janvkn 5.568 Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Geplaatst: 11 juli 2013 Xenons aan helpt een héél klein beetje, af en toe zie ik er zo wel eens eentje verschrikt zijn invoeg maneuver stop zetten en terug kruipen omdat hij me ineens wel gezien heeft, maar in 9 gevallen van de 10 is het eerst invoegen en dan kijken Wat me ook vaak opvalt het volgende: iemand hangt rechts achter een camion aan 90km/h, blijft zitten, blijft zitten, .. terwijl je met een niet onaanzienlijk snelheidsverschil nadert. En dan op het laatste nippertje beslissen ze dan om toch naar links te gaan Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Is evenzeer verkeersagressie (toch voor wie het doorheeft dat ik niet op een bult reed ) Superkorte tikje he (ze merken het waarschijnlijk zelf niet maar het werkt onbewust), nog voor ze gaan invoegen, dan hebben ze de tijd om te anticiperen Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Xenons aan helpt een héél klein beetje, af en toe zie ik er zo wel eens eentje verschrikt zijn invoeg maneuver stop zetten en terug kruipen omdat hij me ineens wel gezien heeft, maar in 9 gevallen van de 10 is het eerst invoegen en dan kijken Wat me ook vaak opvalt het volgende: iemand hangt rechts achter een camion aan 90km/h, blijft zitten, blijft zitten, .. terwijl je met een niet onaanzienlijk snelheidsverschil nadert. En dan op het laatste nippertje beslissen ze dan om toch naar links te gaan Herkenbaar. En inderdaad, nu je het zegt. Had vandaag zéér veel last van voorkruipers ... en was dan ook op baan met een auto zonder xenon. Met m'n V70 heb ik dat veel minder, waarvan de xenons continu branden. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Gewoon altijd rijden met de grootlichten op. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ik heb van die blauwe in de grille. Werkt nog veel beter. 1 Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 ligt dat nu aan mij of beginnen tegenliggers écht trager te rijden op het moment dat ze je naderen als je staat te wachten tot ze voorbij zijn om een obstakel te kunnen passeren???? Precies dat ze allemaal 30 beginnen rijden op het moment dat ze mij voorbijrijden terwijl ze precies verder in de straat vliegen gelijk een zot om toch maar eerst door de versmalling te zijn en mij te doen wachten.. hatelijk. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Awel ik heb dat ook al gemerkt. Ooit eens achter zo eentje achter gereden en die gaf gas bij en liet dan op het laatste duidelijk zijne gas los. Verzuurde samenleving... Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Vandaag een Duitser die wou invoegen, maar dat ging niet want ik reed er al. Blijkbaar kan je op de E314 toch met drie auto's naast mekaar rijden. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Of zoals gisteren, op de E40 richting Brussel tussen Gent en Wetteren. Staat ergens een flitspaal, kalf voor mij remt terwijl we maar 80 aan het rijden waren. zo herkenbaar. Maar ergerlijkheid in het kwadraad. Gewoon kort aan je grootlicht trekken, lijkt alsof je over een bult rijdt rijdt maar ze hebben je wel sneller gezien Met je lichten aan rijden werkt ook goed. En het zijn geen xenons. Maar geen ergernissen hier, het is heerlijk vertoeven op de Emiddenvak. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Wat mis ik Kreta op gebied van mentaliteit onder de weggebruikers... Iedereen doet daar gewoon wat hij zelf denkt dat goed is. Maar vooral, die bekrompen mentaliteit van "dat MAG NIET, dus ik blokkeer u!" is daar volledig afwezig.Als jij sneller komt aanrijden, dan zullen ze meteen plaats voor je maken zodat je ongestoord door kunt vlammen. Van een 2vaks weg maken ze dan ook vaak 3-4 rijstroken Nog snel even inhalen terwijl er een tegenligger aankomt? Geen probleem, zowel degene voor je zal schuiven als degene in de tegenrichting waardoor er alle plaats van de wereld is om in te halen. Hier krijg je meteen een licht en toeterconcert als je zoiets doet Af en toe 1 of andere lul die links blijft rijden en niet schuift, maar dat is dan meestal een hollander in een huurauto. Of het een veiligere manier van rijden is laat ik in het midden, maar het past wel veel beter bij mij 1 Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Ik zette vandaag mijne pinker naar links op omdat ene op het linkervak bleef plakken. Diene achtermij zat constant op mij te pharen daarvoor. Ik zet mijne pinker af, hij stopt. Kzet hem terug aan, hij begint weer Maar toen ik er wat later eens naast reed keek hij niet opzij... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 12 juli 2013 Auteur Geplaatst: 12 juli 2013 Ik zette vandaag mijne pinker naar links op omdat ene op het linkervak bleef plakken. Diene achtermij zat constant op mij te pharen daarvoor. Ik zet mijne pinker af, hij stopt. Kzet hem terug aan, hij begint weer Maar toen ik er wat later eens naast reed keek hij niet opzij... Je moet zelf je grootlichten gebruiken bij een linksplakker, we zitten hier niet in Frankrijk. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Wat mis ik Kreta op gebied van mentaliteit onder de weggebruikers... Iedereen doet daar gewoon wat hij zelf denkt dat goed is. Maar vooral, die bekrompen mentaliteit van "dat MAG NIET, dus ik blokkeer u!" is daar volledig afwezig. Als jij sneller komt aanrijden, dan zullen ze meteen plaats voor je maken zodat je ongestoord door kunt vlammen. Van een 2vaks weg maken ze dan ook vaak 3-4 rijstroken Nog snel even inhalen terwijl er een tegenligger aankomt? Geen probleem, zowel degene voor je zal schuiven als degene in de tegenrichting waardoor er alle plaats van de wereld is om in te halen. Hier krijg je meteen een licht en toeterconcert als je zoiets doet Af en toe 1 of andere lul die links blijft rijden en niet schuift, maar dat is dan meestal een hollander in een huurauto. Of het een veiligere manier van rijden is laat ik in het midden, maar het past wel veel beter bij mij Op Rhodos heb ik dat ook ervaren. Ik reed met een scootertje rond en heb me nooit onveilig gevoeld tussen het verkeer. Iedereen maakt plaats of vertraagt als het nodig is, zonder te toeteren of lichten te trekken. Zal een eiland mentaliteit zijn zeker? Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Deze week zit ik achter een vrachtwagen die precies aan het middenvakrijden is. Gezien het in Frankrijk was is de kans ook reëel. Ik ga dus zelf met de vrachtwagen naar het eerste en zie daar een pug rijden die mij juist daarvoor nog had ingehaald. Franse nummerplaat en negertjes, erger kan niet... Ik begin dus rechts in te halen met de vrachtwagen... En slaag er in ook. Maar als ik die pug voorbij ben zit er op het eerste een andere wagen. Ik voeg dus in naar het tweede. 3 a 4m voor die pug. Kerel haalt mij in en zijn vrouw doet teken dat ik een wijze heer ben (tikt paar keere met wijsvinger tegen het voorhoofd). Echt aandacht geef ik er niet aan en ongeveer een kilometertje verder ga ik ze weer rechts over... Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Op Rhodos heb ik dat ook ervaren. Ik reed met een scootertje rond en heb me nooit onveilig gevoeld tussen het verkeer. Iedereen maakt plaats of vertraagt als het nodig is, zonder te toeteren of lichten te trekken. Zal een eiland mentaliteit zijn zeker? Mja, met een scooter zou ik er nog niet meteen durven rijden Dat bewijs werd dan na 3 dagen ook meteen geleverd toen er opeens eentje voor onze tafel vloog terwijl we aan't ontbijten waren Maar er wordt doorgaans wel goed rekening gehouden met alle scootertjes daar, kan ook moeilijk anders. Dat zal hier in België ook wel anders zijn... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Deze week zit ik achter een vrachtwagen die precies aan het middenvakrijden is. Gezien het in Frankrijk was is de kans ook reëel. Ik ga dus zelf met de vrachtwagen naar het eerste en zie daar een pug rijden die mij juist daarvoor nog had ingehaald. Franse nummerplaat en negertjes, erger kan niet... Ik begin dus rechts in te halen met de vrachtwagen... En slaag er in ook. Maar als ik die pug voorbij ben zit er op het eerste een andere wagen. Ik voeg dus in naar het tweede. 3 a 4m voor die pug. Kerel haalt mij in en zijn vrouw doet teken dat ik een wijze heer ben (tikt paar keere met wijsvinger tegen het voorhoofd). Echt aandacht geef ik er niet aan en ongeveer een kilometertje verder ga ik ze weer rechts over... Heb ook net FR doorkruist en het cliché is nog maar eens bevestigd: het eerste vak is ook hier (zelfs nog meer) verboden terrein. Quote
bertds 207 Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Had ik onlangs op de E17 ook. Franse wagen, gekleurde medemens, ik denk dat ik die drie keer rechts heb voorbijgestoken. En die kwam me dan altijd terug voorbijgestoken. Hilarisch Maar naar het linkervak gaan, nee hoor. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 juli 2013 Auteur Geplaatst: 13 juli 2013 Ik heb ook zo eens wat gehad met een Franse wagen. Zaterdagnacht, lege autosnelweg, en ik was rustig aan het cruisen aan 120 op de cruisecontrol (echt waar!). Ik kom hem eerst tegen op het rechtervak, aan 110, dus ik ga er rustig voorbij. Even later gaat hij naar links en komt hij mij voorbijgekropen, voegt voor me in en vertraagt terug Ik haal dus weer in (zonder van de cc af te gaan), en even later herhaalt dat spelletje zich opnieuw, en dan nog eens opnieuw. Toen was ik het beu, en ben ik een paar minuten 160 gaan rijden om er vanaf te zijn. Even later komt er links aan hoge snelheid een auto afgereden: wéér die Fransman, hij voegt wéér voor mij in en vertraagt naar 110 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Ik heb enkele jaren geleden nog aan 127 km/u op de CC 5 keer dezelfde auto ingehaald op 15 km afstand. Quote
Phil 12.505 Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Ik heb ook zo eens wat gehad met een Franse wagen. Zaterdagnacht, lege autosnelweg, en ik was rustig aan het cruisen aan 120 op de cruisecontrol (echt waar!). Ik kom hem eerst tegen op het rechtervak, aan 110, dus ik ga er rustig voorbij. Even later gaat hij naar links en komt hij mij voorbijgekropen, voegt voor me in en vertraagt terug Ik haal dus weer in (zonder van de cc af te gaan), en even later herhaalt dat spelletje zich opnieuw, en dan nog eens opnieuw. Toen was ik het beu, en ben ik een paar minuten 160 gaan rijden om er vanaf te zijn. Even later komt er links aan hoge snelheid een auto afgereden: wéér die Fransman, hij voegt wéér voor mij in en vertraagt naar 110 Overlaatst iets gelijkaardigs gehad maar dan met iemand die achter me reed. Was ook rustig op cc aan het cruisen (130) en die reed 5 à 10 m achter mij op een quasi lege snelweg (was 's nachts, dus enorm storend als je geen zelfdimmende binnenspiegel hebt) een paar keer versneld en terug op cc-snelheid gezakt maar een minuut later was hij er telkens weer, om terug zo kort achter mij te rijden. Dan ook opgetrokken tot 160, 5 min. later terug van dat. Verschrikkelijk hatelijk, daarna was ik gelukkig aan m'n afrit. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 13 juli 2013 Auteur Geplaatst: 13 juli 2013 Phil, on 13 Jul 2013 - 11:55 PM, said: Overlaatst iets gelijkaardigs gehad maar dan met iemand die achter me reed. Was ook rustig op cc aan het cruisen (130) en die reed 5 à 10 m achter mij op een quasi lege snelweg (was 's nachts, dus enorm storend als je geen zelfdimmende binnenspiegel hebt) een paar keer versneld en terug op cc-snelheid gezakt maar een minuut later was hij er telkens weer, om terug zo kort achter mij te rijden. Dan ook opgetrokken tot 160, 5 min. later terug van dat. Verschrikkelijk hatelijk, daarna was ik gelukkig aan m'n afrit. Heb ik ook eens gehad ... heel vreemd. Zelfs aan 90km/h bleef die achter me plakken. Echt freaky. Quote
Phil 12.505 Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Heb ik ook eens gehad ... heel vreemd. Zelfs aan 90km/h bleef die achter me plakken. Echt freaky. Had misschien inderdaad beter even vertraagd of gestopt... Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Had deze week ook zo iemand achter mij. Was vooral heel druk bezig met uitleggen tegen zijn passagier, waardoor hij was op automatische volgpiloot reed. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 altijd interessant om te zien hoeveel je kan vertragen eer ze tot inhalen overgaan. Oja, zondag nog bijna een deftig accident gehad hier achter de hoek. 2 rijvakken, ik rijd op het 2e rijvak en het ogenblik dat mijn voorbumper voorbij de achterbumper van die Hollander op het 1e vak is beslist meneer pinker aan te zetten en naar links te gaan, allemaal in 1 beweging dus. Gelukkig heb ik nog wa poeier op overschot in mijn auto en heb middels de combo rechtervoet naar beneden en linkerhand op de claxon die kerel nog net kunnen inhalen, want die bleef maar rustig naar links komen, denk dat er geen 20cm meer tussen onze auto's zat. Diezelfde dag 's avonds op de ring rond Brussel tussen Waterloo en Tervuren ne gast die relatief traag links reed, maar ok, er was wel wat verkeer rechts dus ik geef hem nog het voordeel van de twijfel. Op een gegeven moment zie ik hem zijn binnenspiegel bijregelen dus ik denk "aha, die heeft me zeker gezien!", maar helaas. Geen verkeer op het eerste vak en we blijven links bollen. Achter mij reed een RS5 cabrio (mooie nrplaat trouwens 9-AUD-123) die het ook op zijn zenuwen kreeg en mezelf en die gast voorbij is gevlogen (because 450hp ), dus ik wacht even af want voor t zelfde schiet hij wakker en gaat naar rechts na die actie. NOPE. Ik er dus ook maar langs en ik kijk in het passeren eens binnen. Kerel zat rustig te rijden alsof er niets aan de hand was. Zijn passagier had het precies wel in de mot aan zijn gezicht te zien . Achter die Audi reed ook nog een MX-5. Kijk ik in mijn spiegel na die inhaalactie, zie ik die MX-5 ook die gast rechts inhalen, en meneer BLIJFT maar links plakken. MAN MAN MAN Dat was ne gast van nog geen 30 jaar ofzo.... Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 Oja, zondag nog bijna een deftig accident gehad hier achter de hoek. 2 rijvakken, ik rijd op het 2e rijvak en het ogenblik dat mijn voorbumper voorbij de achterbumper van die Hollander op het 1e vak is beslist meneer pinker aan te zetten en naar links te gaan, allemaal in 1 beweging dus. Gelukkig heb ik nog wa poeier op overschot in mijn auto en heb middels de combo rechtervoet naar beneden en linkerhand op de claxon die kerel nog net kunnen inhalen, want die bleef maar rustig naar links komen, denk dat er geen 20cm meer tussen onze auto's zat. Niet dat ik de steen nu terug wil gooien naar jou, maar doe je er in zo'n situatie niet beter aan om te remmen in plaats van gas bij te geven? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.