DenDuvel 4.679 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 gisteren toen ik thuis vertrok zo een madammeke gezien. Iets voorbij ons komt daar een gevaarlijke voorrang van rechts uit. Madam gewoon zonder kijken daar voorbij, blik op oneindig, stuur met 2 vuisten vast, gereed om het eruit te trekken je zal er maar uit komen gereden, in je recht. recht in je Quote
fonny 275 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Dikke week en half geleden nog zo'n trien die ook niet wist wat voorrang van rechts is. Resultaat dat m'n vrouw er los tegen reed. En ook direct begon dat wijf te zeveren " je reed te snel". Geboortejaar 1940. Wagen van net een jaar oud. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Mensen die 40 (of trager) rijden in zone 50. Vanmiddag nog zo eentje... en dan begon ze nog naar links te pinken toen ze op een groot rondpunt zat. Bumperklevers staan nog wel met stipt op 1 bij mij. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Bumperklevers staan nog wel met stipt op 1 bij mij. idem, Als ik kan zal ik direct opzij gaan voor de snellere chauffeurs op de autostrade, maar hoe dichter ze in mijn gat hangen hoe trager ik opzij zal gaan. Iemand dat ik ken is zelf een enorme bumperklever, maar owee als iemand bij hem bumperkleeft. Dan begint die te remmen en te slalommen om die persoon toch maar niet door te laten. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Mensen die ongevallen veroorzaken op een tweevaks snelweg, hoe doe je dat? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 juli 2013 Auteur Geplaatst: 10 juli 2013 Mensen die ongevallen veroorzaken op een tweevaks snelweg, hoe doe je dat? Niet in de spiegels kijken. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Ik kleef aan de bumper als men mij blijk geeft van mij niet gezien te hebben. Heb vandaag een Astra voor mij gehad, en op de een of de andere manier geraakte of durfde de chauffeur niet harder. En ze stak haar hand op. Was voor mij voldoende om terug afstand te nemen, en zelfs een sorry-handje te geven als ik voorbijkon. Bumperkleven is echter verkeersagressie pur sang (en terecht, want het komt inderdaad zeer arrogant over), dus oppassen hiermee. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Bumperkleven doe ik nooit. Als den andere alles toeklopt steek ik der hoogst waarschijnlijk in met mijn remmen Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Dat is inderdaad het slimste, wat ik soms op die zeldzame momenten vergeet. Voor de rest probeer ik net daarom afstand te houden. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Ik doe het alleen af en toe omdat ik zo lang mogelijk van m'n rem af blijf op de snelweg... Daar word ik pas nerveus van, links een treintje auto's die nauwelijks sneller gaan dan de vrachtwagens, en daar van die hyperkinetische types tussen die om de 5 seconden op hun rem staan. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Klopt ook, maar meestal blijf je niet plakken als je even kleeft om niet te moeten remmen. Probleem lost zich meestal snel op dan. Vandaag ook zo iemand voor mij op een gewone baan en ik vertelde het tegen m'n kinderen: ik heb drie seconden geremd over een traject van een halve km, die andere drie seconden niet. Pinker bleef ook naar rechts en ze waren intensief aan 't babbelen met elkaar. Gelukkig nog niet aan 't bellen ondertussen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Files, opstoppingen, vertraging. Men moet nog wat trager rijden. Tegenwoordig rijd ik s middags even met de fiets. Elke dag steek ik, jawel, rijdende auto's voorbij ! Het traag rijden begint ridicule vormen aan te nemen....dat zijn dus echt rijdende verkeersremmers . Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Geplaatst: 11 juli 2013 Files, opstoppingen, vertraging. Men moet nog wat trager rijden. Tegenwoordig rijd ik s middags even met de fiets. Elke dag steek ik, jawel, rijdende auto's voorbij ! Het traag rijden begint ridicule vormen aan te nemen....dat zijn dus echt rijdende verkeersremmers . Mensen durven geen gas meer geven, laat staan inhalen. Laatst kwam ik op een lange rechte baan een sliert van 5-6 auto's tegen achter een aixam. Alleen een eenzame 3-reeks vanuit het midden van de sliert durfde in te halen, al de rest bleef als bange wezels zitten. Ik ben dan maar in één ruk heel de sliert voorbij gereden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ik zou het ook niet durven met een 1.6 met extra lange bakverhoudingen voor de lage CO2 uitstoot .... 1 Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Mensen durven geen gas meer geven, laat staan inhalen. Laatst kwam ik op een lange rechte baan een sliert van 5-6 auto's tegen achter een aixam. Alleen een eenzame 3-reeks vanuit het midden van de sliert durfde in te halen, al de rest bleef als bange wezels zitten. Ik ben dan maar in één ruk heel de sliert voorbij gereden. Ja da's pas hatelijk als je dan achteraan komt aansluiten en niet genoeg power hebt om de hele meute in te halen aangezien er tegemoetkomend verkeer is En enkel een deel van de sliert inhalen is natuurlijk ook belachelijk als je daarna terug vastzit Ik zat eergisteren ook vast in een treintje, achter een oude tractor met een heleboel materiaal erop. Dat ding was overdreven breed en raakte bijna de geparkeerde auto's en reed 30 in zone 50 Vlak achter de tractor zat nog een vrachtwagen, waardoor je er natuurlijk niet goed kan zien of er iemand aankomt in tegengestelde richting. Ik haat het dat de tractor zich dan niet even aan de kant zet als hij ziet dat er een trein van > 10 auto's achter hem taffelt. Nuja, het was mooi weer, ruitje open, zonnetje binnen, en even op de tanden bijten Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ik zou het ook niet durven met een 1.6 met extra lange bakverhoudingen voor de lage CO2 uitstoot .... Klein beetje verkeersinzicht icm anticiperen is hierbij ten zeerste aangewezen. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Geplaatst: 11 juli 2013 Ja da's pas hatelijk als je dan achteraan komt aansluiten en niet genoeg power hebt om de hele meute in te halen aangezien er tegemoetkomend verkeer is En enkel een deel van de sliert inhalen is natuurlijk ook belachelijk als je daarna terug vastzit Inderdaad, in dit geval kon ik er vlotjes voorbij maar bij iets of wat drukker verkeer zit je dan vrolijk mee je stuur op te vreten. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Echt belachelijk tegenwoordig, de helft rijdt echt overal 10 per uur of meer te traag om toch maar niet 1% kans te hebben om een flitsboete van 50 euro te krijgen als ze 5 per uur te hard rijden... Men moet tegenwoordig gewoon meer naar de teller kijken dan naar de weg. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Of zoals gisteren, op de E40 richting Brussel tussen Gent en Wetteren. Staat ergens een flitspaal, kalf voor mij remt terwijl we maar 80 aan het rijden waren. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 merelbeke, net voorbij de op en afrit. Quote
Ritsuke 6.253 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ik kleef aan de bumper als men mij blijk geeft van mij niet gezien te hebben. Heb vandaag een Astra voor mij gehad, en op de een of de andere manier geraakte of durfde de chauffeur niet harder. En ze stak haar hand op. Was voor mij voldoende om terug afstand te nemen, en zelfs een sorry-handje te geven als ik voorbijkon. Bumperkleven is echter verkeersagressie pur sang (en terecht, want het komt inderdaad zeer arrogant over), dus oppassen hiermee. Ik begrijp je volledig. Het is echter wel zo dat de mensen tegenwoordig niet meer in hun spiegels kunnen kijken waardoor je soms niet anders meer kan. Bij mensen die zichzelf rap voor mij smijten durf ik wel eens blijven duwen. Die deden dergelijke actie bewust en dat kan ik nu niet verdragen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Vandaag de test gedaan. 200 km vliegen op 4 wielen achter de rug, waar ik door kon, gaf ik door. Ik werd massaal veel opgehouden door - mensen die toch nog voor mij komen, ook al kom ik snel af - mensen die immens traag invoegen - mensen die niet in de spiegels kijken. Echt niet, en ik spreek van 40 a 50 pct. Slechts een vijftal pct geeft blijk van zeer goed bij de pinken te zijn. Het is bedroevend.... Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Wat ik echt begin te haten, is het volgende. Ik rij altijd uiterst rechts, dus ook als er een gat van pakweg 150 meter is tussen twee vrachtwagens rechts. Met een snelheidsverschil van 30 per uur duurt je dat toch nog zo'n 20s om te dichten. Maar dan heb je van die pipo's die, tegen de tijd dat je bijna bij de tweede vrachtwagen bent, vlak links achter je zitten. En het snelheidsverschil is zo klein dat je op de rem moet gaan staan. Ofwel ga je voorbij, en zorg je dat ik achter je kan invoegen, ofwel ga je me niet voorbij, maar dan hou je ofwel voldoende afstand, ofwel rij je zoals ik uiterst rechts. Op den duur zou je zelf een linkse plakker worden... 1 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Vandaag de test gedaan. 200 km vliegen op 4 wielen achter de rug, waar ik door kon, gaf ik door. Ik werd massaal veel opgehouden door - mensen die toch nog voor mij komen, ook al kom ik snel af - mensen die immens traag invoegen - mensen die niet in de spiegels kijken. Echt niet, en ik spreek van 40 a 50 pct. Slechts een vijftal pct geeft blijk van zeer goed bij de pinken te zijn. Het is bedroevend.... Gewoon kort aan je grootlicht trekken, lijkt alsof je over een bult rijdt rijdt maar ze hebben je wel sneller gezien Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Is evenzeer verkeersagressie (toch voor wie het doorheeft dat ik niet op een bult reed ) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.