Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is een Proxy Delhaize inderdaad. Het was trouwens een zwarte Golf V (1-DWB-399) ;)

Die ken ik niet. Er rijden wel verschillende VI GTI's rond, waaronder eentje van de lokale politie.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vanmorgen reed ik tegen 30 km/u achter een andere auto, op een afstand van 10 meter ofzo (moeilijk in te schatten). Plots een A5 SB die zijn voorrang van links neemt tussen mij en mijn voorganger. :facepalm:

Ik geef dan altijd een dotje gas. :D En maar gesticuleren...

Geplaatst:

En daarnet bijna een moto opgeschept. Een T-kruispunt aan een dubbele tweevaksbaan met middenberm. Het licht springt op groen en de auto's die op het linkervak staan vertrekken stilletjes en ik rij ze (ietwat vlot) op 't rechtervak voorbij (daar stond namelijk geen kat) en plots een moto die van links komt. Niet goed voor mijnen tikker. :mellow: Die was dus duidelijk vertrokken nadat het licht voor het verkeer uit tegengestelde richting al op groen was gesprongen...

Geplaatst:

Ik heb een tijdje een air horn in mijn Audi gehad. Werkte feilloos bij mensen die achteloos dachten van rijstrook te wisselen of bedelaars die niet aan de kant gingen. Heb nu iets vergelijkbaar op de motorfiets maar nog niet luid genoeg.

Geplaatst:

Zo eentje op luchtdruk of gewoon een zware claxon? Waar vind je dat op 12v?

Geplaatst:

vandaag binnen de 2 minuten:

brommerke die de afrit Merelbeke pakt op de E40 om de R4 op te rijden....

en dan citroen C2 die op de R4 aan 70 op 't linkse vak aan het tuffen....

Geplaatst:

Ik kom deze ochtend aan een kruispunt met voorrang van rechts (een T, maar ik op het stuk rechtdoor, en een zijstraat rechts), ik moet voorrang geven. Maar auto van rechts kan niet over in mijn richting omdat uit de richting voor mij enen die zijstraat wil indraaien, voor mijn neus. Maar aangezien alles blok zit, vertrek ik weer (auto rechts van mij zou zich vastgereden hebben mocht hij toch vertrokken zijn). En die auto voor mij draait voor mijn neus ook af. Ik rijd uiteraard door. Claxon tot en met en doet zijn ruit open, en dan zijn tuit. Ik doe ook mijn ruit open en vraag rustig of het nu al voorrang van links is geworden. Begint die daar luid te brullen dat hij voorrang heeft :lolz: Heb hem gezegd "dan had je maar tegen mij moeten rijden, jammer". En reed rustig verder.

En dan kwam ik onze vriend terug tegen. Deze: http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/153-ergernis-in-het-verkeer-topic/page-84#entry509190

In het donker, zonder licht; op de fiets.

Ik was in form. Grootlichten aan, zodat ik hem toch goed kon zien. Kerel wist nog steeds hoe fout hij bezig is, want begon op het voetpad te rijden. Slim. Naast hem eens even heel lang geclaxonneerd. :D

Wat een leuk gezwaai kreeg ik :)

Zo. M'n aantal conflicten voor deze maand zit er op, ik ga verder voor zero-conflicts :D

Geplaatst:

allen aan 105 à 110 op 't linkerrijvak, die BMW bbreak voor mij remt dan te pas en te onpas, daarom ook laat ik die zwarte Vito ertussen(ook omdat achter mij er nog een 5tal auto's reden) en dan als de vrachtwagen terug mooi naar rechts gaat....

http://www.youtube.com/watch?v=9DjnpUHAz3k&feature=youtu.be

Je vergeet te melden dat die met zijn aanhangertje niet op de derde rijstrook mag...

Man, het is echt niet normaal de laatste tijd van de linksplakkers...

Geplaatst:

Je vergeet te melden dat die met zijn aanhangertje niet op de derde rijstrook mag...

Is dat zo?

Daar bezondig ik me toch ook geregeld aan als ik met de campingcar onderweg ben. :D

Geplaatst:

eum, mag dat niet? Vrijdag aan 110 daar ook op gereden met mijn boot achter mijn gat. Er wou een bangerik aan 91km/h een vrachtwagen voorbij gaan.

Geplaatst:

Vanmorgen bijna patat op een "conflictvrij" kruispunt. Ik en mijn tegenliggers hadden groen om links af te slaan, en de kerel aan de overkant dacht dat het voor rechtdoor te rijden ook groen geworden was. Dat scheelde geen haar.

Geplaatst:

Is dat zo?

Daar bezondig ik me toch ook geregeld aan als ik met de campingcar onderweg ben. :D

eum, mag dat niet? Vrijdag aan 110 daar ook op gereden met mijn boot achter mijn gat. Er wou een bangerik aan 91km/h een vrachtwagen voorbij gaan.

Alééé, 2 kandidaten om hun rijexamen te gaan herdoen :ninja:

Mag dus idd niet, derde rijstrook of verder is verboden voor aanhangers (dus auto met aanhanger of camion met aanhanger/oplegger, bus met kar,...)

Maar ik zondig mij daar ook aan hoor, zelfs met de caravan erachter... Maar er is nog een verschil om op de derde strook aan 120 een inhalende camion te tripleren tegenover onnodig links rijden met een aanhanger :D

Gast caoimhin
Geplaatst:

Dat zie ik echt regelmatig gebeuren. Of soms heb je lichten heel kort op elkaar. En dan worden de volgende lichten groen, maar die waar wij voor staan zijn nog rood. En dan zie je toch mensen die vooraan staan vertrekken.

Vorige week nog in Mechelen, dezelfde situatie als bij @@janvkn. Ik kom van Zemst (Brusselse steenweg) aan het kruispunt met de Europalaan / Postzegellaan / Jubellaan. Richting station dus. Daar stond iemand voor mij die ook door het rood reed omdat hij "iets" op groen zag springen, weliswaar enkel voor de mensen die naar rechts moesten. Ik zie hem vertrekken en claxoneer + flash, maar niet onmiddellijk reactie. Midden op het kruispunt stopt ie dan plots, waarschijnlijk had ie toen door dat er iets niet klopte. Soit, hij rijdt door (wat ik in zijn situatie nu ook wel zou doen). Iets later heb ik zelf groen en vervolledig ik mijn weg, waarna ik terug achter hem kom te staan aan het kruispunt van de R12 met de baan die van het station komt. Waar dus quasi hetzelfde gebeurt, weer met die kerel :fp: Wij moeten naar links, het wordt groen voor rechtdoor en rechts, en hij vertrekt weer. Weer claxoneer + flash ik, en nu had ie het sneller door. Het wordt groen voor ons, en we rijden weer door. Hij moest blijkbaar dezelfde weg uit als ik (Qpark Lamot). Alleen ik moest gewoon Tatjana oppikken, en hij effectief in de parking. Maar ik had goed gezien hoe ie er uit zag. Nu, ik moest even wachten dus ik sta ergens waar je niet mag parkeren (maar in niemand zijn weg) maar blijf wel in de wagen zitten voor moest het toch zo zijn dat ik iemand zou hinderen. Plots komt die kerel en zijn gezelschap voorbij en hoor ik hem klagen over het feit dat ik daar sta (raampje stond open). Ben toch even uitgestapt en hem gevraagd wie het grootste gevaar op de baan zou zijn, ik die daar even in niemand zijn weg sta (maar wel waar het niet mag), of hij die tot 2x toe op enkele minuten tijd door het rood rijdt. Dat ik tot 2x toe achter hem stond, en hem dat 2x heb zien doen. Hij mompelde iets en stapte door, en een andere kerel uit zijn gezelschap gaf me trouwens gelijk (zag hem toch goedkeurend knikken toen ik die opmerking gaf).

Geplaatst:

ik heb het zelf al voor gehad, op de ring rond Roeselare.  En ik heb er het fotografische bewijs van.  Auto naast mij vertrekt, en ik vertrek mee... 

Sorry als ik iemand geërgerd heb, maar met de 160 euro die ik hiervoor betaald heb, zal er wel iets nuttigs gedaan zijn.

Geplaatst:

Mooie tussenafstanden, héél veilig

Op de linker rijstrook zie je zelden iets anders. En vaak net omdat iedereen wilt aangeven dat men sneller is en wilt inhalen, maar de voorligger niet af geeft. En de echte oorzaak zit vanvoor, en er vlak achter iemand die net iets meer afstand houdt zodat de eerste niet helemaal door heeft dat ie het boeltje ophoudt.

Je moet tegenwoordig echt al bumperkleven alvorens een linksplakker door heeft dat ie moet oprotten. En dan vaak nog met allerlei gebaren erbij...

Geplaatst:

Op de linker rijstrook zie je zelden iets anders. En vaak net omdat iedereen wilt aangeven dat men sneller is en wilt inhalen, maar de voorligger niet af geeft. En de echte oorzaak zit vanvoor, en er vlak achter iemand die net iets meer afstand houdt zodat de eerste niet helemaal door heeft dat ie het boeltje ophoudt.

Je moet tegenwoordig echt al bumperkleven alvorens een linksplakker door heeft dat ie moet oprotten. En dan vaak nog met allerlei gebaren erbij...

Inderdaad, schuld ligt bij diegene die niet opzij gaat omdat hij of zij te dom is om zijn of haar spiegel(s) te gebruiken, maar ik blijf het onveilig vinden. Ik doe er soms zelf aan mee, maar probeer het toch te beperken. 1 hard remmanoeuvre bij de 3de levert al gauw quasi stilstand op verderop in 't rijtje. Alle dagen was 't zo op 't 3de vak 's avonds van Bxl naar Gent ter hoogte van G-Bijgaarden, Ternat

Geplaatst:

Het meest veilige was Phil, die haalde zich uit de gevaarlijke situatie.

Het afsnijden was daarentegen weer wel onveilig.

Geplaatst:

Het meest veilige was Phil, die haalde zich uit de gevaarlijke situatie.

Het afsnijden was daarentegen weer wel onveilig.

Dat heeft ie vakkundig afgesneden van z'n video :D

Geplaatst:

Dat heeft ie vakkundig afgesneden van z'n video :D

ik zal de volgende keer nog wa meer afsnijden....

van de video hé

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Aan de Mondeo-rijder deze ochtend: Je mag dan wel van rechts komen, maar als ik al op de rotonde rij heb IK voorrang.

Hij nam daarna dezelfde afrit als mij en hield +100m afstand.  :up:

Geplaatst:

Aan de Mondeo-rijder deze ochtend: Je mag dan wel van rechts komen, maar als ik al op de rotonde rij heb IK voorrang.

Hij nam daarna dezelfde afrit als mij en hield +100m afstand.  :up:

Driftje gezet?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid