Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dus als ik het goed begrijp neemt een koek eten, of een blikje cola drinken vanuit de bekerhouder meer van je aandacht weg dan proberen een telefoongesprek te voeren met iemand?

Ik volg ook even niet.. Ik heb het vooral over drinken dan, wat toch doodnormaal is als je voor een paar uur op baan bent. Blikje opendoen ( liefst door passagier ), slok nemen en in bekerhouder zetten, kan je perfect doen zonder uw ogen van de weg te nemen  :mellow:

Geplaatst:

Liefst nog dat ze een stukje eten laten vallen, en er dan beginnen achter te zoeken.

Ik weet in ieder geval wel dat ik dat in @@Alexanderr zijn auto's niét wil doen met al die "lichtbruine modder"-vlekken.

Geplaatst:

Dus als ik het goed begrijp neemt een koek eten, of een blikje cola drinken vanuit de bekerhouder meer van je aandacht weg dan proberen een telefoongesprek te voeren met iemand?

I'm with you. Nog geen klein verschil, zelfs...

Geplaatst:

Ik volg ook even niet.. Ik heb het vooral over drinken dan, wat toch doodnormaal is als je voor een paar uur op baan bent. Blikje opendoen ( liefst door passagier ), slok nemen en in bekerhouder zetten, kan je perfect doen zonder uw ogen van de weg te nemen  :mellow:

Als je bekerhouders hébt.

:(

Stomme Duitse eerste-eigenaar-van-mijn-kar! :angry:

Geplaatst:

Is dat niet standaard op een 5? :shock: Zelfs mijn 1 heeft dat default...

Geplaatst:

een BMW is één grote blikhouder, imho

Gast caoimhin
Geplaatst:

Het gaat hem niet om de aandacht, wel over het extra gevaar. Morsen, en dan de reflex hebben om het op te kuisen of af te doppen. Of op te rapen. Roken in de auto vind ik ook te gevaarlijk, sigaret laten vallen en dan maar zoeken waar ze ligt voor ze schade aanricht. En ondertussen blind aan het rijden.

Geplaatst:

is dat een optie op je kar?

nu de mercedes heeft ook geen. Maar toen moest je nog genoeg tanken en had je nooit nood aan een bekerhouder.

Geplaatst:

Het gaat hem niet om de aandacht, wel over het extra gevaar. Morsen, en dan de reflex hebben om het op te kuisen of af te doppen. Of op te rapen. Roken in de auto vind ik ook te gevaarlijk, sigaret laten vallen en dan maar zoeken waar ze ligt voor ze schade aanricht. En ondertussen blind aan het rijden.

Dat is mindset he, als ik mors dan mors ik maar ... ik ga daar geen malheuren voor uithalen terwijl ik aan het rijden ben. Ik ruim dat wel op als ik gestopt ben.

Geplaatst:

haha  :lol:

om te morsen met een blikje of fles moet je wel al een idioot zijn he  :roll:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

No kidding: roken in je auto en (owv some or other "properheidsredenen") de asbak in je auto niet gebruiken en je peuken dus door 't raam schieten ... da's bloody gevaarlijk. Al verschillende keren gedacht dat een peuk terug binnengewaaid was. In m'n '1 getuigden twee brandplekken op 't leder van de achterbank trouwens mooi dat dat af en toe gebeurde, en de voetmatten rond de bestuurderszetel hadden meerdere gesmolten plekskes van afvallende vuurbollen.

Blij dat ik van die kar en z'n brandplekken vanaf ben. En van 't roken ook. :D

Geplaatst:

Come again?

Kak in je kar! Via je schoenen!

• Vind ik leuk 2
Gast caoimhin
Geplaatst:

Dat is mindset he, als ik mors dan mors ik maar ... ik ga daar geen malheuren voor uithalen terwijl ik aan het rijden ben. Ik ruim dat wel op als ik gestopt ben.

