Corneel 2.586 Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Jij hebt een PM!Correct, ik kijk in de loop van de week voor een gefundeerd antwoord . Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 Gisteren ook weer wat gezien... Een bompa die voor het groene licht stopt en doodgemoedereerd blijft staan, achter hem stond een rijtje van zeker 5-6 auto's die als een kudde schapen gewoon blijven staan, geen enkele die zelfs even claxonneert om hem aan te manen om door te rijden. Ik ben hen dan maar via de voorsorteerstrook voorbij gereden. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 In het busje is het respect ook weer helemaal weg, kontplakkers, geen voorrang geven, afkappen, etc...Heb al zeker 4 keer een bijna accident gehad, want ik neem gwn waar ik recht op heb, wetewel...Echt raar, in de Signum had ik dat niet...Een voordeel van het busje zijn dan weer wel de LEDs, ze gaan makkelijker naar rechts als ik in hun kont plak... Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 De meeste chauffeurs zijn echt veel te tam he, geen één die zich er iets van aantrekt als de persoon voor hem te traag rijdt Gisteren op de autostrade zag ik een vrouw in een 320d bellen op het linkervak. Niet dat ze echt slecht reed want toen ik achter haar zat ging ze onmiddellijk naar rechts. Maar toen ik even claxonneerde en teken deed dat ze moest stoppen met bellen keek ze weer direct voor haar en deed rustig verder Ik ben ook gewoon doorgereden, tgebeurt teveel om me er telkens echt kwaad in te maken. Wat mij opvalt is dat er meer vrouwen bellen achter het stuur dan mannen, ofwel is dat toeval dat ik die meer betrap Blijkbaar is het toch echt te lastig om hun bluetooth aan te leggen of de telefoon op luidspreker te zetten en hem ergens te leggen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 In het busje is het respect ook weer helemaal weg, kontplakkers, geen voorrang geven, afkappen, etc... Heb al zeker 4 keer een bijna accident gehad, want ik neem gwn waar ik recht op heb, wetewel... Echt raar, in de Signum had ik dat niet... Een voordeel van het busje zijn dan weer wel de LEDs, ze gaan makkelijker naar rechts als ik in hun kont plak... Mja, ik moet zeggen dat ik ergens ook wel zo redeneer: busje = maak dat je uit de weg bent Nu ja, 9 keren van de 10 is het ook wel terecht Dat respect blijft wel iets raars... Voor mijn M3 (oude E36) gaan ze veel sneller opzij dan voor mijn 1 met M pakket en xenons. Met de 1 krijg ik ook veel vaker agressieve reacties als ik vlotter door rij. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 als ik wil invoegen met mijn gare maroefenbmw krijg ik ook altijd de plaats Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 Gisteren op de autostrade zag ik een vrouw in een 320d bellen op het linkervak. Niet dat ze echt slecht reed want toen ik achter haar zat ging ze onmiddellijk naar rechts. Maar toen ik even claxonneerde en teken deed dat ze moest stoppen met bellen keek ze weer direct voor haar en deed rustig verder Ik ben ook gewoon doorgereden, tgebeurt teveel om me er telkens echt kwaad in te maken. Ah met bellen heb ik gisteren ook wat meegemaakt, ik was het al vergeten. Op een bochtig binnenbaantje hing ik achter een pee die totaal niet kon rijden. Veel te traag, 50 waar je 70 mag, en toch alle bochten snijden over de witte lijn. Op een recht stuk wilde ik hem voorbijgaan maar terwijl ik hem inhaal zwalpt hij zowat naar het midden van de baan en duwt hij mij dus bijna helemaal in de kant. Ik moest in de goot links gaan rijden om hem niet te raken. Enfin, die kerel was dus ook aan het bellen. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Maar toen ik even claxonneerde en teken deed dat ze moest stoppen met bellen keek ze weer direct voor haar en deed rustig verder I Doe je dat ook als je iemand een banaan ziet eten oid? Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Doe je dat ook als je iemand een banaan ziet eten oid? Neen, het teken daarvoor doe ik niet Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 Doe je dat ook als je iemand een banaan ziet eten oid? Misschien alleen als ze zo geboeid met die banaan bezig zijn dat ze vergeten terug rechts te rijden? Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Ik vind het nogal nonsens om te denken dat handenvrij bellen dan plots veilig is, that's all. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Gisteren ook weer wat gezien... Een bompa die voor het groene licht stopt en doodgemoedereerd blijft staan, achter hem stond een rijtje van zeker 5-6 auto's die als een kudde schapen gewoon blijven staan, geen enkele die zelfs even claxonneert om hem aan te manen om door te rijden. Ik ben hen dan maar via de voorsorteerstrook voorbij gereden. Mensen durven dat niet meer. Tegenwoordig als je claxonneert moet je al oppassen dat er gene "bruine" uit zijn kar stapt om nekeer "een klapke" te komen doen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 Ik vind het nogal nonsens om te denken dat handenvrij bellen dan plots veilig is, that's all. Dat is inderdaad nonsens: als je belt ben je er met je gedachten niet volledig bij, ook handenvrij. Dat is al meermaals wetenschappelijk aangetoond. Ik zou zelfs zeggen: een banaan eten is veiliger dan handenvrij bellen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 Mensen durven dat niet meer. Tegenwoordig als je claxonneert moet je al oppassen dat er gene "bruine" uit zijn kar stapt om nekeer "een klapke" te komen doen. Tgoh, met een Citroën C3 (dat was de auto die voor het groen bleef staan) moet je toch echt al pech hebben dat daar een kwaaie bruine uitstapt. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Ik vind het nogal nonsens om te denken dat handenvrij bellen dan plots veilig is, that's all. Minder onveilig Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Dat is effectief zo. Handenvrij ben je zeer zeker stukken aandacht kwijt. Al meermaals ondervonden. Of sms'en via de ingebouwde telefoon: niks strafbaar in theorie (knopjes op het dashboard bedienen mag) maar nog veel gevaarlijker dan de gsm voor je neus houden en tokkelen/kijken op de weg. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Ik heb eens geclaxonneerd voor een lul die 25 aan het taffelen was waar je 50 mocht, omdat ie aan het bellen was. Bij het volgende kruispunt stapte die uit en wierp me wat scheldwoorden toe. Hij had wel een uniform aan. Tegenwoordig maak ik enkel nog van mijne neus als ik op de motorfiets zit, als het al de moeite loont. Xenon + LED dagrijlichten + fluo helm = super op het linkervak van de snelweg. Niemand durft invoegen, en degene op het linkervak geven gas bij om rechts in te voegen. Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Ik weet dat handsfree bellen ook niet het ideaal is, maar het is veiliger dan met de gsm aan het oor en is legaal. tegen een blikje drinken of een koek eten ofzo heb ik niets hoor, da's nu echt niet iets dat de aandacht wegneemt hoor, dan moet je al radio's ook beginnen verbannen, want muziek of de radio bedienen kan de aandacht wegnemen Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 tegen een blikje drinken of een koek eten ofzo heb ik niets hoor, da's nu echt niet iets dat de aandacht wegneemt hoor, dan moet je al radio's ook beginnen verbannen, want muziek of de radio bedienen kan de aandacht wegnemen Goed zot gij. Zitten eten of drinken achter het stuur is veel gevaarlijker dan gewoon bellen. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Liefst nog dat ze een stukje eten laten vallen, en er dan beginnen achter te zoeken. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Goed zot gij. Zitten eten of drinken achter het stuur is veel gevaarlijker dan gewoon bellen. 't is waar, onlangs met mijn vork mijn aardappels moeten blokkeren of mijn steak schoof mee van mijn bord . Gelukkig had ik mijn glas wijn niet vast op dat moment. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 Goed zot gij. Zitten eten of drinken achter het stuur is veel gevaarlijker dan gewoon bellen. Not sure if serious ... Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Not sure if serious ... Natuurlijk is hij serieus, en ik volg hem in zijn mening. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 Natuurlijk is hij serieus, en ik volg hem in zijn mening. Dus als ik het goed begrijp neemt een koek eten, of een blikje cola drinken vanuit de bekerhouder meer van je aandacht weg dan proberen een telefoongesprek te voeren met iemand? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.