Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En vrachtwagen op 1, jij op 2?

Ik zie het probleem echt niet :blink:

Geplaatst:

En vrachtwagen op 1, jij op 2?

Ik zie het probleem echt niet :blink:

Nog nooit naast een vrachtwagen gereden en die zijwaartse spray van water gekregen? Soms ongelofelijk.

Geplaatst:

Yes, maar mij lijkt dat hetzelfde te zijn bij

(3vaksbaan)

auto op 3

vrachtwagen 2

=

(2vaksbaan)

auto op 2

vrachtwagen 1

Geplaatst:

Is ook hetzelfde, maar daar ging het toch niet om? Fuel gaf dat gewoon als voorbeeld omdat hij aan een 3-vaks autostrade dacht wellicht.

Geplaatst:

Ik zie het probleem eigenlijk ook niet.

Vanuit je vrachtwagen niet nee :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik op 3, vrachtwagen op 2 en nog een andere op 1. De spray die daaraf kwam was ongelofelijk...

Als onervaren chauffeur toch een beetje beangstigend in een krel van 1 ton. :)

Geplaatst:

Als ik hier stop: http://goo.gl/maps/U5KU9

midden op de baan, zonder dat er file is...wat zou dan mogelijks de reden daarvan kunnen zijn?

De man achter me had het niet door, toetert en gaat op dat zelfde moment mij bruusk voorbij, maar de voetganger met fiets aan de hand was dan al bijna voorbij mijn auto.

Resultaat -> 1 geschrokken voetganger, 1 fiets tegen de grond, een beetje schade aan de bumper en 1 heel boze meneer

Some people :roll:

Geplaatst:

midden op de baan, zonder dat er file is...wat zou dan mogelijks de reden daarvan kunnen zijn?

De man achter me had het niet door, toetert en gaat op dat zelfde moment mij bruusk voorbij, maar de voetganger met fiets aan de hand was dan al bijna voorbij mijn auto.

Resultaat -> 1 geschrokken voetganger, 1 fiets tegen de grond, een beetje schade aan de bumper en 1 heel boze meneer

Ook al vaak meegemaakt. En dan zijn die mensen die je voorbij steken en de voetganger bijna omver rijden ook altijd boos op jou omdat je gestopt hebt :wacko:

Geplaatst:

Heb dat daar echt al tientallen keren zien gebeuren, ongelofelijk :fp:
Geplaatst:

Zo zijn er al redelijk wat doden gevallen.

Geplaatst:

Ik op 3, vrachtwagen op 2 en nog een andere op 1. De spray die daaraf kwam was ongelofelijk...

Als onervaren chauffeur toch een beetje beangstigend in een krel van 1 ton. :)

Da's toch maar hetzelfde als wanneer je maar 2 vakken hebt, en jij op 2 rijdt en de vrachtwagen rechts op 1?

Die spray heb ik altijd een slecht argument gevonden voor het inhaalverbod.

Een betere reden is dat het voor meer opstopping en meer remacties zorgt: bij druk verkeer valt door het harmonica effect de snelheid achterop vaak terug naar 70km/h of lager als zo'n vrachtwagen gaat inhalen. Bij regenweer is dat dan dubbel zo gevaarlijk.

Geplaatst:

Heb dat daar echt al tientallen keren zien gebeuren, ongelofelijk :fp:

Ik vraag mij dan wel af of het wel verstandig is om daar de voetgangers dan te laten oversteken met voorrang ... ze zijn dan wel in hun recht maar zitten in een rolstoel ...  :wacko:

Geplaatst:

Wat bezielt de mensen toch die in dit weer zonder licht rijden... Tussen Lummen en Leuven (en andersom) slecht weer (regen, spray en vanmorgen mist) gehad en pakweg 1/4 vertikt het van hun lichten aan te steken.

Oja, linksplakkende snelkoeriers en andere 'camionettelullen'... Vreselijk.

Geplaatst:

Ik vraag mij dan wel af of het wel verstandig is om daar de voetgangers dan te laten oversteken met voorrang ... ze zijn dan wel in hun recht maar zitten in een rolstoel ...  :wacko:

Tgoh, voetgangers hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om uit te kijken als ze gaan oversteken.

Geplaatst:

Tgoh, voetgangers hebben zelf ook een verantwoordelijkheid om uit te kijken als ze gaan oversteken.

Yeah right. Je wil niet weten hoeveel ik er heb zien oversteken zonder zelf maar op te kijken ! Zelf aan de schoolpoort!

Als ik Arthur of victor meeheb is het check , check, dubbelcheck. En dan nog heb ik onlangs prijs gehad met iemand die gewoon doorreed toen ik al in het midden stond EN ik er al even oogcontact mee had ! Ze was aan het bellen en ik heb Arthur letterlijk achteruit moeten trekken of hij stak eronder.

Geplaatst:

Yeah right. Je wil niet weten hoeveel ik er heb zien oversteken zonder zelf maar op te kijken ! Zelf aan de schoolpoort!

Als ik Arthur of victor meeheb is het check , check, dubbelcheck. En dan nog heb ik onlangs prijs gehad met iemand die gewoon doorreed toen ik al in het midden stond EN ik er al even oogcontact mee had ! Ze was aan het bellen en ik heb Arthur letterlijk achteruit moeten trekken of hij stak eronder.

Wel ja dat bedoel ik, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om een weg over te steken zonder dat ik gekeken heb of er niks aan komt, of zonder dat ik zeker ben dat ze stoppen.

Geplaatst:

2 uur gereden van Gosselies tot Fernelmont (snelweg, 40 km). Ik was bijna gek...

Het enige stuk dat vlot ging, was langs de werken, en daar mag je ook maar 50.

Snap ik ook niet trouwens, ze zijn daar 'ineens' aan +20 km begonnen, in plaats van dat gefaseerd aan te pakken... Over 90% van de afstand is niks te zien.

Geplaatst:

Is daar inderdaad een ramp.

Geplaatst:

Toch ergernis in het verkeer!

En ik was zelf de schuldige. Ik rijd naar de bakker met de auto, sta hier te wachten op het rijvak om voorwaarts in een dra vrije parkeerplaats (recht voor de bakkerij) te draaien, de ingestapte kluns wacht teeeeergend lang om weg te rijden wat me irriteert want ik hield verkeer op ... op het moment dat 'ie eindelijk wegrijdt wil ik inrijden en rijd bijna een fietser aan (fietspad tussen rijbaan en geparkeerde voertuigen). Shit. 't Meiske was van slag en kwaad ... helemaal terecht want ik had er nooit gezien door me zo te focussen op m'n ergernis over dienen taffelaar.

Ik fiets daar trouwens elke dag zelf en ben zelf al 10 keer van m'n sokken gereden op zo'n manier... :oops:

Daarna kom ik de bakkerij binnen: 10 mensen gapen me aan alsof ik een misdadiger ben. (Het meisje op de fiets had gegild als waarschuwing en luid op m'n zijruit geklopt -> dat zal goed hoorbaar geweest zijn in de bakkerij)  De dame voor me spreekt me aan met "Ja meneer, ge moet een beetje meer uitkijken, ge had dat kind bijna doodgereden." Héél de bakkerij muisstil en het gesprek volgend. Ik heb beaamd dat het bijna prijs was, dat ik daar zelf elke dag (zonder uitzondering) fiets en wéét hoe gevaarlijk het is omdat ik zelf al tientallen keren ben gecoupeerd of gesqueezed. Ik was er echt ook een klein beetje niet goed van en moet eerlijk berouwvol hebben geleken want kon meteen op sympathie rekenen van de madammekes achter den toog. Maar dat schraal wijf voor mij hield vol en bleef mekkeren. Ik heb dan een luide "En bovendien, mevrouw, wie zonder zonde is werpe de eerste steen." geplaceerd waardoor ze met bliksemende ogen plots haar vuile muil hield.

Ik snapte niet goed waarom maar toen ze net voor me de bakkerij buiten ging zag ik dat ze enkele parkeerplaatsen verder stond, voor een poort, met de neus van haar auto op het voetpad en het gat van haar auto nog half op de fietsstrook. :D  Ik wist dat dus niet maar zij zal gedacht hebben van wel, zeker? :D

Sorry meisje met de krullen en de zwarte tenue gehaast op weg met de fiets naar de muziekschool!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ergernis van gisteren: Vrouwen die de breedte van hun wagen niet kennen. 

Rijd op de parking van de krefel in Wetteren (redelijk smal: http://maps.google.be/maps?q=Kr%C3%ABfel,+Oosterzelesteenweg,+Wetteren&hl=nl&ie=UTF8&ll=50.972519,3.830529&spn=0.223537,0.601501&sll=51.09623,4.227975&sspn=0.89175,2.406006&oq=krefel+wetteren&hq=Kr%C3%ABfel,&hnear=Oosterzelesteenweg,+Wetteren,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest&t=m&z=11&layer=c&cbll=50.972519,3.830529&panoid=VxsEY57bjwGBy2UZ60i93w&cbp=12,26.59,,0,9.35 )

en zie dat er een tegenligger aankomt (vrouw met een Mitsubishi outlander). Ik zet me zo rechts mogelijk tegen geparkeerde wagens aan, net voor die lantaarnpaal, zodat ze kan passeren. Komt zeeeer traag aangereden om dan vlak naast mij stil te staan, met nog meer dan 30cm plaats tussen mijn wagen en de hare.

Ze deed er dikke 5 minuten over om te passeren, tot ergernis van mij en de wagens achter haar.. 

Dus een oproep aan allen: leer aub de breedte van je wagen kennen.

Geplaatst:

Wat mij enorm tegensteekt, is dat iedere keer je je op een parking zet, je er gif kunt op innemen dat er een kras op je wagen komt... Wat denken die mensen eigenlijk? "Dat is er voor gemaakt" of "iedereen doet het, dus waarom zou ik er op letten", echt frustrerend. Het klinkt mss wat onnozel, maar eigenlijk zouden we een Facebook-pagina moeten maken 'ter bewustwording' :P gewoon met een ludieke maar duidelijke tekst waarin uitgelegd wordt dat een beetje voorzichtigheid heel wat irritatie en waardeverlies kan besparen :D

Geplaatst:

(Daarnet een briefje tussen de ruit gestoken bij een Dacia Dutser, die een kras heeft gemaakt op mijn wagen, met een uitleg en als afsluiter "vuile sos" :ninja: )

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid