snelweg scheur, ze niet mag tegenkomen. Waarschijnlijk niet, want dan zijn ze op een forum aan het schrijven hoe veel slechte mensen er in het verkeer wel rondrijden... dixit Utah Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Hoe meer ik dagelijks op de baan ben, hoe minder graag ik met de wagen rijdt. Heeft wellicht een deel te maken met verkeersonkunde ipv verkeersagressie. Of sta ik op het punt die vrachtwagen in te halen, waar toeval of niet, een wagen achter rijdt met een klojo, die denkt net op het zelfde moment als ik zijn inhaalmanoeuver te moeten inzetten. Waarbij hij dan meestal een versnelling te hoog staat, of nog beter, er kiekens onder de motorkap zitten ipv paarden, en ik dan in de problemen kom omdat hij tergend traag invoegt net voor die vrachtwagen. Waarbij ik dan me moet reppen omdat er een tegenligger aankomt, die waarschijnlijk familie is van de klojo in de categorie hierboven vernoemd ( je weet wel... die ostetantieve). Want hij vindt dit geen geval van overmacht, zelfs al ziet hij dit al van mijlen ver aankomen, en geeft een streep gas bij, om die klojo van de andere kant ( ik dus volgens hem) eens een lesje te leren in wie waar hoort op zijn rijvak. Dat doe ik dus NOOIT, zo meegaan in het inhaalmaneuver van iemand anders. Dan kan je idd serieus vieze stoten meemaken als die voor u ineens begint te taffelen en er zijn tegenliggers. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Vrachtwagens die inhalen terwijl de baan er zeiknat bij ligt. Dan ga je links rijden en zie je geen steek meer omdat er een golf van water af hun achterbanden op mijn voorruit spat. Dan rij je toch te dicht? Anders zou je moeten redeneren dat een vrachtwagen nooit mag rijden als het regent. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Hoe meer ik dagelijks op de baan ben, hoe minder graag ik met de wagen rijdt. Heeft wellicht een deel te maken met verkeersonkunde ipv verkeersagressie. Zo kom ik regelmatig van die klojos tegen die het persé nodig vinden om, nadat ik een rij geparkeerde wagens aan het voorbij gaan ben, en intussen aan zowat 75% van de rij zit, het toch nog nodig vinden om recht op mij af te komen, meestal al met hun handen en armen aan het zwieren, me ostentatief wijs te maken dat ik verkeerd bezig ben. Ze rijden dan tot net voor mijn wagen en vinden dat ik achteruit zou moeten. Yeah...right MF... Had jij die persoon al zien aankomen voor je begon in te halen? Zoja, dan moet jij toch stoppen, niet? Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Vandaag deed ik m'n pinker aan om een rijvak naar rechts op te schuiven, niks te zien in de spiegel, dus ik draai op het gemak naar rechts. Opeens zit er rechts achter mij zo'n enorme Amerikaanse pickup, godverdomme nogal verschoten. Het ergste was dan nog dat ik me schuldig voelde, terwijl die - wild gesticulerende - pummel zelf in fout was door me rechts voorbij te gaan. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Dan rij je toch te dicht? Anders zou je moeten redeneren dat een vrachtwagen nooit mag rijden als het regent. Vrachtwagen op vak 2, jij op vak 3. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.