Velen denken daar toch niet aan en gaan in een reflex stoten uithalen die levensgevaarlijk zijn.

Geplaatst:

En uw eten beginnen uitpakken achter het stuur is niet gevaarlijker ofzo? Effe met de knietjes sturen terwijl we met beide handen een plastic verpakking open scheuren om de inhoud te kunnen pakken.

En drank is wat anders, want je neemt een slok en je zet dat terug. Ik zie niemand zijn snickers effe op de passagierszetel leggen tussen 2 happen door, dus 1 van je handen is permanent bezet tijdens de "maaltijd".

Geplaatst:

Still, I disagree.

Tijdens 't telefoneren ben je continu geestelijk (sterk) afgeleid. Ik ervaar dat als een pak gevaarlijker dan even geen handen aan 't stuur. De keren dat ik 't echt niet veel scheelde bij mij, was tijdens babbelen/telefoneren, of tijdens de momenten dat ik rijdend op de achterbank aan 't kijken was of die saf nu wel écht buiten was gevlogen, of niet. :D (I'm not kidding)

Een snickerke eten, of van een flesje water drinken ... oké, mogelijks heb je op 'n bepaald moment géén handen aan 't stuur, maar 't lijkt me dat 't gehele risico een pak kleiner is dan continu zitten bellen oid.

Geplaatst:

Daarnaast, eten "uitpakken" is iets anders dan eten achter het stuur. Als ik al eens eet achter het stuur (het gebeurt zelden hoor), dan zorg ik dat dat van te voren klaar ligt.

Geplaatst:

En uw eten beginnen uitpakken achter het stuur is niet gevaarlijker ofzo? Effe met de knietjes sturen terwijl we met beide handen een plastic verpakking open scheuren om de inhoud te kunnen pakken.

En drank is wat anders, want je neemt een slok en je zet dat terug. Ik zie niemand zijn snickers effe op de passagierszetel leggen tussen 2 happen door, dus 1 van je handen is permanent bezet tijdens de "maaltijd".

hangt er allemaal vanaf wat je bedoelt met eten he.. Allee eigenlijk kan ik mij nu echt geen moment voor de geest halen wanneer ik nog iets gegeten heb achter het stuur maar ik denk inderdaad vooral aan een snack of een keer een koekje. Als je daar een hap van genomen hebt leg je dat toch gewoon in/op de middenconsole?  :) en veel opendoen is daar toch nie aan, plastiek tussen je tanden en met 1 hand is dat in 1 seconde open  :D

Ik ga volledig akkoord met u als je zegt dat het gevaarlijk wordt als je maar 1 hand vrijhebt  ;)

+ iets drinken gebeurt bij mij quasi uitsluitend op autostrade, als het niet druk is. Wou ik er ook nog even bij zeggen..

Geplaatst:

Gij hebt nog nooit mongolenboterhammen proberen open doen achter het stuur zeker? :D

Gast caoimhin
Geplaatst:

+ iets drinken gebeurt bij mij quasi uitsluitend op autostrade, als het niet druk is. Wou ik er ook nog even bij zeggen..

Ah ok. Ja, ik durf dat thuis ook wel te doen, of op een terrasje.

Geplaatst:

Gij hebt nog nooit mongolenboterhammen proberen open doen achter het stuur zeker? :D

Da's iets dat je op voorhand open doet he

Geplaatst:

En dat is nog niks, maar dan extra mayonaise daar tussen doen zonder te smossen, niet evident!

Geplaatst:

:lolz:

Geplaatst:

Da's iets dat je op voorhand open doet he

En dat is nog niks, maar dan extra mayonaise daar tussen doen zonder te smossen, niet evident!

Kwestie van oefening...

Gast wooter
Geplaatst:

Ik heb recent nog op de motorfiets koffiekoeken gegeten terwijl ik een groep wielertoeristen begeleidde. De agent voor mij op zijn Yamaha van't zelfde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid