Lefty 19.511 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Wel alleen OEM want aftermarket mag niet Quote
josenjef 436 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Zucht, ik kom toe op kantoor deze morgen en begin te werken. 15 min later stuikt mijn collega toe. Eerste wat hij zegt "en, waar heb je tegen gereden?", terwijl dat mijn directe baas naast mij zat 'k heb het al mogen gaan uitleggen :/ Straks wat protvocht op zijn muis smeren Waarom heb jij een 208? Is dat random dat ze die uitdelen eigenlijk? Want hier stonden een massa zilveren A1's en een paar andere dingen ertussen, ik vroeg mij af hoe ze die toekennen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Lukraak. Allemaal schoolverlaters eh. Die maak je nog blij met vier wielen en een tankkaart . Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Sint-Niklaas, E17. Elke keer hetzelfde. Ze zien een betonnen jersey-boord rechts, ze zien er auto's ongeveer even snel naast rijden, ze hebben het gevoel een oprit te naderen, en zullen zeker niet opschuiven naar rechts. Echter, 't is een enorm lange strook met gescheiden verkeer (die dan wel eindigt in een oprit, maar da's heel wat verder). En dan een Astra die alleen in z'n zijspiegel links kijkt, en niet in de andere spiegels. Tja, met bedampte ruiten is dat ook moeilijk... Close call .... die peet in zijn goudbruine C-klasse (mét klakke) moet die Porsche toch gezien hebben? En is het dan niet vreemd dat je die ineens niet meer ziet.. aan zijn schrikreactie te zien niet natuurlijk.... Ok, die Porsche is ook niet 100% zuiver bezig... Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Porsche is een kieken, in zo'n geval ga ik even van het gas af en vervolgens links voorbij. Die Astra kan je dan weer niks verwijten, vind ik. Buiten het feit dat hij totaal geen reden had om naar links te gaan. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 In sé deed die niets verkeerd, die Astra, dat klopt. Maar de combo met zijn beslagen ruiten en het nogal strakke gedrag deed me wat fronsen. Vooral ook omdat hij die BMW toch ook al in de gaten moest gehad hebben. (reden overigens mooi samen, een hele tijd, die BMW en ik) Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Die BMW reed vlak achter die andere, uiteraard zag hij die. Kapt trouwens ook iets te vlot naar rechts, vind ik. Soit, als ik op dat rijvak zou rijden, verwacht ik ook niet direct iemand die ineens 2 vakken komt opgeschoven. Had hij nog rechts gekeken, het zou ook z'n conclusie niet geweest zijn, denk ik. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Nu, 'k had het allemaal wel ingecalculeerd, dus ik corrigeerde wel vrij snel. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Ik heb me vandaag over 260 km maar een paar keer moeten opwinden. Een heel lang stuk achter een camionette kunnen rijden die goed reed. Altijd mooi rechts, zelfde tempo, zo valt het prima mee. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Hij en ik waren de enigen op de baan. Logisch dat ik hem voorbij reed... Dan ben je een kieken. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Ik heb me vandaag over 260 km maar een paar keer moeten opwinden. Een heel lang stuk achter een camionette kunnen rijden die goed reed. Altijd mooi rechts, zelfde tempo, zo valt het prima mee. Pas op, 't is niet omdat ik al die filmpjes post, dat ik me opwind hoor. Ik vind het gewoon kenmerkend allemaal voor het dagdagelijkse rijgedrag. De vele auto's die ik rechts voorbijstak zitten er niet tussen, echter. Maar ik stel vast en reageer niet meer. Ze kunnen allemaal de boom in hoor Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Dan ben je een kieken.Waarom? Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Ik weet dat je nu gaat zeggen dat je dat wel gezien zou hebben, maar wat als het fout was gegaan en je iemand had aangereden? Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 maar wat als het fout was gegaan en je iemand had aangereden? Simpel. Een fietser die een fietsoversteekplaats wil oversteken. Zoek eens op wat die moet doen. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Ik ben niet dom. Maar als er iemand voor jou daarvoor remt, dan heb jij dat niet in het belachelijke te trekken door zelf gewoon door te rijden. Dat moet wat mij betreft zelfs niet in één of andere wet staan, ik vind dat logisch. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Wat zegt de wet? Ik vind de wet logisch. Waarom vind jij de wet niet logisch? Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Ik weet niet wat de wet zegt over voorrangssituaties op wegen met meer dan één rijvak. Het interesseert me ook niet bijzonder hard. Ik weet alleen dat, als ik iemand zie stoppen voor zo'n oversteek, ik hetzelfde zal doen. Los van wat de wet zegt. Want ik zou het raar vinden mocht die het me verbieden om dat te doen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Da's toch gene rocket science? De regel voor een fietsoversteekplaats is duidelijk. Als iemand op een vierbaansweg met middenberm beslist om plots te stoppen, hoeveel kans denk je dat dat goed afloopt voor alle betrokkenen? Zeker op de motorfiets ga ik niet afwachten tot een achterligger ziet dat een Fluxys lul stil staat op het rechtervak. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2013 Ik volg mijn naamgenoot wel, liever voorrang afgeven dan een dooie fietser op mijn motorkap. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Ik ga die fietser natuurlijk niet aanrijden, maar het concept zelf - stoppen voor een situatie waar je als voorrangsgerechtigde een stilstaande voorrangsplichtige nadert - is ronduit gevaarlijk en heeft voor de politierechter en in beroep voor de correctionele rechtbank al uitspraken gehad die negatief waren voor de voorrangsgerechtigde die toch stopte, als er vervolgens toch een aanrijding gebeurd. En als motorrijder ga ik dan natuurlijk niet achter zo iemand blijven wachten. Ik ben mijn leven niet moe. Quote
Gast Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Sint-Niklaas, E17. Elke keer hetzelfde. Ze zien een betonnen jersey-boord rechts, ze zien er auto's ongeveer even snel naast rijden, ze hebben het gevoel een oprit te naderen, en zullen zeker niet opschuiven naar rechts. Echter, 't is een enorm lange strook met gescheiden verkeer (die dan wel eindigt in een oprit, maar da's heel wat verder). En dan een Astra die alleen in z'n zijspiegel links kijkt, en niet in de andere spiegels. Tja, met bedampte ruiten is dat ook moeilijk... Close call .... die peet in zijn goudbruine C-klasse (mét klakke) moet die Porsche toch gezien hebben? En is het dan niet vreemd dat je die ineens niet meer ziet.. aan zijn schrikreactie te zien niet natuurlijk.... Ok, die Porsche is ook niet 100% zuiver bezig... Het xc60 forum gaat gechoqueerd zijn van jouw rijstijl. Die ik tegen kom rijden toch meestal als...bompa's. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2013 Als eerste zou ik ook niet stoppen, maar als een ander al stopt dan weet je dat de kans reëel is dat die fietser effectief gaat oversteken. Ik rij niet met de motor, dat kan ik niet inschatten, doe ik ook geen uitspraak over. Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Als eerste zou ik ook niet stoppen, maar als een ander al stopt dan weet je dat de kans reëel is dat die fietser effectief gaat oversteken. Ik rij niet met de motor, dat kan ik niet inschatten, doe ik ook geen uitspraak over. De kans is ook reëel dat er iemand achterop niet in de mot heeft dat het plots stil staat. De zaken voor de politierechter zijn van aanrijdingen waarbij een voorrangsgerechtigde onnodig stopt, en er iemand op de stilstaande file in rijdt. En daarom ook dat ik me daar met mijn motorfiets niet tussen in meng. Ik heb geen kreukelzone zoals de meeste andere bestuurders die de rijbaan volgen. Overigens stond die met zijn brommer zeker niet te springen om over te steken, net omdat die Fluxys kar de enige was die op dat moment stopte. Niet dat het veel uitmaakt want de brommer was nog altijd voorrangsplichtig. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Het xc60 forum gaat gechoqueerd zijn van jouw rijstijl. Die ik tegen kom rijden toch meestal als...bompa's. echt he, ik heb dat ook al gemerkt. Quote
Philken 154 Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Het xc60 forum gaat gechoqueerd zijn van jouw rijstijl. Die ik tegen kom rijden toch meestal als...bompa's. Ik wist nie eens dat er een xc60forum bestond maar nu je 't aanhaalt: de meesten die met zoiets rijden zijn al in pensioen, dus die moeten zich toch met iets bezighouden :P :P Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.