Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat vertrekken is hier ook altijd hetzelfde...

Moeten we ergens zijn vraagt ze hoelang het rijden is. Ik schat dan meestal wel redelijk correct maar optimistisch in (dus rekening houden met een vlotte rijstijl) en op basis daarvan bepalen we vertrekuur.

Altijd is ze te laat en dan begin ik te knallen en het is het geklaag :roll:

Nu ja, ik ben meer en meer van het principe van gewoon te rijden en te laat aan te komen. Dan erger ik mezelf wel aan eht feit dat we te laat zijn, maar dat is dan maar zo.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Ik heb ook liever dat de auto's allemaal rechts voor het rood staan, zodat ik (die af kom gereden) kan blijven doorrijden als het groen wordt :D

Als ik zelf rood heb volg ik die regel niet, en zet ik mij links :D

Geplaatst:

Die mens zocht mss een adres. Hoe doe jij dat in een 1richtingsstraat?

Zoals wooter zegt. Als je parkeerplaats zoekt steek je uw pinker uit. Als ik een adres zoek zet ik me meestal gewoon aan de kant en ga ik te voet verderzoeken.

Als mijn vrouw herhaaldelijk commentaar heeft op mijn rijstijl, ga ik compleet volgens de regels rijden. Een kilometer verder zegt ze dan "zo bedoelde ik het ook niet eh" en kan ik zeggen "tut tut zone 30 is zone 30" :D

Hmm zal ik ook eens proberen  :lol:

Gisterenavond ook iets bizar meegemaakt. Ik kwam van de E17 in Deerlijk en even later zat er achter mij een grijze BMW, waarin er achter zijn vooruit enkele witte LED's schenen naar voor. Ik dacht in eerste instantie dat het een anoniem politievoertuig kon zijn die me volgde ( reed even ervoor wat te snel  :ninja: ), maar hij sloeg daarna ergens anders af. 

Weten jullie wat dit kan zijn achter zijn ruit? Waren een 3-tal witte LEDjes naast elkaar centraal aan de voorruit. Of toch een "Anonieme wagen"?

Geplaatst:

Ik heb ook liever dat de auto's allemaal rechts voor het rood staan, zodat ik (die af kom gereden) kan blijven doorrijden als het groen wordt :D

Als ik zelf rood heb volg ik die regel niet, en zet ik mij links :D

Ah ja natuurlijk, ik vind het ook fijn dat iedereen zich altijd braafjes rechts zet ... kan ik sneller door :D

Geplaatst:

586-BZI.jpg

De WPR rijdt al een paar jaar rond met anonieme BMW's. Maar dat zijn blauwe LEDs en die knipperen :D.

Geplaatst:

Dat vertrekken is hier ook altijd hetzelfde...

Moeten we ergens zijn vraagt ze hoelang het rijden is. Ik schat dan meestal wel redelijk correct maar optimistisch in (dus rekening houden met een vlotte rijstijl) en op basis daarvan bepalen we vertrekuur.

Altijd is ze te laat en dan begin ik te knallen en het is het geklaag :roll:

Nu ja, ik ben meer en meer van het principe van gewoon te rijden en te laat aan te komen. Dan erger ik mezelf wel aan eht feit dat we te laat zijn, maar dat is dan maar zo.

als je vrouw altijd te laat is, calculeer je die tijd bij je vertrekuur.

Geplaatst:

Ik calculeer altijd mijn normale reistijd. Dan is ze 10 minuten te laat en haast ik mij niet, maar het nuttige resultaat is dat we nooit te vroeg zijn en altijd pas aankomen als er al actie is :D.

Enkele maanden geleden waren we uitgenodigd op een BBQ en ik kwam recht van Brussel. Ik was netjes op tijd, vrouwlief 45 minuten te laat. De eerste 30 minuten was ik de enige daar. Ik had dus niks gemist als ik netjes naar huis was gereden en samen met vrouwlief was opgekomen.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Vorige week kwamen we van BIS, en stond ik hier verkeerd (http://goo.gl/maps/x1401). Ik stond namelijk op het vak voor richting Oostende en ik moest richting Brussel. Nu was het zowel richting Brussel als richting Oostende op deze baan gewoon stilstaand verkeer, dus het was niet dat ik terrein had gewonnen door eerst richting Oostende te volgen. Nu wou ik dus invoegen, en zet ik mijn pinker op. Een Range laat redelijk wat ruimte en ik zag dat als een vriendelijke uitnodiging om in te voegen. Ik start dus het invoegen, als die Range plots een goede dot gas geeft en bijna mijn spiegel er af ramt (ik kreeg geen vinger tussen mijn spiegel en de Range). Heel sympathiek vond ik dat, dus zoek oogcontact om even mijn appreciatie te tonen, maar meneer bleef halsstarrig voor zich uit kijken. Heb dan mijn raam naar beneden gedaan en eens op zijn venster geklopt (zoals je op een deur klopt voor je ergens binnen gaat). Amai diene verschoot :lolz: Heb gewoon mijn duim omhoog gestoken en dan teken gedaan dat hij voor mag :D Ben dan na hem ingevoegd, en wat later bij het invoegen op de E40 hem gepasseerd en eens geclaxoneerd en gewuifd. Hij bedankte mij met een middelvinger.

Geplaatst:

Ah ja natuurlijk, ik vind het ook fijn dat iedereen zich altijd braafjes rechts zet ... kan ik sneller door :D

Als je bij ons van de autostrade richting dorp rijdt heb je voor de stoplichten twee rijvakken, die vanaf dan veranderen in links een rijvak en rechts een busstrook, waardoor je na 20 m links moet invoegen. Meestal gaat iedereen dan aan de lichten al links staan en kan ik langs rechts vlot vertrekken. :)

Geplaatst:

Zoals wooter zegt. Als je parkeerplaats zoekt steek je uw pinker uit. Als ik een adres zoek zet ik me meestal gewoon aan de kant en ga ik te voet verderzoeken.

Er staat wel éénrichtingswegje...

Gast caoimhin
Geplaatst:

Als je bij ons van de autostrade richting dorp rijdt heb je voor de stoplichten twee rijvakken, die vanaf dan veranderen in links een rijvak en rechts een busstrook, waardoor je na 20 m links moet invoegen. Meestal gaat iedereen dan aan de lichten al links staan en kan ik langs rechts vlot vertrekken. :)

Ik doe dat meestal hier: http://goo.gl/maps/aMsPV

Iedereen die niet naar rechts moet, staat links. Als er dan rechts niemand (of maar een wagen of 2) staat, zet ik mij daar ook. Tegen dat je moet ritsen ben ik dan toch soms een wagen of 8 voorbij.

Geplaatst:

Klopt. Deze voormiddag aan het kennedyrondpunt in Oostende ook: wel zeker 20 auto's rechts, niemand links. Kom ik aan op het rondpunt, kan ik meteen doorrijden ook, tussen 2 auto's in, zonder iemand te hinderen. Den eersten stond er nog toen ik het rondpunt aan de overkant af reed :)

Ik zei even op smakelijk wijze "sukkels" en genoot van hun gedrag  :D

Geplaatst:

Ja er is inderdaad geen plaats om u aan de kant te zetten in dat straatje. Maar dat maakt toch niets uit? Je moet sowieso uw richtingsaanwijzers gebruiken om een parkeerplaats te zoeken.

Geplaatst:

Klopt. Deze voormiddag aan het kennedyrondpunt in Oostende ook: wel zeker 20 auto's rechts, niemand links. Kom ik aan op het rondpunt, kan ik meteen doorrijden ook, tussen 2 auto's in, zonder iemand te hinderen. Den eersten stond er nog toen ik het rondpunt aan de overkant af reed :)

Ik doe dat elke ochtend ook aan het ronde punt in Hasselt. Het is zo'n rondpunt met twee vakken, waar die sukkels de binnenkant niet durven nemen en dus staan ze rechts met zijn allen aan te schuiven om de buitenkant van het ronde punt te kunnen nemen.
Gast caoimhin
Geplaatst:

Als je afrit Technopolis neemt in Mechelen is dat ook zo, kom je uit op een rondpunt met 2 rijstroken. Iedereen, zelf diegenen die van richting Antwerpen komen en zich dus links bevinden, gaat quasi onmiddellijk naar rechts. Ik doe dan de omgekeerde beweging, want ik kom van Brussel. Op het rondpunt wel altijd goed opletten, want 80% daar snijdt het rondpunt af en gaat van het rechtse vak onmiddellijk naar binnenkant rondpunt, en zonder zien.

Geplaatst:

Dat afsnijden is herkenbaar. In Drongen is dat ook de ziekte. Vechten om rechts te staan (en af en toe een sukkel die dan links staat en niet weet wat hij moet doen in het binnenvak op een rondpunt) en dan rechtdoor rijden, vol op linkervak. Al een paar keer een close call gehad en die mensen kijken allemaal verschietachtig naar ik.

Geplaatst:

Ja er is inderdaad geen plaats om u aan de kant te zetten in dat straatje. Maar dat maakt toch niets uit? Je moet sowieso uw richtingsaanwijzers gebruiken om een parkeerplaats te zoeken.

Je hebt gelijk hoor. Maar die mens is mss gewoon op zoek naar adres en heeft je niet gezien. Om dan direct te claxonneren... Denk niet dat dat veel helpt.

Geplaatst:

Altijd hetzelfde verhaal op het rondpunt aan het Engelshof... 

Zelfs al kom ik van Oostende en richting Brugge vanop 1 rijstrook haal ik er gemiddeld 2 a 3 in op het rondpunt als het druk is...

Dat afsnijden is herkenbaar. In Drongen is dat ook de ziekte. Vechten om rechts te staan (en af en toe een sukkel die dan links staat en niet weet wat hij moet doen in het binnenvak op een rondpunt) en dan rechtdoor rijden, vol op linkervak. Al een paar keer een close call gehad en die mensen kijken allemaal verschietachtig naar ik.

Eerlijk gezegd vind ik die rondpunten wel wat krap om dat daar zo te doen...

Geplaatst:

Klopt, gisteren heb ik er daar ook zo een hoop gedubbeld. Deze ochtend waren er wel 5 voor mij die hetzelfde deden. Dju. :)

Wat daar schering en inslag is: als je van OOstende komt en je wil het centrum binnen, rijden die van richting Roeselare naar Brugge altijd voor je neus.

Daar heb ik ooit nog een nieuwe bumper denk ik. Al dikwijls bumper aan zijdeur geweest.

Geplaatst:

Ook op een eenrichtingsweg werkt mijn pinker. Die van jou niet?

Geplaatst:

Je hebt gelijk hoor. Maar die mens is mss gewoon op zoek naar adres en heeft je niet gezien. Om dan direct te claxonneren... Denk niet dat dat veel helpt.

Welja, stel dat hij nu denkt dat hij alleen op de baan is ( iets wat er heel veel denken ), dan laat ik hem toch gewoon even weten dat ik er ook ben en sta te wachten  :)

En of het nu helpt of niet, als ik iemand zie die belt achter het stuur op de autostrade, kan ik het ook niet laten om even te claxonneren. Meestal blijven ze voor zich uit staren, maar dan weten ze toch dat ze erop gewezen worden en iets verkeerd doen. Tegenwoordig laat 90% van de mensen zich gewoon doen ( niet alleen op straat ). Bijvoorbeeld als er iemand 50 rijdt waar er 70 gereden mag worden, rijdt de rest er hersenloos achter en mag jij ook aansluiten. En op die manier gaan de schuldigen/onwetenden ook gewoon hun gang blijven gaan  :mellow:

Geplaatst:

Ook op een eenrichtingsweg werkt mijn pinker. Die van jou niet?

Zucht.

Ik doel er op dat die kerel overduidelijk wat aan het zoeken is. Dat dat beter kan aangegeven worden, ja. Maar de kans is groot dat die persoon er zo in op gaat dat die gewoon niet merkt dat er iemand achter hem rijd.

Om dan direct te gaan claxonneren gaat volgens mij eerder agressief overkomen al zal een kortte krachtige tut dat normaal niet doen en kan die mens zich dan gewoon excuseren. Maar het feit dat zijn vriendin het al onnodig vond lijkt het mij gewoon niet nodig. En wss is er buiten ergernis bij de drie partijen niet veel bereikt.

Geplaatst:

Daarnaast mag je enkel maar claxonneren als waarschuwing om een ongeval te vermijden, of als waarschuwing dat je gaat inhalen (maar wie doet dat nog).

Gast caoimhin
Geplaatst:

Als je dat doet als waarschuwing dat je gaat inhalen, dan gaan ze je nog een grotere zot vinden :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid